Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat, wie is +32 2 8083345 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Wat, wie is +32 2 8083345 ?

    Ik heb mijn telefoonnummer laten schrappen uit het telefoonboek en online diensten zoals 1207. Sindsdien heb ik praktisch geen probleem meer met verkopers. Zolang je in deze gidsen blijft staan zullen callcenters je blijven contacteren.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

    Comment


    • #32
      Re: Wat, wie is +32 2 8083345 ?

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Tenzij het zo'n nummer zou zijn waar men je doorsluist naar een nummer waar men geld incasseert via je provider.

      Het is dat wat Wim ook vermoedt denk ik: herlees eens #3: na opnemen direct muziekje...
      Dat is een hoax, dat gaat gewoon niet.

      Comment


      • #33
        Re: Wat, wie is +32 2 8083345 ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Dat is een hoax, dat gaat gewoon niet.
        Dat stamt waarschijnlijk uit de tijd dat men door bepaalde toetsen in te drukken kon doorschakelen (op GSM).
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #34
          Re: Wat, wie is +32 2 8083345 ?

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Tenzij het zo'n nummer zou zijn waar men je doorsluist naar een nummer waar men geld incasseert via je provider.

          Het is dat wat Wim ook vermoedt denk ik: herlees eens #3: na opnemen direct muziekje...
          Ten eerste kan dit niet met inkomende oproepen op een vaste lijn.
          Ten tweede mag men dan nooit meer een telefoon beantwoorden.
          Ten derde wat Wim schrijft is dat je muziek krijgt als je er zelf naar belt, dus wat kan het kwaad bij inkomend gesprek?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #35
            Re: Wat, wie is +32 2 8083345 ?

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ten derde wat Wim schrijft is dat je muziek krijgt als je er zelf naar belt, dus wat kan het kwaad bij inkomend gesprek?
            Als het een nummer in "verwegistan" is. Gelukkig zijn er geen landen met +32x
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #36
              Re: Wat, wie is +32 2 8083345 ?

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Wij werden/worden ook regelmatig opgebeld door een bedrijf. We namen op, zeggen dat we geen interesse hebben en ze blijven bellen.
              Dat begrijp ik dat het kan, maar volgens wat ik lees heeft TS nog nooit opgenomen, nog nooit geweten wie het is en dus ook nog nooit laten weten dat hij niet gebeld wil worden.

              Het is als uw deurbel, wettelijk gezien heeft iedereen het recht om te komen bellen tenzij je iemand persoonlijk vraagt dit niet meer te doen ... maar dan moet er wel een eerste contact geweest zijn om dat te kunnen melden. [emoji4]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #37
                Re: Wat, wie is +32 2 8083345 ?

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Dat begrijp ik dat het kan, maar volgens wat ik lees heeft TS nog nooit opgenomen, nog nooit geweten wie het is en dus ook nog nooit laten weten dat hij niet gebeld wil worden.
                Ik gaf enkel aan dat zeggen dat ze je niet meer mogen bellen geen zaligmakende oplossing is. (Eni, Bofrost, Proximus...ah ja, en "windows support" maar da's een ander verhaal )
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #38
                  Re: Wat, wie is +32 2 8083345 ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Ik gaf enkel aan dat zeggen dat ze je niet meer mogen bellen geen zaligmakende oplossing is. (Eni, Bofrost, Proximus...ah ja, en "windows support" maar da's een ander verhaal )
                  Klopt en dat had ik ook begrepen ... maar hoe kan men weten dat ze dat simpel verzoek respecteren of negeren als men nooit een eerste keer opneemt en dat te kennen geeft?

