Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brother printer

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Brother printer

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Zou je niet beter stoppen met overal support te willen bieden?
    Dus, de man van AllinoneSystems zal ook maar beter stoppen en gaan doppen ? Hij heeft ook een dik uur vruchteloos vanalles uitgeprobeerd.
    Hij was nochtans binnengestapt met de woorden "het zal wel lukken met de PX router". Niet dus.
    Beetje kort door de bocht, vind je niet ?
    En 99,99 % van wat mij gevraagd wordt los ik zelf op.
    Last edited by nete; 7 december 2016, 11:28.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #62
      Re: Brother printer

      Deze morgen dacht ik:Nete zijn probleem opgelost.Jammer,want elke dag anders vaste lectuur.
      Maar driewerf hoera;het blijft doorgaan.
      Vorige niet te serieus op te vatten natuurlijk.
      Ben tevreden dat jouw probleem opgelost is.Andere oplossingen zijn er misschien ook wel,maar er leiden veel wegen naar Rome.Als het maar "marcheert" zoals we zeggen.(Voor de nederlanders:functioneert).
      En helaas blijkt in PC-wereld en aanverwante zaken het niet altijd duidelijk waar het juist aan te wijten is.
      Maar zoals reeds gezegd:ALS HET MAAR MARCHEERT.

      Comment


      • #63
        Re: Brother printer

        Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
        Deze morgen dacht ik:Nete zijn probleem opgelost.Jammer,want elke dag anders vaste lectuur.
        Maar driewerf hoera;het blijft doorgaan.
        Vorige niet te serieus op te vatten natuurlijk.
        Ben tevreden dat jouw probleem opgelost is.Andere oplossingen zijn er misschien ook wel,maar er leiden veel wegen naar Rome.Als het maar "marcheert" zoals we zeggen.(Voor de nederlanders:functioneert).
        En helaas blijkt in PC-wereld en aanverwante zaken het niet altijd duidelijk waar het juist aan te wijten is.
        Maar zoals reeds gezegd:ALS HET MAAR MARCHEERT.
        Mooiere afsluiter voor dit topic kon ik niet zelf schrijven. Thx demuro.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #64
          Re: Brother printer

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Als je hier alles leest en tot in de treure uitprobeert (met dank aan de tipgevers) en uiteindelijk de wireless PX router uitzetten en vervangen door een alternatieve eigen router DE oplossing biedt, dan nog mag ik niet zeggen (wat on4bam wel halvelings beaamt) dat die bbox routers allesbehalve "kwaliteit" leveren....
          De ene raad die hier nooit gegeven werd (probeer eens een andere router) lost de zaak op, toch wel bizar. Ik klaag dus niet, ik constateer alleen dat we het niet meer aan de praat kregen met de PX router, en DIRECT wél met een nadere router.
          Ik zal ook eens vergelijken: voor mij is de PX router wireless een Trabantje en die hebben we nu vervangen door een VW Polo.


          Voor zover het nog nuttig is, deze ochtend bij een klant ook een probleem met netwerk/printer/laptop via Proximus-router (type b-box2). Probleem met alle toestellen die een IP-adres kregen via de DHCP van de b-box. Alle toestellen zelf een IP in de range van de router gegeven en alles draait terug zoals het hoort.
          My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

          Comment


          • #65
            Re: Brother printer

            Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
            Maar zoals reeds gezegd:ALS HET MAAR MARCHEERT.
            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Mooiere afsluiter voor dit topic kon ik niet zelf schrijven. Thx demuro.
            Vermoedelijk is men het belangrijkste vergeten ... als men maar wat kan afgeven op een ander en het minstens 27 keer mag aankaarten.
            Af en toe toch ook een positieve noot (rood) richting router.

