Re: Opel Insignia ST 1.6 Turbo 170pk
Succes er mee. Ziet er beter uit dan de Opels van een aantal jaren geleden.
Wat sommigen hierboven tegen Ford hebben heb ik met Opel en Citroen.
Opel: 2 keer een heel slechte ervaring gehad (firmawagens die ik niet zelf had gekozen). Eén van de allereerste Vectra's die olie zoop, lawaai maakte, en waar de versnellingsbak op 30k in de poeijer draaide. Dan een Astra waar de motor totaal kapot was (voorkamers in de cilinders gevallen) op 80.000 km, 2 maanden nadat de garantie af liep, en waar de dealer of invoerder niks voor wou doen.
Citroen is nog altijd het merk waar ik 'broebels' van krijg. Heb ooit een C8 gehad, en daar ging alles aan kapot. Van hoofdzekering, injectoren, turbo tot gaskabel... 3 keer heb ik me daar mee moeten laten afslepen, en in totaal heeft die auto op 2 jaar tijd bijna 3 maand in de garage gestaan. De lokale garage mocht daar onder garantie zelfs niet meer aan werken, dat moest bij de invoerder 'met specialisten uit Parijs'.
Toen, na 6 weken, kreeg ik mijn auto terug die bovendien van binnen helemaal besmeurd was en vol afval lag, en van buiten van voor tot achter onder de vogel****** hing. Op die 6 weken konden ze me maar 4 werkuren aantonen op de werkfiche. De rest was wachten op de specialisten, en uiteindelijk was het probleem nog niet opgelost.
Die auto had maar 90pk ipv de 110pk die 'beloofd' was.
De totale afwezigheid van klantvriendelijkheid en aanwezigheid van arrogantie draait mijn maag nog om.
Toeval wil dat ik eergisteren een vervangwagen kreeg van de carosserie terwijl mijn bumperschade wordt opgelost.
Ik rij nu 2 dagen rond met een C3 1.2 benzine. Dat blijkt een 3-cilinder te zijn, en in de file is dat een verschrikkelijke motor. Stationair rammelt de hele auto, en heb je elk moment het gevoel dat die stil gaat vallen.
Traag rijden in de file onder de 2000toeren gaat gewoon niet. Ofwel geef je een beetje gas, en dan gaat die vrijwel automatisch naar 2500 (anders valt die stil), en als je dan van het gas af gaat schokt die.
Vermogen valt eigenlijk mee, maar je moet ook geen schrik hebben die te laten draaien tot 5000 toeren.
Succes er mee. Ziet er beter uit dan de Opels van een aantal jaren geleden.
Wat sommigen hierboven tegen Ford hebben heb ik met Opel en Citroen.
Opel: 2 keer een heel slechte ervaring gehad (firmawagens die ik niet zelf had gekozen). Eén van de allereerste Vectra's die olie zoop, lawaai maakte, en waar de versnellingsbak op 30k in de poeijer draaide. Dan een Astra waar de motor totaal kapot was (voorkamers in de cilinders gevallen) op 80.000 km, 2 maanden nadat de garantie af liep, en waar de dealer of invoerder niks voor wou doen.
Citroen is nog altijd het merk waar ik 'broebels' van krijg. Heb ooit een C8 gehad, en daar ging alles aan kapot. Van hoofdzekering, injectoren, turbo tot gaskabel... 3 keer heb ik me daar mee moeten laten afslepen, en in totaal heeft die auto op 2 jaar tijd bijna 3 maand in de garage gestaan. De lokale garage mocht daar onder garantie zelfs niet meer aan werken, dat moest bij de invoerder 'met specialisten uit Parijs'.
Toen, na 6 weken, kreeg ik mijn auto terug die bovendien van binnen helemaal besmeurd was en vol afval lag, en van buiten van voor tot achter onder de vogel****** hing. Op die 6 weken konden ze me maar 4 werkuren aantonen op de werkfiche. De rest was wachten op de specialisten, en uiteindelijk was het probleem nog niet opgelost.
Die auto had maar 90pk ipv de 110pk die 'beloofd' was.
De totale afwezigheid van klantvriendelijkheid en aanwezigheid van arrogantie draait mijn maag nog om.
Toeval wil dat ik eergisteren een vervangwagen kreeg van de carosserie terwijl mijn bumperschade wordt opgelost.
Ik rij nu 2 dagen rond met een C3 1.2 benzine. Dat blijkt een 3-cilinder te zijn, en in de file is dat een verschrikkelijke motor. Stationair rammelt de hele auto, en heb je elk moment het gevoel dat die stil gaat vallen.
Traag rijden in de file onder de 2000toeren gaat gewoon niet. Ofwel geef je een beetje gas, en dan gaat die vrijwel automatisch naar 2500 (anders valt die stil), en als je dan van het gas af gaat schokt die.
Vermogen valt eigenlijk mee, maar je moet ook geen schrik hebben die te laten draaien tot 5000 toeren.
Comment