Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat was je eerste auto ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Wat was je eerste auto ?

    Vandaar dus ook mijn rijbewijs... ik vergat nog de Unimog en eenmaal de M.A.N. truck. Al heb je (en ik) een C+E , dan mag je er nog niet mee rijden (met een truck)vanwege een of meerdere attesten.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #32
      Re: Wat was je eerste auto ?

      Rode oude seat ibiza 1400CC, handchoke en te hoge ralenti
      Wel redelijk vinnig
      Smart-looking hatchback penned by Ital Design and engineered by Porsche


      Leren rijden in een volvo 340 ook met choke
      Last edited by Mordred; 26 april 2016, 16:41.
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

      Comment


      • #33
        Re: Wat was je eerste auto ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
        Rode oude seat ibiza 1400CC, handchoke en te hoge ralenti
        Wel redelijk vinnig
        http://classics.honestjohn.co.uk/reviews/seat/ibiza/
        Trekt verdacht veel op een Datsun Cherry, Alfa had ook zo'n model..

        edit, deze , veel zien rijden in IT, niet hier.
        Last edited by toerist; 26 april 2016, 16:46.
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #34
          Re: Wat was je eerste auto ?

          Ford Consul 1700 (benzine)
          Honda Civic model 2 1300 (benzine)
          Ford Taunus model 2 1600 benzine (de slechtste ooit, aangekocht voor een symbolische frank).
          Golf 1 GTi 1600
          Golf 2 1300
          Mercedes 123 300D (de beste ooit)

          Met al deze wagens heb ik meer (probleemloze) km's gebold dan de aankoopprijs in Belgische Frank

          Nu : Mercedes 200 E (nog 50.000 km en ik zit ook aan deze magische grens).
          Nissan Patrol 2800 TD-6 intercooler turbo SE

          Zoals gezegd : de beste was de 300D, de allerslechtste de Ford Taunus. Rotkar. Noem een defect, hij had het : stuurhuis sloeg vast, startmotor kapot, distributieriem door, bougie in stukken gevlogen en door de uitlaat naar buiten met alle schade vandien, voorveer gebroken, radiator kapot, VV-carburator kapot, roest aan alle kanten ....)
          Fabrication Ordinaire Reparation Difficile :-(
          Ik wil NOOIT geen Ford meer. Je kan een reputatie erg snel kapot maken.

          Leren rijden met een Opel Olympia 1700 met versnellingen aan het stuur (12 jaar).

          Motoren zijn moeilijker :
          Kawa 350 mach 2, Kawa 900, Kawa KX250, Honda CR500, Honda XR250, Honda XR700, Husaberg 700 en Kawa KZ1300. De laatste drie staan nog in de garage.
          De Golfs zijn onlangs verkocht.

          Comment


          • #35
            Re: Wat was je eerste auto ?

            Mijn eerste wagen was een BMW 700 Luxus in 1965:



            Citroen geel/groen en roesten zoals alle auto's uit die tijd.
            Alleen was BMW in alles veel duurder dan andere merken.
            Nooit zo'n slechte auto meer gehad, of misschien toch, een Citroën GS:



            Niks roest dankzij Dinitrol maar tussen twee smeerbeurten (2.500Km) 3/4L olie bijvullen.
            Om de 5.000 Km nieuwe bougies en vis platinés.
            1 x hydraulische leiding naar de vaantjes.
            1 x cardanassen naar de knoppen.
            1 x De sferen (de veringen dus) naar de haaien.
            X aantal keer mijn handrem laten opstaan bij het wegrijden en telkens was heel dat spul naar de kl#ten.
            Op gebied van de elektriek was dat ook een catastrofale auto.
            En zeggen dat deze auto ooit verkozen was als Europese auto van het jaar!!!
            Van mij mogen ze de Franse auto's in Frankrijk houden, zou nooit nog een Franse auto kopen.

            Mijn beste auto ooit was een Mazda 323F trsi, na 13 jaar verkocht omdat die met mijn pijnlijke rug te laag was.
            Op 't laatst kon ik er nog moeilijk uit kruipen.
            Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #36
              Re: Wat was je eerste auto ?

              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
              Met al deze wagens heb ik meer (probleemloze) km's gebold dan de aankoopprijs in Belgische Frank.
              Hangt ervan af of je nieuwwaarde of tweedehandswaarde bedoelt.
              Vermoedelijk het tweede. ☺
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #37
                Re: Wat was je eerste auto ?

                Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                Mijn eerste wagen was een BMW 700 Luxus in 1965:

                Mijn nonkel had er ook zo eentje in die jaren Luc, motor van een moto (luchtgekoelde boxer BMW) achteraan geplaatst.
                Vooraan lag daar steeds een zak zand in van 50 Kg, voorkant was niet echt stabiel te noemen.

