Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10 heeft zichzelf geïnstalleerd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Windows 10 heeft zichzelf geïnstalleerd

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Neen mijn mails komen toe op een aparte HD, die HD wordt dan gekopieerd elke week en van die kopie wordt maandelijks nog eens een kopie gemaakt die bijgehouden wordt in de kluis.
    Maar mijn outlook is verdwenen dus kan ik de mails op de pc niet openen, trouwens alles van office is eraf gesmeten.
    Alle progs die niets met windows te maken hebben zijn verwijdert, ook alle herstelpunten uit windows 7 zijn verwijdert.

Uiteraard worden alle documenten, RAW foto's, PSD bestanden, afgewerkte foto's, mails .... enz ook op aparte HD's bijgehouden die dezelfde behandeling krijgen als hierboven reeds beschreven

M.a.w. ik kan alles wel weer terugzetten, dat is het probleem niet hoor maar het is toch weer een rompslomp voor iets waar je niet voor gekozen hebt.

grts
    Sieg
    Als je alles opnieuw kan installeren is het niet zo erg, dan begin je met een propere lei.

Ik heb ook een clean install van Windows 10 moeten doen omdat de upgrade van W8.1, upgrade van W8, upgrade van W7 problemen gaf met de updates (oa terug te brengen op de reserved partition die ik er ook heb afgesmeten).
    Heb nu een mooie lijst met de sleutels van al mijn softwarelicenties (en de installatiemedia voor zover je ze niet kan downloaden).
    Ik heb alles wat ik nodig had terug kunnen installeren, ook programma's die zogenaamd niet compatiebel zijn.
    Je bent er wel een dag of twee mee zoet.

Comment

Inderdaad Geert daar staat een map Windows Old, die map is 48 GB groot
      Maar de map met program files is volledig leeg.
      Snap niet hoe die map (Windows Old) dan zoveel gig kan zijn eigenlijk ?
      Misschien staat alles wel verborgen, zal dit eens toonbaar maken

grts
      Sieg
      Daar zit toch je ganse oude versie in Sieg, zelf heb ik er nooit iets mee gedaan, daar ik zeer tevreden ben met W10
      net deze map wordt na 30 dagen automatisch verwijderd, bij een soort update.
      Hoe je het dus moet terug zetten, dat weet ik niet, maar misschien kan DIT HIER je helpen.
      Ga naar Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Herstel. In dit venster zie je de optie om terug te gaan naar je oude Windowsversie. Wanneer je op Aan de slag drukt en bevestigt start je dit proces, dat overigens wel wat tijd in beslag neemt. Let op: de optie is beschikbaar tot 31 dagen na de upgrade naar Windows 10.

Comment

Wel Geert dat staat er bij mij dus niet tussen "Terug naar Windows 7"
        Er zijn enkel twee mogelijkheden bij mij te zien, "Deze PC opnieuw instellen" en "Geavanceerde Opstartopties"

Uiteraard heb ik dat weer voor hé

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Trouwens ik zie ook dat in Windows 10 en vele lettertypes zijn verdwenen
          Als je dan zoekt naar een bepaald type is alles te betalen, 49 dollar voor een lettertype ... het moet niet gekker worden natuurlijk.
          Ik werk veel met het lettertype "PAPYRUS", wordt o.a. ook gebruikt om m'n site
          Weet iemand hoe ik daar kan aan geraken ??

grts
          Sieg

Comment

Trouwens ik zie ook dat in Windows 10 en vele lettertypes zijn verdwenen
            Als je dan zoekt naar een bepaald type is alles te betalen, 49 dollar voor een lettertype ... het moet niet gekker worden natuurlijk.
            Ik werk veel met het lettertype "PAPYRUS", wordt o.a. ook gebruikt om m'n site
            Weet iemand hoe ik daar kan aan geraken ??

grts
            Sieg
            Op DAfont.com http://www.dafont.com/papyrus-ebo.font
            http://www.smuttynose.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
              Is helaas niet het Papyrus lettertype dat Sieg bedoelde op sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Is helaas niet het Papyrus lettertype dat Sieg bedoelde op sieg.be
                Deze dan wellicht wel: http://www.myfontfree.com/papyrus-my...m126f37343.htm
                http://www.smuttynose.nl

Comment

Deze "Parchment" lijkt er wel sterk op.

Edit: hier staat de originele Papyrus:

Ik dénk gratis...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                    Yup, 'k was juist te laat.

Mocht het toch niet lukken om die te downloaden, of je er nog andere .ttf bestanden missen, kunnen we die altijd naar Sieg doormailen
                    Iedereen heeft die fonts standaard wel op een pc staan, zou zonde zijn om hiervoor te gaan betalen.

Comment

Bedankt mensen, het lettertype staat wel nog tussen de lijst van Windows 10
                      Alleen staat het op een compleet andere plaats en moest ik het programma wat ik gebruik om mijn site up to date te houden aanpassen.
                      Toch al iets wat in orde is en weer naar behoren werkt.

Ben ondertussen toch al halfweg met het installeren van de programma's pfffff
                      Maar we gaan verder ....

grts
                      Sieg

Comment

Waar een goede BU allemaal nuttig voor kan zijn hé. [emoji1]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                          Ik, met mijn win7 twijfel nog steeds ...
                          ikke met mijne win 7 NIET dn 10 komt hier niet binnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                            Goh, ik ken zoveel mensen die met een computer werken, maar die er eigenlijk niet mee kunnen werken. En dan laat men die blindelings begaan en hebben die altijd wat voor.

Op het werk onlangs ook nog collega's: "ik vind mijn document niet meer terug..."
                            > "waar heb je het opgeslaan?"
                            "ah, op de pc"
                            > "ja, maar in welke map?"
                            "hoezo welke map?"
                            > ...

Dan zie je dat ze heel wat extra toolbars geïnstalleerd hebben staan, en dan beweren "dat ze die daar zelf nooit hebben opgezet".
                            Er zijn altijd wel mensen die bij een software installatie vergeten hokjes uitvinken waarin staat dat bepaalde onnodige software ook geïnstalleerd moet worden.
                            Allerhande onnodige plugins addons, weet ik veel. En die hun pc nooit opschonen.
                            Dan zie je dat hun data overal in een wirwar van mappen ongestructureerd opgeslagen staat.

Soit... ik stel me er geen vragen meer bij.
                            Helemaal correct, voor mij het type gedrag van de doorsnee gebruiker .... ik placht mijn gebruikers destijds daarmee te confronteren door te zeggen dat als ze hun auto op dezelfde manier zouden gebruiken als hun PC dan waren ze op een week allemaal morsdood aka irreparabel verongelukt !! haha

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                              Al 25 jaar, dan zit daar het probleem hé ;-)
                              Je moet tegenwoordig de uitbreidingskaarten niet meer configureren voor je deze erin steek (zit tegenwoordig allemaal op het MB)
                              geen IRQ's instellen, plaats in het RAM configureren, allemaal niet meer nodig, tegenwoordig Plug en Play.........
                              en hopen dat het werkt ;-)
                              De uitdrukking "Plug & Pray" bestaat al hééél lang hoor ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                                ikke met mijne win 7 NIET dn 10 komt hier niet binnen.
                                .. tot Microsoft er de stekker uit trekt ...

Comment

Working...
                                X