Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verisure alarm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verisure alarm

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dat kunnen ze wel, vermoedelijk weer ene dat geen goedting heeft om te werken.
    Als je al drie keer hebt gebeld en meer dan twee uur aan de lijn hebt gehangen en ze kunnen nog niks betekenen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kimsamsara Bekijk bericht
      Als je al drie keer hebt gebeld en meer dan twee uur aan de lijn hebt gehangen en ze kunnen nog niks betekenen...
      Klopt, maar als ze op tientallen meldingen op verschillende fora zelf al reageren dat je het systeem normaal gezien met de badge of eigen code moet kunnen blijven bedienen, dan zal daar toch ook iets van waar zijn zeker?
      Er zijn ook mensen die bevestigen dat hun systeem met de eigen code nog werkt.
      Wat zou uw alarmsysteem anders waard geweest zijn met dat abo op de meldkamer mocht de telefoonlijn uitgevallen zijn (defect of sabotage)?
      Dan kon je toch ook uw alarm aan en afzetten zonder dat je die verbinding nodig had?
      Een meldkamer is maar een uitbreiding op uw lokaal systeem, uw systeem moet autonoom kunnen werken.
      Dat ze dat remote niet meer kunnen, kan ik nog begrijpen ... maar lokaal moet het mogelijk zijn om het systeem terug operationeel te krijgen.
      Ze moeten dan maar iemand sturen om het op te lossen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Klopt, maar als ze op tientallen meldingen op verschillende fora zelf al reageren dat je het systeem normaal gezien met de badge of eigen code moet kunnen blijven bedienen, dan zal daar toch ook iets van waar zijn zeker?
        Er zijn ook mensen die bevestigen dat hun systeem met de eigen code nog werkt.
        Wat zou uw alarmsysteem anders waard geweest zijn met dat abo op de meldkamer mocht de telefoonlijn uitgevallen zijn (defect of sabotage)?
        Dan kon je toch ook uw alarm aan en afzetten zonder dat je die verbinding nodig had?
        Een meldkamer is maar een uitbreiding op uw lokaal systeem, uw systeem moet autonoom kunnen werken.
        Dat ze dat remote niet meer kunnen, kan ik nog begrijpen ... maar lokaal moet het mogelijk zijn om het systeem terug operationeel te krijgen.
        Ze moeten dan maar iemand sturen om het op te lossen.
        Dat vind ik ook !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kimsamsara Bekijk bericht
          Dat vind ik ook !
          Dus interventie vragen en daarna eventuele factuur protesteren wegens herstel eigen fout.
          (Voortgaand op de info hier vermeld.)
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Die beveiliging schijnt toch een vieze nasmaak te hebben als ik wat google ;(

Comment

Vandaag dit antwoord gekregen nadat ik op 2 augustus een bericht had gestuurd :

Wij hebben uw mail goed ontvangen en deze genoot onze volle aandacht.

Spijtig genoeg kunnen wij uw aanvraag niet beantwoorden daar er in de algemene voorwaarden van uw contract staat dat het alarmsysteem onze eigendom blijft samen me de simkaart.

Wij werken niet met mastercodes ( dat was zo op de oude generatie alarmsystemen ) dus wij kunnen u ook geen code geven.

Hopend u hiermee voldoende te hebben ingelicht,

Anne

Comment

Dus heeft u volgens hun een specifiek contract afgesloten waaruit blijkt dat u dus enkel een gebruiksrecht kocht dat verbonden was aan een jaarlijkse of maandelijkse vergoeding?
                Wel een beetje lang om een antwoord te krijgen en bizar dat ze het materiaal niet terugvragen als het van hun blijft.
                En die 500€ dat u betaalde is enkel de installatiekost.

Maar ik zie nu in de recente voorwaarden dit staan:

5.3 Indien de Klant na beëindiging van de Overeenkomst schriftelijk aan Securitas Direct te
                kennen geeft het Alarmsysteem (geheel of gedeeltelijk) te willen kopen, zal Securitas Direct
                de voorwaarden (w.o. de koopprijs) mededelen waaronder de koopovereen-komst voor het
                Alarmsysteem (of een deel daarvan), met uitzondering van de SIM-kaart, die te allen tijden
                eigendom van Securitas Direct blijft, kan worden gesloten. De hoogte van de koopprijs is
                afhankelijk van de verstreken looptijd van de Alarmdienst.
                Last edited by VerSeg; 14 september 2016, 16:05.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Dus heeft u volgens hun een specifiek contract afgesloten waaruit blijkt dat u dus enkel een gebruiksrecht kocht dat verbonden was aan een jaarlijkse of maandelijkse vergoeding?
                  Wel een beetje lang om een antwoord te krijgen en bizar dat ze het materiaal niet terugvragen als het van hun blijft.
                  En die 500€ dat u betaalde is enkel de installatiekost.

