Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia ST 1.6 Turbo 170pk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Opel Insignia ST 1.6 Turbo 170pk

Goh ik moet zeggen dat het verhaal "verbruik" inderdaad soms wat opgeblazen wordt.
    Ik kom van zo'n kleine milieuvriendelijke auto die 4 liter verbruik heeft volgens de fabrikant en rij momenteel met een 3 - liter diesel pickup die zogenaamd een pomp aan zichzelf zou nodig hebben, maar mijn ervaring is dat die 4-liter verbruikende diesel eerder rond de 6 a7 liter zat en degene die ik nu heb een pak lager dan men zou denken (nog altijd rond de 13 liter maar soit).
    En als ik dan ga tellen is de totale meerkost van dat verbruik inderdaad maar een klein deeltje van de kost van de wagen. Ik betaal minder taks en een pak minder verzekering als bij mijn vorige "milieuvriendelijke" wagen en dat compenseert dan weer een deel, zo niet alles van de hogere brandstofkost.

Ik was daar toen ik hem kocht ook bang voor maar achteraf valt dat allemaal goed mee hoor. Ik heb eerder de indruk dat je niet te zeer mag af gaan op de stemmingsmakerij die er momenteel heerst rond het grote verbruikmonster maar voor jezelf moet tellen en de rekening maken.
    FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

Ik rij voor het ogenblik met een Opel Meriva 1.4 Turbo benzine met slechts 120 pk en die verbruikt nu na één jaar ongeveer 9 liter/100 km.
      In het begin was dit meer dan 10 liter. Lager dan die 9 liter zal het wel niet meer komen, vooral niet rond de kerktoren.
      Op reis, bij veel autoweg, verbruikt hij ongeveer 6 à 7 liter/100 km.
      Daarbij komt nog dat je naar het schijnt door de automaat ook ongeveer 1 liter meer verbruikt, de airco die continu aanstaat zou ook het verbruik wat verhogen...enz.

Maar gezien de weinige km die wij bollen (nu 14.000 na 19 maanden) is het comfort voor mij meer van tel dan het verbruik.

Stel dat wij een 8.000 km per jaar rond de kerktoren rijden.
      Wij verbruiken dan tegen 9 lit/100 : 720 liter benzine
      Bij een verbruik van 5 liter zou dit 400 liter worden.

Een verschil dus van 320 liter tegen 1,205 €/lit of 385 euro op jaar basis.
      Dat heb ik gerust voor over om comfortabel te rijden en met de auto die ik wilde.

PS Onze vorige was een diesel is die hebben wij weggedaan na, ik weet het al niet meer, het was 56.000 of 65.000 km.
      Een mens rijdt al graag eens met wat nieuws ook hé.
      En hoe je het ook draait of keert, van een spiksplinternieuwe diesel hoor je omzeggens niet dat het een diesel is, maar na ongeveer een jaar, als alles goed los is zeker, dieselt een diesel zoals alle andere diesels. Een benzine is en blijft een stille wagen. Ik heb met beide gereden, en spreek mij nooit meer van een diesel.

Altijd ook maar die euro's er bij sleuren... er zijn mensen die graag naar een groot cijfer kijken op hun bankrekening en daar blijkbaar plezier in hebben, wel wij hebben/kopen er ons iets mee en hebben daar plezier mee. Eenieder zijn goesting zeker. En wanneer iemand zin heeft in een nieuwe auto, kopen dan maar, voor je het weet moet je helemaal geen auto's meer kopen.
      Maar mijn motto is liever 'arm' leven dan 'rijk' sterven .
      Last edited by Guest17; 17 augustus 2016, 11:14.

