Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar klacht indienen bij Bpost?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

    Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    Zo negatief allemaal zeg.

    Ik ben dezelfde dag ook een pakje gaan afhalen. Ook 8km, en ik ben met fiets geweest door de regen over heuvelachtig parcours, helemaal in het zweet.
    Heb ik daarover geklaagd? Neen. Die €6 zie ik als bedrag om mijn pakje te kunnen ontvangen (en dat wist ik op voorhand toen ik de verzendkosten betaalde aan de verkoper), dat dit nu thuis/postkantoor/winkel is, maakt voor mij niet uit.

    Ik wéét dat zulke scenario's voorkomen, wil ik dat niet dan had ik maar gewoon in de winkel moeten kopen ipv met de post te laten opsturen.
    (daar worden de extra kosten voor admin/verzending/stockage in de prijs verrekend, maar maalt niemand om)

    Men is al zo gemakzuchtig, en toch blijft men klagen.
    Ik heb de indruk dat het altijd erger en erger wordt met klanten.

    En voor de rest: niemand heeft blijkbaar begrip voor de situatie van postbodes?
    Wanneer op mijn werk de druk enorm stijgt, en we het niet kunnen bolwerken, dan blijft ook de vraag: gaan we voor kwaliteit of kwantiteit... en als de baas beslist dat kwantiteit de voorkeur heeft (omdat alles er op tijd door moet), dan zijn we met heel het team verplicht heel wat service te laten vallen om toch de capaciteit aan te kunnen houden.
    Terwijl ik liever heb dat alles 100% in orde moet zijn, maar eventueel met vertraging... Achja, gelukkig beslis ik er niet over, maar de klant is de dupe
    Als dat drie keer te reke is heb ik daar problemen mee, mag het?
    Vooral als ze een briefje (eigenlijk een drukwerkje) in je brievenbus steken en ze het pakje niet eens mee hebben.
    Waarom doen ze zoiets eigenlijk?

    Als een trein vijf minuten vertraging heeft gaan er een heleboel reclameren en dan is dat normaal en moeten die mensen vergoed worden.
    Als je zes euro betaald, dat is twee euro meer dan normaal, om je pakje thuis geleverd te krijgen dan is het normaal dat je er zelf moet omgaan naar de post?
    En ik koop mijn zaken waar ik wil en laat dat opsturen hoe ik wil of men moet die dienst bij Bpost gewoon maar schrappen!

    Bij de NMBS kunnen ze vanaf morgen alle treinen op tijd laten rijden als ze dat willen.
    Ze laten de treinen 10 minuten langer over hetzelfde traject rijden en opgelost hé.

    Bij Bpost kunnen ze mijn probleem ook vanaf morgen oplossen, ze schaffen deze dienstverlening af en de zaak is opgelost.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #62
      Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

      Ik heb niet alles gelezen, maar blijkbaar is TS niet tevreden over de levering van diverse pakjes aan huis, en dat het bij TS zo is ga ik zeker niet betwisten.
      Wel wij krijgen ook met de regelmaat van een klok pakjes thuis geleverd en hebben nog nooit enig probleem daarmee gekend.
      Hier komen héél veel Bpost en PostNl, en soms eens GLS, DHL, TNT en nog heel wat andere waarvan de namen mij nu niet te binnen schieten.
      Hebben wij nu geluk, of is het toeval, maar wij hebben zeker geen klagen.
      Wij zijn dan ook meestal thuis met uitzondering van de weken dat we op reis zijn (maar dan laten we niks leveren natuurlijk).
      Wij spelen zelfs ook dikwijls doorgeefstation voor verschillende buren. Wanneer die koerierdiensten geen wagen zien buitenstaan bij de buren (de meesten gaan beiden uit werken), brengen ze het pakje bij ons binnen.
      Van zodra wij de buren zien thuiskomen breng ik hun pakje. Beter een goeie buur dan een verre vriend weet je wel .

      PS Het enige minpuntje dat wij reeds meemaakten was het feite dat er ooit eens een pakje aan ons voordeur gezet werd toen wij een toevallig niet thuis waren.
      Dat is het enige op alle pakjesleveringen. Zijn wij eens boodschappen doen, dan wordt het pakje normaal gezien netjes in ons tuinhuis gelegd.
      Ze hoeven geen briefje in de bus te steken, het is een kleine moeite om eens tot aan het tuinhuis te wandelen wanneer we een paar uur zijn weggeweest en we een levering verwachten.

      Kortom, hier hééél tevreden over al die bedrijven .

