Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diesel/Benzine

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Diesel/Benzine

    Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
    Kreeg uw dochter geen waarschuwing via de boordcomputer dat de roetfilter dichtslibte ?

    Dat is zoals blijven rijden als het olielampje blijft branden of als je de waarschuwing kreeg dat je op reserve brandstof aan het rijden was en dacht de volgende stop nog wel te kunnen halen ... is mij al ook al overkomen, 2 keer zelfs ... ik zou mij daar kunnen over schamen ... maar dat de auto verwijten ? Denk het niet.
    Dat kregen ze gisteren voor het eerst, en 15 Km later geen kracht meer, daar heb je ook niet veel keuze hé was langs de route Napoleon (N85) dus weinig kans om te stoppen als je het daar kent.

    Comment


    • #47
      Re: Diesel/Benzine

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Iedere dag traject Geluwe-Gent of Geluwe-Brussel naar het werk bij Dexia Ryan.
      Dat zijn nu toch ook geen korte afstanden te noemen, 80% gebruik is snelweg.
      Af en toe eens goed in de toeren gaan is geen luxe om verstopping te voorkomen, heb het met mij Passat ook voor gehad.
      Te braaf gereden, zeiden ze in de garage.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #48
        Re: Diesel/Benzine

        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
        Af en toe eens goed in de toeren gaan is geen luxe om verstopping te voorkomen, heb het met mij Passat ook voor gehad.
        Te braaf gereden, zeiden ze in de garage.
        klopt , dat is de enige reden , met mijn vrouw haar wagen identiek hetzelfde geval , vroeger 50+50km van en naar werk , sinds een paar jaar nog slechts 5km en na een jaar hadden we het al vlaggen , samen met haar fluwelen gaspedaalvoet was de roetfilter/turbo/egr ook allemaal om zeep... volgende zal in elk geval een benzine zijn.
        De garagehouder krijgt er grijze haren van zegt em , niks dan dergelijke problemen met mensen die niet op een correcte manier met een diesel rijden...
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #49
          Re: Diesel/Benzine

          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
          Af en toe eens goed in de toeren gaan is geen luxe om verstopping te voorkomen, heb het met mij Passat ook voor gehad.
          Te braaf gereden, zeiden ze in de garage.
          Met mijn Mercedes deed ik dat ook Leopard en toch prijs aan 140.000 Km, hier komt geen diesel meer binnen,
          en zeker niet nu ik mijn benzine gemakkelijk gemiddeld op 7,2 L/100 Km kan houden, is nogthans een automaat en vierwiel aandrijving.

          Comment


          • #50
            Re: Diesel/Benzine

            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
            Met diesels moet je dan ook rijden waarvoor ze dienen Geert , zeker de huidige... Ik heb inmiddels zo ongeveer 1mio km's met Audi diesels gereden en op geen enkele van die motoren heeft er ooit een sleutel gestaan ( meestal rij ik zo'n 200k met m'n wagens ) .
            Als je niet regelmatig langere trajecten doet of altijd heel traag op lage toeren gaat rondrijden is dat idd vragen om problemen.
            Het probleem is dat de maximumsnelheden tegenwoordig zo laag zijn dat elke motor weinig toeren draait.
            Hoe zwaarder de motor, hoe lager het toerental, misschien is het dan toch beter om voor een lichtere motor te kiezen die net iets meer toeren draait in het normale verkeer?
            Hoewel, zelfs de 900cc driecilinder turbo benzinemotor in mijn auto draait maar 3000 toeren tegen 120km/h in vijfde versnelling, tegen 70km/h draait die net genoeg toeren om ermee in vijfde te kunnen rijden.
            Binnenkort worden dan ook nog alle gewone wegen buiten de bebouwde kom 70km/h, de 90km/h wegen zullen heel zeldzaam worden.
            Dat zal zeker voor de zwaardere diesels nog een groter probleem worden, toch zeker als de gebruiker van die auto bijna nooit op de snelweg komt (en dan ook nog te korte afstanden doet om alles op temperatuur te krijgen).

            Vroeger ging een diesel zelden stuk, daar kon ook niet veel aan fout lopen, maar tegenwoordig zit daar ook veel meer apparatuur rond die een stuk gevoeliger is voor defecten dan de simpele inspuitpomp van vroeger.
            Een dieselmotor gold vroeger als meer betrouwbaar dan een benzinemotor, tegenwoordig is dat omgekeerd.
            Voor de recente eco turbo benzinemotortjes (zoals mijn auto) is het nog te vroeg om te weten hoe gevoelig die zijn voor defecten op langere termijn, daar zit ook weer meer apparatuur rond om alles zo zuinig mogelijk te laten draaien.
            Binnen enkele jaren zullen we dat ook wel allemaal te weten komen...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #51
              Re: Diesel/Benzine

