Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brother printer

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Brother printer

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Hoe is het in godsnaam mogelijk: als je de GOED WERKENDE PX router gebruikt verzuip je in de timeouts, en toch is voor jullie die modem pico-bello in orde.
    Als we uw redenering (=PX router werkt perfect) volgen dan koopt klant een nieuwe printer (zelfs wij begonnen te denken aan een defecte printer) en zitten we met exact hetzelfde probleem.
    Dan toch liever PX die zich lichtjes belachelijk maakt met brolrouters, dan een verkeerde diagnose dankzij die brolrouter, waarbij wij ons beiden belachelijk zouden gemaakt hebben met een nieuwe printer te leveren.
    Waarom werkte het dan niet met UW Linksys router?
    Belachelijk om een probleem van een "zogezegde" flut-router te gaan oplossen met een andere flut-router.
    En wat geeft volgens u de combinatie "perfecte router" met een "slechte printer"?
    Steven concludeert dat er dus iets hapert aan de printer.
    Dit is nog steeds niet uitgesloten met de uitleg dat je ons gaf (ook niet volledig bevestigd, al heb je nog time-outs met een andere router).

    Ik zou het manneke eens veranderen.
    Last edited by VerSeg; 6 december 2016, 16:44.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #47
      Re: Brother printer

      We zullen er maar mee stoppen, als voor de "helpers" hier (waarvoor alle respect) steevast de oorzaak bij mijn kennis ligt, ook als alles ineens begint te werken op een andere router, dan zijn we uitgebabbeld hé.
      Als een router van PX niet in staat blijkt om te doen waarvoor hij dient (netwerkverkeer tussen PC en printer afhandelen), en een andere doet dat zonder probleem, dan is dat voor mij nu eenmaal geen fout van de klant.

      Amen.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #48
        Re: Brother printer

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        We zullen er maar mee stoppen, als voor de "helpers" hier (waarvoor alle respect) steevast de oorzaak bij mijn kennis ligt, ook als alles ineens begint te werken op een andere router, dan zijn we uitgebabbeld hé.
        Als een router van PX niet in staat blijkt om te doen waarvoor hij dient (netwerkverkeer tussen PC en printer afhandelen), en een andere doet dat zonder probleem, dan is dat voor mij nu eenmaal geen fout van de klant.
        Amen.
        Die andere doet het ook niet correct nete, dat heb je zelf aangegeven ... je hebt "minder time-outs", dan is nog steeds niet goed.
        Mocht het opgelost zijn, dan heb je gewoon geen time-outs.
        En een router met minder ver zendbereik (indien dit zo is) is daarom nog geen defecte router.
        Zet die printer korte bij de router en het zal ook wel beter werken, dus eigenlijk een flut-huis ... afstanden zijn te groot voor een printer.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #49
          Re: Brother printer

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Waarom werkte het dan niet met UW Linksys router?
          Belachelijk om een probleem van een "zogezegde" flut-router te gaan oplossen met een andere flut-router.
          En wat geeft volgens u de combinatie "perfecte router" met een "slechte printer"?
          Dit is nog steeds niet uitgesloten met de uitleg dat je ons gaf.
          Ik zou het manneke eens veranderen.
          Het werkte de dag voordien ook zonder iets in de Linksys te configureren heel even (en dat van de eerste keer).
          De PX brol heeft zelfs een vrij ervaren computerhandelaar (heeft zelfs al een Vander Valk hotel mogen inrichten qua informatica en netwerk, hij zal er dus wel IETS van kennen, je kan dat nalezen op zijn site) BIJNA op een verkeerd been gezet.
          Omdat ook hij zegt dat "normaal" zo'n PX router wel zijn werk doet.
          Nog een geluk dat we een TP-Link router van een 80 euro mee hadden genomen (met 2 externe antennes) op mijn aanraden. Die staat nu in hetzelfde lokaal dan de PX router op zo'n 30cm er naast en de printer staat ook nog altijd op exact dezelfde plaats.
          Klant zijn printer werkt nu perfect, en zijn wireless signaal is ook nog beter dan met de PX brol.
          PX routers zijn volgens jou subliem van kwaliteit, dan zal die TP-Link vast en zeker buitenaards goed zijn zeker, dat hij overweg kan met al die interferenties waar je naar verwijst ?
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #50
            Re: Brother printer

