Re: Zakkenhysterie
Hangt er natuurlijk vanaf hoe je het bekijkt, en welke vragen je gaat stellen.
Wat is de oorzaak van het probleem?
Hoe komen de verpakkingen en dus het afval in mijn huis binnen? > Ik heb ze zelf gekocht.
Is er nog een probleem als ik de oorzaak zelf aanpakt?
Moeten oplossingen aangereikt worden? En waarom door anderen, als ik zelf aan de basis van het probleem lig?
Of kan ik zelf oplossingen bedenken om de oorzaak aan te pakken? (want als ik het probleem wil aanpakken, dan is het al te laat)
Consuminderen ...
En zoals reeds gezegd, de zero waste lifestyle, als je echt problemen hebt met je afval: zorgen dat je gewoon minder afval koopt.
Boeken hieromtrent:
* Plastic-Free: How I Kicked the Plastic Habit and How You Can Too
* Zero Waste Home // The Ultimate Guide to Simplifying Your Life by Reducing Your Waste
* Sustainability Starts at Home: How to Save Money While Saving the Planet
* ... ... ...
En die lifestyle, dat is weer iets dat vanuit de bevolking zelf komt. Als je wacht tot de overheid er iets aan gaat doen... tja, hoe groot is het probleem niet tegen die tijd...
Oorspronkelijk geplaatst door stefaand
Bekijk bericht
Wat is de oorzaak van het probleem?
Hoe komen de verpakkingen en dus het afval in mijn huis binnen? > Ik heb ze zelf gekocht.
Is er nog een probleem als ik de oorzaak zelf aanpakt?
Moeten oplossingen aangereikt worden? En waarom door anderen, als ik zelf aan de basis van het probleem lig?
Of kan ik zelf oplossingen bedenken om de oorzaak aan te pakken? (want als ik het probleem wil aanpakken, dan is het al te laat)
Consuminderen ...
En zoals reeds gezegd, de zero waste lifestyle, als je echt problemen hebt met je afval: zorgen dat je gewoon minder afval koopt.
Boeken hieromtrent:
* Plastic-Free: How I Kicked the Plastic Habit and How You Can Too
* Zero Waste Home // The Ultimate Guide to Simplifying Your Life by Reducing Your Waste
* Sustainability Starts at Home: How to Save Money While Saving the Planet
* ... ... ...
En die lifestyle, dat is weer iets dat vanuit de bevolking zelf komt. Als je wacht tot de overheid er iets aan gaat doen... tja, hoe groot is het probleem niet tegen die tijd...
Comment