Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rijibewijs Namibie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rijibewijs Namibie

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Niks te maken met de verhuurmaatschappij in deze. Voor Namibië is een internationaal rijbewijs vereist (als je rijbewijs niet in het Engels is), het niet zo dat het niet nodig is en de verhuurmaatschappij dit toch eist.
    Het is gewoonweg onmogelijk om de praktijken van elke autoverhuurder in Namibië te kennen en m.i. naïef om er van uit te gaan dat de "Ooh,...je hebt geen internationaal rijbewijs,.... ooh maar dan moet je 10 Euro/dag bijbetalen truc" in Namibië niet zou kunnen bestaan als die zelfs in Duitsland voorkomt. De TS weze gewaarschuwd.

Comment

En voor Namibie is 0.0005 seconden search engine genoeg om dit te vinden:

Sneller gevonden dan een post schrijven op een forum
      Als je wat langer zou zoeken, zal blijken dat het toch niet zo duidelijk is!

Trouwens definieer eens "your driving licence is not in English" ?
      Hier heb ik nog nergens een duidelijk antwoord op gekregen.
      Ook niet van Avis Windhoek trouwens !
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
        Trouwens definieer eens "your driving licence is not in English" ?
        Hoeveel duidelijker kan het zijn? In welke taal is het document opgesteld?

Het gaat er om dat er niet alleen "naam" maar ook Name" e.d. staat.
        Ik ging er dit jaar ook van uit dat mijn rijbewijs in orde was (European Drivers Licence) maar aan de binnenkant staat alles in het NL en dat volstaat niet. Ik heb nu een "beëdigde vertaling" in het Engels maar een int. rijbewijs is ook een officiële vertaling natuurlijk.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Hoeveel duidelijker kan het zijn? In welke taal is het document opgesteld?
          LOL, dat zou je denken he. Tot je een duidelijk antwoord vraagt van het huurbureau.
          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
          Website - 500px - Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blauwbloes Bekijk bericht
            Dit hangt van het verhuurkantoor af. Sommige autoverhuurders maken van naïviteit gebruik om forse extra kosten aan te rekenen ook al stelt de lokale overheid geen enkel eis.

Typische autoverhuur valstrikken zijn:
            - Toeslag geen internationaal rijbewijs
            - Toeslag winterbanden
            - Toeslag tolwegen, ook al gebruik je die niet
            - Toeslag grens oversteken
            - Administratieve kosten overtreding, bij sommige loopt dit op to 50 Euro/overtreding. Parkeerbon van 10 Euro wordt zo 60Euro. 3 bonnen 180, meer dan de huurprijs van de wagen.
            - Toeslag auto binnenbrengen

Een gewaarschuwd(e) man of vrouw is er twee waard.
            Ik heb reeds -tig keren een auto gehuurd in het buitenland, maar ik geef toe, nog nooit buiten Europa en ik heb nog nooit één van de door jou opgesomde valstrikken meegemaakt.
            IK huur wel altijd bij officiële verhuurbedrijven (bvb. Avis, Hertz, Europcar....enz).
            Ik bedoel daarmee dat ik niet huur bvb. aan een manneke dat buiten op straat een auto of vier staan heeft, en die aan spotprijzen probeert te verhuren (in toeristisch Cyprus bvb. lopen en zo tientallen toeristen te lokken).

Wat ik wel nooit of te nimmer wil aanvaarden (en dat doen sommige "grote" verhuurbedrijven ook, is dat ze me een auto met 'lege' tank meegeven en dat ik die dan ook leeg mag terugbrengen, want dat lukt nooit.
            Je kan je tank niet zo goed als leeg rijden, wie durft dat in het buitenland ???
            Wat ze je ook dikwijls trachten aan te smeren is een meerprijs voor een tweede bestuurder, maar ook daar trap ik niet, ik rij trouwens altijd zelf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
              LOL, dat zou je denken he. Tot je een duidelijk antwoord vraagt van het huurbureau.
              Is je rijbewijs (ook) in het Engels opgesteld? Zo nee >> Int. Rijbewijs. Ik zie niet in waarom je dat nog eens extra moet gaan vragen bij de verhuurder.

@Djivan
              Wij hebben ooit in Mauritius een Yaris gehuurd van een klein kantoor (via een broker). Hij stond met twee auto's voor de luchthaven, papierwerk werd op de motorkap ingevuld, CC reliëf werd met potlood op het formulier overgezet. Tank was 3/4 vol en we moesten de auto maar met even veel benzine terugbrengen. Uiteindelijk was alles perfect in orde voor een fractie van de prijs van de "groten".
              Nu pas 4 weken een Toyota Camry gehuurd van Apex in NZ. Zowat de enige die toelaat dat de auto op de ferry gaat. Ze hebben "oude" auto's (de onze was van 2009 en had 212000 Km op de teller). Prijs, de helft van Avis/Hertz... en de ferry was inbegrepen. Apex mag dan "onbekend" zijn, ze zijn wel groot in NZ.
              bye, Maurice
              Nikon D7500

Comment

Is je rijbewijs (ook) in het Engels opgesteld? Zo nee >> Int. Rijbewijs. Ik zie niet in waarom je dat nog eens extra moet gaan vragen bij de verhuurder.