                  Als het een nummer in "verwegistan" is. Gelukkig zijn er geen landen met +32x
                  Waar dat nummer vandaan komt maakt toch enkel iets uit als je zelf belt?
                  Je betaalt met een vaste lijn toch nooit voor een inkomend gesprek?
                  Last edited by VerSeg; 14 januari 2017, 14:17. Reden: Typfout
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Wat, wie is +32 2 8083345 ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Waar dat nummer vandaan komt maakt toch enkel iets uit als je zelf belt?
                    Je betaalt met een vaste lijn toch nooit voor een inkomend gesprek?
                    Je schreef zelf:

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ten derde wat Wim schrijft is dat je muziek krijgt als je er zelf naar belt,
                    Zelf bellen != inkomend gesprek
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #40
                      Wat, wie is +32 2 8083345 ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Je schreef zelf:

                      Zelf bellen != inkomend gesprek
                      Euuuhhhh ???

                      Als ik bel, dan is dat een uitgaand gesprek.
                      Als iemand mij belt, dan is dat een inkomend gesprek.

                      Maar hier werd aangekaart dat men ook voor inkomend moest betalen, niet alles mixen hé.

                      En inkomend gesprek is nooit betalend voor een vaste lijn, waar is het probleem dan als je eens opneent?

                      Als je terugbelt, uitgaand dus, dan is dat betalend ... heb ik ergens vermeld dat uitgaand niet betalend is?
                      Last edited by VerSeg; 14 januari 2017, 19:58. Reden: Typfouten
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: Wat, wie is +32 2 8083345 ?

                        En nu jaag ik diverse BD-ers op stang en word ik bij hen op de blacklist gezet ....
                        1) Er is heel, heel veel geschreven en gekletst....
                        2) Slechts heel weinigen antwoordden op de vraag, velen antwoordden naast de vraag.
                        3) Op een bepaald ogenblik worden er zelfs uitspraken aan me toegewezen, woorden, zinnen die ik nergens maar ook nergens heb geuit.

                        Bon, soit.
                        Wat heb ik nu geleerd ? Heel veel over menselijk gedrag. Sorry, 't moest er eens uit.
                        Wat is er nu ondertussen gebeurd ?
                        1) de beller is blijven bellen, te pas en te onpas.
                        2) Ik heb nog steeds niet opgenomen. Ik heb ook nog nooit terug gebeld.
                        3) Via een paar nuttige tips en gehoehel kom ik er achter dat het een nummer is dat je proficiat wenst. Je hebt gewonnen (weet men veel met welke wedstrijd, maar je hebt gewonnen). Helaas er zijn nog 15 potentiële kandidaten ... Om te winnen moet men blijkbaar een éénmalige administratiekost of lidmaatschap betalen van ongeveer 179 Euro. Wat heel eigenaardig is, is dat de beller blijkbaar over alle info beschikt van de gebelde. Naam, adres, telefoonnummer, gsm-nummer, samenstelling gezin, liefhebberij. De te winnen prijs ligt in het verlengde van de hobby. Een reis, een wagen, fotomateriaal. Dus een goed uitgeknobbelde prijs die je gewonnen hebt en gezien in het verlengde van je hobby heel verleidelijk om mee te stappen in het verhaal.
                        Maar, om te winnen moet je ASAP die betaling doen en dan vraagt men naar je rekeningnummer. Blijkbaar op een agressieve manier. In bepaalde situaties wordt zelfs voorgesteld om via de smartphone te betalen want het is urgent ...
                        4) Ik had al argwaan en blijkbaar is dat ook terecht.
                        5) Dat je telefoon op neemt als heel normaal vindt, kan best, maar ik niet. En indien men je echt wil contacteren bestaat er nog zoiets als sms (zelfde telefoonnummer) waar je uitleg geven kan, of is er voicemail om een boodschap in te spreken. Ik heb nog geen van beiden gezien, gehoord en denk dat ik dat ook nooit zal zien, horen.
                        6) Als ik nu 3228083345 in geeft op google, merk ik dat er meer vraag is naar de betekenis van het nummer met bijhorende uitleg.

                        Toch een dank aan iedereen die probeerde bij te dragen tot een zinvol, beduidend antwoord op mijn vraag en me duiden op foutieve informatie aangaande telefoonnummers.

