Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Alle snelheidsduivels mogen hun coyotes en andere in de vuilbak gooien .
Geen discussie meer of ze wel of niet mogen... of mochten .
In bijna alle Europese landen is de maximumsnelheid 130 km/h. In Polen zelfs 140, Duitsland onbeperkt.
En in België krijg je de naam "snelheidsduivel" als je iets boven 120 km/h rijdt.
Het lobbywerk voor de leveranciers van heel dure apparatuur heeft het weer gehaald van de onmondige burger......
" Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )
In bijna alle Europese landen is de maximumsnelheid 130 km/h. In Polen zelfs 140, Duitsland onbeperkt.
En in België krijg je de naam "snelheidsduivel" als je iets boven 120 km/h rijdt.
Het lobbywerk voor de leveranciers van heel dure apparatuur heeft het weer gehaald van de onmondige burger......
Door iets boven de 120 km/u te rijden ga je niet geflitst worden Skitch .
Je teller in de auto zal al rap rond de 140 km/u aanwijzen voor ze je flitsen.
PS En die stroken waar de snelheid onbeperkt is in Duitsland moet je al bijna met een vergrootglas gaan zoeken.
En bovendien geldt er in Duitsland een adviessnelheid van 130 km/u. Boven deze snelheid is de automobilist niet (volledig) verzekerd.
En jij kunt een paar landen uit je mouw schudden waar ze meer dan 120 km/u mogen rijden...
Wel ik heb er ook een paar andere :
Noorwegen : 100 km/u
Cyprus : 100 km/u
Zweden : 110 km/u
UK : 70 mph ofte 113 km/u
En dan gaan we het nog hebben over de landen buiten Europa, want daar zijn er praktisch geen van waar meer dan 120 km/u mag.
Of toch, volgens Wikipedia is er geen snelheidsbeperking in... Libië .
Ik vind het toch ook een goede zaak, ik hou me echt wel zo goed mogelijk aan de verkeersregels, op de E313 die ik elke dag doe mag je van in Wommelgem tot Ranst maximum 100km per uur doen......als 25% zich daar aan houdt zal het veel zijn.....
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Gezien al die gaten in de wegen en drempels is te snel rijden niet alleen een gevaar voor mensen die moeten invoegen of die moeten afslaan, maar ook een aanslag voor de schokdempers, die vroegtijdig slijten. In veel gemeentes is het vaak heel gevaarlijk om van een parkeerterrein van een supermarkt een superdrukke weg op te gaan, waarbij je soms schrikt hoe snel mensen in de bebouwde kom rijden en je nauwelijks de kans krijgt om de weg op te gaan, zonder gevaar dat een wagen met hoge snelheid in je flank te rijden. En dan heb je op veel kruispunten nog veel de zogenaamde Situation Belge: je wilt bijvoorbeeld op een kruispunt links afslaan. Met die hoge snelheid aanstormende wagens moet je soms echt gas geven om op tijd het kruispunt te kunnen ontruimen, maar daar komt dan plotseling een groepje studenten de straat over en is het soms letterlijk kiezen: die studenten rammen of zelf geramd worden in de flank, want voor die studenten aan de parallelle oversteekplaats hebben immers groen licht. Gelukkig komen er meer en meer zogenaamde conflictvrije kruispunten met afslaglichten met een groen pijl naar links, waarbij de voetgangers rood krijgen en je dan zonder problemen kunt afslaan en ook niet in de flank aangereden kan worden, want de flankerende wagens staan immers voor een rood. Alleen hierom mag de snelheid van nog niet aangepaste kruispunten naar beneden om de kans op ongelukken en ook de ernst bij aanrijdingen te verminderen.
In bijna alle Europese landen is de maximumsnelheid 130 km/h. In Polen zelfs 140, Duitsland onbeperkt.
En in België krijg je de naam "snelheidsduivel" als je iets boven 120 km/h rijdt.
