Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Radio zenders met Telenet.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Radio zenders met Telenet.

Er zijn anders 2 eenvoudige oplossingen ...

Ofwel die antennekabel correct aansluiten en de ingebouwde tuner gebruiken met de zenders op de kabel.
    Ofwel de Digicorder gebruiken en afstemmen op een radio-kanaal.

Maar om het "probleem" van de TS op te lossen (geen ontvangst via de kabel) is de oplossing die antennekabel correct aansluiten.

Al de rest zijn "alternatieve mogelijkheden" maar geen oplossing voor het probleem.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Maar met dat simpel draadje die meegeleverd is heb ik ontvangst hoor, alleen is de ontvangst erg zwak.
      Classic 21 ontvang ik niet (in mijn auto doet die het nochtans heel goed) en echt zuiver zijn er maar een paar te ontvangen.
      Dat zijn dan Studio Brussel, Radio 2 en een onbekende zender. De rest heeft een lichte ruis.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Sluit dan aan op de juiste manier, ik heb al aangetoond hoe en waar.

Maar ja, als je denkt : een gat is een gat en een coax ingang is een coax ingang ... tja ...

Ik snap ook niet echt goed waarom je per se een kabel wil trekken naar die wandcontactdoos ... als je al via je digicorder van Telenet kan werken en die is al verbonden met dat kastje. Hoe je die aansluit op je receiver is ook al beschreven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
          Ik snap ook niet echt goed waarom je per se een kabel wil trekken naar die wandcontactdoos ... als je al via je digicorder van Telenet kan werken en die is al verbonden met dat kastje. Hoe je die aansluit op je receiver is ook al beschreven.
          Wat is er fout om de kabel te gebruiken in combinatie met de ingebouwde tuner zonder de Digicorder?
          Als die kabel van de wandcontactdoos correct aangesloten is op de antenne-ingang zoals je aankaart, dan zal hij wel Classic 21 ontvangen zoals het hoort.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Er is niks fout aan, anders had ik geen tip gegeven hoe en waar die kabel correct aan te sluiten.

Maar hij kan toch ook Classic 21 via de digicorder ontvangen ?

Waarom nog een extra kabel aansluiten en al zeker als de receiver geen standaard coax ingang heeft voor die kabel ?

Zit daar verschil in geluidskwaliteit op, tussen afstemmen op Classic 21 via digicorder of via de ingebouwde tuner van de receiver ?

Zelf ben ik een cultuurbarbaar als het op geluid uitkomt, verder dan te zacht of te luid kan ik geen onderscheid maken.

Wellicht is het iets handiger om te doen of geeft het schermpje van de receiver meer info ...
            Last edited by Empe; 3 november 2016, 17:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Wat is er fout om de kabel te gebruiken in combinatie met de ingebouwde tuner zonder de Digicorder?
              Als die kabel van de wandcontactdoos correct aangesloten is op de antenne-ingang zoals je aankaart, dan zal hij wel Classic 21 ontvangen zoals het hoort.
              Daar is niets fout mee Freddy, maar je hebt er toch een aantal muziekzenders die je op je gewone tuner niet kan ontvangen
              dacht ik, bovendien kan je alle audio van je tv ook via je versterker laten komen.https://www2.telenet.be/content/dam/...vlaanderen.pdf
              Maar eerst dacht ik dat luc het hier over een vrij gewone tuner/versterker had, zonder HDMI en dat soort toestanden.
              Tot wat dat Sony ding in staat is weet ik niet.
              Hier gaat alles zoals reeds gezegd over een set studio monitors, en dat werkt perfect zonder tuner of apparte versterker,
              simpeler kan het niet, klank is perfect, en buiten twee netsnoeren en twee audio kabeltjes heb je niets anders nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Daar is niets fout mee Freddy, maar je hebt er toch een aantal muziekzenders die je op je gewone tuner niet kan ontvangen dacht ik, bovendien kan je alle audio van je tv ook via je versterker laten komen.
                Klopt, maar het is er maar één dat TS echt wil hebben ... Classic 21.
                Ik mag toch veronderstellen dat de andere audio nu ook wel via die versterker mag gaan ... anders heeft het weinig zin om zo'n installatie te hebben.

Hier gaat alles zoals reeds gezegd over een set studio monitors, en dat werkt perfect zonder tuner of apparte versterker,
                simpeler kan het niet, klank is perfect, en buiten twee netsnoeren en twee audio kabeltjes heb je niets anders nodig.
                Klopt dat dit een eenvoudige setup is ... maar dan wel zonder enige surround (waar net een AV-versterker/receiver voor gebruikt wordt).
                Beetje eigen keuze, de ene is tevreden met de luidsprekers van TV, de andere met een setup zoals bij u, nog een andere met kleine speakers en wie wat meer wil heeft dan grotere luidsprekers staan.
                Wie ben ik om iets af te breken, mijn keuze hoeft iemand anders keuze niet te zijn ... zolang de gebruiker zelf maar tevreden is met wat hij heeft.
                Dat laatste is tijdelijk nog niet van toepassing op TS blijkbaar.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

En Luc, er al in geslaagd dit vervelend probleem op te lossen?

