Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GPS update Opel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: GPS update Opel

Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
    Hoi,

als het een kaartupdate is die van Navteq komt zijn het enkel de kaarten en ga je geen snelheidsmeldingen krijgen.

Is het een update van Opel, dan zou het kunnen maar best dat je dit op een of ander Opel forum vraagt.

mvg
    Het is een update die Navteq maakt in opdracht van Opel, maar waar Opel zich verder niks van aan trekt.
    En wat staat er bij de wijzigingen die ze aangebracht hebben in het rode kadertje...

inderdaad, 136.116 snelheidslimieten in België, bij Frankrijk 1.459.475 snelheidslimieten...enz, dit kan je voor elk land gaan checken.

Dit alles kan je nazien op : http://opel.navigation.com/cms/page....L/OpelEMEA/EUR

En het is Opel Belgium die me gezegd heeft dat Navteq de maker is van de nieuwe update, dus.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Snelheids waarschuwing via signaal in Frankrijk bv. mag niet, optische weergave van de toegelaten snelheid mag wel, maar die borden staan ook naast de weg.
      Dat mag overal ter wereld.
      Hetgeen niet mag is waarschuwen in omgeving van radarcontroles.
      Zoals Audi doet om een biep te geven als je over een snelheid gaat, dat mag wel.
      Mocht dit enkel biepen in omgeving van een controle, dat zou niet mogen.
      Je moet snelheidsmeldingen niet mixen met radarmeldingen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Dat mag overal ter wereld.
        Hetgeen niet mag is waarschuwen in omgeving van radarcontroles.
        Zoals Audi doet om een biep te geven als je over een snelheid gaat, dat mag wel.
        Mocht dit enkel biepen in omgeving van een controle, dat zou niet mogen.
        Je moet snelheidsmeldingen niet mixen met radarmeldingen.
        Net die biep of die tuut of die buzzzz zou ik graag hebben, als ze daar dan toch staan met één of andere radar ben je gewaarschuwd en een gewaarschuwd man....enz.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Net die biep of die tuut of die buzzzz zou ik graag hebben, als ze daar dan toch staan met één of andere radar ben je gewaarschuwd en een gewaarschuwd man....enz.
          Bij Audi moesten we ook zelf ingeven aan welke snelheid die waarschuwing moest komen, was niet gekoppeld aan GPS.
          Maar zou handig zijn om dat te hebben bij de snelheden op de kaart zodat het aan elke straat aangepast is.
          Heb ook al gezocht maar niet gevonden.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Ik heb een losse tomtom die met een soort rijstzak die in verschillende auto's past.Gewoon op dashboard zetten en in sigarenaansteker.
            Viermaal per jaar een nieuwe update.Ik sla persoonlijk altijd één jaar over.
            Een rotonde is twee jaar aan een stuk niet ingevoerd.Is nochtans een provinciale baan met nogal wat verkeer.
            Snelheidsbeperkingen zijn niet altijd aangepast.
            Mijn schoonzoon heeft een ingebouwde GPS (Audi),update kost inderdaad ook wat,en is niet wat je ervan verwacht.
            Ikzelf rijd ook met een Audi maar 2500 eu voor een ingebouwde gps,die met opendak niet af te lezen is,net zoals je gsm,en andere gegevens op het centrale led-scherm,vond ik toch teveel.Nu mijn Tom Tom is ook niet perfect af te lezen.Maar ik gebruik dat ook niet permanent.
            Merkgebonden GPS en updates,ik heb er mijn vragen bij,net zoals een losse GPS,maar die speelt waarschijnlijk korter op de bal.
            Maar met een GPS kom je soms op plaatsen waar je anders nooit zou komen.Ontdek je land.

Comment

Net gehoord van een Nederlander die verleden week, bij een controle ter hoogte van Lyon, gesnapt is met een Tomtom die nog de posities van de vaste radarcontroles doorgaf.
              Tomtom in beslag genomen en 1500€ boete.
              Komt ervan als je geen updates doet want voor een waarschuwing "risicozone" op je Tomtom, kunnen ze geen boete geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Bij Audi moesten we ook zelf ingeven aan welke snelheid die waarschuwing moest komen, was niet gekoppeld aan GPS.
                Maar zou handig zijn om dat te hebben bij de snelheden op de kaart zodat het aan elke straat aangepast is.
                Heb ook al gezocht maar niet gevonden.
                Ah ja, die biep bedoel je, die heb ik nu ook, maar daar kan je slechts één snelheid instellen, die staat bij mij bvb op 120 km/u.
                Maar ik bedoel een biep bij snelheidsovertreding gekoppeld aan de GPS natuurlijk.
                Vroeger reed ik nog wel eens met GoogleMaps GPS en daar wordt je er voortdurend op gewezen in elke straat of je over de snelheidslimiet gaat.
                Je kan daar zelfs kiezen vanaf hoeveel km/u je er boven bent je de verwittiging moet krijgen.
                Wat ik zou willen is dus een verwittiging gekoppeld aan de GPS, dus wanneer je de toegelaten snelheidslimiet overschrijdt (verboden of niet verboden).

