Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia ST 1.6 Turbo 170pk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Opel Insignia ST 1.6 Turbo 170pk

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    De dieselmarkt voor particulieren is serieus achteruit aan 't gaan (de fleet/lease markt interesseert me niet). Voor een particulier is een diesel momenteel sowieso niet meer interessant (en bedrijven kopen sowieso nooit tweedehands). Dus ik geloof wel dat ik er na, zeg maar 4 of 5 jaar nog een mooie prijs ga voor krijgen.

Zoals ik al zei, 't zou me verwonderen mocht deze Insignia na 4 of 5 jaar nog maar evenveel waard zijn dan een Astra J Enjoy, ongeacht het nu diesel is of benzine. Nogmaals, gaat over de particuliere markt.
    In elk geval, dat het maar snel zaterdag is
    Zeg maar de dieselmarkt tout court en laat het woordje particulieren er maar af.

Denk dat dit duidelijk is .

Er zijn wel nog ongeveer 1/3 twijfelaars, dat zijn er waarschijnlijk die met hun diesel rijden tot hij uiteen valt.
    Die hebben dus nog wat tijd, en zullen wel zien over een jaar of tien hoe de prijzen dan zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Zeg maar de dieselmarkt tout court en laat het woordje particulieren er maar af.

In het krantenartikel spreekt men over "de markt van kleine benzinewagens"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        In het krantenartikel spreekt men over "de markt van kleine benzinewagens"
        Ik en het artikel hadden het over de 2de handsmarkt van dieselwagens.
        Dat grote/zware benzinewagens niet goed in de 2dehandsmarkt liggen weten ik, en samen met mij vele anderen, al 50 jaar .

Ik kijk naar alle afleveringen van bvb 'Wheeler Dealers' en daar worden nogal eens 2de hands, heel oude wagens met héél zware benzinemotoren gekocht, je ze worden gekocht tegen spotprijzen.
        Dat is al altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven.

Ik denk dat ik net op tijd onze dieselwagen van de hand gedaan heb een groot jaar geleden.
        En waarom denk je dat ik een 1.4 benzine gekocht heb .

Comment

In Zweden heeft men 2 jaar geleden ook de belastingen op diesels verhoogd, net zoals men nu in België heeft gedaan. Niettemin waren er 90% van de nieuwe auto's in 2015 een dieselversie.

Ga met je nieuwe aanwinst eens naar een VW, BMW of Audi garage (niet naar een Opelgarage want die kijken naar het chassisnummer en weten meteen de hele historiek van de auto).
          Toon belangstelling voor een Passat, 320 of A4 en vraag hoeveel ze geven voor de inruil van de Insignia. Dan weet je het meteen.

Opel Insignia ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Insignia 1.8 Cosmo benzine 50.000km 10/2010 : verkoopprijs in garage (dus met BTW en garantie) : 11750€
          De vorige eigenaar heeft daar met veel geluk misschien 10k voor gekregen bij aankoop van een nieuwe Toyota.
          Ja, 't is goed jong, ik zit al mijn wonden te likken...
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Als je met die wagen gereden hebt,en je vond hem ok,en de prijs ok,en je hebt hem gekocht met een goed gevoel;laat de anderen maar zeiken.

Comment

Je bent tevreden over je aankoop en dat is het voornaamste. Nog vele veilige kilometers toegewenst met je nieuwe aanwinst.
              Ja, 't is goed jong, ik zit al mijn wonden te likken...
              Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
              Als je met die wagen gereden hebt,en je vond hem ok,en de prijs ok,en je hebt hem gekocht met een goed gevoel;laat de anderen maar zeiken.
              Niet vergeten om een nieuwe spons en zeemvel te kopen.

Comment

Ik ga hem volgende week zaterdag ophalen. Ze hebben tot 3 maal toe gezegd dat ze hem van onder tot boven gaan inspecteren en piekfijn in orde stellen (eventuele krasjes en steenslag wat herstellen, enz.), alles grondig uittesten en zorgen dat alle software- en kaartupdates geïnstalleerd zijn...
                Dikke proficiat met je aankoop Kaneda, veel veilige en zorgeloze Kilometers gewenst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Dikke proficiat met je aankoop Kaneda, veel veilige en zorgeloze Kilometers gewenst.
                  Thx !
                  Panasonic Lumix FZ2000

Comment

In Zweden heeft men 2 jaar geleden ook de belastingen op diesels verhoogd, net zoals men nu in België heeft gedaan. Niettemin waren er 90% van de nieuwe auto's in 2015 een dieselversie.
                    Mensen denken gewoon niet na. Dat zit bij de meeste 'oudere' Belgen nog altijd ingebakken dat een diesel op alle vlakken goedkoper is en 'naft' is duur.
                    Neem mijn oom en tante bijvoorbeeld, beiden midden de 60. Rijden nu met een BMW 318d, ik geloof nu zo'n drie jaar oud. Nu willen ze die wegdoen omdat de 3 te laag is om in te stappen en willen ze een X1 kopen. Weer een diesel. Ze doen begot 6 à 7000 km per jaar...
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Mensen denken gewoon niet na. Dat zit bij de meeste 'oudere' Belgen nog altijd ingebakken dat een diesel op alle vlakken goedkoper is en 'naft' is duur.
                      Neem mijn oom en tante bijvoorbeeld, beiden midden de 60. Rijden nu met een BMW 318d, ik geloof nu zo'n drie jaar oud. Nu willen ze die wegdoen omdat de 3 te laag is om in te stappen en willen ze een X1 kopen. Weer een diesel. Ze doen begot 6 à 7000 km per jaar...
                      Awel dat is nu iets dat moeilijk te veralgemenen valt over de verschillende merken en mensen.

