Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat was je eerste auto ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat was je eerste auto ?

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Nu kost ne simpele Yaris al 14.000€ of afgerond 565.000 Bef.
    Kleine verandering op die jaren.
    Onlangs nog over gesproken met mijn ouders. Hun eerste wagen(tje) was een nieuwe Fiat 770 Jagst, maar ze wisten niet meer hoeveel ze er toen voor betaald hadden.
    Werd aangekocht om hun plechtige communicant (ikke) in te vervoeren naar de familie... om een beetje te snoeven zeker .
    Communies waren toen (ijk weet niet hoe het nu is) één en al snoeverij.

Wel wisten ze nog exact de prijs voor hun tweede nieuwe, nl. de Taunus 15M (waar ik mee leerde rijden).... dat was 84.000 Bef.

Comment

Eerste eigen auto in 1984 was een Toyota Corolla van de 4de generatie (2 jaar oud). Een van de beste auto's die ik ooit gehad heb. Motor liep als een naaimachientje. Afscheid van genomen toen er een versnellingsbak probleem optrad. Ik herinner me nog dat ik er toen mee naar de automarkt van Anderlecht ben gereden. Moest echter niet eens binnenrijden. Daarvoor werden we op straat reeds aangesproken door enkele Afrikanen. Op vijf minuten handje contantje verkocht aan een mooie prijs. Corolla's waren toen zeer gegeerd voor export.
      Ik hang niet zo vast aan een merk. Sindsdien heb ik gereden in een renault 19, ford mondeo, citroen c5, alfa 159 en sinds kort een audi A3 sedan.
      Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
      And why do we fall, Bruce?

Comment

In 1975 een Mini Cooper 1300CC John Player Special uitvoering.....
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Mijn eerste: 1967

Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

...bonuspunten voor wie weet welke camera wordt gebruikt - https://www.youtube.com/watch?v=l_HxlEfMvao
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
              Mijn eerste: 1967

toevallig deze namiddag nog zo één zien rijden met een O plaat
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Wat te denken van de sportkar (weliswaar in hemelsblauw metalizé) waarin ik samen met een paar gelijkgestemden en twee speakers in de achterplank, eind jaren zeventig begin jaren tachtig van de ene dancing naar de andere parochiezaal scheurde.
                Als je de motorkap opende kon je de katten nog onder de auto zien lopen.
                Méér dan een motor, een demareur, een batterij, en nog wat noodzaken vond je er niet...'t is nu wel anders.
                Roesten deed ie ook, maar daar had je toen van die mooie stickers voor
                Last edited by dréten; 10 mei 2016, 19:59.

Comment

Mijn eerste en huidige
                  2012 fiat 500c

FLICKR PHOTOSTREAM
                  Just try to comprehend that which you'll never comprehend

Comment

Auto waarin ik heb leren rijden: de VW Jetta (het oude vierkante model gebaseerd op de Golf II) van mijn ouders.

Eerste "eigen" gezinswagen: Seat Leon, vorige model. Ondertussen een nieuwe, de Leon ST FR.

En als echte "eigen" wagen, waar enkel ik in rijd: Nissan Terrano II, korte wielbasis, en veel werk aan gedaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door !Karen Bekijk bericht
                      Mijn eerste en huidige
                      2012 fiat 500c

Mijn vriendin heeft er ook zo eentje (in zwarte uitvoering). Wel geen super succes (ding heeft nu nog geen 9000 km...) : de voeding voor de ingebouwde Tom tom is stuk, de koffer kon niet meer open (blijkbaar door een softwarefout in de sturing van het dak), de koppeling doet rare dingen en het ding zuipt benzine, in combinatie met een motor die in lage toeren gewoon niet vooruit gaat.

Is een sympathiek auto'tje, maar Fiat zou het toch degelijker mogen afwerken...
                      Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                      X