Comment

@Djivan : ik begrijp je volkomen
        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Wat een Insigna betreft ... daar eens een tijdje mee gereden en dat was wel een comfortabele wagen die er best mag zijn.
          Op snelweg baanvast en soepel genoeg in stad.
          Verbruik weet ik wel niet.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Ik zou toch maar eens in het onderhoudsboekje kijken en nazien op wiens naam die Insignia voor het eerst was ingeschreven. Als dat blanco is, of op naam van een leasingfirma dan moet er een belletje gaan rinkelen. 18000 tot 20000km is de km stand waarop de Opel testwagens verkocht worden. Jij hebt de auto een dagje meegekregen, maar je moet wel weten dat je een Opel tot 3 dagen lang mag testen. Het gebeurt regelmatig dat ze zo'n testwagen na 3 dagen terugkrijgen met bv. 2500km erbij op de teller (ik ken het geval van 2 gasten die vrijdagnamiddag een Insignia ophaalden, er mee naar Barcelona scheurden om er 's zaterdags naar de disco te gaan en 's zondagsmiddags in de auto sliepen. Zondagavond terug richting België gereden en maandagmorgen terug in de garage aangekomen). Achteraf zijn er 7 snelheidsboetes voor dat weekend binnengekomen. Deze auto's worden ook zoals jij mocht doen door Jan en Alleman getest (zonder dat er een verkoper meegaat) en ze worden ook gebruikt als firmawagen voor de verkopers. Ze worden ook verhuurd aan een firma die ze doorverhuurd aan TW en VAB en aan garages als vervangwagen.

Als je daar allemaal geen bang van hebt (bv een half versleten koppeling), kan je een mooie jonge auto aanschaffen voor een zacht prijsje.

Mijn echtgenote heeft het 1 keer op die manier gedaan en toen ze de garage buitenreed schommelde haar auto als een eend. Auto (Opel Omega 2.0) had versleten banden een versleten schokdempers op 18000km.
            Dat is gelukkig vervangen onder garantie, maar het differentieel ging een week na de garantie kapot op 60.000km en dat was op eigen kosten.
            Met de 15 andere Opels die ze ooit nieuw gekocht heeft is er nooit een defect geweest, uitgezonderd één waterpomp (was toen een typische Opelziekte) .

Al die auto's waren benzineversies. Nooit een diesel gewild omdat ik een firmawagen had met diesel-tankkaart. Dan kon men nooit zeggen dat mijn echtgenote met brandstof van de firma reed
            (wat meerdere collega's wel deden).
            Last edited by notex; 17 augustus 2016, 20:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Ik zou toch maar eens in het onderhoudsboekje kijken en nazien op wiens naam die Insignia voor het eerst was ingeschreven. Als dat blanco is, of op naam van een leasingfirma dan moet er een belletje gaan rinkelen. 18000 tot 20000km is de km stand waarop de Opel testwagens verkocht worden. Jij hebt de auto een dagje meegekregen, maar je moet wel weten dat je een Opel tot 3 dagen lang mag testen. Het gebeurt regelmatig dat ze zo'n testwagen na 3 dagen terugkrijgen met bv. 2500km erbij op de teller (ik ken het geval van 2 gasten die vrijdagnamiddag een Insignia ophaalden, er mee naar Barcelona scheurden om er 's zaterdags naar de disco te gaan en 's zondagsmiddags in de auto sliepen. Zondagavond terug richting België gereden en maandagmorgen terug in de garage aangekomen). Achteraf zijn er 7 snelheidsboetes voor dat weekend binnengekomen. Deze auto's worden ook zoals jij mocht doen door Jan en Alleman getest (zonder dat er een verkoper meegaat) en ze worden ook gebruikt als firmawagen voor de verkopers. Ze worden ook verhuurd aan een firma die ze doorverhuurd aan TW en VAB en aan garages als vervangwagen.

Als je daar allemaal geen bang van hebt (bv een half versleten koppeling), kan je een mooie jonge auto aanschaffen voor een zacht prijsje.

Mijn echtgenote heeft het 1 keer op die manier gedaan en toen ze de garage buitenreed schommelde haar auto als een eend. Auto (Opel Omega 2.0) had versleten banden een versleten schokdempers op 18000km.
              Dat is gelukkig vervangen onder garantie, maar het differentieel ging een week na de garantie kapot op 60.000km en dat was op eigen kosten.
              Met de 15 andere Opels die ze ooit nieuw gekocht heeft is er nooit een defect geweest, uitgezonderd één waterpomp (was toen een typische Opelziekte) .