Bij het ene merk is een diesel veel duurder in aankoop, bij de andere nauwelijks.
                      Men moet ook de restwaarde bekijken natuurlijk.

Buiten de prijs is er ook het gevoel, een diesel rijdt heel anders dan een benzine en het koppel ligt hoger.
                      De ene heeft graag iets nerveus in handen, de andere heeft andere prioriteiten.

Tijden veranderen natuurlijk en prijzen en taksen ook, maar in 2004 hebben we een nieuwe wagen gekocht en in die tijd raadde BMW een diesel aan vanaf 7000 km per jaar om de meerprijs te verantwoorden.

En ja ik weet dat er velen anders denken en dat gek zullen vinden, maar die info was wel degelijk correct.
                      We hebben daar 11 jaar mee gereden en dat was de goedkoopste wagen in onderhoud.

De ene wil een Insigna ... de andere een diesel. 😆
                      Ge moet kopen waar ge u goed bij voelt en daar kan niemand anders over beslissen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        .................................................. .........................................
                        Ge moet kopen waar ge u goed bij voelt en daar kan niemand anders over beslissen.
                        Dat is inderdaad de enige juiste beslissing .
                        Daarom is het altijd een beetje gevaarlijk de mening van anderen te vragen, want er zullen altijd verschillende meningen (van heel positieve tot heel negatieve) zijn, en uiteindelijk moet je toch zelf gaan beslissen.
                        Voor iemand die ooit éénmaal een 'slechte' Opel gehad heeft, zullen Opels altijd zeer slechte auto's blijven.

Zo hadden mijn ouders ooit een 'slechte' Ford (jaaaren aan een stuk startproblemen).
                        Sedert die ervaring (bijna 50 jaar geleden) komt er noch bij mijn ouders, noch bij ons, noch bij onze kinderen, nog een Ford binnen.
                        Alhoewel ik er van overtuigd ben dat Ford nu ook geen echt slechte wagens produceert.
                        Maar dat ene voorval blijft hangen.

Comment

De ene wil een Insigna ... de andere een diesel. 😆
                          Lol, maar ok 't is ook een groot stuk goed gevoel dat er bij komt kijken...

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          er zullen altijd verschillende meningen (van heel positieve tot heel negatieve) zijn, en uiteindelijk moet je toch zelf gaan beslissen.
                          Voor iemand die ooit éénmaal een 'slechte' Opel gehad heeft, zullen Opels altijd zeer slechte auto's blijven.

Zo hadden mijn ouders ooit een 'slechte' Ford (jaaaren aan een stuk startproblemen).
                          Sedert die ervaring (bijna 50 jaar geleden) komt er noch bij mijn ouders, noch bij ons, noch bij onze kinderen, nog een Ford binnen.
                          Alhoewel ik er van overtuigd ben dat Ford nu ook geen echt slechte wagens produceert.
                          Maar dat ene voorval blijft hangen.
                          Mijn grootvader had vroeger 3 jobs : hij werkte over dag keihard in de steenbakkerij, hij ging op zaterdag- en zondagavond als saxofonist in een klein orkestje spelen en hij was tussendoor verkoper voor een garage van Simca/Talbot (in de jaren 70/80 overgenomen door Peugeot) in de buurt. Zowel mijn grootouders hebben indertijd met verschillende modellen van Simca/Talbot gereden en man, ik kan je zeggen dat, sinds mijn ouders begin jaren '80 overgestapt zijn op Opel, wij in elk geval heel argwanend staan t.o.v. Franse auto's.
                          Dus dat Ford-verhaal volg ik helemaal.

Ga met je nieuwe aanwinst eens naar een VW, BMW of Audi garage (niet naar een Opelgarage want die kijken naar het chassisnummer en weten meteen de hele historiek van de auto).
                          Toon belangstelling voor een Passat, 320 of A4 en vraag hoeveel ze geven voor de inruil van de Insignia. Dan weet je het meteen.
                          Ben je gek ? Ik een garage van VAG binnenstappen ? Dan heb ik daarna weken aan een stuk nachtmerries
                          Maar serieus, het alternatief was een nieuwe Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 150pk met dezelfde uitrusting als die Insignia (duurste Innovation uitvoering met vrijwel alle opties) en die zou me ook rond de 26000 euro gekost hebben.
                          Veronderstel dan dat je de restwaarde van die Astra en Insignia bekijkt wanneer ze beide 5 jaar oud zijn. Dan denk ik echt niet dat ik voor die Astra meer zal krijgen dan voor die Insignia...
                          Last edited by Kaneda; 22 augustus 2016, 09:58.
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Heb 'm nu een week dus toch ne keer wa fotookes plaatsen :

Sorry voor de kwaliteit, was met mijn gsm...
                            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ge moet hem wel eens kuisen hé, is nogal zwart.

Ziet er toch goed uit, hopelijk is het echt dat wat je ervan verwacht hebt.
                              Veel geluk ermee.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Ge moet hem wel eens kuisen hé, is nogal zwart.

Ziet er toch goed uit, hopelijk is het echt dat wat je ervan verwacht hebt.
                                Veel geluk ermee.
                                Heel tevreden in elk geval, wereld van verschil met mijn Astra. Verbruik laatste rit was 8,7 liter, ligt zeker in de lijn van mijn verwachtingen.
                                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                                X