Re: Controle spoorlijnen
Die gazet schrijft zomaar wat weetje.
Ten eerste zijn er op een hoofdspoor geen raillassen meer te vinden en dat ijzer al helemaal niet meer.
Een gazet moet verkopen hé.
Trouwens ALLE hoofd- en secondaire lijnen worden WEKELIJKS "afgewandeld" zoals de dienst "Infrastructuur" zo noemt.
Dat wil zeggen dat er na gegaan wordt dat de sporen in orde zijn.
Heden ten dagen zijn de rails kilometers lang en om de zoveel kilometer is een "uitzettingstoestel" geplaatst om spoorslingeringen tegen te gaan.
Heb je op de foto gezien hoe "het kleinijzer" de rails vasthouden? Weet je ook welk werktuig je nog hebt om die klem te verwijderen.
En trouwens, die raillas (klisse in het West-Vlaams) zit met nog drie andere bouten vast hoor.
En weet je de afstand van de dwarsliggers in een bijspoor of hoofdspoor?
Als die stomme reporter denkt dat een rail zomaar kan buigen als een plat gekookte spaghetti dan moet hij dringend de technische dienst van de spoorwegen een bezoekje brengen.
Djivan ik heb het niet op u gemunt maar op die onnozele reporter die denkt de NMBS een hak te zetten.
Bij gelijk welke spoorweg in Europa is VEILIGHEID te rode draad.
Nu ja, die reporter moet ook zijn brood verdienen hé.
Oorspronkelijk geplaatst door Djivan
Bekijk bericht
Ten eerste zijn er op een hoofdspoor geen raillassen meer te vinden en dat ijzer al helemaal niet meer.
Een gazet moet verkopen hé.
Trouwens ALLE hoofd- en secondaire lijnen worden WEKELIJKS "afgewandeld" zoals de dienst "Infrastructuur" zo noemt.
Dat wil zeggen dat er na gegaan wordt dat de sporen in orde zijn.
Heden ten dagen zijn de rails kilometers lang en om de zoveel kilometer is een "uitzettingstoestel" geplaatst om spoorslingeringen tegen te gaan.
Heb je op de foto gezien hoe "het kleinijzer" de rails vasthouden? Weet je ook welk werktuig je nog hebt om die klem te verwijderen.
En trouwens, die raillas (klisse in het West-Vlaams) zit met nog drie andere bouten vast hoor.
En weet je de afstand van de dwarsliggers in een bijspoor of hoofdspoor?
Als die stomme reporter denkt dat een rail zomaar kan buigen als een plat gekookte spaghetti dan moet hij dringend de technische dienst van de spoorwegen een bezoekje brengen.
Djivan ik heb het niet op u gemunt maar op die onnozele reporter die denkt de NMBS een hak te zetten.
Bij gelijk welke spoorweg in Europa is VEILIGHEID te rode draad.
Nu ja, die reporter moet ook zijn brood verdienen hé.

Comment