Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Controle spoorlijnen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Controle spoorlijnen

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Als dat inderdaad gecontroleerd of geïnspecteerd werd ??????
    Dan ben ik wel heel blij dat ik mij zelden of nooit per trein hoef te verplaatsen.

En indien sabotage kan ik me niet voorstellen dat de saboteur(s) die bout netjes naast de opening gaan leggen.
    Werk aan de winkel dus bij de NMBS. Je zou voor minder schrikken me dunkt.
    Die gazet schrijft zomaar wat weetje.
    Ten eerste zijn er op een hoofdspoor geen raillassen meer te vinden en dat ijzer al helemaal niet meer.
    Een gazet moet verkopen hé.
    Trouwens ALLE hoofd- en secondaire lijnen worden WEKELIJKS "afgewandeld" zoals de dienst "Infrastructuur" zo noemt.
    Dat wil zeggen dat er na gegaan wordt dat de sporen in orde zijn.
    Heden ten dagen zijn de rails kilometers lang en om de zoveel kilometer is een "uitzettingstoestel" geplaatst om spoorslingeringen tegen te gaan.
    Heb je op de foto gezien hoe "het kleinijzer" de rails vasthouden? Weet je ook welk werktuig je nog hebt om die klem te verwijderen.
    En trouwens, die raillas (klisse in het West-Vlaams) zit met nog drie andere bouten vast hoor.
    En weet je de afstand van de dwarsliggers in een bijspoor of hoofdspoor?
    Als die stomme reporter denkt dat een rail zomaar kan buigen als een plat gekookte spaghetti dan moet hij dringend de technische dienst van de spoorwegen een bezoekje brengen.

Djivan ik heb het niet op u gemunt maar op die onnozele reporter die denkt de NMBS een hak te zetten.
    Bij gelijk welke spoorweg in Europa is VEILIGHEID te rode draad.

Nu ja, die reporter moet ook zijn brood verdienen hé.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Als dat inderdaad gecontroleerd of geïnspecteerd werd ??????
      Dan ben ik wel heel blij dat ik mij zelden of nooit per trein hoef te verplaatsen.
      Wacht tot diezelfde reporter een artikel wijdt over de toestanden van de wegen in België, zeker met alle putjes na de winter.
      Ik vraag me af of je dan ook een topic opent dat je heel bang bent omdat je je altijd met je auto op de baan begeeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
        Wacht tot diezelfde reporter een artikel wijdt over de toestanden van de wegen in België, zeker met alle putjes na de winter.
        Ik vraag me af of je dan ook een topic opent dat je heel bang bent omdat je je altijd met je auto op de baan begeeft.
        Ik zou liever hebben dat die reporter eens een fietstochtje maakt over een van de totaal versleten fietspaden (of over wegen waar er zelfs helemaal geen fietspad ligt), en dat die daar dan een reportage over maakt.
        Op de meeste wegen wordt het asfalt om de zoveel jaar vervangen, verzakte fietspaden worden zelden gerepareerd.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Tijd voor een reportage over onze politiekers.
          Daar lopen er veel van rond met een paar vijzen los
          De schade die zij soms veroorzaken moeten we langer onder lijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Tijd voor een reportage over onze politiekers.
            Daar lopen er veel van rond met een paar vijzen los
            De schade die zij soms veroorzaken moeten we langer onder lijden.
            Vooral als het linksen draad is.
            "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
            Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Feit is in elk geval dat er per jaar veel minder doden vallen in treinen en vliegtuigen dan in autos.

Feit is dat veel meer dan 90% van de ongevallen een menselijke oorzaak hebben.
              Zelfs als we weten dat bv 30% met een te lage bandendruk rijdt, leidt dat amper tot echte ongevallen.
              En ja, ik blijf er bij de een regelmatige controle noodzakelijk is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Feit is in elk geval dat er per jaar veel minder doden vallen in treinen en vliegtuigen dan in autos.

Feit is dat veel meer dan 90% van de ongevallen een menselijke oorzaak hebben.
                Zelfs als we weten dat bv 30% met een te lage bandendruk rijdt, leidt dat amper tot echte ongevallen.
                En ja, ik blijf er bij de een regelmatige controle noodzakelijk is.
                Mocht het zo eenvoudig uit te leggen zijn... Kan het ook niet dat der meer doden vallen in auto's door het feit dat wanneer je bvb. 1 km naar de winkel rijdt, kan je dodelijk kan verongelukken.
                De trein of het vliegtuig kan je niet nemen voor 1 km naar de winkel.
                Dus heb je hier dan natuurlijk meer kans in de auto.
                Er zijn tal van factoren om rekening mee te houden, maar het zal wel waar zijn dat vliegen en treinen 'veilig' blijft, ze komen ook niet zoveel tegenliggers tegen, weinig kruispunten, weinig bochten, weinig bomen/grachten.....
                En om het aantal passagiers van een vliegtuig op de weg te vervoeren, heb je makkelijk 50 auto's nodig...
                Enz enz enz.....

Maar we dwalen af.
                Ik heb trouwens reeds twee keer gevraagd dit topic te sluiten omdat het de politieke toer op gaat/ging maar daar heeft men geen oren naar. Blijkbaar mag het vanaf heden !?
                Dus laat jullie maar gaan.

Comment

Moderator Note: Maatschappelijke discussies zijn inderdaad niet toegestaan volgens het reglement. Hier staat dan ook een slotje op. Een discussie starten over de verantwoordelijkheid van de overheid voor het onderhoud van haar materiaal is natuurlijk niet de beste manier om maatschappelijke discussies te vermijden. Het lijkt me beter zo'n discussie te starten op een site dat zich op dat soort onderwerpen richt.
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Working...
                  X