Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
in principe zijn ze wettelijk verplicht. Maar het is waar: als zij dat terugschroeven kan je weinig doen. Een nieuwe os kopen is dan toch goedkoper dan te procederen tegen hen.
'k zou niet weten welke wet dat dan wel zou moeten zijn ??? de wet op de garantie en stockage van losse onderdelen voor reparatie ? Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat de EU hun nog eens voor het blok gaat zetten zoals destijds met de browser ...
Het is goed dat ik dit even lees.
Ik loop ook niet warm om iets door mijn strot geramd te krijgen.
Uit het verleden heb ik al wat last gehad met nieuwere Win versie's.
Ooit zal ik moeten updaten, maar op dit moment heb ik daar geen enkele behoefte aan.
De Windows 10 meldingen komen hier ook tot vervelens toe binnen.
Dus als mijn PC opstaat, nogal vaak onbemand, wil ik niet met een puinhoop zitten wanneer ik terug kom.
Na dit te hebben gelezen heb ik het volgende gevonden, voor diegene die er ook vanaf willen zijn.
Op systemen met Windows 7 en 8.1 is de update naar Windows 10 niet meer optioneel, maar staat deze in de categorie 'aanbevolen'. Gebruikers worden niet gedwongen om de update uit te voeren, maar op sommige apparaten zal deze automatisch terechtkomen.
Het GWX control panel werkt goed en ik ben er vanaf
Maandag had ik het ook zitten. Voor ik naar de avondles vertrok nog even iets op mijn computer gedaan, op afsluiten geklikt en vertrokken.
Toen ik 's avonds laat terug kwam stond mijn computer nog aan, vreemd. Ik ga kijken en zie doodleuk staan "Welcome to Windows 10!". Win10 was dus al geïnstalleerd voor ik het wist.
Ik klik op mijn accountnaam en krijg een scherm om de voorwaarden te accepteren. Ik heb toen geweigerd en het deïnstallatieproces begon te lopen. Ik zit dus terug op Win7.
Toen ik deze post op BD zag passeren kon ik het eerst niet geloven. Nu heb ik het dus zelf ook ervaren. Microsoft is echt agressief. Het mag dan wel als 'gratis' voorgesteld worden, maar niets is gratis! Wees maar gerust dat Microsoft op een andere manier geld aan je zal verdienen wanneer je naar Win10 overschakelt.
Zelf was ik van plan om ooit wel te upgraden van mijn getrouwe Win7, maar deze actie van Microsoft heeft me toch een enorme dégoût gegeven. Ik heb de nieuwe features van Win10 ondertussen geëvalueerd en ik zie geen enkele reden om te willen upgraden.
Hier ook een zeer tevreden win 7 gebruiker,
die toch de stap gezet heeft naar win 10.
Mijn ervaring: gewoon doen!
Ik heb ook het vermoeden dat win 10 niet "zichzelf installeert".
Wat misschien eea. in gang zet, is de rare manier waarop soms vragen worden gesteld:
"Ben je zeker dat je niet wil upgraden?" (Ja = niet upgraden, nee = wel upgraden)
En als je gehaast bent, kijk je daar wel eens over.
Dpaul
Hier ook een zeer tevreden win 7 gebruiker,
die toch de stap gezet heeft naar win 10.
Mijn ervaring: gewoon doen!
Ik heb ook het vermoeden dat win 10 niet "zichzelf installeert".
Wat misschien eea. in gang zet, is de rare manier waarop soms vragen worden gesteld:
"Ben je zeker dat je niet wil upgraden?" (Ja = niet upgraden, nee = wel upgraden)
En als je gehaast bent, kijk je daar wel eens over.
Dpaul
Ik heb die vraag niet gekregen hoor, gewoon bij het opstarten van de PC begon Windows 10 zichzelf te installeren !
En ik ben de enige niet, na een weekje rondsurfen op het www heb ik dit al meermaals gelezen.
Maar soit, Windows 10 staat er nu op, ik merk absoluut geen verschil in snelheid.
Qua lay-out ook weinig verschil, geen voordelen daar, ook geen voordelen voor het gebruiksgemak.
