Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Parking luchthaven Charleroi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Parking luchthaven Charleroi

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Ik onthou het . Ons volgende reis is al geboekt (maandje La Palma) maar met vertrek uit Zaventem.
    De eerstvolgende keer dat ik uit Charleroi vertrek hoor je van mij. Bedankt bij voorbaat dus.
    Wemmel is wel voor Zaventem hé Ivan.

Comment

Andere oplossing: openbaar vervoer en een nachtje voordien slapen nabij de luchthaven.
      Voordeel: vakantie begint dagje vroeger, niet zo heel duur en geen risico voor de wagen.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
        Andere oplossing: openbaar vervoer en een nachtje voordien slapen nabij de luchthaven.
        Voordeel: vakantie begint dagje vroeger, niet zo heel duur en geen risico voor de wagen.
        We vertrekken met openbaar vervoer (namiddagvlucht) en dat kost ons 22 euro (2x6 euro trein tot Charleroi-Sud en 2x5 euro TEC). Maar bij terugkeer na elf uur 's avonds zie ik geen bussen meer naar Charleroi om daar te gaan overnachten. En moesten er al bussen zijn dan is het bij aankomst in het station van Charleroi ook al niet meer mogelijk om in Gent te geraken, laat staan Lochristi.
        Last edited by nete; 25 oktober 2016, 09:35.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Wemmel is wel voor Zaventem hé Ivan.
          Ik wist wel dat Wemmel ergens rond Brussel lag, maar waar juist niet.
          Na een blik op de kaart zie ik dat het ten noordwesten ligt, dus inderdaad goed/dicht voor Zaventem.
          Ik onthou het alvast voor die keren dat we geen vervoer zouden hebben. Dank je.

Comment

Men kan ook een reis boeken bij een agentschap dat een transport aanbiedt naar de luchthaven ... is de eenvoudigste manier zonder enige kopzorgen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

https://www.flibco.com/nl#/booking?a...tle&way=oneWay

Comment

Tja, zelfs al zou er in die late uren nog een Flibco bus rijden naar Gent, dan staan we daar een kot in de nacht in Gent en kunnen we nog een dure nachttaxi bestellen (of in Gent blijven overnachten, op 15 km van huis.....). Voor 105 euro worden we opgepikt in Charleroi aan de aankomsthal rond 23u30 en een goed uur later thuis op de oprit "afgeleverd".
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Voor 105 euro worden we opgepikt in Charleroi aan de aankomsthal rond 23u30 en een goed uur later thuis op de oprit "afgeleverd".
                  Voor die prijs met een gerust geweten op reis kunnen gaan ... daar moet men toch niet veel over nadenken zeker?
                  Als voor 105€ het ganse verlof door mijn hoofd moet spoken hoe ik mijn wagen zou terugvinden ... dan zou die 105€ niet uitgeven mijn verlof verbrod hebben.
                  Trouwens moet men daar de kosten van aftrekken dat men anders zou hebben om er te geraken en de eventuele parkingkosten.
                  Beste oplossing denk ik als het reisbureau geen gratis transport voorziet.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Gratis transfer bestaat niet, dat zit in de prijs!

Er zijn een hoop oplossingen, en 's nachts met de trein is nooit een goed idee. Met wat pech heb je een uur vertraging, en dan sta je daar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Gratis transfer bestaat niet, dat zit in de prijs!

Er zijn een hoop oplossingen, en 's nachts met de trein is nooit een goed idee. Met wat pech heb je een uur vertraging, en dan sta je daar.
                      En met wat pech valt de taxi in panne of heb je lekke band met je wagen of een ongeluk of zijn er wegenwerken.
                      Zeg eens wat wel een zekerheid is als je net ervoor naar de luchthaven vertrekt?
                      Enige kleine zekerheid is als je net naast de luchthaven op hotel gaat en te voet naar de luchthaven kan ... tenzij je weer overslaapt natuurlijk.

