Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

windows 10 clean install

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: windows 10 clean install

    Nee, niks op hun site en het raarst is dat je het type X73S er niet op terug vind. Laptop hebben ze nochtans aangekocht bij Tones.
    Wel vind ik volgende uitvoeringen: X73SM - X73SD - X73SJ - X73SV en X73SI. Enkel de eerste twee bevatten drivers voor Win 8 maar geen Win 10.
    Wel heb ik dit gevonden: http://www.reviversoft.com/driver-re...wddc/index.php
    Valt nog te bezien of dat werkt natuurlijk.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #17
      Re: windows 10 clean install

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Wat een gedoe allemaal ...
      Vind ik ook:

      - de medewerker van de computer afdeling bij Fnac houdt het zelf bij Windows7 omdat hij toch van een aantal problemen hoort
      - op de website van HP (mijn desktop merk) staat te lezen:
      "Als u uw computer voor augustus 2013 hebt gekocht, heeft HP geen drivers voor uw computermodel getest of ontwikkeld. Sommige functies
      werken mogelijk niet, of de installatie kan niet worden voltooid."

      'tja... ge moet niet afkomen met ouwen brol natuurlijk... dat had ik moeten weten...
      - als ik zoek of er een driver bestaat voor mijn Canon printer MP520 staat op de Canon website dat er geen driver bestaat; op een andere website (Solvusoft) zou er wel een te vinden zijn...

      Comment


      • #18
        Re: windows 10 clean install

        Hier werken oudere Canon MP printers wel onder Windows 10, geen specifieke problemen gehad.
        Maar daarom is dat niet altijd zo natuurlijk.

        Fnac en computerkennis ... da's op uitzonderingen na meestal hilarisch. 😆

        En HP voor 2013 ... het is dan nog niet omdat ze geen drivers getest hebben, dat er geen basisdrivers voor werken.
        Proberen is vaak de boodschap.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: windows 10 clean install

          Probleem met de chipset serie 6 op het mobo van de Asus X72SJ opgelost.
          De software van Intel zal automatisch een nieuwe driver geïnstalleerd hebben en sindsdien werkten de USB poorten niet meer en dus de muis ook niet, logisch.
          Gisteren alle software van Intel verwijderd (zogezegd toch) de oude originele driver van Windows 7 gedownload en geïnstalleerd.
          Eerst kreeg ik een verwittiging dat ik de nieuwste driver ging vervangen door een oudere, maar aangezien die nieuwste toch niet werkte, heb ik de oudere driver die wel werkte onder W10 geïnstalleerd en ziedaar ineens een hele boel USB aansluitingen te zien onder "Apparaatbeheer".
          Dus de oudere software van de Intel Chipset verwijderd een oudere willen installeren en dan krijg je een melding dat er een nieuwere is geïnstalleerd!
          Zou toch eigenlijk niet meer mogen kunnen aangezien ik de software 'zogezegd' eerst had verwijderd.
          Enfin muis en alle USB poorten werken weer gelijk van ouds.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #20
            Re: windows 10 clean install

            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
            Dus de oudere software van de Intel Chipset verwijderd een oudere willen installeren en dan krijg je een melding dat er een nieuwere is geïnstalleerd!
            Zou toch eigenlijk niet meer mogen kunnen aangezien ik de software 'zogezegd' eerst had verwijderd.
            De uninstall functie in Windows is verre van perfect. Ik gebruik om progs te verwijderen al jaren 'Advanced Unistaller Pro", eertijds betalend, nu gratis, maar je moet wel ergens een vinkje weghalen. Die uninstaller gaat na het verwijderen op zoek naar "leftovers" in het register van Windows.
            Dan is de kans groter dat je zo'n meldingen niet krijgt.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #21
              Re: windows 10 clean install

              Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
              Probleem met de chipset serie 6 op het mobo van de Asus X72SJ opgelost.
              De software van Intel zal automatisch een nieuwe driver geïnstalleerd hebben en sindsdien werkten de USB poorten niet meer en dus de muis ook niet, logisch.
              ...
              Eigenlijk moet men in zulke situaties de chipset identificatie driver updaten of nakijken. meestal moet men echter deze van de fabrikant gebruiken om voor de hand liggende redenen ... de "laatste" versie van Intel is niet noodzakelijk de beste ... FWIW

              Comment


              • #22
                Re: windows 10 clean install

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                De uninstall functie in Windows is verre van perfect. Ik gebruik om progs te verwijderen al jaren 'Advanced Unistaller Pro", eertijds betalend, nu gratis, maar je moet wel ergens een vinkje weghalen. Die uninstaller gaat na het verwijderen op zoek naar "leftovers" in het register van Windows.
                Dan is de kans groter dat je zo'n meldingen niet krijgt.
                Thx René, dat progje kende ik niet. Vroeger gebruikte ik JV 16 Power Tools maar dat kan soms gevaarlijk zijn en teveel opruimen. Vroeger was het heel goed, nu verwijderd het soms meer dan verwacht en kom je in de problemen.

