Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10 heeft zichzelf geïnstalleerd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Windows 10 heeft zichzelf geïnstalleerd

Deze ook gezien ?

Learn about the recovery options in Windows. Find out how to reset your PC, go back to a previous version of Windows, or use media to reinstall Windows.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Dat heb ik dus ook geprobeerd maar alle herstelpunten zijn raar genoeg ook verwijdert, dus geen herstelpunten meer om te kiezen ...
      En ik krijg dus ook niet de keuze te zien om terug te keren naar Windows 7

grts
      Sieg
      Voor wie er zelf voor heeft gekozen, was er gedurende 30 dagen een terugkeer optie voorzien, deze werd na die 30 dagen
      automatisch verwijderd, hoe het zit met zo een automatische updaten dat weet ik niet Sieg, daarmee dat ik je aanraad
      eens naar Windows België te bellen om raad te vragen, zij zullen je ongetwijfeld kunnen helpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
        Ja hoor, niks helpt

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Voor wie er zelf voor heeft gekozen, was er gedurende 30 dagen een terugkeer optie voorzien, deze werd na die 30 dagen
          automatisch verwijderd, hoe het zit met zo een automatische updaten dat weet ik niet Sieg, daarmee dat ik je aanraad
          eens naar Windows België te bellen om raad te vragen, zij zullen je ongetwijfeld kunnen helpen.
          Zal eens contact met hen opnemen Geert
          Ik vind het in ieder geval eigenaardig dat alle progs en herstelpunten van de PC zijn verdwenen
          Het lijkt wel alsof het een cleane upgrade dat gedaan is.
          Is trouwens maar van gisteren geleden en dus eigenlijk zou ik 30 dagen de tijd hebben om terug te kunnen keren, maar er is geen enkel punt om naar terug te keren.

grts
          Sieg

Comment

Zal eens contact met hen opnemen Geert
            Ik vind het in ieder geval eigenaardig dat alle progs en herstelpunten van de PC zijn verdwenen
            Het lijkt wel alsof het een cleane upgrade dat gedaan is.
            Is trouwens maar van gisteren geleden en dus eigenlijk zou ik 30 dagen de tijd hebben om terug te kunnen keren, maar er is geen enkel punt om naar terug te keren.

grts
            Sieg
            Staat daar nergens op je computer een map "Old Windows" ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
              en alles werkt ?
              Inderdaad, zoals eerder vermeld:
              Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              Ok, what happened with Microsoft?

Om 7u10 download + upgrade gestart... snel wat gegeten, kinders naar school gebracht.
              Thuisgekomen, en nog voor 9u vanmorgen was de upgrade al afgerond.
              Alle instellingen voor configuratie doorlopen inzake privacy e.a. irri toestanden.

Blijkt dat alles staat zoals het vroeger stond: background, icoontjes, ...
              Alle programma's werken. Drivers werden perfect overgenomen.
              Ook voor complexere settings voor mijn muziekopname apparatuur: geen problemen.
              Raw converter werkt, Gimp werkt inclusief macro's werken vlekkeloos.

Dan lees ik op internet van die horrorverhalen en kafka toestanden, waarvan ik er geen enkele heb meegemaakt.
              Zoals vb dat bepaalde programma's niet overgenomen zouden worden zoals Notepad++ e.d., maar die werken allemaal zoals voorheen.

Eigenlijk heb ik al die voorbereidingen en backups voor niets gedaan, achteraf bekeken.
              Nu goed, des te beter.
              In minder dan 2u tijd gedownload en geïnstalleerd.
              Maar dat hangt van pc tot pc af, bij mijn pa zijn laptop was het 3-4u ofzo in totaal.

Comment

Veel van mijn info over de progs staat in Outlook, maar dat is er ook afgesmeten
                enz ... enz .... enz ....
                g
                Duss.... je mails worden op je pc bewaard? En staan niet op een server?
                Het voordeel van een email account is dat je die overal ter wereld op eender welke pc kan checken, toch?

Comment

Zijn er problemen, ja want al mijn progs zijn weg
                  Kan het zijn dat je software er wel degelijk nog opstaat, maar dat gewoon de snelkoppelingen in de taakbalk/menu weg zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Tenzij men manueel gekozen heeft voor een installatie zonder behoud van data, maar dat gebeurt niet zonder het te weten ... tenzij na een paar Duvels.
                    Goh, ik ken zoveel mensen die met een computer werken, maar die er eigenlijk niet mee kunnen werken. En dan laat men die blindelings begaan en hebben die altijd wat voor.

Op het werk onlangs ook nog collega's: "ik vind mijn document niet meer terug..."
                    > "waar heb je het opgeslaan?"
                    "ah, op de pc"
                    > "ja, maar in welke map?"
                    "hoezo welke map?"
                    > ...

Dan zie je dat ze heel wat extra toolbars geïnstalleerd hebben staan, en dan beweren "dat ze die daar zelf nooit hebben opgezet".
                    Er zijn altijd wel mensen die bij een software installatie vergeten hokjes uitvinken waarin staat dat bepaalde onnodige software ook geïnstalleerd moet worden.
                    Allerhande onnodige plugins addons, weet ik veel. En die hun pc nooit opschonen.
                    Dan zie je dat hun data overal in een wirwar van mappen ongestructureerd opgeslagen staat.

