Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia ST 1.6 Turbo 170pk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Opel Insignia ST 1.6 Turbo 170pk

Die 38% is ten opzichte van catalogusprijs zeker.
    Bij Opel krijg je op een nieuwe soms al 25%...

Ga ter vergelijking eens de prijs vragen van een nieuwe.... Verschil is misschien klein.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

Ga ter vergelijking eens de prijs vragen van een nieuwe.... Verschil is misschien klein.
      Klopt. Wij maakten het ooit mee toen we jaaaaaren geleden een Opel Astra benzine kochten voor één van de zonen.
      Wij en hij hadden ons oog laten vallen op een 'Opel certified used car' met 18.000 km op de teller.
      Wagen stond in de dealergarage en die auto was echt bijna niet van nieuw te onderscheiden.
      Tijdens de week dat wij nog even overlegden kregen wij toevallig een folder in de bus waarin een identieke nieuwe Astra stond aangeboden tegen een speciale (aktie)prijs.
      Het verschil tussen deze die wij op het oog hadden en de spiksplinternieuwe bedroeg nog geen 1.000 euro !!
      Onmiddellijk een nieuwe gekocht natuurlijk. Enig nadeel, een 8-tal weken moeten op wachten.
      Hij heeft deze na 5 jaar en ongeveer 50.000 km en van de hand gedaan voor 5.000 euro, wegens het verkrijgen van een firmawagen.
      Wij ons centen kwijt, hij 5.000 euro in de pocket .

Comment

Die 38% is natuurlijk ten opzichte van de nieuwe catalogusprijs. Huidige cataloguswaarde van een Insignia 2015 1.6T Cosmo is 16.200€. Een 2014 heeft nog 13300€ cataloguswaarde.
        Men vraagt nu 26000€, wat betekent dat je 10000€ moet betalen voor de accessoires.(die nieuw niet zoveel gekost hebben)
        Eigenlijk krijg je dus geen enkele korting op deze demo-wagen.
        De waarde van een auto daalt het eerste jaar zeer veel. Mijn schoonzus (blond geboren) kocht een Clio. Na er 1 dag en 50km mee gereden te hebben, ging ze terug naar de garage want ze vond de Clio te klein. Ze wou hem omruilen (mits bijbetaling) voor een Megane. Dat wou de garagist wel doen, maar ze moest 8000€ laten vallen op de aankooprijs van de Clio.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Stockbonus is wel interessant, maar als ik er één wil met dezelfde uitrusting dan kost die (als je die al vindt) toch tegen de 32000. Heb een nieuwe geconfigureerd en en dat komt toch héél wat duurder uit.
          De oom van mijn vrouw is ex-personeelslid en die krijgt de maximumkorting bij Opel bij aankoop van een nieuwe , nl. 18%. Dan moet je me wel eens de naam geven van die dealer die 25% biedt op een nieuwe die niet in stock is...

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Klopt. Wij maakten het ooit mee toen we jaaaaaren geleden een Opel Astra benzine kochten voor één van de zonen.
          Wij en hij hadden ons oog laten vallen op een 'Opel certified used car' met 18.000 km op de teller.
          Wagen stond in de dealergarage en die auto was echt bijna niet van nieuw te onderscheiden.
          Tijdens de week dat wij nog even overlegden kregen wij toevallig een folder in de bus waarin een identieke nieuwe Astra stond aangeboden tegen een speciale (aktie)prijs.
          Het verschil tussen deze die wij op het oog hadden en de spiksplinternieuwe bedroeg nog geen 1.000 euro !!
          Onmiddellijk een nieuwe gekocht natuurlijk. Enig nadeel, een 8-tal weken moeten op wachten.
          Hij heeft deze na 5 jaar en ongeveer 50.000 km en van de hand gedaan voor 5.000 euro, wegens het verkrijgen van een firmawagen.
          Wij ons centen kwijt, hij 5.000 euro in de pocket .
          En stond die nieuwe met slechts 1000 euro verschil aangeboden bij een officiële dealer ?