      Comment


      • #63
        Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

        Ja Djivan, er zijn hier vroeger ook pakjes aan huis afgeleverd geweest door Bpost op een correcte manier hoor en die postbode was heel vriendelijk, we hebben zelfs een klapke gedaan.
        Maar toeval wil nu dat mijn laatste drie pakjes gewoon niet werden afgeleverd, waarom? Ik weet het niet.
        Ik heb nu zojuist een accuboormachine besteld bij Coolblue en die zal in principe morgen thuis afgeleverd worden, nu ben ik eens benieuwd hoe het zal aflopen deze keer.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #64
          Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
          Ja Djivan, er zijn hier vroeger ook pakjes aan huis afgeleverd geweest door Bpost op een correcte manier hoor en die postbode was heel vriendelijk, we hebben zelfs een klapke gedaan.
          Maar toeval wil nu dat mijn laatste drie pakjes gewoon niet werden afgeleverd, waarom? Ik weet het niet.
          Ik heb nu zojuist een accuboormachine besteld bij Coolblue en die zal in principe morgen thuis afgeleverd worden, nu ben ik eens benieuwd hoe het zal aflopen deze keer.
          In de fotografie heeft het meestal te maken met het manneke achter het toestel, en hier zal het wellicht te maken hebben met het manneke in de camionette , maar daar heb jij natuurlijk geen boodschap aan, de pakjes moeten op de meest correct mogelijke manier bij de bestemmeling gebracht worden.
          Maar zoals bij zoveel zaken, zal het ene manneke wat "nauwgezetter", of is het minder nonchalant, zijn dan de andere.
          Benieuwd hoe het afloopt met de boormachine.

          Comment


          • #65
            Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
            Als je zes euro betaald, dat is twee euro meer dan normaal, om je pakje thuis geleverd te krijgen dan is het normaal dat je er zelf moet omgaan naar de post?

            Bij de NMBS kunnen ze vanaf morgen alle treinen op tijd laten rijden als ze dat willen.
            Ze laten de treinen 10 minuten langer over hetzelfde traject rijden en opgelost hé.

            Bij Bpost kunnen ze mijn probleem ook vanaf morgen oplossen, ze schaffen deze dienstverlening af en de zaak is opgelost.
            Ik begrijp volledige je frustratie hoor, maar betaal dan in het vervolg ook €4... als je het toch in het kantoor zal moeten afhalen.


            Ik stel het me al levendig voor dat men je bij NMBS een ticket verkoopt à €4 om het ritje te doen, maar je €2 extra vraagt om op tijd te rijden.
            Dat is zoals die priorzegel ooit bij de post, je betaalt iets meer, maar de brief komt -toevallig- 1 dag vroeger aan dan met een gewone zegel.
            In zo'n perverse maatschappij leven we tegenwoordig. Als je wat extra betaalt, zou het plots moeten kunnen.
            Postbodes en machinisten zijn nog steeds geen prostituees hé.

            Comment


            • #66
              Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              Ik begrijp volledige je frustratie hoor, maar betaal dan in het vervolg ook €4... als je het toch in het kantoor zal moeten afhalen.


              Ik stel het me al levendig voor dat men je bij NMBS een ticket verkoopt à €4 om het ritje te doen, maar je €2 extra vraagt om op tijd te rijden.
              Dat is zoals die priorzegel ooit bij de post, je betaalt iets meer, maar de brief komt -toevallig- 1 dag vroeger aan dan met een gewone zegel.
              In zo'n perverse maatschappij leven we tegenwoordig. Als je wat extra betaalt, zou het plots moeten kunnen.
              Postbodes en machinisten zijn nog steeds geen prostituees hé.
              dat noemen ze commerce. Bij een auto is dat ook zo. Betaalt ge zoveel meer dan krijg je een optie bij. De helft van die opties zit echter eigenlijk al ingebouwd en het enige wat ze moeten doen is uwe software updaten of de kabel leggen.

              En ik vermoed dat dit bij veel toestellen zo is.

              Comment


              • #67
                Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

                Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                dat noemen ze commerce. Bij een auto is dat ook zo. Betaalt ge zoveel meer dan krijg je een optie bij. De helft van die opties zit echter eigenlijk al ingebouwd en het enige wat ze moeten doen is uwe software updaten of de kabel leggen.

                En ik vermoed dat dit bij veel toestellen zo is.
                Klopt, en dat is al altijd zo geweest.
                Voor meer geld krijg je meer/beter, en dat is van alle tijden en geldt ook op alle gebied.

                Comment


                • #68
                  Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Juist, enkel verwacht je een betere service van een online winkel voor een dikwijls veel lagere prijs.
                  De kosten hiervan, zoals bv toenemende verkeersdrukte, sociale spanningen, ... zullen vroeg of laat doorgerekend worden.

                  We staan voor veranderingen in de maatschappij, net omdat niemand maar iets van zijn rechten of waarde voor zijn geld wil afstaan.