Soit... ik stel me er geen vragen meer bij.

Comment

Duss.... je mails worden op je pc bewaard? En staan niet op een server?
                      Het voordeel van een email account is dat je die overal ter wereld op eender welke pc kan checken, toch?
                      Neen mijn mails komen toe op een aparte HD, die HD wordt dan gekopieerd elke week en van die kopie wordt maandelijks nog eens een kopie gemaakt die bijgehouden wordt in de kluis.
                      Maar mijn outlook is verdwenen dus kan ik de mails op de pc niet openen, trouwens alles van office is eraf gesmeten.
                      Alle progs die niets met windows te maken hebben zijn verwijdert, ook alle herstelpunten uit windows 7 zijn verwijdert.

Uiteraard worden alle documenten, RAW foto's, PSD bestanden, afgewerkte foto's, mails .... enz ook op aparte HD's bijgehouden die dezelfde behandeling krijgen als hierboven reeds beschreven

M.a.w. ik kan alles wel weer terugzetten, dat is het probleem niet hoor maar het is toch weer een rompslomp voor iets waar je niet voor gekozen hebt.

grts
                      Sieg

Comment

Kan het zijn dat je software er wel degelijk nog opstaat, maar dat gewoon de snelkoppelingen in de taakbalk/menu weg zijn?
                        Neen alle soft is wel degelijk van de PC verwijdert
                        Op mijn bureaublad staat een map met een lijst in van verwijderde progs
                        Dat mapje zijn geen exe. files maar gewoon een lijstje met de programma's die eraf zijn gesmeten

grts
                        Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Staat daar nergens op je computer een map "Old Windows" ?

Inderdaad Geert daar staat een map Windows Old, die map is 48 GB groot
                          Maar de map met program files is volledig leeg.
                          Snap niet hoe die map (Windows Old) dan zoveel gig kan zijn eigenlijk ?
                          Misschien staat alles wel verborgen, zal dit eens toonbaar maken

grts
                          Sieg

Comment

Goh, ik ken zoveel mensen die met een computer werken, maar die er eigenlijk niet mee kunnen werken. En dan laat men die blindelings begaan en hebben die altijd wat voor.

Op het werk onlangs ook nog collega's: "ik vind mijn document niet meer terug..."
                            "ah, op de pc"
                            "hoezo welke map?"
                            > ...

Dan zie je dat ze heel wat extra toolbars geïnstalleerd hebben staan, en dan beweren "dat ze die daar zelf nooit hebben opgezet".
                            Er zijn altijd wel mensen die bij een software installatie vergeten hokjes uitvinken waarin staat dat bepaalde onnodige software ook geïnstalleerd moet worden.
                            Allerhande onnodige plugins addons, weet ik veel. En die hun pc nooit opschonen.
                            Dan zie je dat hun data overal in een wirwar van mappen ongestructureerd opgeslagen staat.

Ik denk niet dat ik bij die groep kan gerekend worden ...

grts
                            Sieg

Comment

"ah, op de pc"
                              "hoezo welke map?"
                              > ...

Voor mij heb je deels gelijk. Maar, het zou zo moeten zijn dat je moet aanvinken wat je wil en niet uitvinken wat je niet wil. En "inbreken" in iemands PC zou toch niet mogen. Of is dat legaal hacken?
                              Ook hier werd Windows 1 spontaan geïnstalleerd op mijn laptop en dat ging zelfs redelijk vlug. Zeker geen uur. Problemen? Tot nu toe geen. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat mijn laptop enkel gebruikt wordt als veredelde schrijfmachine. Meestal voor genealogie, heel af en toe op internet. Of om mijn foto's te stockeren als we op vakantie zijn.
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                                Ik had me op mijn latop graag Office 2016 heīnstalleerd via de aangeboden update via Office365. Tijdens het installeren krijg ik dan het bericht dat mijn versie van Microfost Project 2013 niet compatibel is met de laatste Office 365 en men een oplossing aan het zoeken is maar dat ik:
                                ofwel Project 2016 moet kopen (daar is de prijs van een Office pakket peanuts tegen
                                ofwel Project 2010 moet deinstalleren

Dus toch een beetje opletten aub met je vele uitspraken alsof het steeds weer de gebruiker zijn fout is.
                                Bij mijn ouders is de update naar Win10 trouwens catastrofaal afgelopen en geloof me, ik installeer PC's voor 25 jaar. Niet reageren als door een bij gestoken volgende keer aub
                                Al 25 jaar, dan zit daar het probleem hé ;-)
                                Je moet tegenwoordig de uitbreidingskaarten niet meer configureren voor je deze erin steek (zit tegenwoordig allemaal op het MB)
                                geen IRQ's instellen, plaats in het RAM configureren, allemaal niet meer nodig, tegenwoordig Plug en Play.........
                                en hopen dat het werkt ;-)

Comment

Working...
                                X