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Die andere doet het ook niet correct nete, dat heb je zelf aangegeven ... je hebt "minder time-outs", dan is nog steeds niet goed.
            Mocht het opgelost zijn, dan heb je gewoon geen time-outs.
            En een router met minder ver zendbereik (indien dit zo is) is daarom nog geen defecte router.
            Zet die printer korte bij de router en het zal ook wel beter werken, dus eigenlijk een flut-huis ... afstanden zijn te groot voor een printer.
            Dat is het zie: router doet zijn werk niet, dus alles overhoop halen (wat voordien werkte) of verhuizen.
            Dan is een "deftige" router toch nog iets eenvoudiger.
            Last edited by nete; 6 december 2016, 22:24.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #51
              Re: Brother printer

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Dat is het zie: router doet zijn werk niet, dus alles overhoop halen (wat voordien werkte) of verhuizen.
              Dn is een "deftige" router toch nog iest eenvoudiger.
              Router doet zijn werk wel ... enkel beperkt in afstand en dat is geen defect.

              Er zijn ook auto's die 250km/u kunnen doen en andere slechts 160km/u ... dat is ook geen fout, hoogstens een verschil in ontwerp volgens budget.

              En het staat iedereen vrij een extra AP te plaatsen.
              Ik zit hier thuis ook met 2 AP's omdat 1 niet heel de woning voorziet van een sterk WiFi-signaal ... en toch heb ik dure routers met externe antennes.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #52
                Re: Brother printer

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Router doet zijn werk wel ... enkel beperkt in afstand en dat is geen defect.

                Er zijn ook auto's die 250km/u kunnen doen en andere slechts 160km/u ... dat is ook geen fout, hoogstens een verschil in ontwerp volgens budget.

                En het staat iedereen vrij een extra AP te plaatsen.
                Ik zit hier thuis ook met 2 AP's omdat 1 niet heel de woning voorziet van een sterk WiFi-signaal ... en toch heb ik dure routers met externe antennes.
                Het is een luxe-appartement met alles op dezelfde verdieping. De printer en de router "zien" mekaar niet rechtstreeks, er zit een bocht tussen, maar géén muren en geen deuren. Afstand rond de 10m.
                De PX router kan er al geen weg meer mee (vorige 3 maand wél), inderdaad klassemateriaal.

                Nieuwe router werkt vanaf DEZELFDE plaats perfect. Het is nochtans slechts een middenklasse router van een 80 euro. Deze: https://www.aios.be/routers/link/lin...p3hdl06lg2rhq4

                Maar ge hebt gelijk: de PX router werkt dus waarschijnlijk perfect als ik de printer in het lokaaltje zet waar de router hangt. Maar dan kan ik hem evengoed met een UTP kabel verbinden. Plus er is daar geen plaats. Ik kan hem natuurlijk ook daarnaast op de keukentafel plaatsen. , dan staat hij 2 of 3 meter van de router, misschien haalt hij dat nog juist.

                Sorry hé, ik kan hieruit maar één ding besluiten: PX (en misschien ook Telenet e.d., dat weet ik niet) levert BROL. Dat ze zich beter houden aan het leveren van een deftig werkende modem ipv zich bezig te houden me inferieure routers in te bouwen bij hun modems. Wat zei men vroeger: schoenmaker blijf bij uw leest.
                Maar ja, een miljoen modem/routers bv. 1 euro goedkoper geleverd krijgen (ten koste van de kwaliteit natuurlijk) = 1 miljoen euro winst, ik ben nu ook niet naïef hé.
                Last edited by nete; 6 december 2016, 22:59.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #53
                  Re: Brother printer

                  Nete, je vindt dat ze goedkope routers leveren en dat die antennes op een slechte plaats staan.

                  Maar wat vind je dan van een goedkope printer en waar zitten de antennes daarin dan?

                  Kunnen ze wel een deftige WiFi-module inbouwen in een all in one dat uiteindelijk voor 89€ te vinden was?
                  Da's net hetzelfde dan.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #54
                    Re: Brother printer

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Nete, je vindt dat ze goedkope routers leveren en dat die antennes op een slechte plaats staan.