Anderzijds ook geen nadelen, t.t.z. als je met meerdere accounts werkt zitten er wel enkele schoonheidsfoutjes in
Maandag had ik het ook zitten. Voor ik naar de avondles vertrok nog even iets op mijn computer gedaan, op afsluiten geklikt en vertrokken.
Toen ik 's avonds laat terug kwam stond mijn computer nog aan, vreemd. Ik ga kijken en zie doodleuk staan "Welcome to Windows 10!". Win10 was dus al geïnstalleerd voor ik het wist.
Ik klik op mijn accountnaam en krijg een scherm om de voorwaarden te accepteren. Ik heb toen geweigerd en het deïnstallatieproces begon te lopen. Ik zit dus terug op Win7.
Toen ik deze post op BD zag passeren kon ik het eerst niet geloven. Nu heb ik het dus zelf ook ervaren. Microsoft is echt agressief. Het mag dan wel als 'gratis' voorgesteld worden, maar niets is gratis! Wees maar gerust dat Microsoft op een andere manier geld aan je zal verdienen wanneer je naar Win10 overschakelt.
Zelf was ik van plan om ooit wel te upgraden van mijn getrouwe Win7, maar deze actie van Microsoft heeft me toch een enorme dégoût gegeven. Ik heb de nieuwe features van Win10 ondertussen geëvalueerd en ik zie geen enkele reden om te willen upgraden.
ach ja, niks is gratis, maar ondertussen hebben velen een smartphone/tablet met 'gratis' OS; een 'gratis' emailadres; een gratis flickr account; een gratis 500px account; een gratis cloud-account, etc. Maar als microsoft iets gratis doet (op een pusherige manier, daar ben ik mee akkoord) dan is het de grote boze wolf en is het fishy. Maar van al die andere (en vooral google) slikken we het allemaal.
Windows 10 was enkel 1 jaar gratis als update (iets wat dus over een dikke maand niet meer zo is). Bij een nieuwe PC bijvoorbeeld is het ding niet gratis (niet dat je dat voelt, wat zit gewoonlijk in de prijs inbegrepen) en als OEM versie dus ook niet gratis.
Ik heb ook helemaal geen problemen met windows 10, maar ik vind het ook niet beter dan windows 8.1 bijvoorbeeld... Windows 7 begint wel oud te worden. Ik gebruik het nog op het werk, anders niet meer.
ach ja, niks is gratis, maar ondertussen hebben velen een smartphone/tablet met 'gratis' OS; een 'gratis' emailadres; een gratis flickr account; een gratis 500px account; een gratis cloud-account, etc. Maar als microsoft iets gratis doet (op een pusherige manier, daar ben ik mee akkoord) dan is het de grote boze wolf en is het fishy. Maar van al die andere (en vooral google) slikken we het allemaal.
Je hebt inderdaad een punt. Anderzijds komt het protest eerder uit de wetenschap dat het vroeger niet zo was. Bij Google en andere applicaties wordt je daar vanaf het begin van op de hoogte gesteld. Je kiest er dus zelf voor of je ervan gebruik gaat maken of niet. Bij Windows kon je toch met enige zekerheid zeggen dat ze niet lopen rond te neuzen in je gegevens. Met de nieuwe Windows kun je geen kant meer op. Om nu daarvoor over te schakelen naar Apple is ook wat ver gegrepen.
Windows 10 was enkel 1 jaar gratis als update (iets wat dus over een dikke maand niet meer zo is). Bij een nieuwe PC bijvoorbeeld is het ding niet gratis (niet dat je dat voelt, wat zit gewoonlijk in de prijs inbegrepen) en als OEM versie dus ook niet gratis.
Ik heb ook helemaal geen problemen met windows 10, maar ik vind het ook niet beter dan windows 8.1 bijvoorbeeld... Windows 7 begint wel oud te worden. Ik gebruik het nog op het werk, anders niet meer.
Ik zou het niet vreemd vinden dat ze tegen 29 juli aankondigen dat de upgrade toch nog gratis blijft. Als ze dat niet doen, gaan ze na 29 juli een hele periode geen upgrades meer zien. Wie zou er immers voor iets willen betalen dat 2 maand ervoor nog gratis was. De upgrade is ook niet overtuigend genoeg om er geld voor neer te tellen, voor veel mensen.