@Djivan
                Wij hebben ooit in Mauritius een Yaris gehuurd van een klein kantoor (via een broker). Hij stond met twee auto's voor de luchthaven, papierwerk werd op de motorkap ingevuld, CC reliëf werd met potlood op het formulier overgezet. Tank was 3/4 vol en we moesten de auto maar met even veel benzine terugbrengen. Uiteindelijk was alles perfect in orde voor een fractie van de prijs van de "groten".
                Nu pas 4 weken een Toyota Camry gehuurd van Apex in NZ. Zowat de enige die toelaat dat de auto op de ferry gaat. Ze hebben "oude" auto's (de onze was van 2009 en had 212000 Km op de teller). Prijs, de helft van Avis/Hertz... en de ferry was inbegrepen. Apex mag dan "onbekend" zijn, ze zijn wel groot in NZ.
                Zoals reeds geschreven, ik heb nul komma nul ervaring buiten Europa.
                En ik kijk naar geen euro wat betreft autohuur.
                Ik rij graag met een tamelijk nieuwe auto, en vraag ook altijd naar het type wagen en de km stand alvorens ik een contract teken.
                Laatst betaalden wij op Corsica ongeveer 650 euro voor 10 dagen voor een zowat nieuwe Seat Leon (ergens een speciale editie, maar ik weet niet meer welke)... wij konden voor ons twee ook een oude Peugeot 206 krijgen voor ongeveer 400 euro... de keuze was rap gemaakt, het werd de Seat . Ook al komen ze je depanneren bij pech etc., een dag is rap om zeep bij een panne met de huurwagen.

Op Cyprus mag je ook niet met een in het zuidelijk deel gehuurde wagen over de grens naar het door Turken bezette Noorden.
                Wij rijden dan naar Nicosia tot aan de grens. Parkeren daar ergens en gaan te voet (met de gekende dagpas) de grens over, nemen daar een taxi.
                Wij vragen aan de chauffeur om ons een dagje naar enkele bezienswaardigheden rond te voeren en komen hiervoor een prijs overeen.
                's Avonds zet die ons terug af aan de de grenspost waar we onze huurwagen terug oppikken.
                Geen zorgen dus, maar misschien komt dit wel door onze leeftijd, wij hebben graag vakantie waar niet te veel kan mislopen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Ik heb reeds -tig keren een auto gehuurd in het buitenland, maar ik geef toe, nog nooit buiten Europa en ik heb nog nooit één van de door jou opgesomde valstrikken meegemaakt.
                  IK huur wel altijd bij officiële verhuurbedrijven (bvb. Avis, Hertz, Europcar....enz).
                  Zijn zeker niet enkel de kleintjes en ook niet enkel buiten Europa. Bij Enterprise-Alamo ben ik verschillende keren tegen de lamp gelopen. Duitsland is notoir voor dergelijke trucs. Lees net in de krant dat er een nieuwe valkuil is bijgekomen. "Auto te vroeg binnenbrengen toeslag" bij Hertz. Die ben ik persoonlijk nog niet tegengekomen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blauwbloes Bekijk bericht
                    Zijn zeker niet enkel de kleintjes en ook niet enkel buiten Europa. Bij Enterprise-Alamo ben ik verschillende keren tegen de lamp gelopen. Duitsland is notoir voor dergelijke trucs. Lees net in de krant dat er een nieuwe valkuil is bijgekomen. "Auto te vroeg binnenbrengen toeslag" bij Hertz. Die ben ik persoonlijk nog niet tegengekomen .
                    Autoverhuurders zijn de nieuwe luchtvaartmaatschappijen
                    <offtopic>
                    United Airlines gaat ticket verkopen waarbij je geen handbagage mee in de "overhead compartment" meer mag leggen, tenzij voor extra $$. First > business > economy > misery class
                    </offtopic>

Wij hebben nog nooit problemen gehad (sinds 1986) behalve een paar jaar terug bij de huur bij Avis (een "grote dus ) in Tromso, Noorwegen waar een soort "generieke kosten" werden aangerekend na een volledig pre-paid huur. Nadat ik een mail stuur om te vragen waarvoor de kosten dan wel waren werd het betwistte bedrag gewoon teruggestort zonder enige uitleg of antwoord op mijn vraag.

Voorlopig ervaring met Avis, Hertz, Dollar, Budget, Alamo, National, Europcar, Apex. Allen niet-EU op uitzondering van korte huurperiodes in Barcelona, Madrid en Tromso.
                    bye, Maurice
                    Nikon D7500

Comment

Ik haal voor verre reizen een Internationaal rijbewijs bij de gemeente voor 20 euro. Geldigheid 3 jaar en nooit geen gezaag.
                      Net terug van Argentinië en Chili, daar werd expliciet om het Internationaal rijbewijs gevraagd (Europcar en Localiza).
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                      X