                    Maar wat vind je dan van een goedkope printer en waar zitten de antennes daarin dan?

                    Kunnen ze wel een deftige WiFi-module inbouwen in een all in one dat uiteindelijk voor 89€ te vinden was?
                    Da's net hetzelfde dan.
                    Ze mogen voor mij routers van een halve euro bij in hun modems plaatsen, als ze een beetje een "normaal" bereik hebben.
                    Die printer met zijn waarschijnlijk "slechte" antenne ingebouwd werkt nu sinds gisteren WEL probleemloos via een andere router, niet eens een heel speciale.
                    Een paar dagen geleden een Canon printer bij hem getest met de PX router, (staat in dit topic te lezen), zelfde resultaat, verbonden aan router maar niet te vinden op de laptops.
                    Die printer voor 89 euro ???????????????????? Het type (MFC-J615W) is intussen door Brother al vervangen door een ander type (in hun gamma, niet bij mijn kennis !), maar hij kostte een paar jaar geleden alvast rond het dubbele.
                    Even resumeren: Plaats van de toestellen blijft hetzelfde. Andere printer aan PX router werkte niet, huidige printer werkte niet. Nieuwe router naast de PX router: alles werkt naar behoren.
                    Als je dan halsstarrig blijft beweren dat PX een méér dan behoorlijke kwaliteitsrouter levert, tja...

                    Maar we blijven rond de pot draaien, alles is ongeveer gezegd en geschreven.

                    Alvast iedereen bedankt om mee te denken.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #55
                      Re: Brother printer

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Als je dan halsstarrig blijft beweren dat PX een méér dan behoorlijke kwaliteitsrouter levert, tja...
                      Dat de Bbox niet de beste is, is al lang geweten maar hij werkt wel zoal het moet. Wil je beter, koop bv. een Fritzbox van €200+ in plaats van de gratis modem van Px. er zijn twee modellen goedgekeurd.

                      Een betrouwbaar snel netwerk leg je trouwens bekabeld aan i.p.v wireless.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #56
                        Re: Brother printer

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Dat de Bbox niet de beste is, is al lang geweten maar hij werkt wel zoal het moet. Wil je beter, koop bv. een Fritzbox van €200+ in plaats van de gratis modem van Px. er zijn twee modellen goedgekeurd.

                        Een betrouwbaar snel netwerk leg je trouwens bekabeld aan i.p.v wireless.
                        Een router van 80 euro doet het ook al, 120 euro uitgespaard. Kabel is het beste, maar op die locatie TOTAAL niet mogelijk. Maar je zegt het zelf: de "kwaliteit" van de Bbox routers is "gekend"...
                        Als ik die printer terwille van de PX prutsrouter er vlak naast zou moeten zetten dan zou ik in dat geval hem beter aan de router hangen met een UTP kabelverbinding. (deze optie eveneens onmogelijk wegens plaatsgebrek in het lokaal waar de PX modem hangt).
                        De bijgeplaatste router werkt zoals het moet, de PX router werkt NIET (meer) zoals het moet, wat men ook probeert. Maar in feite commerciëel goed gezien van PX: onze prul werkt niet naar behoren, (na 2 maand wel werken !), maar voor 200 euro hebben we een betere hoor.... Op de duur zou je beginnen denken dat ze bewust inferieure kwaliteit in hun Bbox routers steken.

                        Een beetje de omgekeerde wereld hé: omdat PX standaard een prul levert moet je dan maar de printer ipv in zijn bureau ergens in het salon, living of keuken gaan plaatsen ? Ofwel 200 euro investeren.....
                        Last edited by nete; 7 december 2016, 10:16.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #57
                          Re: Brother printer

                          Nete, het is al genoeg om op een slecht kanaal te zitten om het bruikbaar bereik te halveren.
                          Er zijn nog zoveel zaken die een invloed kunnen hebben op een WiFi-signaal.
                          Zelfs de router een beetje draaien kan al een impact hebben en dat geldt voor alle merken als je op de limiet zit.

                          Dat die router van Proximus maar tot op 2 à 3 meter goed zou werken zoals je eerder eens insinueerde ik al helemaal zever ... dat kaart je zelf aan door de 4 PC's die wel werken.