                Comment


                • #38
                  Re: Wat was je eerste auto ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Hangt ervan af of je nieuwwaarde of tweedehandswaarde bedoelt.
                  Vermoedelijk het tweede. ☺
                  Vaneigens. Ik zei dan dus ook duidelijk : aankoopprijs.
                  Ik heb nog maar één keer een nieuwe gekocht (de Honda Civic), een auto is risicokapitaal en verliest ook te snel zijn waarde. Mijn gedacht is niet ieders gedacht.
                  De Civic (basic) kostte in 1980 150.000 BEF en ik heb er op 11 jaar 175.000 km mee gebold. Drie defecten : een lekkende radiator, een stuurslot en een startmotor. Kon toen perfect worden gevonden op de sloop voor een belachelijk bedrag.
                  Civic vervangen door een Golf 1 GTi met 180.000 km voor 75.000 BEF, ook 11 jaar oud. Meer dan 100.000 probleemloze -en plezierige- km's mee gereden. Enige kost op het einde : benzinepomp + relais (sloop).
                  GTi onlangs verkocht voor 3000 €
                  In de staat waarin hij was.

                  Bijna alle mensen denken daar anders over, ik vind dit prima, daar niet van.
                  Aan de andere kant moet ik zeggen : ik heb me maar twéé keer moeten laten slepen (door mezelf) en dat was door die rottige Taunus (distributieriem) en met de 300D (koppeling begaf na 450.000 km, iets wat ik nu niet bepaald een negatief punt vind).

                  Comment


                  • #39
                    Re: Wat was je eerste auto ?

                    Renault R4
                    opel manta 2000SR
                    mercedes 240TD
                    mercedes 300TD(toen gingen de taksen op een 3 liter de hoogte in)
                    mercedes C 200CDI
                    mercedes B 200CDI
                    volgende weet ik nog niet eens met mercedes gereden geraak je er moeilijk vanaf.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Wat was je eerste auto ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                      volgende weet ik nog niet eens met mercedes gereden geraak je er moeilijk vanaf.
                      Over mijn B 200 en C 220 viel nogthans niet veel te stoefen hoor....

                      B200 slechte voorophanging en grondspeling (was een gekend probleem bij de eerste modellen en opgelost
                      bij de tweede versie)
                      En de C220, daar heb ik toch wel wat elektronische prullen aan gehad.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Wat was je eerste auto ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                        Vaneigens. Ik zei dan dus ook duidelijk : aankoopprijs.
                        Klopt, maar van een nieuwe heeft men ook een aankoopprijs hé ... alhoewel dat je anders wel héél veel zou moeten gereden hebben. 😆

                        Hier was eerste auto een tweedehands ... van mijn vader zijn werk afgekocht.
                        Was nog maar een goed jaar oud en weinig km.
                        Daarna altijd nieuw gekocht, maar wel altijd van speciale acties proberen genieten want dat scheelt heel veel.
                        Restwaarde hangt vooral af van het merk, Japans of Frans is daar niet goed voor en Italiaans nog veel minder.
                        Twee BMW's gehad en verkocht na 10 en 11 jaar ... beiden verkocht aan 1/3 van aankoopprijs.
                        Berekend met onderhoudskosten waren dat de goedkoopste wagens, Nissan de duurste.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Wat was je eerste auto ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Over mijn B 200 en C 220 viel nogthans niet veel te stoefen hoor....

                          B200 slechte voorophanging en grondspeling (was een gekend probleem bij de eerste modellen en opgelost
                          bij de tweede versie)
                          En de C220, daar heb ik toch wel wat elektronische prullen aan gehad.
                          Mijn C 200 had 330000kmals de zoon niet op tijd kon stoppen en dat zonder noemenswaardige problemen.Nu rij ik al 7 jaar met de B( is de 2de versie) en deze heeft enkel radiator van airco defect gehad ( steen of iets dergelijk) en de rechterbuitenspiegel (is een gekend probleemmet inklapbare spiegels , draden breken af).Heb eigenlijk nog met geen enkele van mijn mercedessen echt grote problemen gehad.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Wat was je eerste auto ?

                            Mijn eerste was een witte Toyota Celica 1971. Nieuwprijs toen +/- 140.000 Bef. Was toen best wel een knap karretje.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Wat was je eerste auto ?

                              Toen ik mijn eerste eigen wagen had, leek het of bijna iedereen van mijn leeftijd deze had .
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment


                              • #45
                                Re: Wat was je eerste auto ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door quidam Bekijk bericht
                                Mijn eerste was een witte Toyota Celica 1971. Nieuwprijs toen +/- 140.000 Bef. Was toen best wel een knap karretje.
                                Nu kost ne simpele Yaris al 14.000€ of afgerond 565.000 Bef.
                                Kleine verandering op die jaren.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X