Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jaarafrekening electriciteit, hoeveel turteltaks aan jullie been ? Wij €196,55

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Jaarafrekening electriciteit, hoeveel turteltaks aan jullie been ? Wij €196,55

    Oorspronkelijk geplaatst door kempen2002 Bekijk bericht
    daarom heb ik, daar de het minderverbruik niet vergoed wordt momenteel alle elektrische toestellen (4 aircos, wasmachine, droogkast, ....) aanstaan om tellerstand op te drijven en niet te veel te moeten schenken
    Gewoon nodeloos wat energie verspillen dus. Niet aan mij besteed.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #32
      Re: Jaarafrekening electriciteit, hoeveel turteltaks aan jullie been ? Wij €196,55

      Oorspronkelijk geplaatst door kempen2002 Bekijk bericht
      morgen komen ze hier de meterstanden opnemen
      door de zonnepanelen is de meterstand nu lager dan vorig jaar
      daarom heb ik, daar de het minderverbruik niet vergoed wordt momenteel alle elektrische toestellen (4 aircos, wasmachine, droogkast, ....) aanstaan om tellerstand op te drijven en niet te veel te moeten schenken
      Toppunt van egoisme. Het milieu is U dankbaar.

      Comment


      • #33
        Re: Jaarafrekening electriciteit, hoeveel turteltaks aan jullie been ? Wij €196,55

        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
        Gewoon nodeloos wat energie verspillen dus. Niet aan mij besteed.
        Awel , als ze mijnen elentriek terug betaal door minder turtel te geven... dan krijgen ze die van mij ook, maar als ik alleen moet betalen , om iets te hebben, en zij gratis... om .... ( alles af te pakken ) , awel , bij mij is het ook : gene kw. krijgen zij.
        en ik ken 5 mannen die ... awel die "stoken " ook alles op. dus we zijn niet de enigen.

        Comment


        • #34
          Re: Jaarafrekening electriciteit, hoeveel turteltaks aan jullie been ? Wij €196,55

          Zal opgelost worden als we betalen volgens de aansluiting. Dan is het ook voorzien om geld terug te krijgen als je teller onder nul gaat.

          Maar vind het nogal schandalig dat je aan de ene kant dik GSC's krijgt, en dan nog liever stroom verkwist aan de andere kant.
          Maar twee woorden voor: asociaal egoisme...

          Comment


          • #35
            Re: Jaarafrekening electriciteit, hoeveel turteltaks aan jullie been ? Wij €196,55

            Je kan het ook 'minder verspillend' oplossen. Elke dag de vaatwasser laten draaien ipv om de twee/drie dagen, kleine wasjes doen ipv te wachten tot je een volle machine hebt, een elektrische onkruidverdelger gebruiken, wat meer lichten aan laten in en rond het huis ten behoeve van de veiligheid, in voor- en naseizoen een elektrisch vuurtje aanzetten ipv de CV/allesbrander....en ga zo maar door.
            Ik persoonlijk vind dat dan niet echt verspillen, maar je comfort verhogen en/of je leven iets gemakkelijker maken.

            Echt verspillen zou bvb zijn, nu een paar elektrische vuurtjes buiten plaatsen en volle bak laten draaien .

            En bovendien hebben wij trouwens betaald voor onze zonnepanelen toch.

            Ondanks dit alles gaven wij persoonlijk vorig jaar toch nog 300 kw gratis weg.

            Maar het zal wel een eeuwige discussie blijven tussen bezitters en niet bezitters van zonnepanelen.
            En let wel, dat er ook mensen zijn met zonnepanelen die NIKS van fiscale voordelen genoten hebben en GEEN groene stroomcertificaten uitbetaald krijgen.

            En toch worden die ook bekeken als profiteurs, ah ja, want ze hebben zonnepanelen, dus ze zullen wel ergens aan het profiteren zijn.
            Mensen houden met niks rekening, ze zien zonnepanelen op een dak.... dus zijn het profiteurs, zonder dat ze er het fijne van weten.

            Jaloezie is des mensen hé.