                          Ik zie hier in huis van 3 buren hun Proximus WiFi en die hebben enkel wat Proximus geleverd heeft, geen eigen AP ... afstand is wat meer dan 10 meter hoor.

                          Soit, maakt niet uit.
                          Als u liever weken zit te kefferen in plaats van een oplossing te zoeken op een normale manier, dan moet je dat maar weten.
                          Het is met al je topics zo wanneer je met een probleem zit ... altijd weken kefferen op providers, bedrijven, openbare instellingen, banken, ... maar nooit eens info aanvaarden welke je van iemand krijgt en daarmee bedoel ik zeker niet mezelf, maar vele anderen.

                          Wat heb je nu gewonnen door 86 keer te posten dat de router van Proximus in de fout is?
                          Dat er betere bestaan ... vermoedelijk wel, maar om zoveel problemen als u moet je toch al een pechvogel zijn.
                          Ik weet het ... bij kennissen van u, maar u maakt er telkens een meerdelige thriller van. 😆
                          Last edited by VerSeg; 7 december 2016, 10:29.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #58
                            Re: Brother printer

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Nete, het is al genoeg om op een slecht kanaal te zitten om het bruikbaar bereik te halveren.
                            Er zijn nog zoveel zaken die een invloed kunnen hebben op een WiFi-signaal.
                            Zelfs de router een beetje draaien kan al een impact hebben en dat geldt voor alle merken als je op de limiet zit.

                            Dat die router van Proximus maar tot op 2 à 3 meter goed zou werken zoals je eerder eens insinueerde ik al helemaal zever.

                            Ik zie hier in huis van 3 buren hun Proximus WiFi en die hebben enkel wat Proximus geleverd heeft, geen eigen AP.
                            Ik zit hier dus tegen een muur te babbelen (schrijven) hé.
                            Gisteren méér dan een uur vanalles en nog wat geprobeerd via de PX router, in zoverre dat we begonnen te twijfelen aan de printer zelf.
                            Tot we een andere router proberen en ineens is alles opgelost. We zitten zelfs met een zéér goed signaal ipv op de limiet op DEZELFDE afstand van printer en laptops.
                            Nu, het minderwaardige wireless gedeelte van de PX router staat nu uitgeschakeld, probleem is dus opgelost en mijn kennis heeft nu overal prima bereik.
                            Dus kunnen we hier eindigen zeker ? Voor u levert PX prima materiaal, voor mij leveren ze (het routergedeelte) brol. Het water tussen beide meningen is dus wel héél diep.
                            on4bam is dan toch iets genuanceerder: PX standaard routers zijn (algemeen geweten) niet veel zaaks, maar zijn alternatieven zijn dan weer een beetje absurd: kabel leggen of efkes 200 euro investeren bij hetzelfde bedrijf dat tekort schiet met hun standaard materiaal.
                            Last edited by nete; 7 december 2016, 11:04.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #59
                              Re: Brother printer

                              Ik denk dat jij een muur bent ... een klaagmuur zelfs.
                              Je wil niets aanvaarden van wat eender wie u als antwoord geeft, enige dat er uitkomt is dat Proximus niet goed is.
                              En morgen is het Telenet en binnenkort weer een bank.
                              Zou je niet beter stoppen met overal support te willen bieden?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #60
                                Re: Brother printer

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Je wil niets aanvaarden van wat eender wie u als antwoord geeft, enige dat er uitkomt is dat Proximus niet goed is.
                                Als je hier alles leest en tot in de treure uitprobeert (met dank aan de tipgevers) en uiteindelijk de wireless PX router uitzetten en vervangen door een alternatieve eigen router DE oplossing biedt, dan nog mag ik niet zeggen (wat on4bam wel halvelings beaamt) dat die bbox routers allesbehalve "kwaliteit" leveren....
                                De ene raad die hier nooit gegeven werd (probeer eens een andere router) lost de zaak op, toch wel bizar. Ik klaag dus niet, ik constateer alleen dat we het niet meer aan de praat kregen met de PX router, en DIRECT wél met een nadere router.
                                Ik zal ook eens vergelijken: voor mij is de PX router wireless een Trabantje en die hebben we nu vervangen door een VW Polo.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X