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Eigenlijk moet men in zulke situaties de chipset identificatie driver updaten of nakijken. meestal moet men echter deze van de fabrikant gebruiken om voor de hand liggende redenen ... de "laatste" versie van Intel is niet noodzakelijk de beste ... FWIW
                Gelijk heb je.
                Maar mijn schoonbroer had W10 op zijn laptop geïnstalleerd maar op de site van Asus zijn geen drivers beschikbaar voor W10, enkel W7.
                Het eigenaardige was wel dat die chipset eerst wel werkte, ik liet de W10 automatisch zoeken, maar verleden week was het opeens definitief gedaan en waren er plots geen USB poorten meer.
                Dan heb ik van de Asus site de driver voor W7 gedownload, dan deze die W10 had geïnstalleerd verwijderd en dan die voor W7 geïnstalleerd en alles loopt weer goed.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #23
                  Re: windows 10 clean install

                  Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                  Het eigenaardige was wel dat die chipset eerst wel werkte, ik liet de W10 automatisch zoeken, maar verleden week was het opeens definitief gedaan en waren er plots geen USB poorten meer.
                  Dan heb ik van de Asus site de driver voor W7 gedownload, dan deze die W10 had geïnstalleerd verwijderd en dan die voor W7 geïnstalleerd en alles loopt weer goed.
                  Ben je zeker dat de niet-werkende driver door Windows 10 geïnstalleerd werd?
                  De USB poorten werkten na W10 te laten zoeken, dus OK.
                  Ik heb het vermoeden dat het eerder een of andere update-tool (Intel, Asus, ...) is dat een update gedaan heeft naar een niet-werkende versie.

                  En opletten met sommige uninstall of clean-up tools ... ze helpen soms ook eens het register om zeep.
                  Niet te veel onnodig gebruiken.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: windows 10 clean install

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                    En opletten met sommige uninstall of clean-up tools ... ze helpen soms ook eens het register om zeep.
                    Niet te veel onnodig gebruiken.
                    Inderdaad, maar met die Advanced Uninstaller heb ik nog NOOIT een probleem gehad. Ik heb daarmee al honderden PC's "behandeld", dwz overbodige en/of ongewenste programma's verwijderd, het register gecleaned en/of geoptimaliseerd (kleiner gemaakt, soms tot 30%). Heeft mij al ontelbare uren handmatig zoeken bespaard.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #25
                      Re: windows 10 clean install

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Inderdaad, maar met die Advanced Uninstaller heb ik nog NOOIT een probleem gehad.
                      Je haalt het goed aan, maar zet wel het verkeerde woord in hoofdletters.

                      "JIJ" hebt nog nooit problemen ondervonden. 😆

                      In principe zou elk programma uninstall informatie moeten bevatten, maar dat is zelden compleet.
                      En vaak is daar een specifieke reden toe ... licentie-informatie of trial-versies.
                      Drivers zijn weer een andere zaak.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: windows 10 clean install

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Je haalt het goed aan, maar zet wel het verkeerde woord in hoofdletters.
                        In plaats van me ALTIJD in twijfel te trekken, zou je beter het eens downloaden en uittesten, en me DAARNA eventueel op mijn plaats zetten met gefundeerde kritiek.

                        Advanced Uninstaller PRO is the ultimate uninstaller for Windows, allowing you to uninstall programs quickly and completely using its simple and intuitive interface.


                        Ik weet ook wel dat de meeste prullen die zichzelf komen presenteren bijna voor 100% waardeloos tot zelfs schadelijk zijn.
                        Eertijds was deze tool betalend, je mocht het wel eerst 20 dagen uitproberen. Ik heb het een uurtje getest en toen 30 euro betaald. Nog geen seconde spijt van gehad.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #27
                          Re: windows 10 clean install

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Ben je zeker dat de niet-werkende driver door Windows 10 geïnstalleerd werd?
                          De USB poorten werkten na W10 te laten zoeken, dus OK.
                          Ik heb het vermoeden dat het eerder een of andere update-tool (Intel, Asus, ...) is dat een update gedaan heeft naar een niet-werkende versie.