Het lobbywerk voor de leveranciers van heel dure apparatuur heeft het weer gehaald van de onmondige burger......
Vergeet die onbeperkte snelheid in Duitsland maar. Stilaan is het aantal plaatsen waar dat mag en kan snel aan het zakken.
Ik ben er sinds 15 jaar regelmatig onderweg, en .... meestal is mijn gemiddelde snelheid er lager dan in België.
Op plaatsen waar je in de buurt van een stad bent is er vrijwel overal een beperking tot 130, 100 of zelfs 80.
Ik hebooit het traject Hannover - Venlo (300km) in 2 uur gedaan, maar dat is echt lang geleden. Nu ben ik al tevreden als ik daar een gemiddelde van 110-120 haal.
Als de duitsers de snelheidsbeperkingen in België mochten vastleggen, dan denk ik dat we nog meer stroken zouden zien met 100 of 80.
Ik probeer me overal zo bewust mogelijk aan de regels te houden, maar met 45000 per jaar is dat niet makkelijk. Elk jaar heb ik toch 1-2 minnelijke schikkingen aan mijn broek van 50 of 70€. Dat is dan maximaal 5-11 km/h te snel.
Dit jaar in Duitsland ééntje van 30€ voor 87 ipv 70 km/h.
Overtredingen zijn er goedkoper, en toch houden de duitsers zich beter aan de regels.
Door iets boven de 120 km/u te rijden ga je niet geflitst worden Skitch .
Je teller in de auto zal al rap rond de 140 km/u aanwijzen voor ze je flitsen..
Vergeet dat maar. Mijn nieuwe wagen geeft de effectieve snelheid aan geen marge meer. Onlangs in Duitsland geflitst ik reed net onder de 60 waar je 50 mag. Je ziet vaak langs de baan van die borden " je rijd..." moet zeggen dat die snelheid overeen komt met wat op mijn teller staat. Is dus wel even wennen
Overtredingen zijn er goedkoper, en toch houden de duitsers zich beter aan de regels.
Als die Duitsers dit nu ook nog in het buitenland zouden doen dan zou het al een grote verbetering zijn
Indien er in de zomer een auto tegen grote snelheid je voorbij vliegt is dat meestal een Duitser of een Nederlander
Snelheidsbeperkingen kan ik mee leven, geen probleem mee
Maar op sommige plaatsen zorgen net die snelheidsbeperkingen voor de lange files
Neem bvb de tunnel in Antwerpen, sinds ze daar een begrenzing hebben gemaakt van 50km/hr is het niets anders dan miserie en dit op elk uur van de dag
Alle gewestwegen van 90 naar 70km/hr, waarom is dat nu eigenlijk nodig, da's toch gewoon om veel mensen te kunnen flitsen ...
In alle omringende landen ligt de snelheid op verschillende autosnelwegen hoger dan in België
Toch gebeuren in België in verhouding de meeste ongevallen, maar daar hebben ze nog steeds geen verklaring voor
Sluit gewoon de helft van alle op en afritten en het zal al veel beter zijn
Maar soit, het begint alweer op een maatschappelijke discussie te lijken ... en we weten allemaal wat daar de gevolgen van zullen zijn
Door iets boven de 120 km/u te rijden ga je niet geflitst worden Skitch .
Je teller in de auto zal al rap rond de 140 km/u aanwijzen voor ze je flitsen.
Met trajectcontrole passen ze in principe geen correctie toe zoals bij flitsen.
Wat afwijking van de teller betreft, er zijn redelijk wat wagens met een afwijking, maar ook redelijk welke correct zijn.
Mocht ik 140 op de teller rijden, dan zal er toch 139 op het fotoke staan want 1 km/u is de afwijking van de teller.
Snelheidsbeperkingen kan ik mee leven, geen probleem mee
Maar op sommige plaatsen zorgen net die snelheidsbeperkingen voor de lange files
Neem bvb de tunnel in Antwerpen, sinds ze daar een begrenzing hebben gemaakt van 50km/hr is het niets anders dan miserie en dit op elk uur van de dag
Alle gewestwegen van 90 naar 70km/hr, waarom is dat nu eigenlijk nodig, da's toch gewoon om veel mensen te kunnen flitsen ...