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Het probleem is dat de maximumsnelheden tegenwoordig zo laag zijn dat elke motor weinig toeren draait.
              Hoe zwaarder de motor, hoe lager het toerental, misschien is het dan toch beter om voor een lichtere motor te kiezen die net iets meer toeren draait in het normale verkeer?
              Hoewel, zelfs de 900cc driecilinder turbo benzinemotor in mijn auto draait maar 3000 toeren tegen 120km/h in vijfde versnelling, tegen 70km/h draait die net genoeg toeren om ermee in vijfde te kunnen rijden.
              Binnenkort worden dan ook nog alle gewone wegen buiten de bebouwde kom 70km/h, de 90km/h wegen zullen heel zeldzaam worden.
              Dat zal zeker voor de zwaardere diesels nog een groter probleem worden, toch zeker als de gebruiker van die auto bijna nooit op de snelweg komt (en dan ook nog te korte afstanden doet om alles op temperatuur te krijgen).

              Vroeger ging een diesel zelden stuk, daar kon ook niet veel aan fout lopen, maar tegenwoordig zit daar ook veel meer apparatuur rond die een stuk gevoeliger is voor defecten dan de simpele inspuitpomp van vroeger.
              Een dieselmotor gold vroeger als meer betrouwbaar dan een benzinemotor, tegenwoordig is dat omgekeerd.
              Voor de recente eco turbo benzinemotortjes (zoals mijn auto) is het nog te vroeg om te weten hoe gevoelig die zijn voor defecten op langere termijn, daar zit ook weer meer apparatuur rond om alles zo zuinig mogelijk te laten draaien.
              Binnen enkele jaren zullen we dat ook wel allemaal te weten komen...
              Ge kunt misschien in een lagere versnelling rijden, iets wat ik deed wanneer ik naar de APK reed met mijn toenmalige diesel.
              Last edited by toerist; 8 juli 2016, 13:47.
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • #52
                Re: Diesel/Benzine

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Dat zal zeker voor de zwaardere diesels nog een groter probleem worden, toch zeker als de gebruiker van die auto bijna nooit op de snelweg komt (en dan ook nog te korte afstanden doet om alles op temperatuur te krijgen).
                ...
                Ik rij de laatste jaren altijd al met zware diesels ( V6 3 liters ) en ik hoef echt geen boetes te rijden om die motor eens goed de sporen te geven hoor , als ik de snelweg op ga dan zit ik tegen dat ik naast het eerste rijvak zit al netjes aan 120 als dat moet ( niet zoals sommigen , meestal in het weekend dan wel, die dan nog aan 60 rijden en dan pas gaan loeren in hun spiegel hoe ze zich er eens gaan tussen wringen…).
                Je moet gewoon nu en dan eens bij een warme motor goed doortrekken als dat kan , en natuurlijk , als je maar één keer in de week een snelwegritje doet moet je jezelf afvragen of een diesel wel de juiste keuze is… hier op het bedrijf heeft er niemand last met roetfilters ed , en er rijden er al een paar tussen die inmiddels ruim 250k op de teller hebben.
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • #53
                  Re: Diesel/Benzine

                  Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                  Ben wel benieuwd over welke "Audi A6" motor het bij je dochter dan wel gaat ? Specifieke "Audi A6" motoren zijn er bij mijn weten niet. Audi gebruikt sinds jaar en dag de motoren van de VAG groep , dat is op vandaag volgens mij op vlak van diesels een 1.6tdi , een 2.0tdi of een 3.0V6 tdi (allen nog in varianten qua vermogens en aantal turbo’s ) , die motoren worden in de hele groep gebruikt ( Seat , VW, Audi, Porsche, Skoda )
                  Is er inderdaad een van de VAG groep 2.0tdi maar of die uitlaat dezelfde is, is natuurlijk ook een ander verhaal hé Ryan.
                  In elk geval hoor ik dat die fransen daar spreken van het binnenwerk er uit te kloppen en de foutmelding te her programmeren zodat
                  de motor uit noodloop komt, dan kunnen ze verder rijden zonder roetfilter.
                  Hun kennende zal die wagen bij terugkeer vervangen worden.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Diesel/Benzine

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Ik weet ook wel dat je "altijd en overal" stukken kan hebben VerSeg, maar geef toe, die roetfilters zijn toch een ramp en moeilijk
                    preventief te voorkomen.
                    Mijn Mercedes C (model W204) bj. 2010 had 140.000 Km en het was ook van dat, roetfilter aan vervanging toe, weg profijt van diesel.
                    Dan maar terug voor benzine gekozen en de Benz over gelaten.
                    Zelf nog niet meer problemen gehad met een diesel dan met een benzine.
                    Kan er dus geen ervaring over deken.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #55
                      Re: Diesel/Benzine