                          En opletten met sommige uninstall of clean-up tools ... ze helpen soms ook eens het register om zeep.
                          Niet te veel onnodig gebruiken.
                          Freddy, de chipset series 6 en lager worden al een hele tijd niet meer ondersteund door Intel dus Intel zal het al zeker niet meer gedaan hebben.
                          Ik heb wel degelijk mijn huiswerk gedaan hoor.
                          Op de W10 site gaan zien of mijn probleem nog voorkwam en...... bingo en allemaal een chipset 6 of ouder werkten de USB poorten niet meer onder W10 als je W10 had geïnstalleerd.
                          Waarom die laptop toch werkte, met horten en stoten weliswaar, zijn voor mij de ondoorgrondelijke mysteries van de Pc in het algemeen.
                          Asus levert geen W10 upgrade/updates aan voor het model X73SJ en dus heb ik onder W10 de driver van W7 geïnstalleerd en die werkt.
                          En voor ik het vergeet te vermelden, Asus Update werkt niet meer onder W10, dus was het wel degelijk W10 die telkens die driver opdrong.
                          Een ander update programma loopt er niet op die laptop.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #28
                            Re: windows 10 clean install

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            In plaats van me ALTIJD in twijfel te trekken, zou je beter het eens downloaden en uittesten, en me DAARNA eventueel op mijn plaats zetten met gefundeerde kritiek.
                            Leer lezen in plaats van commentaar te geven. 😈

                            Ik zeg juist dat ge het goed verwoord hebt, maar enkel de nadruk vetkeerd legt.
                            Het is niet omdat JIJ geen problemen ondervonden hebt, dat HEEL DE WERELD dezelfde ervaring heeft.

                            En DOWNLOADEN moet ik NIET meer doen wantJIJ gaat er altijd maar vanuit dat iemand alleen maar reageert op U te pesten.

                            Altijd hetzelfde met U ... IKKE IKKE IKKE.
                            Als JIJ problemen hebt met iets, dan is het kot te klein, maar als bij U iets naar behoren werkt, dan mag NIEMAND een andere mening hebben.

                            IK, ja IKKE IKKE IKKE, heb u NIET aangevallen ... ik haal enkel aan dat je NIET moet veralgemenen zoals altijd.

                            Is dat nu zo moeilijk om u met een doodgewone reactie eens NIET aangevallen te voelen?

                            En die HOOFDLETTERS zijn voor NIKS nodig ... of begin jij in een gewoon gesprek ook altijd te ROEPEN?

                            Lees mijn eerdere reactie nog eens opnieuw, slaap er rustig eens een nachtje over en ge zult zien dat ik u helemaal niet aanval zoals je nu weer in je hoofd zitten hebt.
                            Last edited by VerSeg; 1 augustus 2016, 22:11.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: windows 10 clean install

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                              Lees mijn eerdere reactie nog eens opnieuw, slaap er rustig eens een nachtje over en ge zult zien dat ik u helemaal niet aanval zoals je nu weer in je hoofd zitten hebt.
                              Ik voel me helemaal niet aangevallen, maar het is triest dat als ik een ergens een kritische noot laat horen ik een eeuwige klager of zager ben, en als ik dan een programmaatje op vele tientallen PC's geplaatst heb en het geeft nergens, maar dan ook nergens een probleem, en ik het dan ook aanprijs als goed, je het toch niet kan laten om figuurlijk met het vingertje te staan zwaaien om anderen te verwittigen. Ik verplicht toch niemand om het te downloaden en gebruiken ?
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #30
                                Re: windows 10 clean install

                                Zeg mannen, hou er nu eens mee op zeg.
                                Niemand is met dit gekibbel gediend en niemand zal partij trekken noch voor de ene noch voor de andere.
                                Jullie leveren allebei nuttige informatie en het forum zou echt niet gediend zijn als één van beiden er de brui zou aan geven.
                                Probeer het per PM bij te leggen en ik hoop dat het jullie lukt ook.

                                Groetjes,
                                Luc
                                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                                Comment

                                Working...
                                X