            #01 dan is er iets mis met de Proximus modem/router (nog voor iemand uw vraag kan beantwoorden)
            #07 PX blijkt over geen techniekers te beschikken die zoiets dan bij de klant kunnen oplossen.
            #09 Het PX gedeelte (ook de router is PX), werkt dus NIET goed !!!!
            #09 Het strafste vind ik toch dat PX gewoon geen techniekers heeft om dat probleem aan te pakken
            #09 Kortom, Proximus, Telenet & Co zouden beter stoppen met zelf routerleverancier te spelen als ze er toch geen support (kunnen of willen) op geven.
            #11 Ze zien trouwens bij PX van op afstand dat laptop EN printer verbonden zijn in HUN router
            #11 Telenet heeft tenminste nog het fatsoen om op verzoek van de klant een technieker langs te sturen, die betalend is als de oorzaak bij de klant ligt.
            #14 Nogmaals, die man heeft 3 laptops en zijn vrouw ook eentje, allemaal perfect op internet verbonden via de PX router
            #18 Als de diverse internetproviders allemaal de pretentie hebben om modems te leveren met INGEBOUWDE router
            #22 PX levert de router, onverbrekelijk verbonden (in dezelfde behuizing) met de modem
            #22 Printerstaat trouwens in hetzelfde lokaal als de laptops en die hebben ook geen signaalsterkte probleem.
            #30 De mevrouw van PX kon zien dat de printer EN de laptop verbonden waren aan de router
            #32 Er hangt dan ook nog een Android tablet en een smartphone aan diezelfde router verbonden.
            #36 Kortom, een voor mij onoplosbaar kluwen en volgens mij een PX router die allesbehalve betrouwbaar werkt.
            #36 Maar vermits PX botweg weigert (zelfs mits betaling) dit te komen bekijken kan ik weinig anders dan de verkoper van de printer even ter plaatse te vragen
            #42 Dan de router nog even op een ogenschijnlijk minder bezet kanaal geplaatst en de timeouts zo goed als verdwenen.
            #42 Of hoe je door een flutrouter van PX bijna op een verkeerd been gezet wordt.
            #45 Dan toch liever PX die zich lichtjes belachelijk maakt met brolrouters, dan een verkeerde diagnose dankzij die brolrouter
            #47 Als een router van PX niet in staat blijkt om te doen waarvoor hij dient
            #49 De PX brol
            #50 Dat is het zie: router doet zijn werk niet
            #51 PX (en misschien ook Telenet e.d., dat weet ik niet) levert BROL.
            #54 Ze mogen voor mij routers van een halve euro bij in hun modems plaatsen, als ze een beetje een "normaal" bereik hebben.
            #56 PX prutsrouter
            #56 de PX router werkt NIET (meer) zoals het moet
            #56 Maar in feite commerciëel goed gezien van PX: onze prul werkt niet naar behoren
            #56 omdat PX standaard een prul levert
            #58 voor mij leveren ze (het routergedeelte) brol
            #58 PX standaard routers zijn (algemeen geweten) niet veel zaaks
            #60 dat die bbox routers allesbehalve "kwaliteit" leveren
            #60 voor mij is de PX router wireless een Trabantje

            Soit, ik denk dat nete zijn zegje kunnen doen heeft.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #66
              Re: Brother printer

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Vermoedelijk is men het belangrijkste vergeten ... als men maar wat kan afgeven op een ander en het minstens 27 keer mag aankaarten.
              Af en toe toch ook een positieve noot (rood) richting router.

              #01 dan is er iets mis met de Proximus modem/router (nog voor iemand uw vraag kan beantwoorden)
              #07 PX blijkt over geen techniekers te beschikken die zoiets dan bij de klant kunnen oplossen.
              #09 Het PX gedeelte (ook de router is PX), werkt dus NIET goed !!!!
              #09 Het strafste vind ik toch dat PX gewoon geen techniekers heeft om dat probleem aan te pakken
              #09 Kortom, Proximus, Telenet & Co zouden beter stoppen met zelf routerleverancier te spelen als ze er toch geen support (kunnen of willen) op geven.
              #11 Ze zien trouwens bij PX van op afstand dat laptop EN printer verbonden zijn in HUN router
              #11 Telenet heeft tenminste nog het fatsoen om op verzoek van de klant een technieker langs te sturen, die betalend is als de oorzaak bij de klant ligt.
              #14 Nogmaals, die man heeft 3 laptops en zijn vrouw ook eentje, allemaal perfect op internet verbonden via de PX router
              #18 Als de diverse internetproviders allemaal de pretentie hebben om modems te leveren met INGEBOUWDE router
              #22 PX levert de router, onverbrekelijk verbonden (in dezelfde behuizing) met de modem
              #22 Printerstaat trouwens in hetzelfde lokaal als de laptops en die hebben ook geen signaalsterkte probleem.
              #30 De mevrouw van PX kon zien dat de printer EN de laptop verbonden waren aan de router
              #32 Er hangt dan ook nog een Android tablet en een smartphone aan diezelfde router verbonden.
              #36 Kortom, een voor mij onoplosbaar kluwen en volgens mij een PX router die allesbehalve betrouwbaar werkt.
              #36 Maar vermits PX botweg weigert (zelfs mits betaling) dit te komen bekijken kan ik weinig anders dan de verkoper van de printer even ter plaatse te vragen
              #42 Dan de router nog even op een ogenschijnlijk minder bezet kanaal geplaatst en de timeouts zo goed als verdwenen.
              #42 Of hoe je door een flutrouter van PX bijna op een verkeerd been gezet wordt.
              #45 Dan toch liever PX die zich lichtjes belachelijk maakt met brolrouters, dan een verkeerde diagnose dankzij die brolrouter
              #47 Als een router van PX niet in staat blijkt om te doen waarvoor hij dient
              #49 De PX brol
              #50 Dat is het zie: router doet zijn werk niet
              #51 PX (en misschien ook Telenet e.d., dat weet ik niet) levert BROL.
              #54 Ze mogen voor mij routers van een halve euro bij in hun modems plaatsen, als ze een beetje een "normaal" bereik hebben.
              #56 PX prutsrouter
              #56 de PX router werkt NIET (meer) zoals het moet
              #56 Maar in feite commerciëel goed gezien van PX: onze prul werkt niet naar behoren
              #56 omdat PX standaard een prul levert
              #58 voor mij leveren ze (het routergedeelte) brol
              #58 PX standaard routers zijn (algemeen geweten) niet veel zaaks
              #60 dat die bbox routers allesbehalve "kwaliteit" leveren
              #60 voor mij is de PX router wireless een Trabantje