                  Over benzine gesproken, in Frankrijk is er al bijna geen meer.
                  Ik heb er geen probleem mee dat men een pakje niet meer aan huis brengt omdat deze dienst niet meer aangeboden wordt ... maar dan moet men mij ook niet laten betalen voor aan huis levering.
                  Je neemt toch ook geen abonnement op een sportzender om dan zelf naar de match te moeten gaan kijken omdat de cameraman ter plaatse zijn job niet doet en die record toets niet gebruikt wanneer het moet?
                  Of ben je bij de bakker tevreden met een pakje deeg in plaats van een gebakken brood? Je betaalt voor gebakken brood en niet om het thuis zelf te moeten doen, het is anders ook maar even in de oven steken en wat minder ambetant doen.
                  Nog beter ... je laat een tuinman komen om je gazon te zaaien ... je betaalt wel de prijs voor afgewerkte job maar hij zet het zaad in een zak voor de deur en je mag zelf nog beginnen zaaien ... als gelukkig fotograaf heeft men dan toch geen recht tot klagen zeker?

                  Is het te moeilijk om personeel te vinden of te kunnen betalen om die dienst te leveren ... schaf het dan af en laat klanten niet betalen.

                  En van die online winkel verwacht ik niets extra, ik betaal enkel voor wat ze zelf voorstellen, prijzen leg ik niet op maar zij.
                  Ik zie een item en er staat een prijs voor levering bij ... ik betaal dat item inclusief leveringskosten, dan moet dat ook zo zijn.

                  Die winkel heeft trouwens net hetzelfde gedaan bij bpost (of andere) ... "wat kost dat om te leveren, ik zal de kost betalen" ... als zij die betaling aanvaarden, dan moeten ze ook maar de beloofde dienst leveren.
                  En dat bpost aan uw deur komt leveren ... dat is toch bpost zelf dat die "betalende" service aanbiedt?
                  En als de brandstof te duur wordt en ze dit nog meer doorrekenen, dan betaal ik wel indien nodig ... maar dan moeten ze nog steeds correct leveren voor die hogere prijs.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #69
                    Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

                    Na een soortgelijke ervaring heb ik eens een 'klachtenbrief' gepost op de Facebookpagina van Bpost. Plots krijg je wel gehoor wanneer er anderen kunnen meelezen...
                    Bij het volgende pakketje begon de postbode dan ook nog wat moeilijk te doen omdat ze op de vingers was getikt vanwege mijn klacht... ze krijgen dus effectief een waarschuwing, als je maar lang genoeg volhoudt en de juiste kanalen gebruikt.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

                      Et voilà, netjes aan de deur afgeleverd door een heel vriendelijke postbode om 9h10 om precies te zijn.
                      En het was DIT die heel mooi verpakt en zonder de minste schade is afgeleverd.
                      Nu ben ik uiteraard heel tevreden, met mijn werktuig maar ook met de dienstverlening van Bpost.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

                        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                        Et voilà, netjes aan de deur afgeleverd door een heel vriendelijke postbode om 9h10 om precies te zijn.
                        En het was DIT die heel mooi verpakt en zonder de minste schade is afgeleverd.
                        Nu ben ik uiteraard heel tevreden, met mijn werktuig maar ook met de dienstverlening van Bpost.
                        Laat ons hopen dat het een nieuwe en goede start is voor jou, ik bedoel die vriendelijke postbode en andere koeriers.
                        Toch wel een serieus minpuntje hoor aan dat pakketje dat je besteld hebt...... het is iets om mee te werken .

                        Comment


                        • #72
                          Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Toch wel een serieus minpuntje hoor aan dat pakketje dat je besteld hebt...... het is iets om mee te werken .
                          Omschrijving van de machine door Coolblue :
                          "Wil je een machine de krachtigste accuboormachine zodat je moeiteloos alle klussen in en om huis klaart " (sic)
                          Beoordeling van de machine door Coolblue :
                          "Niet geschikt voor het boren in hardere steensoorten als baksteen of tegels"

                          Hopelijk woon je in een houten huis. Een gaatje boren om een fotokader op te hangen, zal anders een probleem geven.
                          Last edited by notex; 24 mei 2016, 14:50.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

                            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            Beoordeling van de machine door Coolblue :
                            "Niet geschikt voor het boren in hardere steensoorten als baksteen of tegels"

                            Hopelijk woon je in een houten huis. Een gaatje boren om een fotokader op te hangen, zal anders een probleem geven.
                            Coolblue moet eens leren een correcte review te schrijven vrees ik.

                            Een klopboormachine dat standaard geleverd wordt met steenboren en niet zou kunnen boren in een baksteen?
                            Arduin, natuursteen en zo zal al wat anders zijn.

                            Is al even slim als sommige pakketvoordelen dat ze verkopen ... een smartphone zonder kaartlezer en dan verkopen in een voordeelpakket met een sd-kaartje als accessoire voor dat toestel.
                            Zo hebben ze veel kemels op hun site staan hoor.
                            Beter ergens anders reviews lezen.
                            Hun video's zijn anders wel goed gemaakt om een overzicht te hebben.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #74
                              Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              ....... knip ..........
                              Toch wel een serieus minpuntje hoor aan dat pakketje dat je besteld hebt...... het is iets om mee te werken .
                              Hahaha,
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

                                Hier vanmorgen ook een pakje van Coolblue geleverd ... dat op een dag met veel stakers.
                                Ik denk dat die de laatste dagen het nieuws niet bekeken had.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X