Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GPS update Opel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: GPS update Opel

Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
    je hebt apps waar je de kaarten van de landen volledig kan installeren zodat ze geen internet nodig hebben om te kunnen werken.
    Juist, maar zonder internet geen verkeersinfo en/of rerouting... Is maar een halve GPS als je 't mij vraagt.
    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
      je hebt een vrouw... dan heb je toch helemaal geen gps nodig?
      Die emoticon hoefde niet, want het is de waarheid die je schrijft. Mijn vrouw heeft (ik weet het, in tegenstelling tot de meeste vrouwen) het in de 30 jaar voor we geen GPS hadden altijd perfect gedaan op weg naar en van Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Italië, Spanje ...enz.
      Nu zit ze nog steeds met de Michelin Atlas op schoot tijdens onze Frankrijkreizen, of met de Adacatlas in Duitsland... enz, om toch maar op papier het verloop te kunnen volgen.
      Dus, mijn wederhelft als copiloot .

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      Wel de roamingkosten meerekenen...
      Niet van toepassing als je thuis met verbinden je route laat bepalen.

Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
      je hebt apps waar je de kaarten van de landen volledig kan installeren zodat ze geen internet nodig hebben om te kunnen werken.
      Yep

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      Juist, maar zonder internet geen verkeersinfo en/of rerouting... Is maar een halve GPS als je 't mij vraagt.
      De in de wagen ingebouwde doet wel beiden, maar voor de snelheidslimieten zal ik wel beroep doen op mijn ogen, zoals voorheen, en met een beetje hulp van mijn 'verborgen' smartphone met OSM routeplanner.

Alles netjes opgelost dus

Het mag van mij reeds september zijn, want twee maanden zonder reis is héél lang voor (meer voor mij) ons .
      Last edited by Guest17; 16 juli 2016, 09:27.

Comment

Mijn auto is een Mazda 3, daar zit ook de Navteq navigatiesoftware in en die geeft naar eigen keuze een beep, stem of geen geluid bij het overschrijden van de plaatselijke snelheidsbeperking. Heel handig heb ik al ondervonden, her en der kan op 100 meter de maximale snelheid 3 keer wijzigen van bijvoorbeeld 90 naar 70 naar 50 km/u.
        Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
          Mijn auto is een Mazda 3, daar zit ook de Navteq navigatiesoftware in en die geeft naar eigen keuze een beep, stem of geen geluid bij het overschrijden van de plaatselijke snelheidsbeperking. Heel handig heb ik al ondervonden, her en der kan op 100 meter de maximale snelheid 3 keer wijzigen van bijvoorbeeld 90 naar 70 naar 50 km/u.
          Daar zeg je zo iets, en vooral in Frankrijk hebben ze er een handje van weg. In sommige dorpen, 50 km/u.
          Je komt aan het volgende, je gaat naar 50 km/u, en dan staat er plots 30 km/u (en je kan wel raden waar ze staan met hun flitscamera zeker).
          Ik heb nog nooit een boete gekregen in Frankrijk maar ik wil het zo houden, want om de haverklap veranderen van snelheid, en wanneer je honderden km rijdt, dan verslapt je aandacht wel eens voor de borden, want er zijn ook andere zaken om op te letten in het verkeer.

Ook zo op de Franse viervakswegen, sommige 130, andere 110 en veel stukken van 90....

Precies wat ik zou willen dus, dat systeem dat jij hebt, maar ja :

- Opel Belgium kan niet antwoorden op mijn vraag, ze verwijzen naar de dealer
          - Mijn Opeldealer kan ook niet antwoorden op mijn vraag, ze verwijzen naar de Opel Belgium of de ontwikkelaar van de GPS software.
          - En bedrijf dat de update verkoopt voor mijn Opel kan er ook niet op antwoorden, ze verwijzen naar de Opeldealer
          - Op een Opelforum is er ook geen kat die reageert, dus weten ze het waarschijnlijk ook niet, ofwel weten ze het en denken ze "hij moet het maar kopen, dan zal hij het weten" .
          - En de ontwikkelaar ofte Navteq kan ik niet bereiken via email, althans ik vind er geen emailadres van waar ik mijn vraag zou kunnen stellen.

