Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia ST 1.6 Turbo 170pk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Opel Insignia ST 1.6 Turbo 170pk

    Succes er mee. Ziet er beter uit dan de Opels van een aantal jaren geleden.

    Wat sommigen hierboven tegen Ford hebben heb ik met Opel en Citroen.
    Opel: 2 keer een heel slechte ervaring gehad (firmawagens die ik niet zelf had gekozen). Eén van de allereerste Vectra's die olie zoop, lawaai maakte, en waar de versnellingsbak op 30k in de poeijer draaide. Dan een Astra waar de motor totaal kapot was (voorkamers in de cilinders gevallen) op 80.000 km, 2 maanden nadat de garantie af liep, en waar de dealer of invoerder niks voor wou doen.

    Citroen is nog altijd het merk waar ik 'broebels' van krijg. Heb ooit een C8 gehad, en daar ging alles aan kapot. Van hoofdzekering, injectoren, turbo tot gaskabel... 3 keer heb ik me daar mee moeten laten afslepen, en in totaal heeft die auto op 2 jaar tijd bijna 3 maand in de garage gestaan. De lokale garage mocht daar onder garantie zelfs niet meer aan werken, dat moest bij de invoerder 'met specialisten uit Parijs'.
    Toen, na 6 weken, kreeg ik mijn auto terug die bovendien van binnen helemaal besmeurd was en vol afval lag, en van buiten van voor tot achter onder de vogel****** hing. Op die 6 weken konden ze me maar 4 werkuren aantonen op de werkfiche. De rest was wachten op de specialisten, en uiteindelijk was het probleem nog niet opgelost.

    Die auto had maar 90pk ipv de 110pk die 'beloofd' was.

    De totale afwezigheid van klantvriendelijkheid en aanwezigheid van arrogantie draait mijn maag nog om.

    Toeval wil dat ik eergisteren een vervangwagen kreeg van de carosserie terwijl mijn bumperschade wordt opgelost.
    Ik rij nu 2 dagen rond met een C3 1.2 benzine. Dat blijkt een 3-cilinder te zijn, en in de file is dat een verschrikkelijke motor. Stationair rammelt de hele auto, en heb je elk moment het gevoel dat die stil gaat vallen.
    Traag rijden in de file onder de 2000toeren gaat gewoon niet. Ofwel geef je een beetje gas, en dan gaat die vrijwel automatisch naar 2500 (anders valt die stil), en als je dan van het gas af gaat schokt die.
    Vermogen valt eigenlijk mee, maar je moet ook geen schrik hebben die te laten draaien tot 5000 toeren.

    Comment


    • #62
      Re: Opel Insignia ST 1.6 Turbo 170pk

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Succes er mee. Ziet er beter uit dan de Opels van een aantal jaren geleden.

      Wat sommigen hierboven tegen Ford hebben heb ik met Opel en Citroen.
      Opel: 2 keer een heel slechte ervaring gehad (firmawagens die ik niet zelf had gekozen). Eén van de allereerste Vectra's die olie zoop, lawaai maakte, en waar de versnellingsbak op 30k in de poeijer draaide. Dan een Astra waar de motor totaal kapot was (voorkamers in de cilinders gevallen) op 80.000 km, 2 maanden nadat de garantie af liep, en waar de dealer of invoerder niks voor wou doen.
      Ik rij al met Opel sinds 1988 en heb het me nog niet beklaagd. Maar het is waar, met elk merk moet je een beetje geluk hebben ook. Altijd al C-segment gereden (Kadett en Astra) en heb mezelf nu eens verwend met een auto uit het D-segment
      Ook mijn eerste benzine weer sinds 2006. Is nu mijn 7de Opel, 3 diesels, en nu met deze Insignia staat de teller voor benzine op 4.
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #63
        Re: Opel Insignia ST 1.6 Turbo 170pk

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Succes er mee. Ziet er beter uit dan de Opels van een aantal jaren geleden.
        Klopt dat ze mooier geworden zijn.
        .../...
        Rest van blabla ...
        Doet er niet meer toe voor de TS denk ik. 😊
        Alles kan stuk gaan en met alles kan men geluk hebben.
        Wat voor de ene onvoldoende is kan voor de andere prima zijn.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #64
          Re: Opel Insignia ST 1.6 Turbo 170pk

