Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draadloze printer heel moeilijk bereikbaar via nieuwe router...oplossing(en)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Draadloze printer heel moeilijk bereikbaar via nieuwe router...oplossing(en)

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Powerline is rommel.
    Dat werkt gedurende een tijdje, en dan valt dat af en toe zonder redenen uit, en snelheden zijn slecht.
    Zelfde ervaring en ook elke Powerline dat ik ergens gekend heb, is stuk gegaan.
    Het is een noodoplossing wanneer kabel of draadloos niet mogelijk is, maar heel fragiel.
    Zelf zou ik het niet meer willen en zou het ook nooit aanbevelen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Re: Draadloze printer heel moeilijk bereikbaar via nieuwe router...oplossing(en)

Oorspronkelijk geplaatst door Blauwbloes Bekijk bericht
      De kwaliteit van de verbinding hangt af van de communicatiestandaard, hier IEEE 802.11 en fading tussen de printer en het access point. Linksys of wie dan ook kan hieraan niets veranderen. Een beter accespoint kan dan wel een betere diversity technologie en een lager noise figure hebben. Die muren (en eventuele andere toestellen in die ISM-band) staan daar nu eenmaal en hebben een bepaalde demping. TS kan wat spelen en schuiven met printer en antennes, uiteindelijk bepalen deze technologische en fysische beperkingen of die verbinding werkt of niet. Een "betere" router is dus geen enkele garantie, tenzij "beter" hier synoniem is van "hoger (lees illegaal) zendvermogen. Geen enkel probleem om zo'n ding te pakken te krijgen.

WiFi was net zoals PCL bedoeld als work-around voor plaatsen waar een vaste verbinding (is nog altijd de betere oplossing) niet meer mogelijk was. Daarom dat deze technologie ook van de ISM-band gebruik maakt. Het elektriciteitsnet is inderdaad een rotslecht medium om data over te dragen, de aether is echter nog slechter. Slechte ervaring met PCL moet je m.i. daarom eerder zoeken in de betrouwbaarheid van die PCL-adapter, niet in de technologie zelf.

Over snelheid kan met inderdaad debatteren, vraag is wat de verwachtigingen van de TS hier zijn. Een betrouwbare tragere PCL-verbinding is m.i. nog altijd beter als een snelle verbinding die altijd plat ligt.

Ik dacht net nog aan een alternatief. Een acces-point komt normaliter met een omnidirectionele monopool antenne. Als die verbinding enkel dient voor deze printer zou je eventueel nog een directionele antenne kunnen overwegen, Yagi bv. Deze hebben een hogere gain tov die monopool. Estetisch zal je een oogje moeten toeknijpen . Als je handig bent kan je zelf een monopool ombouwen. Yagie heeft een winst van 18dB, niet onbeduidend.
      Ik kan U verzekeren dat er tussen verschillende routers/AP een ENORM verschil kan zijn.
      Ik gebruik die altijd zonder aan de firmware te prutsen wat betreft zendvermogen of zo.
      Ik heb hier routers gehad die één verdieping hoger amper één blokje ontvangst geven, en degene die er nu staat haalt de volle ontvangst met een identiek plaatsing.

Comment

Ik kan U verzekeren dat er tussen verschillende routers/AP een ENORM verschil kan zijn.
        Ik gebruik die altijd zonder aan de firmware te prutsen wat betreft zendvermogen of zo.
        Ik heb hier routers gehad die één verdieping hoger amper één blokje ontvangst geven, en degene die er nu staat haalt de volle ontvangst met een identiek plaatsing.
        Klopt 100%. 😊
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Je kunt van alles doen om een router te tweaken, router verplaatsen, instellingen aanpassen, anten verdraaien, andere anten gebruiken, richt antenne zelf maken...
          toestellen bijplaatsen repeater (zou ik niet doen), acces point, home plug....

Hier wordt een probleem met de printer gemeld,
          De ts zou eerst zijn huis eens moeten rondgaan met 'wifi analyzer of inSSIDer en kijken of er nog probleem randgevallen zijn. vb een tuinterras?

dan kun je een oplossing voor alles vinden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
            De ts zou eerst zijn huis eens moeten rondgaan met 'wifi analyzer of inSSIDer en kijken of er nog probleem randgevallen zijn. vb een tuinterras?
            Al gemeld in #11.
            Inderdaad eerst analyseren.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Ben intussen eens rondgegaan binnen en buiten.
              Conclusie:zo'n 15m rondom de router heb ik overal Wifi, ook buiten, dwarsdoor meerdere muren.
              Als ik rechtstreeks naar de WIFI kijk op de smartphone dan is het op een afstand van zo'n 12m nog steeds "redelijk"
              Eén ding (dat vermoedelijk belangrijk is voor jullie) valt me op: in de kamer waar de printer staat zie ik op Wifi-analizer op mijn Smartphone dat er tal van andere signalen gedetecteerd worden. Weliswaar een stuk minder sterk dan van mijn router, maar ze zijn er. Mijn telenet homespot die ernaast in de garage aan de muur hangt, is er o.a. één van.
              Ik ga de router nog eens op een ander, minder druk, vast kanaal zetten (nu staat hij op "auto", maar eerdere deed ik dat ook al zonder merkbaar verschil).

Voer voor de kenners

PS: zou zoiets een oplossing kunnen zijn voor mij?
              Last edited by dréten; 3 september 2016, 19:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                PS: zou zoiets een oplossing kunnen zijn voor mij?
                Dat zijn die spullen dat zo snel stuk gaan.

Wat uw WiFi betreft ... probeer bij wijze van test om die homespot eens uit te zetten (indien nog niet gedaan).
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Bij mij is ook alle (rand) apparatuur met een kabel verbonden, met tablets is dat niet mogelijk. Voordat ik een tablet gebruikte had ik niet eens een draadloze router.

Comment

Vergeet die powerlines, dat staat hierboven al. Dat werkt een paar weken of maanden, en dan is het vodden.

Ik herhaal mijn aanbeveling nog eens: koop U een top of the bill router.
                    Je zal er echt geen spijt van hebben.

Comment

Vergeet die powerlines, dat staat hierboven al. Dat werkt een paar weken of maanden, en dan is het vodden.

Ik herhaal mijn aanbeveling nog eens: koop U een top of the bill router.
                      Je zal er echt geen spijt van hebben.

Comment

Jah jongen...
                        Ik heb de nieuwe pas anderhalve week!

Comment

Dan moet je die terugsturen!

Comment

Dan moet je die terugsturen!
                            Is dat dan zo'n slecht toestel?
                            Ik ben maar een gewone "standaardconsument" hé.
                            Ze maken dat toestel toch voor de gemiddelde gebruiker, dus veronderstel ik dat het toch doet wat het moet doen in een normale thuissituatie.

Comment

Heb zonet op mijn Telenet-bakje ALLES uitgezet: draadloos signaal, persoonlijke wifi en homespot.

En wat blijkt... DE PRINTER WERKT!

Eigenlijk kon ik van in den beginne al niet goed geloven dat het niet zou werken want het Wifi- Analyzer signaal op mijn Smartphone zakte amper naar beneden toen ik bij de printer stond.
                              Dus moest het probleem ergens anders gezocht worden.

Bedankt allemaal, en dan vooral VerSeg voor het laatste duwtje om me aan te zetten in de coplexe site van Telenet te duiken

Comment

Nog iets dat je moet nakijken: staat je nieuwe router ingesteld als access point?
                                Als die ook ip adressen begint te verdelen, dan krijg je dit soort conflicten.

Comment

Working...
                                X