Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Er moet me toch eens eindelijk iets van het hart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Er moet me toch eens einderlijk iets van het hart

    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Vroeger nog op 39 DIN ...
    inderdaad, zoals ik dit al schreef . (12 stapkes achteruit)
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #47
      Re: Er moet me toch eens einderlijk iets van het hart

      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      O ja, mijn horloge is waterdicht tot 3 atm
      En mocht dat dan eens overeenkomen met de werkelijke waterdichtheid, maar neen... Met een horloge waterdicht tot 3ATM mag je hoogstens uw afwas doen. Terwijl 3ATM in principe overeenstemt met een diepte van 20m.

      Comment


      • #48
        Re: Er moet me toch eens einderlijk iets van het hart

        Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
        En mocht dat dan eens overeenkomen met de werkelijke waterdichtheid, maar neen... Met een horloge waterdicht tot 3ATM mag je hoogstens uw afwas doen. Terwijl 3ATM in principe overeenstemt met een diepte van 20m.
        t'zal waarschijnlijk al in de horlogetopic staan, maar hier nogmaals :

        Gradaties van waterdichtheid

        3 Atm./30 meter: bestand tegen regen en opspattend water.
        5 Atm./50 meter: geschikt om mee te douchen of mee te zwemmen aan de oppervlakte van het water.
        10 Atm./100 meter: geschikt voor de meeste vormen van watersport zoals snorkelen.
        20 Atm./200 meter: geschikt voor alle vormen van watersport en duiken tot 40 meter diepte.
        100 Atm./1000 meter: geschikt voor diepzeeduiken.

        Comment


        • #49
          Re: Er moet me toch eens einderlijk iets van het hart

          Ik heb dat inderdaad al eens in het horlogetopic aangekaart .

          Maar in je citaat hierboven zijn ze toch ook de mist in gegaan... Per 10m dieper onder water komt er 1ATM bij, maar op land start je al met 1ATM. Maw, 3ATM = 20m, 5ATM = 40m, ...

          Soit, gaat offtopic (tenzij we het topic over correctheid beginnen laten gaan), sorry.

          Comment


          • #50
            Re: Er moet me toch eens einderlijk iets van het hart

            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
            Waar ik het verduveld moeilijk mee heb is de lichtsterkte bij lampen.
            Een lamp van 100 W
            Een led met een 700 lumen
            .
            100W is het vermogen dat die lamp opneemt, 700 lumen de lichtsterkte die ze produceert, een hemelsbreed verschil.

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            .
            P,I en U zijn symbolen voor een grootheid.
            W, A, en V zijn symbolen voor een eenheid.

            Comment


            • #51
              Re: Er moet me toch eens einderlijk iets van het hart

              Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
              Wij werken, als Belgisch bedrijf, bij ons machines met °F voor temperatuur en vochtregeling. We zijn van origine een Amrikaans bedrijf maar de Fahrenheit schaal is veel nauwkeuriger want wij regelen op 0,1°F nauwkeurigheid en dit, afhankelijk van het proces, met setpunt 96,5°F tot 101,0°F (ca. 35,8°C tot 38,3°C).
              Zeer interessant. Ik wist niet dat een kieken reclameert als het 0,05°C te koud of te warm is.

              Comment


              • #52
                Re: Er moet me toch eens einderlijk iets van het hart

                Spreek je dan over 1 GBP als je het over Britse ponden hebt ? En verwacht je dat de verkoopster in een Londense Marks&Spencer je zegt dat die broek 48 British Pounds kost of 48 GBP of zegt die gewoon 48 pound


                Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                Comment


                • #53
                  Re: Er moet me toch eens einderlijk iets van het hart

                  Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                  Is dat dan niet juist ? 1 byte = 8 bit ?
                  Of denk je soms aan Factor XIII als bloedstollingsfactor: Factor XIII Sanguinis Humani Cryodessicatum Ph. Eur ?
                  Deels juist maar gaat men naar zijn maximale waarde gaat kijken heb je een totaal ander beeld natuurlijk
                  De waarde van een bit is 0 of 1
                  De waarde van een byte gaat van 0 tot (1+2+4+8+16+32+64+128) = 255

                  Comment


                  • #54
                    Re: Er moet me toch eens einderlijk iets van het hart

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    Zeer interessant. Ik wist niet dat een kieken reclameert als het 0,05°C te koud of te warm is.
                    Het kieken niet, het embryo wel

                    Comment


                    • #55
                      Re: Er moet me toch eens einderlijk iets van het hart

                      Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                      Spreek je dan over 1 GBP als je het over Britse ponden hebt ? En verwacht je dat de verkoopster in een Londense Marks&Spencer je zegt dat die broek 48 British Pounds kost of 48 GBP of zegt die gewoon 48 pound