                      Hier een Meriva 1,3td Eco met nu 147K na 5,5 jaar. Regelmatig komt er code 55 op het display. Dit wil zeggen dat de roetfilter moet "gezuiverd" worden. Moeten dan blijven rijden met minimum toerental van (ik dacht 2.500 rpm) tot de code verdwijnt. We doen wel regelmatig autostrade maar ook al eens meerdere keren korte stukken, zeg maar gemengd gebruik.
                      Ik heb me ook laten vertellen dat er firma's zijn die roetfilters reinigen, maar geen ervaring hiermee tot nu toe. Een handige Harry zou het ook zelf kunnen doen gewoon met een hogedruk reiniger. Toogpraat?
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                      Comment


                      • #56
                        Re: Diesel/Benzine

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Zelf nog niet meer problemen gehad met een diesel dan met een benzine.
                        Kan er dus geen ervaring over deken.
                        Nu rij ik sinds 1988 met mijn zevende Subaru benzine Verseg, nog nooit aan geen enkele kosten gehad,
                        voorlaatste was een Mercedes C, die auto heeft op vier jaar tijd veel meer gekost aan onderhoud
                        en defecten dan die zeven Subaru's samen.
                        Last edited by Guest42; 8 juli 2016, 19:50.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Diesel/Benzine

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Nu rij ik sinds 1998 met mijn zevende Subaru benzine Verseg, nog nooit aan geen enkele kosten gehad,
                          voorlaatste was een Mercedes C, die auto heeft op vier jaar tijd veel meer gekost aan onderhoud
                          en defecten dan die zeven Subaru's samen.
                          Dan heb jij misschien gewoon pech gehad met die MB, of je hebt er mogelijks meer (langer) mee gereden?
                          Nu hoor ik wel vaker dat MB duurder is in onderhoud.

                          Dan heb je anders ook wel 7 Subaru's op 14 jaar.
                          Het heeft u dan toch sneller doen veranderen dan die MB op 4 jaar?

                          Hier op 20 jaar tijd 2 BMW's en nooit een cent betaald buiten onderhoud ... en die onderhouden waren veel goedkoper dan bij andere merken wazr we ervaring mee hebben (zelf of familie).

                          Ge moet wat geluk hebben ook natuurlijk dat je geen maandagversie hebt. 😆
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #58
                            Re: Diesel/Benzine

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Hier een Meriva 1,3td Eco met nu 147K na 5,5 jaar. Regelmatig komt er code 55 op het display. Dit wil zeggen dat de roetfilter moet "gezuiverd" worden. Moeten dan blijven rijden met minimum toerental van (ik dacht 2.500 rpm) tot de code verdwijnt. We doen wel regelmatig autostrade maar ook al eens meerdere keren korte stukken, zeg maar gemengd gebruik.
                            Ik heb me ook laten vertellen dat er firma's zijn die roetfilters reinigen, maar geen ervaring hiermee tot nu toe. Een handige Harry zou het ook zelf kunnen doen gewoon met een hogedruk reiniger. Toogpraat?
                            ROETFILTER REINIGEN. Geen demontage nodig!http://www.toralin.nl


                            Ik zou er zeker geen hogedruk reiniger op los laten

                            Comment


                            • #59
                              Re: Diesel/Benzine

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Dan heb jij misschien gewoon pech gehad met die MB, of je hebt er mogelijks meer (langer) mee gereden?
                              Nu hoor ik wel vaker dat MB duurder is in onderhoud.

                              Dan heb je anders ook wel 7 Subaru's op 14 jaar.
                              Het heeft u dan toch sneller doen veranderen dan die MB op 4 jaar?

                              Hier op 20 jaar tijd 2 BMW's en nooit een cent betaald buiten onderhoud ... en die onderhouden waren veel goedkoper dan bij andere merken wazr we ervaring mee hebben (zelf of familie).

                              Ge moet wat geluk hebben ook natuurlijk dat je geen maandagversie hebt. ��
                              Sorry, typfoutje moest 1988 zijn, en wij hebben enkele jaren twee Subaru's in gebruik gehad.
                              Normaal gingen deze dan naar mijn schoonbroer, laatste Forrester had 280.000 Km toen hij deze van de hand deed,
                              en nooit geen sleutel op gestaan.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Diesel/Benzine

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Sorry, typfoutje moest 1988 zijn, en wij hebben enkele jaren twee Subaru's in gebruik gehad.
                                Normaal gingen deze dan naar mijn schoonbroer, laatste Forrester had 280.000 Km toen hij deze van de hand deed,
                                en nooit geen sleutel op gestaan.
                                Typfoutje verandert veel. 😆

                                Ik denk dat veel mensen gewoon de wagen kopen waar ze hun gedachten op gezet hebben en vooral hun eigen ervaring en budget volgen.
                                Het is heel moeilijk om anderen daarvan te overtuigen.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X