Enfin, whatever, heb 'm gekocht vandaag. Mocht ik 'm nu nog configureren met die uitrusting dan betaalde ik effectief rond de 36000 euro. Alle stockwagens die ik heb bekeken (met de motor die ik wil) hebben lang niet dezelfde opties...
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            De oom van mijn vrouw is ex-personeelslid en die krijgt de maximumkorting bij Opel bij aankoop van een nieuwe , nl. 18%. Dan moet je me wel eens de naam geven van die dealer die 25% biedt op een nieuwe die niet in stock is...
            Dat zouden ze zeker kunnen hoor, vraag is of ze dit bij particulier verkoop zouden doen maar als ik zie met welke fleetkortingen ze enkele maanden terug zwaaiden om ons op het bedrijf hier te overtuigen om onze huidige (gewone ) wagens ( wij hebben bedrijfsmatig bestelwagens van Opel ) te vervangen door Insignia's dan waren die nog een stuk hoger, ik kan me dus niet inbeelden dat ze er dan hun broek aan scheuren... We zijn er echter niet op ingegaan wegens teveel slechte ervaringen ( in tegenstelling tot al onze bestelwagens die dan weer wel zelden tot nooit problemen hebben....)

Nu je moet gewoon zelf kopen waar je zin in hebt en als de prijs voor jou ok is dan moet je dat gewoon doen en plezier aan je wagen beleven, alle geluk met de nieuwe bolide dus !
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

.............................................

En stond die nieuwe met slechts 1000 euro verschil aangeboden bij een officiële dealer ?

.............................................
              Inderdaad. Ik was in onderhandeling met een off. dealer in Waregem en een collega van op het werk die wist dat ik bezig was met die eventuele koop, had plots een foldertje mee, van een off. dealer uit Oost-Vlaanderen, dat toevallig die week in zijn brievenbus stak.

Ik ben met dat foldertje naar de dealer in Waregem geweest, hem gewezen op het minimale verschil tussen de 'Opel certified used car' bij hem en de identieke nieuwe bij zijn collegadealer, en zijn antwoord was "ik kan dat ook".
              En de verkoop van een nieuwe was beklonken.... bij hem (omdat al onze Opels reeds van daar komen en nog komen).

Veel succes en rijplezier met je nieuwe wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Die 38% is natuurlijk ten opzichte van de nieuwe catalogusprijs. Huidige cataloguswaarde van een Insignia 2015 1.6T Cosmo is 16.200€. Een 2014 heeft nog 13300€ cataloguswaarde.
                Als ik je redenering volg, 16200 na 1 jaar, 13300 na 2 jaar dan zou een Insignia Cosmo na 4 jaar nog maar evenveel waard zijn als mijn Astra J Sports Tourer Enjoy van 4 jaar...
                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

[QUOTE=Kaneda;4486249]De oom van mijn vrouw is ex-personeelslid en die krijgt de maximumkorting bij Opel bij aankoop van een nieuwe , nl. 18%. Dan moet je me wel eens de naam geven van die dealer die 25% biedt op een nieuwe die niet in stock is...
                  QUOTE]
                  Ex-personeel krijgt 18% korting met het "Ambassador Plan". Zo kan je 2 auto's per jaar aankopen voor familie of kennissen.
                  Afhankelijk van het model krijg je als personeelslid 18 tot 22% korting. Dat is zowel voor nieuwe stockwagens als voor auto's die besteld moeten worden
                  Eén keer per jaar is er voor het personeel een "Opel Friends Weekend". Dan worden er splinternieuwe stockauto's verkocht met kortingen tot 35%. Dit zijn splinternieuwe stockwagens die wegens te veel dure accessoires niet verkocht geraakten, of eindereeks modellen (dikwijls net voor een facelift). Op die manier heeft mijn echtgenote een Vectra GTS 2.0 benzine/ full option gekocht voor 19.990€. De normale prijs was 32.000€. Ze reed dan meteen in een model dat uit productie was gegaan. Dat vond ze geen probleem.