Comment

Ik wil dat ook, zou standaard optie moeten zijn.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Het is een update die Navteq maakt in opdracht van Opel, maar waar Opel zich verder niks van aan trekt.
                    En wat staat er bij de wijzigingen die ze aangebracht hebben in het rode kadertje...

inderdaad, 136.116 snelheidslimieten in België, bij Frankrijk 1.459.475 snelheidslimieten...enz, dit kan je voor elk land gaan checken.

Dit alles kan je nazien op : http://opel.navigation.com/cms/page....L/OpelEMEA/EUR

En het is Opel Belgium die me gezegd heeft dat Navteq de maker is van de nieuwe update, dus.....
                    dus je mag het vergeten. Ze hebben gewoon de kaart up to date gemaakt waardoor je nu de correcte snelheidslimieten te zien krijgt en aldus ook een betere bepaling van de snelste route. En daar houdt het bij op.
                    Software zelf wordt niet aangepast. (dan zou je trouwens ook een bijgewerkte handleiding moeten krijgen).

Maar voor 100€ koopt ge u een gps, die je zoals je zelf zei gewoon uit het zicht kan leggen.
                    Enige nadeel van zo'n snelheidslimiet alarm is dat ge ook een geluid krijgt bij elke verkeersdrempel, zelfs de lichte, want meestal is uw GPS net iets sneller met de melding '30' dan het eigenlijk is.

Comment

Als je een smartphone hebt, dan zijn er voldoende aps die hetzelfde doen.
                      Waarschuwen als je te hard rijd; of gratis aps doe aangeven waar de flitspalen staan en zelfs waar er mobiel geflitst wordt.

Meestal zijn de kaarten van de gratis aps nog recenter en beter bijgewerkt dan de betalende.

Ik gebruik nogal eens de gratis versie van Navigator.
                      Een weg die men nog aan het aanleggen was stond al getekend op de kaart, (hij stuurde je wel niet langs daar);
                      Terwijl de lifetime updates van Garmin de weg pas toevoegde nadat de weg al bijna een jaar in gebruik was.

mvg

mvg
                      nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Iedereen bedankt voor het meedenken en voor de tips.
                        Ik ga die 179 euro in mijn zakken laten zitten en voor onze volgende (lange) trip in september door Frankrijk ga ik mijn OnePlus in de middenconsole leggen met een snoertje naar de sigarenaansteker.
                        Net even gecheckt en die geeft exact dezelfde route naar mijn bestemming op als de OSM app op mijn OnePlus.
                        Die OSM app kan je wel zo instellen dat hij je, volgens de toegelaten snelheidslimieten op elke weg, een gesproken mededeling geeft wanneer je de snelheid overschrijdt (met 0 - 5 - 7 - 10 - 15 of 20 km/u) km/u.
                        Dit zal alleszins de goedkoopste oplossing zijn en met die 179 euro kunnen we nog eens lekker gaan eten .

Iedereen nogmaals bedankt voor de tips .

PS Ik zou ook nog én de ingebouwde GPS in de wagen, én mijn oude Garmin Sp 2610, én mijn smartphone met OSM én GoogleMaps op de tablet (op de schoot van mijn vrouw) kunnen gebruiken,
                        maar dat is een beetje overdreven zeker .

Comment

PS Ik zou ook nog én de ingebouwde GPS in de wagen, én mijn oude Garmin Sp 2610, én mijn smartphone met OSM én GoogleMaps op de tablet (op de schoot van mijn vrouw) kunnen gebruiken,
                          Zie maar dat ze dan onderweg geen ruzie maken over de te volgen route...
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Ik ga die 179 euro in mijn zakken laten zitten en voor onze volgende (lange) trip in september door Frankrijk ga ik mijn OnePlus in de middenconsole leggen met een snoertje naar de sigarenaansteker.
                            Net even gecheckt en die geeft exact dezelfde route naar mijn bestemming op als de OSM app op mijn OnePlus.
                            Die OSM app kan je wel zo instellen dat hij je, volgens de toegelaten snelheidslimieten op elke weg, een gesproken mededeling geeft wanneer je de snelheid overschrijdt (met 0 - 5 - 7 - 10 - 15 of 20 km/u) km/u.
                            Dit zal alleszins de goedkoopste oplossing zijn en met die 179 euro kunnen we nog eens lekker gaan eten .

je hebt een vrouw... dan heb je toch helemaal geen gps nodig?

Comment

Wel de roamingkosten meerekenen...
                              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Wel de roamingkosten meerekenen...
                                je hebt apps waar je de kaarten van de landen volledig kan installeren zodat ze geen internet nodig hebben om te kunnen werken.
                                nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Working...
                                X