Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brother printer

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Brother printer

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    Heu?
    Post#76, nete
    Dat was, voor zover mijn kennis mij meedeelde een uitval van enkele tientallen seconden (mijn kennis reageert de laatste dagen natuurlijk onmiddellijk).
    Vandaag geen enkel probleem, uitgenomen met 1 laptop waar de oorzaak vrijwel zeker bij de wifi module ligt.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Als men vast zit, dan probeert men zijn plan te trekken en op een andere manier hulp te zoeken.
      Dat heb ik hier ook gedaan, maar men is niet veel verder geraakt dan "alles bij PX is in orde, zet de printer (die logisch in zijn bureel staat, samen met zijn PC's) dan dichter bij de PX router" (kan niet want in de living, salon of keuken is daar echt geen optie).
      Ik krijg ook de indruk dat iedereen hier denkt dat ik hier te rade kom vooraleer ik iets zelf uitgezocht heb. Verre van.

Comment

Ik weet/wij weten wel beter, nete.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Dat heb ik hier ook gedaan, maar men is niet veel verder geraakt dan "alles bij PX is in orde, zet de printer (die logisch in zijn bureel staat, samen met zijn PC's) dan dichter bij de PX router" (kan niet want in de living, salon of keuken is daar echt geen optie).
          Om eens een test te doen en een en ander uit te sluiten is dat altijd een optie nete.
          Er werd ook voorgesteld om eens bekabeld te "testen" ... ook dat is heel eenvoudig te doen in een woning.

Dat is het eerste dat ik altijd doe indien iets draadloos niet wil werken ... eens testen of het bedraad wel werkt.
          Daarmee kan men vaak een heel deel mogelijke oorzaken uitsluiten.

Een van de standaard zaken dat ik steeds bij de hand heb bij een analyse van een soortgelijk probleem (lees draadloos) ... 30m UTP-kabel.

Ik krijg ook de indruk dat iedereen hier denkt dat ik hier te rade kom vooraleer ik iets zelf uitgezocht heb. Verre van.
          Wel dat je elk zinnig voorstel steeds eerst van de hand wijst en te veel bezig bent met kritiek uiten.
          Met kritiek lost men niets op, het lokt wel altijd een hoop tegenreacties uit welke heel het tooic langdradig maken.
          Zelfs nu ben je nog steeds bezig op de provider.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Daarna is de vraag of er nog steeds een probleem is met Internet, tv of telefoon ... en daar is het antwoord bij jullie "neen".
            Zonder aankoop bijkomende wireless router zou het antwoord nog steeds "ja" geweest zijn.

Comment

Zonder aankoop bijkomende wireless router zou het antwoord nog steeds "ja" geweest zijn.
              Fout ... of u liegt nu tegenover uzelf of u lijdt aan een vorm van geheugenverlies. 😆

Lees #14 nog eens.
              Nogmaals, die man heeft 3 laptops en zijn vrouw ook eentje, allemaal perfect op internet verbonden via de PX router.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Dat in #14 klopt Verseg. Er was zelfs nog een apparaat verbonden met de PX router: zijn printer, toevallig het toestel van de topic-titel. En dat weigert dienst via de PX router en werkt perfect via de TP-Link router die 20cm van de PX router hangt.

Comment

Dat in #14 klopt Verseg. Er was zelfs nog een apparaat verbonden met de PX router: zijn printer, toevallig het toestel van de topic-titel. En dat weigert dienst via de PX router en werkt perfect via de TP-Link router die 20cm van de PX router hangt.
                  U haalt duidelijk 2 zaken door elkaar nete, u moet eens een verschil leren maken tussen "internet" en "lokaal netwerk" en dan nog eens herlezen wat op die supportpagina echt staat.

Hetgeen de provider belooft is dat men op internet kan surfen, TV kan kijken en kan telefoneren.

De vraag op de supportsite, waar door u naar verwezen wordt, is of er nog steeds problemen zijn met "internet" en dat antwoord is nog steeds "neen" want "internet" heeft ook altijd gewerkt zoals u in #14 aankaart.

De betreffende printer heeft helemaal "NIETS" te maken met "internet", die maakt deel uit van het "lokaal netwerk".

Hetgeen uw bijkomende router nu afhandelt, is het "lokaal netwerk", niet specifiek de "internetverbinding" naar provider toe want deze wordt nog steeds gemaakt door de PXS-router.
                  Vanuit de PXS-router loopt het internetverkeer uiteraard door naar de bijkomende router.
                  Het IP-adres dat u verkrijgt van de provider, is toegewezen aan de PXS-modem/router.

En voor je erover begint, ik weet dat het niet uw materiaal is ... maar omdat u het aankaart, spreek ik je aan met u of je/jij. 😆
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Je hebt overschot van gelijk Verseg.

Het draadloze lokale netwerk werd beheerd door een router, geleverd door PX en liep in het honderd. Daarom belde mijn kennis mij.
                    Het lokale netwerk wordt nu beheerd door een bijkomende router en de printer werkt prima. Het wireless internet signaal van de PX router is nu naar de bijkomende router gestuurd via een UTP kabel en wordt nu eveneens door de bijkomende router afgehandeld. Uiteraard hebben we het wireless gedeelte van de PX router uitgeschakeld. 3 laptops, tablet en smartphone werken vlekkeloos op internet, één laptop verliest nu en dan connectie, maar nu kunnen we gericht zoeken: ofwel wireless driver van die laptop, ofwel heeft die last van de Microsoft update.
                    Is het dan zo onlogisch als ik redeneer: als de provider zich wil "moeien" met het leveren van het materiaal voor het lokaal netwerk, dat hij daar dan ook mede verantwoordelijk voor is ?
                    Uiteraard kan ik er perfect mee leven dat je dan betaalt voor een PX interventie als bv. de printer zou defect geweest zijn. De support site spreekt toch ook van betaalde interventies voor problemen NA het aansluitpunt ?