                        En de boer, hij belde voort ...
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #42
                          Wat, wie is +32 2 8083345 ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                          5) Dat je telefoon op neemt als heel normaal vindt, kan best, maar ik niet. En indien men je echt wil contacteren bestaat er nog zoiets als sms (zelfde telefoonnummer)
                          Sorry maar hier heeft u toch iets over het hoofd gezien.

                          Een bedrijf mag u niet per sms contacteren indien u daar als klant niet voorafgaandelijk schriftelijk of contractueel toelating voor gaf.

                          Mocht een correct bedrijf u willen contacteren, dan mogen ze dit dus niet zomaar via sms als het per telefoon niet lukt. (Tenzij u eerder een akkoord gaf.)

                          OK, bedriegers houden daar natuurlijk geen rekening mee ... maar tot nu wist u nog niet wie u belde.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: Wat, wie is +32 2 8083345 ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Als je terugbelt, uitgaand dus, dan is dat betalend ... heb ik ergens vermeld dat uitgaand niet betalend is?

                            Je schreef in #34:

                            Ten derde wat Wim schrijft is dat je muziek krijgt als je er zelf naar belt, dus wat kan het kwaad bij inkomend gesprek?
                            Je krijgt geen muziek als je gebeld wordt alleen als je zelf belt.
                            Als je zelf belt is het betalend.

                            Als het nu niet duidelijk is maak ik morgen wel een tekeningetje

                            En ter zijde, Wim schreef niets van muziekjes, da's een quote die door nete in zijn mond werd gelegd en uit mijn post (#3) kwam en die je kan zien op de screenshot in #16

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                            3) Via een paar nuttige tips en gehoehel kom ik er achter dat het een nummer is dat je proficiat wenst. Je hebt gewonnen (weet men veel met welke wedstrijd, maar je hebt gewonnen). Helaas er zijn nog 15 potentiële kandidaten ... Om te winnen moet men blijkbaar een éénmalige administratiekost of lidmaatschap betalen van ongeveer 179 Euro. Wat heel eigenaardig is, is dat de beller blijkbaar over alle info beschikt van de gebelde. Naam, adres, telefoonnummer, gsm-nummer, samenstelling gezin, liefhebberij. De te winnen prijs ligt in het verlengde van de hobby. Een reis, een wagen, fotomateriaal. Dus een goed uitgeknobbelde prijs die je gewonnen hebt en gezien in het verlengde van je hobby heel verleidelijk om mee te stappen in het verhaal.
                            Maar, om te winnen moet je ASAP die betaling doen en dan vraagt men naar je rekeningnummer. Blijkbaar op een agressieve manier. In bepaalde situaties wordt zelfs voorgesteld om via de smartphone te betalen want het is urgent ...
                            Deze uitleg doet mij denken aan een scam jaren geleden waar je zogezegd een cruise in Florida had gewonnen. Ze belden toen waarschijnlijk echt vanuit de US. Op de toenmalige opgelichtopinternet is er toen veel om te doen geweest net als in één van de consumentenprogramma's in NL.

                            Ik hoop dat met bovenstaande ook de verwarrende quotes zijn opgelost
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #44
                              Re: Wat, wie is +32 2 8083345 ?

                              Er is nog wat, als je niet op neemt, en ze willen u echt bereiken dan moeten ze maar de voice mail gebruiken. En die ongewenste bellers of prive nummers doen dat zeker of meestal niet.
                              https://ggpics.be/

                              Comment


                              • #45
                                Wat, wie is +32 2 8083345 ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                                Je krijgt geen muziek als je gebeld wordt alleen als je zelf belt.
                                Als je zelf belt is het betalend.

                                Als het nu niet duidelijk is maak ik morgen wel een tekeningetje
                                Die clowns zijn voor niets nodig ... lees nog eens opnieuw en je zal begrijpen dat ik net hetzelfde schreef als wat je nu aankaart. [emoji4]

                                En ter zijde, Wim schreef niets van muziekjes, da's een quote die door nete in zijn mond werd gelegd
                                En wie had ik gequote in #34?
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X