En gratis is inderdaad niet gratis, maar als je bij twee reisbureaus kan boeken aan dezelfde prijs en de ene voorziet overbrenging naar de luchthaven en de andere niet ... dan heeft de ene er wat meer van geprofiteerd dan de andere.
                      Mits ge anders toch nog extra kosten hebt om er te geraken ... dan komt het er eigenlijk op neer dat je het er gratis bijgekregen hebt, of die dat het niet aanbiedt heeft u niet gezegd dat hij wat meer in zijn zakken steekt.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Ik kan me niet voorstellen dat je niemand kent in vrienden-of familiekring om je naar de luchthaven te brengen. Ik kan hier in Spanje onmiddellijk naar een vijftal buren gaan vragen om me naar de luchthaven te brengen. Op mijn beurt doe ik dat even graag voor hen.
                        In België kan ik ook op vrienden en familie rekenen, en natuurlijk ook wederzijds. Ik vertrek niet meer vanuit Charleroi. Voor die paar € verschil met Brussel, laat ik hen geen 150km extra rijden.

Comment

Prima, maar voor 50€ ga ik niet aan mijn buren vragen om me om 5h30 naar de luchthaven te rijden.
                          En eerlijk, ik sta ook niet graag te schilderen op de luchthaven om 23h, maar dat zijn keuzes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Prima, maar voor 50€ ga ik niet aan mijn buren vragen om me om 5h30 naar de luchthaven te rijden.
                            En eerlijk, ik sta ook niet graag te schilderen op de luchthaven om 23h, maar dat zijn keuzes.
                            Je zegt daar al zo iets. Ik ga bvb. deze nacht (vliegtuig landt normaal rond 01u00 op Zaventem) de zoon en zijn familie ophalen.
                            Ik zie je dat al vragen aan buren of vrienden... kan je volgende nacht rond 1 u op Zaventem zijn, zonder vertraging kan je ons oppikken ergens tussen 1 en 2u.
                            Dan enkel nog een uurtje naar huis rijden. Je zal wel rond 3u30 in je bed kunnen kruipen... .
                            Ik zou zelfs beschaamd zijn om dit aan buren, kennissen of vrienden te vragen.
                            Ik ga daar dus 'staan schilderen' rond 1 à 2 uur deze nacht... maar voor eigen kinderen vind ik dat niet erg.

Comment

De vlucht ALC-BRU van Ryan vertrekt om 06h30. Ik ben hier al meermaals om 4h 's nachts doorgereden om buren of mijn bezoekers weg te brengen.
                              In ruil brengen mijn buren ons ook zo vroeg naar de luchthaven als wij naar België vliegen. Ze vragen het zelf of ze ons niet moeten wegbrengen.
                              Wij zijn gepensioneerd en hebben tijd zat.
                              Mijn dochter heeft me zondagmorgen om 3h30 naar Zaventem gebracht. Was eigenlijk een uur te vroeg want er was nul komma nul controle.
                              Volgend weekend komt ze naar hier en dan haal ik haar weer op in Alicante. Stoort me niet om af en toe een ritje te doen.
                              Ik doe hier anders toch maar zeer korte ritten en dat is niet goed voor de roetfilter
                              Diesel kost hier maar 0,84€

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                                De vlucht ALC-BRU van Ryan vertrekt om 06h30. Ik ben hier al meermaals om 4h 's nachts doorgereden om buren of mijn bezoekers weg te brengen.
                                In ruil brengen mijn buren ons ook zo vroeg naar de luchthaven als wij naar België vliegen. Ze vragen het zelf of ze ons niet moeten wegbrengen.
                                Wij zijn gepensioneerd en hebben tijd zat.
                                Mijn dochter heeft me zondagmorgen om 3h30 naar Zaventem gebracht. Was eigenlijk een uur te vroeg want er was nul komma nul controle.
                                Volgend weekend komt ze naar hier en dan haal ik haar weer op in Alicante. Stoort me niet om af en toe een ritje te doen.
                                Ik doe hier anders toch maar zeer korte ritten en dat is niet goed voor de roetfilter
                                Diesel kost hier maar 0,84€
                                Niet iedereen heeft een pak buren die gepensioneerd zijn, tijd zat hebben en bovendien graag midden in de nacht met de auto gaan rijden hé.
                                Als ik hier bij onszelf rondkijk, hebben wij twee buren die gepensioneerd zijn, een alleenstaande weduwe die nog nu en dan eens een paar km tot het centrum rijdt met haar wagen, een koppel waarvan de vrouw al jaren ziek is, en de rest zijn mensen die allemaal met twee gaan werken...
                                Dus wij vragen het aan de kinderen en als die door één of andere reden niet kunnen, of het is overdag, laten we ons wel voeren voor hetgeen het kost.

Comment

Working...
                                X