Maar het antwoord van Navteq, moest ik dat al ooit krijgen, kan ik hoogstwaarschijnlijk reeds voorspellen...."Wendt je tot Opel, bedrijf waarvoor wij de software ontwikkelen"

Je zou van minder moedeloos worden, maar dat ben ik ondertussen op allerlei gebied een beetje gewoon.
          Mensen die bereid zijn elkaar te helpen worden zeer schaars. Misschien moet ik ook mijn bereidwilligheid wat dimmen, en ook één van de niet-helpers worden.

PS Wel een systeem gevonden, waarbij ze een volledig andere unit met GPS en radio ed. plaatsen, die wel alles heeft wat ik wil.
          Eén klein probleempje.....het zaakje moet ongeveer 980 euro kosten .

Comment

Ja, die ingebouwde GPS van veel automerken: mooi om te zien, geintegreerd in de boordcomputer, maar meestal een belachelijk dure optie, de updates zijn nog duurder, en de garagisten kennen er meestal geen kl*ten van als je iets vraagt. Beter af met een Tomtom, Garmin, of een Mio van eenmalig 130 euro. En je kan hem nog meenemen ook op wandeltochten.

Mijn 4 jr oude Mio had oorspronkelijk 2 jaar updates. Blij verrast dus toen ik merkte dat Mio nu levenslang updates geeft, zelfs op toestellen die dat oorspronkelijk niet hadden. Het ding heeft zo'n 3 GB aan updates binnengetrokken, en kan weer vrolijk mee.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
              Ja, die ingebouwde GPS van veel automerken: mooi om te zien, geintegreerd in de boordcomputer, maar meestal een belachelijk dure optie, de updates zijn nog duurder, en de garagisten kennen er meestal geen kl*ten van als je iets vraagt. Beter af met een Tomtom, Garmin, of een Mio van eenmalig 130 euro. En je kan hem nog meenemen ook op wandeltochten.

Mijn 4 jr oude Mio had oorspronkelijk 2 jaar updates. Blij verrast dus toen ik merkte dat Mio nu levenslang updates geeft, zelfs op toestellen die dat oorspronkelijk niet hadden. Het ding heeft zo'n 3 GB aan updates binnengetrokken, en kan weer vrolijk mee.
              Je hebt niet alles gelezen hé, een los toestel met al die draden en geplakt op de ruit en of schuiven op het dashbord, net dat wil ik niet.
              Daar heb ik ongeveer 15 jaar mee rondgereden, ik was/ben dat beu.

En ik wil met alle plezier die 179 euro betalen, als die up maar doet wat ik er van verwacht, maar daar knelt net het schoentje.
              Maar 179 euro betalen, enkel voor een paar straatjes die er zijn bijgekomen op die vier jaar........

Comment

Al die draden,daar kun je niet aan uit?Tenzij je batterij goed opgeladen is.Maar na een tijdje gaat die sterk achteruit.
                Dat schuiven:daar had (heeft) TomTom een soort u-vormige zware rijstzak voor,met in het midden een stevige plastiek,waar de zuignap van de houder op vastgezet wordt.
                Gewoon op het dashboard plaatsen,schuift niet,kan zelfs vast gezet worden om bij accelereren er niet af te schuiven;maar dat is eigenlijk niet nodig.
                Valt niet op,en geen vuile kringen op je ruit.
                Nadeelpletten niet op de ventilatie opening zetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                  Al die draden,daar kun je niet aan uit?Tenzij je batterij goed opgeladen is.Maar na een tijdje gaat die sterk achteruit.
                  Dat schuiven:daar had (heeft) TomTom een soort u-vormige zware rijstzak voor,met in het midden een stevige plastiek,waar de zuignap van de houder op vastgezet wordt.
                  Gewoon op het dashboard plaatsen,schuift niet,kan zelfs vast gezet worden om bij accelereren er niet af te schuiven;maar dat is eigenlijk niet nodig.
                  Valt niet op,en geen vuile kringen op je ruit.
                  Nadeelpletten niet op de ventilatie opening zetten.
                  Dat systeem heb ik nu ook bij mijn oude Garmin, maar zonder bruusk accelereren/remmen ed. gaat die toch wat schuiven hoor, vooral als je dashbord nogal afhelt.
                  Maar die SP2610 werk wel niet zonder stroom, kan dus niet opgeladen worden. En vroeger, bij de eerste zonwerende autoruiten diende ik dan nog een kabeltje extra aan te sluiten om via de deur een mini magnetische antenne op het dak te leggen voor de goede ontvangst.
                  Nu is dit allemaal niet meer nodig, maar toch wil ik nog enkel de ingebouwde gebruiken.
                  Lukt het nu (nog) niet om je te laten waarschuwen voor die snelheidslimieten, dan misschien bij de volgende update.
                  Maar die is (indien dezelfde tijdspanne gebruikt wordt zoals nu) pas over vier jaar.... en dan wordt wellicht wel de hele wagen vervangen.
                  Dan zal ik wel uitkijken hoe de ingebouwde GPS werkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                    Garmin verkeersinfo werkt alleen met lader (dus kabel) aangesloten...
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Je hebt niet alles gelezen hé, een los toestel met al die draden en geplakt op de ruit en of schuiven op het dashbord, net dat wil ik niet.
                      Daar heb ik ongeveer 15 jaar mee rondgereden, ik was/ben dat beu.