Sieg
Die variabele 50/70/90 kmh snelheidsbeperking voor de Kennedytunnel, hebben we te danken aan de vrachtwagenchauffeurs die regelmatig op de stilstaande file inknalden.
Zelf vind ik die trajectcontrole geen probleem. Het is een goede zaak als iedereen zich een beetje aan de limieten houd.
In c gaat het om gedragsverandering.
Vroeger (ik spreek van 30/40 jaar geleden) kon je overal racen en doe maar op. Het gevolg was dat de ongevallen met zeer zware gevolgen waren. En die menselijke tol willen we niet.
De laatste jaren is het al veel verbeterd merk ik overal. We rijden met zijn allen trager en voorzichtiger.
De tijden van zot doen is voorbij.
Nu is het kwestie van die enkelingen er nog uit te halen die hun gedrag maar niet kunnen aanpassen.
Het zijn die gasten die in je gat plakken om je maar zo snel mogelijk voorbij te kunnen steken en zo meer.
Ik denk dat deze maatregel zeer goed is voor die doelgroep. Ze moeten getemd worden tot ze het beu zijn.
Want uiteindelijk gaan we ons met zijn allen moeten gedragen op de weg.
Anderzijds willen ze ook meer tracking doen van criminelen wat een goede zaak is. Hoe meer ANPR cameras er staan, hoe gemakkelijker misdaden met een voertuig op te lossen zijn.
Recent de reeks "de fiscus" gezien op tv. Ik stond ervan versteld hoeveel mensen er rondrijden die niet in orde zijn met papieren, verzekering, keuring, belastingen,...
Het zijn geen grote boeven maar ze zijn een last voor de maatschappij. En hoe groter de pakkans hoe minder die gevallen zullen rondrijden.
Last edited by buurmanBert; 27 december 2016, 01:35.
Anderzijds willen ze ook meer tracking doen van criminelen wat een goede zaak is. Hoe meer ANPR cameras er staan, hoe gemakkelijker misdaden met een voertuig op te lossen zijn.
Dat is een uitleg inderdaad van de minister, dankzij deze camera's zouden er minder inbraken kunnen komen en zouden ze de criminelen die een aanslag willen doen ook kunnen volgen
Wat uiteraard totaal klinklare onzin is toch
Aanslag in Brussel is gebeurt door vervoer met een taxi, daar merken ze niks van met die ANPR camera's
Aanslag in Berlijn en in Frankrijk met een gehuurde en anderzijds gestolen vrachtwagen, daar hebben die camera's ook geen weet van
En minder inbraken, zeg dat tegen al die mensen waar er dit jaar is ingebroken
Die variabele 50/70/90 kmh snelheidsbeperking voor de Kennedytunnel, hebben we te danken aan de vrachtwagenchauffeurs die regelmatig op de stilstaande file inknalden.
Dat gebeurt de laatste jaren meer dan vroeger hoor
Het probleem is gewoon dat België een heel klein landje is waar enrom veel verkeer doorheen gaat naar de omliggende landen toe
Tevens dan nog het feit dat we voor elk klein dorpje bijna een afrit liggen hebben
En tevens dat onze drukste snelwegen amper twee rijstroken hebben
Ik geloof er niks van dat die trajectcontroles / ANPR camera's de problemen op de baan naar beneden zullen halen en ook niet dat daarmee de criminaliteit zal zakken
Wil wel nog even vermelden dat ik zelf geen problemen heb met die trajectcontroles op snelwegen
Ik houd me bijna altijd aan de max. snelheid op snelwegen
Waar ik het wel moeilijk mee heb da's de aanpassing van 90 naar 70, op sommige plaatsen zie ik daar totaal het nut niet van in
Comment