            Comment


            • #36
              Re: Jaarafrekening electriciteit, hoeveel turteltaks aan jullie been ? Wij €196,55

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Zal opgelost worden als we betalen volgens de aansluiting. Dan is het ook voorzien om geld terug te krijgen als je teller onder nul gaat.

              Maar vind het nogal schandalig dat je aan de ene kant dik GSC's krijgt, en dan nog liever stroom verkwist aan de andere kant.
              Maar twee woorden voor: asociaal egoisme...
              Dus, iemand die voor 40.000€ geinvesteerd heeft in zonnepanelen en warmtepomp om zijn energieverbruik op nul te krijgen is volgens U
              een egoïstische profiteur omdat hij zelf van zijn investering geniet en er maximaal comfort uit haalt.
              Of stel, je hebt zonnepanelen en na de zomer en drie maanden voor opname teller een overschot van 1.000 Kw en je zet de gasverwarming op,
              dan ben je volgens mij geen egoïst maar een ezel.

              Comment


              • #37
                Re: Jaarafrekening electriciteit, hoeveel turteltaks aan jullie been ? Wij €196,55

                Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                Awel , als ze mijnen elentriek terug betaal door minder turtel te geven... dan krijgen ze die van mij ook, maar als ik alleen moet betalen , om iets te hebben, en zij gratis... om .... ( alles af te pakken ) , awel , bij mij is het ook : gene kw. krijgen zij.
                en ik ken 5 mannen die ... awel die "stoken " ook alles op. dus we zijn niet de enigen.
                Verkwisten omwille van 'ik heb daar recht op', terwijl anderen tekort hebben.
                Niet echt goed nieuws voor onze planeet.
                Het zal aan mij liggen dat ik dit niet zo goed begrijp.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #38
                  Re: Jaarafrekening electriciteit, hoeveel turteltaks aan jullie been ? Wij €196,55

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Zal opgelost worden als we betalen volgens de aansluiting. Dan is het ook voorzien om geld terug te krijgen als je teller onder nul gaat.

                  Maar vind het nogal schandalig dat je aan de ene kant dik GSC's krijgt, en dan nog liever stroom verkwist aan de andere kant.
                  Maar twee woorden voor: asociaal egoisme...
                  kijk , je moet zeggen , ( als je iets te zeggen hebt ??? ) wat jij denkt, maar als ge der dik naast bent, dan ben je ne leugenaar. Tommieke .....
                  Ik heb mijn zonnepanelen ZELF betaald , geen subscdie , ik heb GEEN GSC's ... , dus ik heb die geplaatst om mijnen elentriek goedkoper te maken , ZONDER 1 frank / euro van de staat te willen , wel als ik dan het maximum uit mijn investering haal , ben ik nen egoist ?? Ik ben iemand die zuinig is , maar de staat nog wat rijker maken ???? De mediamarkt : ik ben niet gek.
                  Dus hou uwe mond als ge niet weet tegen wie ( hoe zijn situatie is : geen subcidie en gsk's ) ge het hebt , want als gij denkt dat ik nen egoist ben ???? weet gij wat ik over zo iemand als jou denk ?? wilt ge niet weten

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                  Verkwisten omwille van 'ik heb daar recht op', terwijl anderen tekort hebben.
                  Niet echt goed nieuws voor onze planeet.
                  Het zal aan mij liggen dat ik dit niet zo goed begrijp.
                  kijk gij koopt 10 liter water , en na nen tijd , merk je dat je maar 9 liter nodig hebt ... maar ze betalen uwe liter niet terug , is het dan onbegrijpelijk , dat ik die bv. in de serre kap, zodat ik er nog iets van terug heb ??? of moet ik hem aan de staat geven , die hem toch "opsmossen" , en der alles aan doen, om nog meer los te krijgen .
                  der stond overlaatst in de gazet : nen bakker gaat als hij turtel moet betalen , zijn brood opslaan ( en dat is een week geleden gebeurt : het brood is 5c opgeslagen ,..... waarom moet ik mijnen turtel betalen , en betaal ik/wij zijnen turtel er nog bij ??

