Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij betaling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

    Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
    Nu vraagt Paypal bijna altijd om een credit card te linken als je probeert een betaling te doen, zodra de webshop of verkoper je redirect naar de paypal website om de betaling af te ronden. Dus ja: mijn conclusie is dus dat je zonder een credit card, vrijwel niets kunt betalen met Paypal.
    Kan ook gebeuren als je niet goed ingelogd bent (corrupte cookie of dergelijke kan ook) ... dan herkent PayPal uw gegevens niet en vraagt die om een kredietkaart toe te voegen.
    Ik beweer niet dat het bij u zo is, ik kaart enkel aan wanneer er "mogelijks" naar een kredietkaart gevraagd wordt.
    Soms lukt het mij ook niet om te betalen, verander ik van browser, dan lukt het wel (met IE).
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Kan ook gebeuren als je niet goed ingelogd bent (corrupte cookie of dergelijke kan ook) ... dan herkent PayPal uw gegevens niet en vraagt die om een kredietkaart toe te voegen.
      Ik beweer niet dat het bij u zo is, ik kaart enkel aan wanneer er "mogelijks" naar een kredietkaart gevraagd wordt.
      Soms lukt het mij ook niet om te betalen, verander ik van browser, dan lukt het wel (met IE).
      Nee hoor, gewoon inloggen met het paypal account van mijn partner op dezelfde computer en voila betaling lukt, dus het heeft niks met cookies, browsers of wat dan ook te maken, enkel met mijn account, die helaas geen credit card heeft gekoppeld, enkel met bankrekeningnummer. Soms lukt het wel (als de verkoper wel bankrekening gekoppelde paypal accounts accepteert). Ik had daar een gesprek gehad met de helpdesk van Paypal en het blijkt inderdaad te kloppen: de verkoper kan naar behagen paypal accounts blokkeren als die NIET gekoppeld zijn met een credit card.
      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

      Comment


      • #18
        Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

        Het enige verschil tussen PayPal en een kredietkaart is dat er bij de kredietkaart een "kredietopening" aan vasthangt en dat kan in bepaalde gevallen nadelig zijn.
        PayPal gebruik ik gewoon voor het gemak, voor online betalingen simpel en eenvoudig.
        Wat de kredietopening betreft, dat klopt bij sommige kaarten (waaronder Beobank).
        Paypal is toch een stapje méér dan direct via een kredietkaart dacht ik ? (ik gebruik wel zelden Paypal).
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #19
          Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Wat de kredietopening betreft, dat klopt bij sommige kaarten (waaronder Beobank).
          Paypal is toch een stapje méér dan direct via een kredietkaart dacht ik ? (ik gebruik wel zelden Paypal).
          Maar PayPal is geen krediet ... het is een betaaldienst.
          De kredietopening doe je eventueel zelf via de kredietkaart en dus bij de bank ... als je die kaart hebt.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            1) Maar PayPal is geen krediet ... het is een betaaldienst.
            2) De kredietopening doe je eventueel zelf via de kredietkaart en dus bij de bank ... als je die kaart hebt.
            1) weet ik ook wel
            2) weet ik ook wel

            Doe eens moeite om mijn tekst echt te lezen... Ik dacht dat als ik voor Paypal kies, ik eerst moet aanloggen bij Paypal en dan de betaling dien te doen via de kredietkaart. Zonder Paypal heb ik die eerste stap toch niet nodig ?
            Maar Paypal is wel prima bij discussies of problemen dacht ik.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #21
              Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Ik dacht dat als ik voor Paypal kies, ik eerst moet aanloggen bij Paypal en dan de betaling dien te doen via de kredietkaart.
              Bij PayPal koppel je 1 keer je kredietkaart en/of je rekening aan je account.
              Eens je dat gedaan hebt, dan moet je enkel nog aanloggen met je PayPal en klikken op "Betaal nu".

              PayPal maak het geld over aan de handelaar zonder je kredietkaart- of rekeninggegevens kenbaar te maken.
              Bij eventuele terugbetaling zal de handelaar ook via PayPal terugbetalen.

              Wat uw korting van 1% betreft ... als Visa aan PayPal betaalt, dat is toch ook een aankoop?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

                Is een gekoppelde PayPal aan een verzekerde Visa of MasterCard niet de meest veilige combinatie?
                Of is dat maar een gedacht van mij?
                Enkele jaren terug zijn wij opgelicht geweest voor zo een kleine 4.000€ en was alles netjes verzekerd via MasterCard Gold,
                tot de laatste euro, zelfs zelf bijna niets voor hoeven te doen.

