Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brandblusser in de auto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Brandblusser in de auto

    Klopt.

    En dan te weten dat iemand die baseball speelt zijn bat altijd in de koffer moet leggen. Anders is dat een illegaal wapen...

    Comment


    • #17
      Re: Brandblusser in de auto

      Bij ons zit die ook in de koffer. Dit jaar nog gecontroleerd op de auto inspectie en geen opmerking gehad. De vorige keren hebben ze zelfs niet gekeken.
      Natuurlijk is het mooi meegenomen dat alle auto's zo'n nutteloze blusser moeten hebben. De BTW inkomsten van die 100.000en spullen alleen al.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #18
        Re: Brandblusser in de auto

        Je zal het maar eens mee maken. Een ongeval waarbij je geklemd zit en een begin van een kleine brand. Zal je wel blij zijn dat er iemand zijn brandblusser snel gebruikt en dit kan doven. Het is mogelijk voor 99% nutteloos maar die 1% kan een leven redden.
        Doe een motorkap nooit volledig open maar juist genoeg om te spuiten op het blok. Hoe minder zuurstof er bij kan is meer kans om te blussen. En als een brandblusser uit eigen beweging afgaat zoals hier ergens te hebben gelezen daar heb ik zeer grote twijfels
        over of is het eentje van "Den Aldi" of was de pin er al uit zonder dat je het wist?

        Comment


        • #19
          Re: Brandblusser in de auto

          Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
          En als een brandblusser uit eigen beweging afgaat zoals hier ergens te hebben gelezen daar heb ik zeer grote twijfels
          over of is het eentje van "Den Aldi" of was de pin er al uit zonder dat je het wist?
          Natuurlijk als ge van de situatie geen kl*ten afweet, ben je in de beste positie om belachelijke commentaar te geven. :-(

          Was een Nissan van enkele maanden oud ... brandblusser die bij de nieuwe auto geleverd was.

          En als ge toch de slimme wil uithangen ... een brandblusser is geen handgranaat dat afgaat als je de pin eruittrekt en alles loslaat.
          Bij een brandblusser moet je na de pin eruit te trekken ook op de knop/greep drukken ... wat men moeilijk (zelfs onbewust) kan doen als men niet in de wagen zit.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Brandblusser in de auto

            Of je deze binnen handbereik kan monteren hangt voor een groot stuk af welke wagen je hebt, bij deze van mij zit die
            mooi weg onder de passagierszetel en zit in geen enkel geval in de weg.
            Hopelijk heb ik het nooit nodig, maar het kan in sommige gevallen het beste binnen handbereik zijn om van
            binnen uit een venster kapot te slaan als je door een of andere omstandigheid in nood geraakt en dat nodig blijkt te zijn.
            Kortom veel interessanter om een venster in te kloppen dan om te blussen.
            Als brandblusser zelf zie ik er weinig nut in, een bezine of gasbrand mee blussen kan je volgens mij vergeten,
            enige autobrand die ik zou kunnen bedenken en die eventueel te blussen zou zijn is een brandje door kortsluiting.
            Last edited by Guest42; 6 september 2016, 07:05.

            Comment


            • #21
              Re: Brandblusser in de auto

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Klopt.

              En dan te weten dat iemand die baseball speelt zijn bat altijd in de koffer moet leggen. Anders is dat een illegaal wapen...
              Ja, en probeer ook maar eens een brand te blussen met een baseballbat
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #22
                Re: Brandblusser in de auto

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Natuurlijk als ge van de situatie geen kl*ten afweet, ben je in de beste positie om belachelijke commentaar te geven. :-(

                Was een Nissan van enkele maanden oud ... brandblusser die bij de nieuwe auto geleverd was.

                En als ge toch de slimme wil uithangen ... een brandblusser is geen handgranaat dat afgaat als je de pin eruittrekt en alles loslaat.
                Bij een brandblusser moet je na de pin eruit te trekken ook op de knop/greep drukken ... wat men moeilijk (zelfs onbewust) kan doen als men niet in de wagen zit.
                Een beetje humor staat niet in je woordenboek zoals ik hier kan lezen en vlug op je tenen getrapt zie ik maar wees gerust van mij krijg je geen reacties meer en laat op alles hier het eerste en laatst woord aan u VerSeg.
                Chit Chat laat ik voor wat het is en als ik u belachelijk zou hebben gemaakt een sorry dan zodat je nu gerust bent.