Comment

Veel succes en rijplezier.
                    Ik denk dat een demo-wagen,toch nog eens goed nagekeken wordt vooraleer in de koop te gaan.Reputatie van hun merk hangt er toch ook wat vanaf.
                    Andere tweedehands met weinig km's,is dikwijls (niet altijd) de miserie kopen van een ander.

Comment

Als ik je redenering volg, 16200 na 1 jaar, 13300 na 2 jaar dan zou een Insignia Cosmo na 4 jaar nog maar evenveel waard zijn als mijn Astra J Sports Tourer Enjoy van 4 jaar...
                      Klopt, grote tweedehandsauto's met benzinemotor zijn moeilijk te verkopen (zelfs nu met de extra belastingen op dieselversies)
                      Je kan op Autogids.be de prijzen van tweedehandsauto's downloaden in een pdf file. Je zult dan wel zien dat hoe groter de auto, of hoe zwaarder de motor, hoe meer hij proportioneel in waarde verliest.
                      Ik heb 2 identieke auto's, maar met verschillende motor . De cataloguswaarde van de 2 liter is 2500€ lager dan de 1,6 liter.
                      bij overname van een auto in een garage, wordt er geen rekening gehouden met de versie of opties. Enkel het type motor is belangrijk.
                      Daarom kan je tegenwoordig beter particulier verkopen. Voor 500€ kan je een garantiepolis van 1 jaar kopen als de auto minder dan 6 jaar is, of minder dan 100.000km heeft

Inruilwaarde is nogal flexibel. Zo loopt er momenteel een actie waarbij je momenteel 3000€ extra krijgt voor je inruilauto. Wat men ook durft doen is meer geven voor je inruil, maar ter compensatie geeft men minder korting op je nieuwe auto.

Wat zit ik eigenlijk nog te zagen. Je bent tevreden over je aankoop en dat is het voornaamste. Nog vele veilige kilometers toegewenst met je nieuwe aanwinst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                        Veel succes en rijplezier.
                        Ik denk dat een demo-wagen,toch nog eens goed nagekeken wordt vooraleer in de koop te gaan.Reputatie van hun merk hangt er toch ook wat vanaf.
                        Andere tweedehands met weinig km's,is dikwijls (niet altijd) de miserie kopen van een ander.
                        Ik ga hem volgende week zaterdag ophalen. Ze hebben tot 3 maal toe gezegd dat ze hem van onder tot boven gaan inspecteren en piekfijn in orde stellen (eventuele krasjes en steenslag wat herstellen, enz.), alles grondig uittesten en zorgen dat alle software- en kaartupdates geïnstalleerd zijn...
                        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Klopt, grote tweedehandsauto's met benzinemotor zijn moeilijk te verkopen (zelfs nu met de extra belastingen op dieselversies)
                          Je kan op Autogids.be de prijzen van tweedehandsauto's downloaden in een pdf file. Je zult dan wel zien dat hoe groter de auto, of hoe zwaarder de motor, hoe meer hij proportioneel in waarde verliest.
                          Ik heb 2 identieke auto's, maar met verschillende motor . De cataloguswaarde van de 2 liter is 2500€ lager dan de 1,6 liter.
                          bij overname van een auto in een garage, wordt er geen rekening gehouden met de versie of opties. Enkel het type motor is belangrijk.
                          Daarom kan je tegenwoordig beter particulier verkopen. Voor 500€ kan je een garantiepolis van 1 jaar kopen als de auto minder dan 6 jaar is, of minder dan 100.000km heeft

Inruilwaarde is nogal flexibel. Zo loopt er momenteel een actie waarbij je momenteel 3000€ extra krijgt voor je inruilauto. Wat men ook durft doen is meer geven voor je inruil, maar ter compensatie geeft men minder korting op je nieuwe auto.