Infrastructuur vanaf het aansluitpunt: € 85
                    Het gedeelte binnenshuis na het aansluitpunt (NTP), met name de private bekabeling en de toestellen (telefoon, modem, decoder), vallen onder uw verantwoordelijkheid. In geval van een probleem zal Proximus een forfait factureren van € 85. Dit forfait dekt de verplaatsing van de technicus, de tijd nodig om het probleem op te lossen en het kleine materiaal (bijkomend aansluitpunt, USB-kabel, enz.).
                    Het forfait is ook van toepassing indien er een probleem is met uw modem, decoder, enz. en u wilt dat er een technicus langskomt om het toestel om te wisselen in plaats van te kiezen voor een aangeboden alternatief, zoals het omruilen van het toestel in een Kiala-punt.
                    Last edited by nete; 12 december 2016, 09:06.

Comment

• Re: Brother printer

Is het dan zo onlogisch als ik redeneer: als de provider zich wil "moeien" met het leveren van het materiaal voor het lokaal netwerk, dat hij daar dan ook mede verantwoordelijk voor is ?
                      Jazeker nete want u bent niet verplicht het materiaal te gebruiken dat zij u leveren, het staat u volkomen vrij ander materiaal te gebruiken onder eigen beheer en verantwoordelijkheid.

U heeft een contract om te kunnen surfen, bellen en TV kijken, niet meer of niet minder.
                      U krijgt uiteraard een toestel waar u meer mee "kan" doen dan de service waarvoor u betaalt, maar dit is niet "verplicht"
                      Dit is ook zo bij andere providers nete en u weet ook best waarom dit zo is, de router is noodzakelijk voor de aangeboden diensten.

Stel dat een provider enkel een draad zou trekken tot binnen, dan zou het merendeel van de klanten klagen dat ze niets kunnen doen zonder extra aankoop en de helft zou iets verkeerd kopen of het niet werkend krijgen.

En als het WiFi-bereik te klein is, daar bieden ze verschillende oplossingen voor.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

En als het WiFi-bereik te klein is, daar bieden ze verschillende oplossingen voor.
                        Klopt, ik lees op userbase dat we beter gebeld hadden en halsstarrig vastgehouden hadden aan "internet werkt niet" , ipv de waarheid te vertellen dat printer perfect verbindt op de router maar dat die router de printopdrachten niet verwerkt krijgt.
                        Bij alles wat ik en Steven uitgetest hebben op de PX router heb ik zeker 10 keer de wireless code ingegeven op de printer die dan na een paar seconden melde "verbonden". Maar printen: no way. In zoverre dat we op de duur de printer zelf (onterecht blijkt dus) begonnen te verdenken.

Wat we misschien als test (want definitief was uitgesloten) hadden moeten doen is de printer op een paar meter van de PX router zetten en proberen. Maar wat dan als het nog niet zou gewerkt hebben ? Toch maar nieuwe printer zou de logische keuze geweest zijn. Dan hadden we pas een modderfiguur geslagen.
                        Indien die test wel zou gewerkt hebben dan was de oplossing deze die we nu toegepast hebben.
                        Last edited by nete; 12 december 2016, 09:45.

Comment

Klopt, ik lees op userbase dat we beter gebeld hadden en halsstarrig vastgehouden hadden aan "internet werkt niet" , ipv de waarheid te vertellen dat printer perfect verbindt op de router maar dat die router de printopdrachten niet verwerkt krijgt.
                          Stel dat ze dan iemand zouden sturen, denk je niet dat ze dan zouden door hebben dat je gelogen hebt?
                          Trouwens redelijk wat zaken zien ze remote.
                          Liegen is nooit een oplossing.

Wat we misschien als test (want definitief was uitgesloten) hadden moeten doen is de printer op een paar meter van de PX router zetten en proberen. Maar wat dan als het nog niet zou gewerkt hebben ?
                          U kon dat idd proberen,bofwel via kabel.
                          Met dat resultaat had men "mogelijks" een ander resultaat bekomen.
                          Indien die test wel zou gewerkt hebben dan was de oplossing deze die we nu toegepast hebben.
                          En dus het correcte ... "lokaal netwerk" uitbreiden is de verantwoordelijkheid van de klant.
                          U kan daarvoor iets extra aankopen, bij Proximus of elders (zoals u deed).
                          Last edited by VerSeg; 12 december 2016, 10:14.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Met grote jaloersheid kijk ik naar de overvloedige tijd die sommige BD'ers schijnbaar hebben.
                            http://www.smuttynose.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                              Met grote jaloersheid kijk ik naar de overvloedige tijd die sommige BD'ers schijnbaar hebben.
                              Probeer via UTP, dan gaat alles wat sneller.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Probeer via UTP, dan gaat alles wat sneller.
                                Bah nee, snelste is via een BBox3 natuurlijk (of een Telenet, Orange Docsis), die hebben een enorm bereik aan de hoogste snelheid

Comment

Working...
                                X