                Comment


                • #23
                  Re: Brandblusser in de auto

                  Voor mij is het eigenlijk iets dat ‘in mijne weg’ ligt in de auto (kweetet, kheb soms rare hersenkronkels ). Ik heb mijn rijbewijs sinds 1988 en heb nog nooit een brandblusser nodig gehad.
                  En thuis dan ? Is het daar eigenlijk verplicht ? Geen idee, eigenlijk. Een branddeken hebben we wel, maar vraag me niet waar het ligt, ik zal het in elk geval niet in de eerste 2 minuten vinden…
                  Het feit dat België één van de weinige landen is waar het wél verplicht is, doet me ook weer mijn wenkbrauwen fronsen. Typisch Belgisch, nog maar eens.
                  't Zijn toch allemaal rare hier, hè ?
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #24
                    Re: Brandblusser in de auto

                    In huis is er niks verplicht van brandblusmiddelen. Vanaf 2013 is het wel verplicht om rookmelders te installeren bij nieuwbouw of renovaties waar een stedenbouwkundige vergunning voor vereist is. Bij huurwoningen is het verplicht voor woningen met een huurcontract vanaf 1/1/2013, voor studentenkamers is het altijd verplicht. Mogelijk leggen plaatselijke brandweerregels wel op dat er brandblussers/branddekens/... moeten aanwezig zijn in studentenkoten, wat me niet meer dan logisch lijkt.

                    Zelf heb ik in ieder geval een branddeken in de keuken. Nog nooit nodig gehad en ik hoop het zo te houden, maar als... ja, dan heb je het. En ja, ik weet hoe ik met zo'n branddeken moet omgaan.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Brandblusser in de auto

                      Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                      Vanaf 2013 is het wel verplicht om rookmelders te installeren bij nieuwbouw of renovaties waar een stedenbouwkundige vergunning voor vereist is.
                      Dan zijn we er net aan ontsnapt, wij zijn onze verbouwingen begonnen in maart 2011 en geëindigd in mei 2012
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment


                      • #26
                        Re: Brandblusser in de auto

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                        Dan zijn we er net aan ontsnapt, wij zijn onze verbouwingen begonnen in maart 2011 en geëindigd in mei 2012
                        Hopelijk ontsnap je dan ook net aan een "eventueel" nachtelijk uitbrekende brand......

                        Comment


                        • #27
                          Re: Brandblusser in de auto

                          gezond verstand zou sowieso ervoor moeten zorgen dat ge rookmelders hebt, alsook co-melders op de juiste plaatsen (indien van toepassing).
                          En een brandblusdeken voor de fritpot.
                          Zo raar dat zulke dingen moeten verplicht worden bij wet.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Brandblusser in de auto

                            Ik zou niet gerust slapen mochten er bij mijn geen rookmelders hangen ... en voor de kostprijs moet je het niet laten.
                            Als het effe kan: bedrade rookmelders gekoppeld aan centrale van het inbraakalarm, had ik zo geplaatst in vorige woning, nu zijn het van die losse rookmelders op 9v batterijtje en een CO2 melder in de badkamer (waar de gaswandketel hangt).

                            Zou inderdaad verplicht moeten worden, dacht dat dat in Wallonië al tijdje het geval is.

                            PS: heb thuis ook een branddeken, kan er mee overweg

                            Comment


                            • #29
                              Re: Brandblusser in de auto

                              Is het ook niet zo dat je (gezien het niet verplicht is) je een korting krijgt op je brandpolis als je toch op eigen initiatief rookmelders plaatst ?
                              Panasonic Lumix FZ2000

                              Comment


                              • #30
                                Re: Brandblusser in de auto

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                                gezond verstand zou sowieso ervoor moeten zorgen dat ge rookmelders hebt, alsook co-melders op de juiste plaatsen (indien van toepassing).
                                En een brandblusdeken voor de fritpot.
                                Zo raar dat zulke dingen moeten verplicht worden bij wet.
                                Wat maakt het uit dat dit verplicht moet worden bij wet, als je niet eens weet dat een brandende fritpot bijna onmogelijk kan geblust worden met een branddeken. Zelfs een natte dweil erover gooien, werkt nog beter.
                                Brandende olie en vetten moet je met een F-klasse schuimblusser bestrijden.(Als je nog eens naar een frituur gaat, moet je maar eens naar het type brandblusser kijken).

                                Comment

                                Working...
                                X