Persoonlijk vind ik het toch wat bizar van Sony om de meest gebruikte aansluiting niet te voorzien van een standaard stekker ... maar ja, kost vermoedelijk een paar cent meer.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Persoonlijk vind ik het toch wat bizar van Sony om de meest gebruikte aansluiting niet te voorzien van een standaard stekker ... maar ja, kost vermoedelijk een paar cent meer.
                    Zoals ik hier reeds jaren zeg, zijn Sony en Philips wat betreft consumentenelektronica reeds jaren in hetzelfde bedje ziek.
                    Dat met een zeer eigenzinnige strategie, voorbeelden bij Sony zijn de minidisk, geheugenstick, en bij sommige filmcamera's
                    was het zelfs alleen mogelijk om te monteren op een Sony computer...
                    Philips zelfde verhaal, foto cd was met niets compatibel, DCC, dan was er de CDI en de laserdisk, allemaal dingen die met veel andere merken niet compatibel waren en stukken van mensen hebben gekost.
                    Laserdisk is bij Philips wel de aanzet geweest naar het ontwikkelen van cd en dvd, dat is dan wel een succes geweest.
                    Wat ik wil zeggen, is dat het mij niet zou verwonderen als HDMI bij Sony beperkingen zou hebben tegenover gebruik
                    met andere merken.
                    Zoals ik reeds van in het begin zeg Luc, probeer het met de gewone RCA audio in te koppelen naar je digicorder.
                    Last edited by Guest42; 5 november 2016, 06:21.

Comment

Klopt, maar het is er maar één dat TS echt wil hebben ... Classic 21.
                      Ik mag toch veronderstellen dat de andere audio nu ook wel via die versterker mag gaan ... anders heeft het weinig zin om zo'n installatie te hebben.

Klopt dat dit een eenvoudige setup is ... maar dan wel zonder enige surround (waar net een AV-versterker/receiver voor gebruikt wordt).
                      Beetje eigen keuze, de ene is tevreden met de luidsprekers van TV, de andere met een setup zoals bij u, nog een andere met kleine speakers en wie wat meer wil heeft dan grotere luidsprekers staan.
                      Wie ben ik om iets af te breken, mijn keuze hoeft iemand anders keuze niet te zijn ... zolang de gebruiker zelf maar tevreden is met wat hij heeft.
                      Dat laatste is tijdelijk nog niet van toepassing op TS blijkbaar.
                      Zoals ik hier meen verstaan te hebben gebruikt Luc dat toestel niet surround, trouwens wat is het nut van surround om naar de radio te luisteren.
                      Zoals je zegt, een eigen keuze, maar ik ken geen enkele echte muziek kenner met een surround systeem, allen kiezen ze voor
                      echte pure stereo, ik zal surround zeker niet afbreken qua film ervaring, maar daar zijn ook het aantal titels zeer beperkt.
                      Geef mij maar goede stereo in plaats van dat gedoe met zeven luidsprekers. (Eigen gedacht hé Freddy).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Zoals ik hier meen verstaan te hebben gebruikt Luc dat toestel niet surround, trouwens wat is het nut van surround om naar de radio te luisteren.
                        Zoals je zegt, een eigen keuze, maar ik ken geen enkele echte muziek kenner met een surround systeem, allen kiezen ze voor
                        echte pure stereo, ik zal surround zeker niet afbreken qua film ervaring, maar daar zijn ook het aantal titels zeer beperkt.
                        Geef mij maar goede stereo in plaats van dat gedoe met zeven luidsprekers. (Eigen gedacht hé Freddy).
                        Wat stereo betreft heb je gelijk dat een echte muziekliefhebber dat verkiest, maar dan gebruiken ze ook geen Digicorder als bron/voorversterker. 😆

De laatste jaren zijn er echter redelijk wat goede AV versterkers uitgekomen die zowel in surround als stereo goed presteren ... maakt het voor vele muziekliefhebbers mogelijk om het bij 1 set te houden.

Vroeger stonden hier ook 2 sets ... eentje voor surround en eentje voor muziek in stereo, maar ondertussen ook gekozen voor een compromis waarbij beiden gecombineerd werden in 1 deftige set.
                        Twee sets in 1 plaats is nogal wat plaatsrovend en zo groot is her hier nu ook niet.

Wat beschikbaarheid van films in surround betreft ... deze week voor de allereerste keer sinds jaren een film gehad die niet in surround was en dat is echt niet meer van deze tijd als men dat gewend is.
                        Inderdaad ... ieder zijn keuze hierin. 😊
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

En Luc, er al in geslaagd dit vervelend probleem op te lossen?