Bij Windows kon je toch met enige zekerheid zeggen dat ze niet lopen rond te neuzen in je gegevens. Met de nieuwe Windows kun je geen kant meer op.
Je kan nog steeds perfect aangeven dat je een hele boel zaken niet wil. Het zit wat weggestopt maar een internetsearch geeft wel genoeg info waar je wat kan vinden en aanpassen.
Geen van de PCs heeft hier trouwens zo maar Win10 geïnstalleerd.
Ik heb zelfs geen vraag gehad of in Win10 wou downloaden. Ik doe mijn updates wel manueel op het ogenblik dat ik zelf kies en ik kijk ook steeds waarvoor elke aparte update dient.
Ook bij andere software moet je altijd eerst lezen voor je klikt natuurlijk. Acrobat reader wil ook altijd McAfee installeren, Avast probeert Chrome en een toolbar aan te smeren...
Ik zou het niet vreemd vinden dat ze tegen 29 juli aankondigen dat de upgrade toch nog gratis blijft. Als ze dat niet doen, gaan ze na 29 juli een hele periode geen upgrades meer zien. Wie zou er immers voor iets willen betalen dat 2 maand ervoor nog gratis was. De upgrade is ook niet overtuigend genoeg om er geld voor neer te tellen, voor veel mensen.
Ongeveer op die datum komt de nieuwe update voor windows 10 uit. Niet dat er zoveel nieuw is, maar het is wel een versie die volledig nieuw geïnstalleerd wordt (dus geen patch tuesday versie...).
Langs de andere kant : quasi iedereen wilde blijkbaar dat startknopje van windows 7 terug in windows 8, en als het er terug is in windows 10, is die 10 "toch niet overtuigend genoeg"...
PS : blijkbaar kan je windows 10 toch later nog gratis upgraden : de voorwaarde is wel dat je op HETZELFDE toestel eerst upgrade naar 10 (dus voor die 29 juli) en dan terug downgrade naar de 7. Blijkbaar kan je dan na eind juli toch nog upgraden naar windows 10.
Daarmee "registreer" je je PC bij de authorisatie-server van Microsoft en kan je later dus windows 10 er toch nog opzetten. Of het werkt weet ik wel niet ...
't Is maar een tip natuurlijk.
Nochtans wordt windows 10 wel terug aanzien als de nieuwe "7", waar "8" de "Vista" was ... Persoonlijk vind ik windows 10 niet echt beter dan windows 8.1, maar tenopzichte van windows 7 zie ik er toch wel de nodige voordelen van...
En wat heeft dat met geldklopperij te maken?
Je krijgt net een gratis versie van Windows aangeboden.
Ja, ik begrijp dat standpunt van sommigen ook helemaal niet ! Voor éénmaal in de ganse levensloop van "windows" (en ik kan het weten, ik heb destijds nog Windows 1.0 uitgeprobeerd, of dacht u dat die niet bestond ?)
... maar ja, waarschijnlijk hoesten al deze curieuze flurken na 29/7 liever 100+ euro op voor een "legale" (home) kopij dan nu de gratis versie te installeren via een upgrade ... te gek voor woorden eigenlijk !
Je hebt inderdaad een punt. Anderzijds komt het protest eerder uit de wetenschap dat het vroeger niet zo was. Bij Google en andere applicaties wordt je daar vanaf het begin van op de hoogte gesteld. Je kiest er dus zelf voor of je ervan gebruik gaat maken of niet. Bij Windows kon je toch met enige zekerheid zeggen dat ze niet lopen rond te neuzen in je gegevens. Met de nieuwe Windows kun je geen kant meer op. Om nu daarvoor over te schakelen naar Apple is ook wat ver gegrepen.
man man man ... Wittgenstein heeft het al gezegd en ik herhaal het nog maar eens "Wovon mann nicht sprechen kann, darüber soll mann schweigen" ! Hopelijk krijg je geen hartaanval als je er ooit mocht achter komen wat google allemaal over je aan de weet komt ! .. maar je was toch akkoord met de uitbatingsregels van de zoekmachine he ..
Comment