En ik wil met alle plezier die 179 euro betalen, als die up maar doet wat ik er van verwacht, maar daar knelt net het schoentje.
                      Maar 179 euro betalen, enkel voor een paar straatjes die er zijn bijgekomen op die vier jaar........
                      In Frankrijk zijn alle wegen sindsdien hernummerd, ga jij aan elk kruispunt 2 cijfers voor de oude nationales blijven plakken ?
                      Er liggen ook flink wat snelweg en aansluitingen bij.

De ingebouwde GPS is misschien wat verouderd maar heeft wel veel voordelen, vooreerst het gebruiksgemak en dus de veiligheid.
                      Bovendien is die aan de auto gekoppeld, blijft werken in tunnels, en krijgt verkeersinfo via de radio.

Bij VW was het € 199 voor een update, maar deze zomer in aanbieding voor € 115 (omdat waarschijnlijk iedereen het te duur vond).
                      Toch maar gedaan, al gemerkt dat niet alle snelheidbeperkingen up to date zijn.

Trouwens vorige maand € 45 Franse boete gehad om 96 km/h te rijden, 1 km te snel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Trouwens vorige maand € 45 Franse boete gehad om 96 km/h te rijden, 1 km te snel.
                        Een snelheidslimiet van 95km/h heb ik nog nooit gezien.
                        Je hebt 96km/h gereden, dus 6 km/h te snel.
                        Tot 130 km/h trekt men in Frankrijk er 5 km/h af.
                        96km/h - 5km/h = 91 km/h.
                        Er blijft dus 1km/h over waarvoor je 45€ moet betalen.
                        Had je tegen 114 km/h voorbij die flitspaal gereden, dan was de boete ook maar 45€
                        Last edited by notex; 24 juli 2016, 17:33.

Comment

Op een Opel forum net de melding gekregen (van iemand die laatste update heeft) dat ook de nieuwe update geen snelheidslimieten aankondigt... zaak opgelost dus voor mij.
                          Nogmaals, 179 euro voor een paar bijgekomen straatjes, ronde punten, stukjes autoweg..... beetje veel niet.

Men rijdt toch niet blindelings op GPS hé, je blijft toch wel uitkijken.
                          ok al stuurt de GPS je een éénrichtingsweg/straat in, dat ga je toch niet doen ??
                          Wanneer je een rond punt tegenkomt dat nog niet in de GPS zit, ga je toch ook niet rechtdoor over het rondpunt rijden ??
                          Alee, ik mag het toch hopen.

Maar inderdaad, je heb al hier en daar een halve gare die rechts indraait op een spoorweg, of de trappen afrijdt, of de haven in sukkelt.... maar dan vrees ik dat die toch wel veel meer dan 0.5 promille in hun bloed hebben .
                          Last edited by Guest17; 24 juli 2016, 08:18.

Comment

Working...