Al die auto's waren benzineversies. Nooit een diesel gewild omdat ik een firmawagen had met diesel-tankkaart. Dan kon men nooit zeggen dat mijn echtgenote met brandstof van de firma reed
              (wat meerdere collega's wel deden).
              Ik begrijp wat je bedoelt, maar m'n dealer is ter goeder trouw. Mijn ouders zijn er al klant sinds 1984, ik sinds 1988 en we kennen de eigenaars (ondertussen op pensioen), de zoon (ondertussen 'de baas') en het personeel heel goed. De teller van de Insignia stond op 18382km, maar de 'hoofd' verkoper heeft 'm af en toe eens meegenomen naar huis om te vermijden dat hij te lang stil zou staan (verkoper woont op een 10-tal km van de garage, heeft m'n dealer me verteld, en hij zal er niet voor liegen). Daarom staan er nu wat meer km op de teller en het aantal strookt perfect met wat de dealer me vertelde.
              Wij hebben daar al een serieus aantal wagens gekocht omdat de service goed is en hij weet ondertussen wel dat hij ons niets moet wijsmaken omdat hij anders een hele familie aan klanten kwijt is : m'n vrouw heeft er al 2 Corsa's gekocht (zij is afkomstig van Antwerpen dus van een andere streek), ik ondertussen al aan m'n 6de auto toe (momenteel Astra, hopelijk straks mijn 7de de Insignia) en m'n ouders kochten er 2 jaar geleden hun 6de (momenteel Meriva full option). Ik denk wel dat ze ondertussen weten wat ze aan ons hebben...
              Last edited by Kaneda; 17 augustus 2016, 21:13.
              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                ......................................Ik denk wel dat ze ondertussen weten wat ze aan ons hebben...
                Ik dacht dat ook van mijn garagist die ik bij mijn vriendenkring door dik en dun verdedigde.
                Maar de prijs om een distributieriem te vervangen van onze Jeep heeft me wakker geschud.
                Ik voel me opgelicht door iemand die ik als "zakenpartner" beschouwde.
                'k Heb daar ook 3 auto's gekocht, 6 laten onderhouden........
                Last edited by Skitch; 17 augustus 2016, 21:45.
                " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                  Ik dacht dat ook van mijn garagist die ik bij mijn vriendenkring door dik en dun verdedigde.
                  Maar de prijs om een distributieriem te vervangen van onze Jeep heeft me wakker geschud.
                  Ik voel me opgelicht door iemand die ik als "zakenpartner" beschouwde.
                  'k Heb daar ook 3 auto's gekocht, 6 laten onderhouden........
                  Mja, ik begrijp je frustratie wel. Maar tot nu toe hebben nog geen negatieve ervaringen gehad.
                  Tussen haakjes, wat betreft je vraag in het SUV draadje : 'k zou je een Antara aanbevelen maar dat model gaat al veel te lang mee. Anderzijds hebben we een bevriend koppel die al jarenlang tevreden zijn met Hyundai (hij heeft een Coupé, zij een ix35)...
                  Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik begrijp wat je bedoelt, maar m'n dealer is ter goeder trouw. ...
                    Inderdaad, je dealer is ter goeder trouw maar hoogstwaarschijnlijk kent die niet de voorgeschiedenis van de auto, want deze auto heeft hij zelf niet nieuw verkocht en onderhouden. Hij heeft hem ook maar aangekocht uit de nationale stock van recente Opels (die voornamelijk bestaat uit testwagens).
                    Voor 29000€ heb je een splinternieuwe Insignia ST 1.6 turbo. Dat is natuurlijk een pak duurder dan een tweedehandse. Aan jou de keuze of je de gok wil doen. Ik zal je niet tegenhouden en wens je veel zorgeloos rijgenot met de Insignia.