                  Belgie : goe bezig.
                  Last edited by Guest13; 26 augustus 2016, 10:42.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Jaarafrekening electriciteit, hoeveel turteltaks aan jullie been ? Wij €196,55

                    Zonnepanelen zijn bedoeld om groene energie op te wekken. De meest groene energie is die, die niet verbruikt is geweest.
                    Als die zonnepanelen nu gebruikt worden als "argument" om meer energie te verbruiken, dan is er duidelijk iets fout met de manier waarop die dingen"op de markt" zijn gezet. Maar dat wisten we natuurlijk allang.
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #40
                      Re: Jaarafrekening electriciteit, hoeveel turteltaks aan jullie been ? Wij €196,55

                      Het is niet de fout van de bezitters van zonnepanelen dat die (mezelfs incluis) nu kwistig omspringen met die groene stroom die we zelf opwekken.
                      De staat heeft zonnepanelen zodanig gepromoot om aan hun quota van groene stroom te komen, dat ze ze zelfs overgesubsidieerd hebben.
                      Ze hadden waarschijnlijk ook niet gedacht dat bedrijven hun daken zouden vol leggen.

                      Wanneer men nu als particulier de panelen geplaatst heeft begint men ons allerlei taksen rond de oren te gooien.
                      Een mens zou voor minder z'n stroomoverschotten verkwisten.

                      En ipv te jammeren en te klagen, leg er verdorie zelf, dan zal men ten minste weten wat ze kosten, wat ze opbrengen enz.
                      Dat zou al veel beter zijn ipv zaken te verzinnen, of te denken dat men er het fijne van weet.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Jaarafrekening electriciteit, hoeveel turteltaks aan jullie been ? Wij €196,55

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Dus, iemand die voor 40.000€ geinvesteerd heeft in zonnepanelen en warmtepomp om zijn energieverbruik op nul te krijgen is volgens U
                        een egoïstische profiteur omdat hij zelf van zijn investering geniet en er maximaal comfort uit haalt.
                        Of stel, je hebt zonnepanelen en na de zomer en drie maanden voor opname teller een overschot van 1.000 Kw en je zet de gasverwarming op,
                        dan ben je volgens mij geen egoïst maar een ezel.
                        Nee, tuurlijk niet.
                        Je hebt geïnvesteerd, en je wil dat die investering iets opbrengt, dat heb ik ook gedaan.

                        Maar stroom verkwisten om te verkwisten (en niet te gunnen dat iemand daar iets aan heeft) vind ik niet OK.

                        Maar zoals eerder geschreven, zodra we betalen volgens onze aansluiting, zal dat probleem opgelost worden.
                        Voor 300 kWh die je dan negatief staat zal je ca 15€ krijgen.
                        Tevreden?

                        Comment


                        • #42
                          Re: Jaarafrekening electriciteit, hoeveel turteltaks aan jullie been ? Wij €196,55

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Dus, iemand die voor 40.000€ geinvesteerd heeft in zonnepanelen en warmtepomp om zijn energieverbruik op nul te krijgen is volgens U
                          een egoïstische profiteur omdat hij zelf van zijn investering geniet en er maximaal comfort uit haalt.
                          Of stel, je hebt zonnepanelen en na de zomer en drie maanden voor opname teller een overschot van 1.000 Kw en je zet de gasverwarming op,
                          dan ben je volgens mij geen egoïst maar een ezel.
                          Heeft niks te maken met wat je betaald hebt of wat dan ook ... enkel de gedachte "opdoen om op te doen om zeker niets over te laten", daar gaat het om.

                          Iedereen heeft het recht te gebruiken wat hij wil, maar herl fier kommen zeggen alles op te doen opdat een ander niks zou hebben is puur belachelijk.

                          En die "ander" dat zijn wij allemaal.
                          Wanneer een bezitter van panelen zelf niet genoeg kan opbrengen, dan gebruikt hij zelf ook van wat een ander op het net steekt.