Halvelings.
                          Ik zit hier wel te neuzen in de handleidingen en te prutsen met RCA en HDMI kabels maar het alle niet naar mijn zin.
                          Ik heb beeld in klank via de TV. En jawel ik gebruik surround om films te bekijken, niet om naar muziek te luisteren (tenzij Franky Goed To Hollywoodà.
                          De beste klank heb ik inderdaad via de digibox maar dit vind ik niks handig.
                          Je ziet niet op welke zender je hebt afgestemd want je ziet geen RDS, maar de klank vind ik fenomenaal.
                          De klank via dat meegeleverd kabeltje is echt belachelijk. Twee of drie zenders komen redelijk door, ttz zonder al teveel ruis, maar de klank is echt beneden alle peil.
                          Daar beleef je geen enkel genot van bij het ernaar te luisteren, Een portatiefke uit de jaren zestig speelt beter.

Nu vraag ik mij af, als ik zo'n aansluiting maakt zoals Empe met die link aangaf, ik even goede klank zou hebben als bij de digicorder?
                          Als de klank uit de wanddoos komende even goed zou zijn dan ga ik voor deze aansluiting.

@ Verseg, Classic 21 heb ik op de digicorder maar NIET met dat draadje als antenne.
                          Classic 21 moet je s' avonds niet beluisteren, denk dat er daar dan een paar zotten achter de bedieningspanelen zitten. Dan trekt die zender op niks, absoluut mijn muziek niet. Maar ze doen maar want dan kijk ik toch TV.

Dus graag wat meer uitleg over die coax antenne uit de muur komende.

@ Empe, enig idee welk schroefje ze gebruiken ze gebruiken om die stekker vast te schroeven?

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                            Nu vraag ik mij af, als ik zo'n aansluiting maakt zoals Empe met die link aangaf, ik even goede klank zou hebben als bij de digicorder?
                            Als de klank uit de wanddoos komende even goed zou zijn dan ga ik voor deze aansluiting.

@ Verseg, Classic 21 heb ik op de digicorder maar NIET met dat draadje als antenne.
                            Luc, om te bekomen wat je wil ... Classic 21 via de tuner zonder Digicorder moet je inderdaad die draadantenne vervangen door een aansluiting naar de wandcontactdoos.
                            Op die manier kan je alle zenders ontvangen die op de kabel zitten.

Mits je dan niet meer afhankelijk bent van slecht ontvangst via de ether (lucht) zal dat goed zijn.
                            Vermoedelijk zit je ver van alle zendmasten of staat je versterker op een plaats met slecht ontvangst, vandaar dat je nu bijna geen zenders ontvangt.

Via antennedraad zal het echter nooit ideaal zijn of beperkt in aantal zenders en kwaliteit.

Oplossing is dus aansluiten op de kabel met zo'n stekker.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                              Classic 21 moet je s' avonds niet beluisteren, denk dat er daar dan een paar zotten achter de bedieningspanelen zitten. Dan trekt die zender op niks, absoluut mijn muziek niet. Maar ze doen maar want dan kijk ik toch TV.

Dus graag wat meer uitleg over die coax antenne uit de muur komende.

@ Empe, enig idee welk schroefje ze gebruiken ze gebruiken om die stekker vast te schroeven?
                              Hang eens gewoon die draad antenne aan de middenpen kant radio van je wandcontactdoos Luc, zou toch iets moeten geven,
                              en je kan er niets fout mee doen.
                              Weer typisch Sony dat je daar iets speciaal zou moeten voor hebben.
                              Eigenaardig genoeg ook niet veel van terug te vinden op internet.

Comment

Wel Geert, het toestel zelf is niet slecht hoor, verre van zelfs, maar het begon al toen ik de doos open deed.
                                Geen deftige antenne zoals bij mijn Yamaha, sterker nog er zelfs geen aansluiting ervoor voorzien.
                                Een handleiding nope, een PDF bestand online nope. Ja in het Engels, voor mij even goed in het Chinees!
                                En als ik er al iets van begrijp op bladzijde Y dan verwijzen naar bladzijd X, Z en C, k enz.
                                Even ingewikkeld als die stomme reglement boeken van de NMBS. Ge moet al voor advocaat gestudeerd hebben voor je er een knoop kunt aan binden.
                                Kunnen ze nu echt niet hoofdstuk per hoofdstuk behandelen?
                                En het toppunt: Redcoon bestaat niet meer en kan ik voor de service (als die al bestaat) naar Media Markt trekken.
                                Ik ga straks op zoek in mijn 'kot' naar zo'n antenne stekker, die moet ik nog ergens liggen hebben.

@ Verseg, denk dat ik dus die tip van Empe ga volgen. Lukt het mij niet dan is enkel dat draadje ergens anders aan te solderen.
                                Ik kan me nog herinneren dat mijn oudste broer vroeger nog een draad tot buiten had getrokken om beter ontvangst te hebben.
                                Maar ja, toen moesten ze nog stereo uitvinden en luistereden we nog op de middengolf naar Franse zenders, Belgische waren bijna niet te ontvangen.
                                En als peuter zat ik aan die knop te draaien op korte golf op zoek naar Amerikaanse zenders in Duitsland. En plezant dat dit was dat geluid tussen twee stations in.

Comment

Working...
                                X