                Comment


                • #23
                  Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                  Wat uw korting van 1% betreft ... als Visa aan PayPal betaalt, dat is toch ook een aankoop?
                  Natuurlijk.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #24
                    Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Enkele jaren terug zijn wij opgelicht geweest voor zo een kleine 4.000€ en was alles netjes verzekerd via MasterCard Gold,
                    tot de laatste euro, zelfs zelf bijna niets voor hoeven te doen.
                    Voilà. Daarom mijn reactie: beetje raar dat een aantal mensen zooooooooooo allergisch zijn aan kredietkaarten.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #25
                      Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Voilà. Daarom mijn reactie: beetje raar dat een aantal mensen zooooooooooo allergisch zijn aan kredietkaarten.
                      Dus als je met PayPal werkt dat gekoppeld is azn uw kredietkaart, dan is er toch ook geen probleem?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Dus als je met PayPal werkt dat gekoppeld is aan uw kredietkaart, dan is er toch ook geen probleem?
                        Man, man, het gaat hier niet over MIJN probleem, maar over het feit dat Stefaand dit topic opent en klaagt dat voor Paypal zo te zien een koppeling aan een kredietkaart verplicht is.

                        Wil je toch asjeblief eerst eens goed lezen wat ik schrijf (herlees misschien eens al mijn tussenkomsten in dit topic), in plaats van in 1 topic al 2 keer kompleet naast de kwestie te antwoorden. Waar schrijf IK hier in godsnaam dat IK een probleem heb met Paypal ?????

                        Ik zou in deze zin: "Oei ... nete heeft mijn naam gezien en moet toch weer kunnen aanhalen dat het niet goed is" als ik u was "nete" maar best vervangen door "Verseg".

                        Ik word er op de duur moedeloos van.
                        Last edited by nete; 17 augustus 2016, 07:13.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #27
                          Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

                          Even wat duidelijkheid: mijn partner heeft een credit card, ikzelf niet, want met 1 hebben we genoeg, ook om wat kosten uit te sparen, aangezien je met een bankkaart tegenwoordig vrijwel alles kunt: zelfs betalen en geld ophalen in het buitenland. Een tijdje geleden maakte Paypal reclame dat het nu eindelijk mogelijk is om een Paypal account te openen zonder credit card: namelijk via koppeling aan een bankrekening. Hoera: heel veel mensen, waaronder ik heb dat ook gedaan. De eerste tijd kon je zonder problemen betalingen met die bankrekening gekoppelde Paypal account betalen, tot voor kort: toen werd het merendeel van die betalingen geweigerd. Dat wil zeggen: bij het doorlinken naar de paypal pay site krijg je een mededeling dat je credit card moet koppelen om door te gaan. Ik ben absoluut niet allergisch VOOR credit cards, maar ééntje is genoeg voor ons. Jammer dat Paypal zo moeilijk doet, want die paypal account is dus nu vrijwel nutteloos geworden, tenzij alsnog koppeling met een credit card.
                          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                          Comment


                          • #28
                            Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

                            Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                            ook om wat kosten uit te sparen
                            Lees eens #11
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #29
                              Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Man, man, het gaat hier niet over MIJN probleem, maar over het feit dat Stefaand dit topic opent en klaagt dat voor Paypal zo te zien een koppeling aan een kredietkaart verplicht is.

                              Wil je toch asjeblief eerst eens goed lezen wat ik schrijf (herlees misschien eens al mijn tussenkomsten in dit topic), in plaats van in 1 topic al 2 keer kompleet naast de kwestie te antwoorden. Waar schrijf IK hier in godsnaam dat IK een probleem heb met Paypal ?????

                              Ik zou in deze zin: "Oei ... nete heeft mijn naam gezien en moet toch weer kunnen aanhalen dat het niet goed is" als ik u was "nete" maar best vervangen door "Verseg".

                              Ik word er op de duur moedeloos van.
                              Nete, sorry maar jij bent de eerste dat op mijn negeerlijst komt.
                              Nu kunt ge echt de hoogste boom in.
                              Ik reageer nogmaals positief op wat jullie aankaarten en je moet het toch weer negatief draaien.
                              Dat grijs, grijzer, grijst is blijkbaar uw karakter, altijd kritiek geven.
                              Triestig hoor!
                              En uw laatste zinneke ... dat wordt iedereen van uw negativisme en altijd alles persoonlijk nemen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Paypal account met bankrekening vaak geweigerd: men eist een credit card bij beta

                                Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                                Jammer dat Paypal zo moeilijk doet, want die paypal account is dus nu vrijwel nutteloos geworden, tenzij alsnog koppeling met een credit card.
                                Inderdaad, maar kan je ze ongelijk geven? Moest je weten wat er gedaan wordt om fraude te voorkomen, je zou verschieten denk ik.

                                Comment

                                Working...
                                X