Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zakkenhysterie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zakkenhysterie

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
    Het probleem is vaak ingewikkelder dan de "oplossingen" die aangereikt worden om extra te gaan sorteren.
    Hangt er natuurlijk vanaf hoe je het bekijkt, en welke vragen je gaat stellen.

Wat is de oorzaak van het probleem?
    Hoe komen de verpakkingen en dus het afval in mijn huis binnen? > Ik heb ze zelf gekocht.

Is er nog een probleem als ik de oorzaak zelf aanpakt?
    Moeten oplossingen aangereikt worden? En waarom door anderen, als ik zelf aan de basis van het probleem lig?
    Of kan ik zelf oplossingen bedenken om de oorzaak aan te pakken? (want als ik het probleem wil aanpakken, dan is het al te laat)

Consuminderen ...
    En zoals reeds gezegd, de zero waste lifestyle, als je echt problemen hebt met je afval: zorgen dat je gewoon minder afval koopt.
    Boeken hieromtrent:
    * Plastic-Free: How I Kicked the Plastic Habit and How You Can Too
    * Zero Waste Home // The Ultimate Guide to Simplifying Your Life by Reducing Your Waste
    * Sustainability Starts at Home: How to Save Money While Saving the Planet
    * ... ... ...

En die lifestyle, dat is weer iets dat vanuit de bevolking zelf komt. Als je wacht tot de overheid er iets aan gaat doen... tja, hoe groot is het probleem niet tegen die tijd...
    Last edited by anonymous; 11 januari 2017, 13:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
      En ik denk ook niet dat ze extra De Lijn bussen gaan inleggen, met een halte aan het containerpark, zodat iedereen met zijn zak op de bus kan.
      Dat is dan juist gepast, want ik ontving gisteren de uitnodiging van De Lijn om mijn Omnipas 65+ aan te vragen.
      Maar neen, ze mogen hem houden die pas, ik neem wel de wagen zodat ik zelf kan kiezen wanneer ik me verplaats.
      En de fietsen... die staan in de garage en daarvan pomp ik nu en dan de banden op... kwestie van toch wat beweging met de fiets te doen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Maar neen, ze mogen hem houden die pas, ik neem wel de wagen zodat ik zelf kan kiezen wanneer ik me verplaats.
        Tja, te zien hoeveel bussen je hebt en waar je ze kan nemen.
        We hebben hier op 150m 3 bussen per uur naar Gent, tussen laat ons zeggen 9 uur en 19 uur. Ik zou wel dom moeten zijn om in de stad Gent te gaan prutsen met mijn auto (tenzij ik natuurlijk een groot pak moet vervoeren).
        Bovendien ben ik dan aan parkeergeld per jaar véél meer kwijt dan de 51 of 52 euro van die pas.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
        X