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Tegenwoordig moet een auto niet meer ingereden worden, en een motor moet niet meer opgewarmd worden voor je hem eens goed gaat testen. Dat deed men in de jaren stillekes.
          Kan je dit even uitleggen? Inrijden op zich (niet boven x% van de max toeren gaan en uiterst voorzichtig rijden) is niet echt meer nodig. Maar bij een demowagen wordt vaak onmiddellijk de eerste kilometer tot redline gegaan en de maximumsnelheid even uittesten is ook niet ongewoon.
          Ik ken 2 ex-demowagens die nog geen 100k hebben op de teller en de straten opvullen met een dichte mist. Zeer toevallig heb ik hetzelfde model nieuw gehad en die motor is bijna 500k meegegaan.

          Comment


          • #65
            Re: Opel Insignia ST 1.6 Turbo 170pk

            Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht
            Zeer toevallig heb ik hetzelfde model nieuw gehad en die motor is bijna 500k meegegaan.
            Is veelbelovend dan. Maar wellicht was het de eerste generatie Insignia dan, en dan had je 180pk. Klopt ?
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #66
              Re: Opel Insignia ST 1.6 Turbo 170pk

              Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht
              Maar bij een demowagen wordt vaak onmiddellijk de eerste kilometer tot redline gegaan en de maximumsnelheid even uittesten is ook niet ongewoon.
              Ik ken 2 ex-demowagens die nog geen 100k hebben op de teller en de straten opvullen met een dichte mist.
              Ik ken er ook die een nieuwe wagen direct eens willen uittesten en er het maximum uithalen op een Duitse snelweg.
              Langs de andere kant ook voorzichtige chauffeurs die al na 20.000km een zwarte wolk achter zich laten ... ook een kwestie van wat geluk hebben met je speelgoed.
              Maar wat is nu nog dat rood streepje op de toerenteller?
              Ze zijn nu bij mijn weten (bijna) allemaal begrensd en de beperking ligt veel lager dan wat de motor echt aankan.
              Vroeger was dat heel anders.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #67
                Re: Opel Insignia ST 1.6 Turbo 170pk

                [QUOTE=notex;4485361]Is het dan toch een ex-demowagen ( zoals deze die dienst heeft gedaan voor proefritten. zie #20) ?
                Geen probleem. Tegenwoordig moet een auto niet meer ingereden worden, en een motor moet niet meer opgewarmd worden voor je hem eens goed gaat testen. Dat deed men in de jaren stillekes.

                Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht
                Kan je dit even uitleggen? Inrijden op zich (niet boven x% van de max toeren gaan en uiterst voorzichtig rijden) is niet echt meer nodig. Maar bij een demowagen wordt vaak onmiddellijk de eerste kilometer tot redline gegaan en de maximumsnelheid even uittesten is ook niet ongewoon.
                Ik ken 2 ex-demowagens die nog geen 100k hebben op de teller en de straten opvullen met een dichte mist. Zeer toevallig heb ik hetzelfde model nieuw gehad en die motor is bijna 500k meegegaan.
                Ik had eigenlijk een smiley moeten plaatsen, want je neemt me blijkbaar au serieux.
                Zoals je zegt worden de testwagens door bijna iedereen tot de redline getest. Het is niet voor niets een testwagen. Met een ijskoude motor maximaal accelereren, verkeersdrempels nemen aan hoge snelheid, enz. Who cares, de verkoper of de garagist geeft je de sleutels en je kan gaan scheuren.

                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Is veelbelovend dan. Maar wellicht was het de eerste generatie Insignia dan, en dan had je 180pk. Klopt ?
                Ik kan verkeerd zijn, maar ben niet zeker dat LoP het over een Insignia had.
                Last edited by notex; 7 september 2016, 17:17.

                Comment


                • #68
                  Re: Opel Insignia ST 1.6 Turbo 170pk

                  Ik ben niet merkgebonden inzake auto's, ik heb dan ook in 45 jaar met geen enkele auto echt problemen gehad.
                  Citroën Dyane (2)
                  Fiat 128
                  Opel Vectra
                  VW Passat
                  Audi A3
                  VW Golf

                  Maar nu, met een degelijke VW garage op 200m zullen de andere merken goeie papieren moeten hebben om nog te veranderen.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment

                  Working...
                  X