Wat zit ik eigenlijk nog te zagen. Je bent tevreden over je aankoop en dat is het voornaamste. Nog vele veilige kilometers toegewenst met je nieuwe aanwinst.
                          De dieselmarkt voor particulieren is serieus achteruit aan 't gaan (de fleet/lease markt interesseert me niet). Voor een particulier is een diesel momenteel sowieso niet meer interessant (en bedrijven kopen sowieso nooit tweedehands). Dus ik geloof wel dat ik er na, zeg maar 4 of 5 jaar nog een mooie prijs ga voor krijgen.

Zoals ik al zei, 't zou me verwonderen mocht deze Insignia na 4 of 5 jaar nog maar evenveel waard zijn dan een Astra J Enjoy, ongeacht het nu diesel is of benzine. Nogmaals, gaat over de particuliere markt.
                          In elk geval, dat het maar snel zaterdag is
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Stockbonus is wel interessant, maar als ik er één wil met dezelfde uitrusting dan kost die (als je die al vindt) toch tegen de 32000. Heb een nieuwe geconfigureerd en en dat komt toch héél wat duurder uit.
                            Ge moogt nooit voortgaan op wat je zo zelf berekent, bijna nooit zijn die prijzen juist.
                            Het komt zo meestal veel duurder uit dan in de garage en dat schrikt veel mensen af.

Laatste wagen hier was ook met stock- korting en via de configurator en rekening houdend met de bonus nog wat te duur voor ons.
                            Toch naar garage geweest en laten berekenen, scheelde 7.000€.

Maar dit zijn nu vijgen na Pasen ... geniet van uw wagen.
                            Last edited by VerSeg; 21 augustus 2016, 13:52. Reden: Typfout
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Ge moogt nooit voortgaan op wat je zo zelf berekent, bijna nooit zijn die prijzen juist.
                              Het komt zo meestal veel duurder uit dan in de garage en dat schrikt veel mensen af.

Laatste wagen hier was ook met stock- korting en via de configurator en rekening houdend met de bonus nog wat te duur voor ons.
                              Toch naar garage geweest en laten berekenen, scheelde 7.000€.

Maar dit zijn nu vijgen na Pasen ... geniet van uw wagen.
                              Zal ik zeker doen !

In elk geval, bij configuratie smijt ik er alles op wat er beschikbaar is. Mijn Astra die ik nu inruil is een Enjoy-uitvoering, beetje middenmoot, zeg maar. De Insignia die ik nu koop is een nagenoeg full-option (enige wat ik niet heb is een elektrisch schuifdak en automatische achterklep). Sowieso ga ik in de toekomst altijd voor full-option, ongeacht het model. En ik blijf op de loer voor interessante 'bijna nieuwe' auto's omdat ik ook ondervonden heb dat dat interessanter is dan een nieuwe (tenzij ze natuurlijk met kortingen gooien omwillen van eindereeksen...).
                              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

De dieselmarkt voor particulieren is serieus achteruit aan 't gaan (de fleet/lease markt interesseert me niet). Voor een particulier is een diesel momenteel sowieso niet meer interessant (en bedrijven kopen sowieso nooit tweedehands). Dus ik geloof wel dat ik er na, zeg maar 4 of 5 jaar nog een mooie prijs ga voor krijgen.
                                In Zweden heeft men 2 jaar geleden ook de belastingen op diesels verhoogd, net zoals men nu in België heeft gedaan. Niettemin waren er 90% van de nieuwe auto's in 2015 een dieselversie.

Ga met je nieuwe aanwinst eens naar een VW, BMW of Audi garage (niet naar een Opelgarage want die kijken naar het chassisnummer en weten meteen de hele historiek van de auto).
                                Toon belangstelling voor een Passat, 320 of A4 en vraag hoeveel ze geven voor de inruil van de Insignia. Dan weet je het meteen.

Opel Insignia ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Insignia 1.8 Cosmo benzine 50.000km 10/2010 : verkoopprijs in garage (dus met BTW en garantie) : 11750€
                                De vorige eigenaar heeft daar met veel geluk misschien 10k voor gekregen bij aankoop van een nieuwe Toyota.
                                Last edited by notex; 21 augustus 2016, 14:39.

Comment

Working...
                                X