                          Ik ken mensen die dat ook met internet doen ... provider verhoogt datalimiet en elke maand gaan ze zelfs volledig onnuttig downloaden tot de laatste bit erdoor is, alleen om te hebben wat te hebben valt.
                          Een woord ... begint met een z en eindigt met een t.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: Jaarafrekening electriciteit, hoeveel turteltaks aan jullie been ? Wij €196,55

                            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Zonnepanelen zijn bedoeld om groene energie op te wekken. De meest groene energie is die, die niet verbruikt is geweest.
                            Als die zonnepanelen nu gebruikt worden als "argument" om meer energie te verbruiken, dan is er duidelijk iets fout met de manier waarop die dingen"op de markt" zijn gezet. Maar dat wisten we natuurlijk allang.
                            Tussen "argument om meer energie te verbruiken" en wat je zelf opwekt gebruiken om je energiefactuur wat naar beneden te halen zit wel een groot verschil hé polleke.
                            Hier zo een 5.500 Kwh productie per jaar, alles led verlichting en de meest zuinige toestellen, bovendien ook nog eens geinvesteerd in super isolerend glas en extra isolatie.
                            Dan is het maar normaal dat je uit die investering het maximuum wil halen hé.
                            Met onze lieve regering betalen wij hier ondanks een nul verbruik toch nog bijna 700€ aan turteltax en netvergoeding.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Jaarafrekening electriciteit, hoeveel turteltaks aan jullie been ? Wij €196,55

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Nee, tuurlijk niet.
                              Je hebt geïnvesteerd, en je wil dat die investering iets opbrengt, dat heb ik ook gedaan.

                              Maar stroom verkwisten om te verkwisten (en niet te gunnen dat iemand daar iets aan heeft) vind ik niet OK.

                              Maar zoals eerder geschreven, zodra we betalen volgens onze aansluiting, zal dat probleem opgelost worden.
                              Voor 300 kWh die je dan negatief staat zal je ca 15€ krijgen.
                              Tevreden?
                              Nee, helemaal niet tevreden.
                              Wie 300 kWh verbruikt betaalt ongeveer 75 euro (ik hou het eerder aan de lage kant), wanneer je 300 kWh geeft, krijg je dus 5 keer minder terug ????
                              Moeten wij dan maar tevreden zijn met een aalmoes ?

                              Comment


                              • #45
                                Re: Jaarafrekening electriciteit, hoeveel turteltaks aan jullie been ? Wij €196,55

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Heeft niks te maken met wat je betaald hebt of wat dan ook ... enkel de gedachte "opdoen om op te doen om zeker niets over te laten", daar gaat het om.

                                Iedereen heeft het recht te gebruiken wat hij wil, maar herl fier kommen zeggen alles op te doen opdat een ander niks zou hebben is puur belachelijk.

                                En die "ander" dat zijn wij allemaal.
                                Wanneer een bezitter van panelen zelf niet genoeg kan opbrengen, dan gebruikt hij zelf ook van wat een ander op het net steekt.

                                Ik ken mensen die dat ook met internet doen ... provider verhoogt datalimiet en elke maand gaan ze zelfs volledig onnuttig downloaden tot de laatste bit erdoor is, alleen om te hebben wat te hebben valt.
                                Een woord ... begint met een z en eindigt met een t.
                                Daar ben ik het volledig met je eens VerSeg.
                                Maar wie wat kan rekenen legt panelen naar eigen behoefte, en niet voor een ander.
                                In Frankrijk bv. hebben ze dat helemaal anders bekeken, daar bestaat geen terug draaiende teller, je kan er
                                als particulier max. 3,3 Kw piek leggen, alles wat je opwekt gaat op het net, en daarvoor krijg je van EDF jaarlijks een flink vast bedrag van 1.000€ , voor de rest koop je gewoon je stroom zoals iedereen.
                                Dat was de uitleg die ik dit jaar kreeg van een in Frankrijk wonende bezitter van zonnepanelen, daarvoor stond er een afzonderlijke teller waar je dikke 33 cent per geleverde Kwh terug kreeg, wat ongeveer het dubbele is van wat elektriciteit daar momenteel kost om aan te kopen, dit systeem zou maar pas sinds dit jaar in voege zijn. Zo is het voor iedereen gelijk, zuid of west gericht, speelt allemaal geen rol.
                                Last edited by Guest42; 26 augustus 2016, 12:48.

                                Comment

                                Working...
                                X