Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Multistekker met 10 stopcontacten onder een tafel bevestigen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Multistekker met 10 stopcontacten onder een tafel bevestigen.

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Bedoel je 2-zijdig plakkende tape?
    Die zwarte montagetape dat ze ook gebruiken voor auto's.
    Die is iets dikker en houdt beter.
    Inderdaad geen te dunne.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Of deze ? http://www.allekabels.be/stekkerdoos...der-kabel.html
      Als er geen kabel aan zit moet het toch kunnen opengemaakt worden om er een kabel aan te zetten.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Meermaals per jaar in den Aldi, jawel diene winkel van de patatten ...
        Worden er zelfklevende velcro-strips verkocht. De kleefstof die ze gebruiken is super en gevolg van dien is dat dingen die je daarmee hecht, heel goed hecht, maar indien nodig kan je de voorwerpen toch nog even afhalen .... en nadien weer probleemloos vasthechten ...
        Je moet voor een goede hechting van beide strips (eentje op de tafel en eentje op de contactdoos) wel een dag wachten. Staat zo op de verpakking en dat heeft wel zijn reden.
        Ik heb zo op deze manier de verdeeldoos voor stopkontacten en de verdeeldoos(dozen) voor USB-uitbreidingen onderaan de werktafel en zijdelings op de desktop gekleefd.

Of anders twee kleine beugeltjes maken om de contactdoos vast te houden
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

Probleem opgelost met TESA POWERBOND ULTRASTRONG - dubbelzijdige montage tape.

tesa creates adhesive solutions that improve the work, products and lives of our customers. We support industry partners, craftspeople and consumer.

Ik heb in eerste instantie ook ( in den Hubo ) gezocht naar zelklevende VELCRO maar die was niet te vinden.

Tesa strips zijn uiteindelijk ook wel te verwijderen als het echt moet, maar normaal gezien blijft die lat wel hangen.

Uiteindelijk bleken er toch redelijk wat multistekkers te bestaan mét plaats voor schroefbevestiging, maar mijn multistekker was wellicht afkomstig van
          den Aldi ( had die nog liggen) en zal bijgevolg ook niet veel gekost hebben. Maar het zijn wel stekkers die doen wat ze moeten doen en waar ik nog geen problemen mee heb gehad. Wellicht iets van een 10 euro of zo.
          Maar als het gewoon is om op de grond of in een kast te leggen zijn die imho even goed.

Ik heb er in den Hubo van Brennenstuhl gezien die makkelijk 5 keer zo duur waren.

Enfin, probleem opgelost en dank aan allen voor het creatief meedenken !!!
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

Probleem opgelost met TESA POWERBOND ULTRASTRONG - dubbelzijdige montage tape.

http://www.tesa.be/consumenten/monte..._strong,c.html
            Die heb ik ook al gebruikt, is inderdaad ook heel goed.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

met tec7 zet je die ook wel vast onderaan de tafel
              of eender onder/op welk oppervlakte
              het enige nadeel is als je ze ooit wilt verwijderen

Comment

Stuk kabelgoot en bijbehorende stopcontacten en wat draad. Zoveel stopcontacten als je wil, waar je ze wil onder je tafel etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                  met tec7 zet je die ook wel vast onderaan de tafel
                  of eender onder/op welk oppervlakte
                  het enige nadeel is als je ze ooit wilt verwijderen
                  Dat is dan eerder "plek7" - lol 😂

Comment

Waarom neem je niet van die kabelgoot van legrain, je kan daar zoveel stopcontacten langs elkaar inbouwen als je zelf wel. En die kan je aan de onderkant van een tafel vast schroeven of met dubbelzijdige kleefband zoals eerder al gemeld.

Comment

Eerder maakte ik in de onderkant van de stekkerdoos gewoon de benodigde slitgaten. Gewoon twee gaatjes boren, een kleintje = diameter van je vijs, en er net naast een groter = diameter vijskop, en dan het kleine gat met het grotere verbinden op de diameter van het kleintje (kan ook met de boor). De vijzen komen uiteraard in het bureaublad (zo ver invijzen zodat ze de dikte van de bodem van de stekkerdoos uitsteken) en je stekkerdoos schuif je er gewoon over... en zo kan je je stekkerdoos ten allen tijde nog recupereren ook!
                      "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Comment

Weet er iemand of men nog multistekkers verkoopt die men kan vast schroeven ????
                        Tegenwoordig zijn die allemaal dichtgelast en zijn ze aan de uiteinden zo compact dat je er nergens een schroef in krijgt.

Of bestaan er misschien andere (betaalbare ) systemen ?

Ik zou graag een 10-voudige multistekker onder een tafel bevestigen.
                        Wil je het veilig houden, koop dan deftig spul, hier wordt niets anders gebruikt dan DEZE Zowel in mijn werkplaats als onder mijn bureau.

Comment

Heel eigenaardig om dat veilig te noemen want ik dacht dat in België een pinaarding verplicht was. Of komt de foto op de website niet overeen met wat je krijgt?

Comment

Euh mensen, bedankt voor de overvloedige reacties, maar het is in orde nu. ( zie enkele posts eerder)
                            Ik heb nog nooit ofte nimmer problemen gehad met een multistekker; niet met een goedkope en ook niet met een dure.
                            Trouwens diegene die ik nu onder mijn bureau heb gekleefd, dient niet om zware verbruikers aan te hangen: een paar tablets, een telefoon, soms eens een laptop.

Het enige probleem dat ik soms heb met goedkope multistekkers heb is die "kinderbeveilging", die rode plaatjes die moeten verhinderen dat je een vreemd metalen voorwerp in het stopcontact zou kunnen steken. Soms zitten die dingen zo muurvast dat je er zelfs haast ook geen stekker in kan krijgen

Comment

Het enige probleem dat ik soms heb met goedkope multistekkers heb is die "kinderbeveilging", die rode plaatjes die moeten verhinderen dat je een vreemd metalen voorwerp in het stopcontact zou kunnen steken. Soms zitten die dingen zo muurvast dat je er zelfs haast ook geen stekker in kan krijgen
                              Beetje WD-40 of CRC2-26 in de gaatjes spuiten helpt meestal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                                Heel eigenaardig om dat veilig te noemen want ik dacht dat in België een pinaarding verplicht was. Of komt de foto op de website niet overeen met wat je krijgt?
                                De Belgische wetgeving bepaalt dat de aardverbinding in een stekker mechanisch minstens even sterk moet zijn als de stroomverbinding. Daarom is enkel een pinverbinding toegestaan.

Comment

Working...
                                X