              Soit, ik denk dat nete zijn zegje kunnen doen heeft.
              TOP analyse, proficiat ! Ik heb niet nageteld, maar waarom zeg ik (misschien) 27 keer hetzelfde ? Omdat U OOK 27 keer hetzelfde komt zeggen: als het bereik van de PX router beneden alle peil is, dan moet de klant zijn installatie binnenshuis maar overhoop halen.
              Maar tegen beter weten in de "super" kawaliteit van die PX routers door dik en dun onvoorwaardelijk 27 keer blijven verdedigen, terwijl we uiteindelijk met de nieuwe router na 5 minuten het tegendeel bewijzen, gaat er bij mij echt niet in.
              Als PX (en bij uitbreiding Telenet, Orange....) de keuze laat om een modem-only te plaatsen dan ben ik direct voor 100% met U akkoord.
              Last edited by nete; 7 december 2016, 12:46.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #67
                Re: Brother printer

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                TOP analyse, proficiat ! Ik heb niet nageteld, maar waarom zeg ik (misschien) 27 keer hetzelfde ? Omdat U OOK 27 keer hetzelfde komt zeggen: als het bereik van de PX router beneden alle peil is, dan moet de klant zijn installatie binnenshuis maar overhoop halen.
                Maar tegen beter weten in de "super" kawaliteit van die PX routers door dik en dun onvoorwaardelijk 27 keer blijven verdedigen, terwijl we uiteindelijk met de nieuwe router na 5 minuten het tegendeel bewijzen, gaat er bij mij echt niet in.
                Als PX (en bij uitbreiding Telenet, Orange....) de keuze laat om een modem-only te plaatsen dan ben ik direct voor 100% met U akkoord.
                Tot nu toe heb je niets bewezen nete ... enkel je vooroordeel.

                Dat het met een andere router wel werkt, dat kan evengoed te maken hebben met andere instellingen of iets andere positie.

                Hetgeen je in #14, #22 en #32 aankaart, bewijst net het tegendeel ... de router werkt.

                Verder maak je ook geen verschil tussen een router en WiFi-AP.
                Stel dat het zo is dat WiFi onvoldoende bereik heeft, daarom is het router gedeelte nog niet slecht.

                En die 5 minuten dat je aankaart als bewijs, dat gebeurde pas op het einde ... dus al de reacties ervoor over een prul-router waren gewoon uit de duim gezogen mits nog niets uitgesloten was.

                Uiteindelijk kan uw maat printen ... was het streefdoel, maar dat kon je ook bekomen met minder negativisme tegenover bedrijven.

                En waar lees jij dat ik iets als een TOP-product aanschouw?
                Ik heb enkel aangekaart dat die router werkt en niet defect is.