Comment

Garagisten zijn allemaal hetzelfde hoor. Als het op centen aankomt zijn ze allemaal niet meer vriendelijk. Ze wilden contractbreuk plegen voor een offerte die ze "te goedkoop" hadden opgemaakt, zogezegd onder aankoopprijs zelfs. Ze kregen slechts 5 wagens van dit model dit jaar en ze hadden meer dan 20 kopers klaarstaan. Ze wilden na het verkrijgen van deze informatie bijna 10.000 euro extra vragen. Natuurlijk hebben we hem gehad aan de afgesproken prijs.

Comment

Voor 29000€ heb je een splinternieuwe Insignia ST 1.6 turbo. Dat is natuurlijk een pak duurder dan een tweedehandse.
                        Als ik een nieuwe Insignia wil met net dezelfde uitrusting als deze die ik wil kopen, doe daar dan nog maar een flink pak bij. De wagen die ik wil kopen is de duurste uitvoering en nagenoeg full option nog eens erbovenop. Die van 29000 zal dat lang niet zijn...
                        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Als men eender welke wagen wil kopen, nieuw of tweedehands, en men zoekt het type in Google + problemen ... dan mag men niets meer kopen.

Met elk merk en zelfs met elke garage zijn er mensen die niet tevreden zijn.
                          Er komt een groot deel geluk bij te pas en dat weet je meestal pas achteraf.

Daarom vind ik dat ge zoiets alleen zelf kan beslissen ... iedereen heeft daar een andere kijk op.

Als ge uw gedachten daarop gezet hebt, de testrit meeviel, het dat is wat ge wil en er u goed bij voelt ... dan kunt ge het u ook beklagen als je het niet doet. 😆
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Prachtige Insignia Cosmo demo wagen met de nieuwe 1.6 Turbo 170pk benzinemotor.
                            De wagen is voorzien van vele opties zoals:
                            - Beige leder interieur incl. verwarmde voorzetels
                            - Navigatie
                            - Lichtmetalen velgen "19
                            - Xenon lichten
                            - Rijstrook assistent
                            - Dodehoek waarschuwingssysteem
                            - Achteruitrijcamera
                            - Park expert
                            - Adaptive cruise control
                            - OPC Line interieur pack
                            Kom hem testen
                            Merk : Opel Model : Insignia Type : 1.6 Turbo 170pk Cosmo
                            - 38% Korting !!!
                            Cilinderinhoud : 1.598
                            Inschrijving : 2/2015
                            Verkoopprijs : xxxxxx€
                            Brandstof : Benzine
                            Km : 18.362
                            Versnellingsbak : Manueel
                            Vermogen : 170 (127 KW)
                            Kleur : Zwart
                            Koetswerktype : Break Kleur bekleding :
                            Beige Garantie : 12 Maand
                            Is het dan toch een ex-demowagen ( zoals deze die dienst heeft gedaan voor proefritten. zie #20) ?

Geen probleem. Tegenwoordig moet een auto niet meer ingereden worden, en een motor moet niet meer opgewarmd worden voor je hem eens goed gaat testen. Dat deed men in de jaren stillekes.

Een jaar garantie van de garage (op alle niet aan slijtage onderhevige onderdelen) en 38% korting, waarom zou je nog twijfelen ?
                            Last edited by notex; 18 augustus 2016, 10:59.

Comment

Een jaar garantie van de garage (op alle niet aan slijtage onderhevige onderdelen) en 38% korting, waarom zou je nog twijfelen ?
                              Ik ga vanavond nog eens langs om wat te onderhandelen. Ik wil nog iets meer in overname voor mijn oude wagen en ik wil eventueel nog wat langer garantie te pakken krijgen. Als je niks vraagt, krijg je niks !
                              Ze houden hem sowieso opzij voor mij tot na 't weekend...
                              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik ga vanavond nog eens langs om wat te onderhandelen. Ik wil nog iets meer in overname voor mijn oude wagen en ik wil eventueel nog wat langer garantie te pakken krijgen. Als je niks vraagt, krijg je niks !
                                Ze houden hem sowieso opzij voor mij tot na 't weekend...
                                De auto is nog in fabrieksgarantie tot 2/2017. Als de garage nu 1 jaar garantie geeft, dan is daarvan slechts het gedeelte 2/2017 tot 8/2017 voor hun rekening.

Comment

Working...
                                X