                      Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                      Duidelijkheid is ver zoek. Het feit dat je over een Londonse verkoopster spreekt is een aanvulling om duidelijkheid te schepen. Moest die Londonse verkoopster nu in Kairo staan, dan had ze het hopelijk over de Egyptische pond en niet de Britse. Londonse verkoopster betekent voor mij alleen maar dat ze afkomstig is van London.
                      Maar soit, je hebt gelijk. 't zijn maar de wetenschappers die een enge kijk hebben op eenheden, formules, ... en die geneigd zijn steeds een 100% correctheid na te streven in uitleg, handleidingen. We maken ons druk om niets.
                      Nu nog effen een progje zoeken, een plugin die de korrel uit mijn beelden haalt .
                      En buiten effen oppassen of ik val met een valversnelling van 9,8met per s
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #56
                        Re: Er moet me toch eens einderlijk iets van het hart

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                        Duidelijkheid is ver zoek. Het feit dat je over een Londonse verkoopster spreekt is een aanvulling om duidelijkheid te schepen. Moest die Londonse verkoopster nu in Kairo staan, dan had ze het hopelijk over de Egyptische pond en niet de Britse. Londonse verkoopster betekent voor mij alleen maar dat ze afkomstig is van London.
                        Maar soit, je hebt gelijk. 't zijn maar de wetenschappers die een enge kijk hebben op eenheden, formules, ... en die geneigd zijn steeds een 100% correctheid na te streven in uitleg, handleidingen. We maken ons druk om niets.
                        Nu nog effen een progje zoeken, een plugin die de korrel uit mijn beelden haalt .
                        En buiten effen oppassen of ik val met een valversnelling van 9,8met per s
                        Mocht ik straks mijn buurman zien, en die vertelt me dat het deze morgen bijna 6° onder nul was, en ik vraag hem Celsius of Fahrenheit... ik denk dat hij nogal zijn wenkbrauwen zou fronsen, als hij al de 'witte jassen' (al dragen ze die niet meer) niet opbelt voor mij.
                        Maar ja, wij zijn beiden maar 'gewone mensen', allebei geen wetenschappers of zo .

                        Zo heb ik gedurende gans mijn loopbaan ook geweten dat je liever niet bouwt voor iemand die in het onderwijs staat... die begrijpen bvb niet dat hun living soms niet exact 8 meter lang is binnen, maar dat het ook 7meter99 of 8 meter01 kan zijn, een "metsershaar" weet je wel .
                        Zelfs toen wij 's avonds aan een ploeg vertelden dat ze 's anderendaags oude ramen moesten gaan vervangen door nieuwe bij iemand die in het onderwijs stond, dan zakte de goesting al in hun schoenen .
                        Want als je een komman..ker tegen kwam, dan was het steevast eentje uit het ..... inderdaad.
                        Ik vraag me nog steeds af hoe dit komt ??
                        Last edited by Guest17; 6 januari 2017, 08:33.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Er moet me toch eens einderlijk iets van het hart

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          ...
                          Ik vraag me nog steeds af hoe dit komt ??
                          Dat is steeds zo geweest en zal vermoedelijk ook altijd zo blijven.
                          Ik heb daar ook zo mijn ervaringen mee gehad toen ik nog zakelijk "onder" de mensen kwam.
                          Je haalt ze er ook zo uit.
                          Over het algemeen: hoe hoger hun studie's, hoe meer last je er van hebt om simpele dingen uit te leggen.
                          Btw: mijn moeder en die van mijn vrouw zaten beiden in het onderwijs. Een beetje ervaring heb ik er al mee

                          Comment


                          • #58
                            Re: Er moet me toch eens einderlijk iets van het hart

                            Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                            Dat is steeds zo geweest en zal vermoedelijk ook altijd zo blijven.
                            Ik heb daar ook zo mijn ervaringen mee gehad toen ik nog zakelijk "onder" de mensen kwam.
                            Je haalt ze er ook zo uit.
                            Over het algemeen: hoe hoger hun studie's, hoe meer last je er van hebt om simpele dingen uit te leggen.
                            Btw: mijn moeder en die van mijn vrouw zaten beiden in het onderwijs. Een beetje ervaring heb ik er al mee
                            Welk BTW-regime is dit ? Mij onbekend.
                            En ik ben geen leerkracht en nu is het al de fout van leerkrachten die moeilijk doen .... pffff
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #59
                              Re: Er moet me toch eens einderlijk iets van het hart

                              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                              Btw: mijn moeder en die van mijn vrouw zaten beiden in het onderwijs. Een beetje ervaring heb ik er al mee
                              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                              Welk BTW-regime is dit ? Mij onbekend.
                              Er is toch een duidelijk verschil tussen de btw (in dit geval Btw omdat het als eerste woord van de zin staat) van W00ha, en de BTW van Wim.Vanmaele

                              Comment


                              • #60
                                Re: Er moet me toch eens einderlijk iets van het hart

                                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                                Er is toch een duidelijk verschil tussen de btw (in dit geval Btw omdat het als eerste woord van de zin staat) van W00ha, en de BTW van Wim.Vanmaele
                                Waarmee ik nog steeds niet snap wat Btw betekent (Beter tegen werken). Het komt misschien hilarisch over maar bij goed nadenken wordt duidelijkheid its meer onduidelijk.
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

                                Comment

                                Working...
                                X