                Had simpelweg meteen WiFi uitgezet en een AP toegevoegd, want dat is het enige dat u uiteindelijk wou ... een beter WiFi-bereik.
                En dat kan in combinatie met de bestaande router.
                En zelfs de 2 routers achter elkaar kon een oplossing bieden ... als ze maar ingesteld waren met een andere IP-range en SSID.
                Maar daar is het de mist ingegaan want er waren plots conflicten ... gelukkig heeft AIOS dat wel opgelost voor u.
                Last edited by VerSeg; 7 december 2016, 13:22.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #68
                  Re: Brother printer

                  Hier kan ik voor 100% mee akkoord gaan, op voorwaarde dat de providers niet absoluut een flauwe ingebouwde router (die je bovendien niet kan uitschakelen) door de strot van de klant rammen.
                  Want nu zitten we nog altijd met een router na een router, verre van ideaal. Dat ze blijkbaar zelf peperdure alternatieven aanbieden zegt toch genoeg ?
                  Lever als bedrijf op aanvraag een voor het bedrijf (PX) nog goedkopere modem zonder router, dan is dat toch een win-win situatie ? Bij Telenet kan het nog dacht ik, al moet je er bijna een moord voor begaan eer je ze zover krijgt
                  Last edited by nete; 7 december 2016, 13:31.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #69
                    Re: Brother printer

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Hier kan ik voor 100% mee akkoord gaan, op voorwaarde dat de providers niet absoluut een flauwe ingebouwde router (die je bovendien niet kan uitschakelen) door de strot van de klant rammen.
                    Gewoon een tweede plaatsen met andere IP-range en het is opgelost.
                    Wat de kost betreft ... mochten ze een modem-only leveren, dan moest iedereen er verplicht eentje kopen.

                    De klant heeft dus altijd de keuze voor eigen materiaal.
                    Of niet soms?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #70
                      Re: Brother printer

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Gewoon een tweede plaatsen met andere IP-range en het is opgelost.
                      Ik vermoed dat Steven dat zo wel zal ingesteld hebben, ik heb daar niet op gelet. Maar waarom een tweede plaatsen als de eerste perfect werkt (volgens u toch), als we met de printer zouden verhuizen (= is wel geen optie daar) ?
                      Last edited by nete; 7 december 2016, 14:09.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #71
                        Re: Brother printer

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Ik vermoed dat Steven dat zo wel zal ingesteld hebben, ik heb daar niet op gelet. Maar waarom een tweede plaatsen als de eerste perfect werkt (volgens u toch), als we met de printer zouden verhuizen (= is wel geen optie daar) ?
                        Voor mij moet niets nete. 😊

                        U bent voorstander om een ""betere" router te gebruiken ... ik voeg enkel toe dat dit "kan" in combinatie met deze van Proximus zonder de noodzaak een modem only te hebben.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #72
                          Re: Brother printer

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Wat de kost betreft ... mochten ze een modem-only leveren, dan moest iedereen er verplicht eentje kopen.
                          Mocht ik van iedereen 10 euro krijgen die bij de omwisseling van oude modems door Telenet, Proximus... nu met een nog werkende eigen router in de kast ligt (hier bij mij ook het geval), dan was ik schatrijk denk ik.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #73
                            Re: Brother printer

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Hier kan ik voor 100% mee akkoord gaan, op voorwaarde dat de providers niet absoluut een flauwe ingebouwde router (die je bovendien niet kan uitschakelen) door de strot van de klant rammen.
                            Mijn vorige (van DXadsl na switch adsl>vdsl gekregen) Sagem (zowat gelijk aan de BBox) was perfect in bridgemode te gebruiken. Mijn oude adsl Fritzbox zorgde voor het thuisnetwerk en VOIP uitgaande gesprekken. De Sagem gedroeg zich als "domme modem". Ik ga er van uit dat je dit ook met de nieuwere BBoxen kan doen niettegenstaande ze al meer dichtgetimmerd zitten dan hun voorgangers (geen toegang meer tot lijnwaarden b.v.)
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #74
                              Re: Brother printer

                              Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
                              Probleem met alle toestellen die een IP-adres kregen via de DHCP van de b-box. Alle toestellen zelf een IP in de range van de router gegeven en alles draait terug zoals het hoort.
                              Bedankt voor de tip, maar net zo'n zaken waar ik minder in thuis ben heeft Steven eergisteren vruchteloos zitten uitproberen. De PX router bleef halsstarrig in staking.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #75
                                Re: Brother printer

                                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                                Ik ga er van uit dat je dit ook met de nieuwere BBoxen kan doen niettegenstaande ze al meer dichtgetimmerd zitten dan hun voorgangers (geen toegang meer tot lijnwaarden b.v.)
                                Wie zou dat kunnen bevestigen (of ontkennen) ?
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X