Maar ik zie nu in de recente voorwaarden dit staan:

5.3 Indien de Klant na beëindiging van de Overeenkomst schriftelijk aan Securitas Direct te
                  kennen geeft het Alarmsysteem (geheel of gedeeltelijk) te willen kopen, zal Securitas Direct
                  de voorwaarden (w.o. de koopprijs) mededelen waaronder de koopovereen-komst voor het
                  Alarmsysteem (of een deel daarvan), met uitzondering van de SIM-kaart, die te allen tijden
                  eigendom van Securitas Direct blijft, kan worden gesloten. De hoogte van de koopprijs is
                  afhankelijk van de verstreken looptijd van de Alarmdienst.
                  Blijkbaar...

Comment

meeste dieven blijven minder dan 3 minuten in uw huis en geen enkele hulpdienst of bewakingsdienst kan zo snel bij u zijn met uitzondering dat ze net voor uw deur staan.
                    Inderdaad.

Dat is een van de redenen waarom veel Amerikanen voorstander zijn om (vuur)wapens te hebben in huis. Zeker mensen die ver weg van een stad wonen en waar de politie een uur nodig heeft om er te zijn. Zo kunnen ze zichzelf verdedigen.
                    Maar dat is weer een heel andere discussie over inbraakbeveiliging.

Is vooral een persoonlijke keuze, iets dat mensen nemen als ze zich daar "zekerder" bij voelen maar het belet niet dat er dieven komen of dat er gestolen wordt ... ze zijn 99% toch weg voor er iemand kan komen.
                    Waar ik vroeger woonde bij mijn ouders, hadden ze een soort alarm dat enkel binnenshuis lawaai begon te maken. Enkele keren vals alarm geweest... nooit inbrekers gehad. Maar elke keer zat de schrik er wel in dat er iemand in huis zou geweest zijn op dat moment.
                    Uiteindelijk hebben ze het weggehaald.

Ik zou het nooit in huis willen, zo'n alarm, het doet je enkel nog meer schrik aan.
                    Last edited by anonymous; 14 september 2016, 16:39.

Comment

Wij hebben naast een alarm ook een 'verborgen' buitencamera die bij beweging de beelden opslaat en ons verwittigd via een seintje op de smartphone. Nadeel, een vlinder, een bij, veel wind... en je krijgt veel seintjes. Sedert dit jaar ook autom. rolluiken.
                      Daarbij hebben wij ook nog een verzekering tegen inbraak, voor hetgeen gestolen wordt en voor de aangebrachte schade. Ik durf wel niet berekenen wat wij sedert die tientallen jaren reeds betaald hebben voor die verzekering. Maar het is het veilig gevoel dat telt maken we onszelf dan maar wijs 😊.
                      Wij doen dit vooral omdat we nogal dikwijls langere periodes weg zijn van huis.
                      Dan is er nog de melding aan de politie, de kinderen, de buren... enfin we slapen ook lekker als we niet thuis zijn.
                      En als we thuis zijn heb ik nog altijd mijn "kameraad" in de slaapkamer staan 😉.
                      Last edited by Guest17; 14 september 2016, 17:48.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        En als we thuis zijn heb ik nog altijd mijn "kameraad" in de slaapkamer staan ��.
                        Ik heb mijne "kameraad" altijd op zak, niet enkel in de slaapkamer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          .......................
                          En als we thuis zijn heb ik nog altijd mijn "kameraad" in de slaapkamer staan ��.
                          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                          Ik heb mijne "kameraad" altijd op zak, niet enkel in de slaapkamer.
                          Een foto zou veel duidelijkheid scheppen.
                          "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                          Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            Een foto zou veel duidelijkheid scheppen.
                            Om ne foto van mijne "kameraad" hier te tonen heb ik geen probleem.
                            Benieuwd of het bij anonymous ook zo is .

Comment

Ik denk dat we dat op een ander forum zullen moeten bespreken, de moderatoren hier zijn heel streng.
                              Een foto van mijn kameraad kan algauw een maatschappelijke discussie uitlokken.
                              En ik wil me hierbij het liefst uit deze situatie 'onttrekken'.

Comment

Heb net nogmaals een mailtje gestuurd naar Verisure, benieuwd naar hun reactie en wanneer die zal komen...

Geachte,

Gelieve ervoor te zorgen dat het alarm waar ik 501,02 euro voor betaald heb autonoom kan gebruiken. Dit alarm is mijn eigendom en het is niet omdat ik de meldkamer bagger vind dat het alarm op zich bagger is. Daar heb ik geen klagen over. Ofwel had ik het alarm gecompenseerd gezien met terugbetaling van de factuurprijs, zodat het weer uw eigendom wordt. Ik zal het vakkundig en zonder schade demonteren en netjes afleveren op het adres waar dit moet binnen geleverd worden.

Alvast bedankt,

Mvg,

Comment

Working...
                                X