Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

    Oorspronkelijk geplaatst door twijfelaar 15 Bekijk bericht
    topic mag afgesloten worden, aan allen die minder of meer positief reageerden , bedankt.
    Dan mag niemand anders meer interesse hebben in dit topic of eigen ervarig/mening posten?
    Er zijn hier trouwens ook geen negatieve of positieve reacties ... enkel andere meningen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #32
      Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Dan mag niemand anders meer interesse hebben in dit topic of eigen ervarig/mening posten?
      Er zijn hier trouwens ook geen negatieve of positieve reacties ... enkel andere meningen.
      Eigenlijk heeft die mevrouw wel wat gelijk hé VerSeg, zij stelt een vraag, en binnen de paar antwoorden krijgt ze een hoop blubber
      over haar hoofd, tegenwoordig is dat hier de mode of wat bij BD.........

      Zoals ik in #27 zeg, zouden wij die mannen met hun Coyote dankbaar moeten zijn, de helft van de traffic gegevens die we tegenwoordig via RDS
      binnen krijgen komt van die interactieve Coyote gegevens, zo kan je op elk moment zien wat er zich op je reisweg afspeelt, ik kan het zelfs real
      time opvragen op het scherm van mijn auto als ik dat wil, Frankrijk bv. KLIK

      Comment


      • #33
        Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

        Dat sommigen goede raad als blubber beschouwen, daar kan ik niks aan doen.



        In het West-Vlaamse Wielsbeke is vrijdagnamiddag een automobilist overleden bij een ongeval. De man week na een bocht van de rijbaan af, reed door een tuin en een haag en strandde tegen de hoek van een huis. Hij was op slag dood.



        De eerste is niks kwijt, de tweede is enkel zijn speelgoed kwijt, de derde en de vierde zijn alles kwijt.
        En zonder uitzondering allemaal overdreven snelheid.
        Wie niet horen wil moet voelen zeker !?

        Soms moet je dus al eens wat blubber over het hoofd krijgen om wakker te worden, want zonder blubber worden ze soms niet meer wakker.
        En wie dit niet erg vindt....tsja, het zij zo zeker .

        Comment


        • #34
          Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Zoals ik in #27 zeg, zouden wij die mannen met hun Coyote dankbaar moeten zijn, de helft van de traffic gegevens die we tegenwoordig via RDS
          binnen krijgen komt van die interactieve Coyote gegevens, zo kan je op elk moment zien wat er zich op je reisweg afspeelt, ik kan het zelfs real
          time opvragen op het scherm van mijn auto als ik dat wil, Frankrijk bv.
          Verkeersinfo via RDS kunt ge in België weinig vertrouwen want ongevallen of files worden meestal gemeld als ze al opgelost zijn.
          Enkel de dagelijkse structurele files kunnen ze meestal correct en tijdig melden.

          Straf dat dit in Frankrijk of Nederland wel allemaal redelijk goed kan werken (verkeersinfo).

          En die mevrouw haalt zelf aan dat men moet afwijken in deze richting ... ze vraagt er eigenlijk zelfs om.

          Ze wil een Coyote "misbruiken" ... niet om veiliger te kunnen rijden, maar om meer overtredingen te kunnen doen zonder gepakt te worden.

          Mij interesseert eerder een systeem dat me verwittigt wanneer ik per toeval iets over het hoofd heb gezien.
          Last edited by VerSeg; 16 april 2016, 09:27.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #35
            Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Verkeersinfo via RDS kunt ge in België weinig vertrouwen want ongevallen of files worden meestal gemeld als ze al opgelost zijn.
            Enkel de dagelijkse structurele files kunnen ze meestal correct en tijdig melden.

            Straf dat dit in Frankrijk of Nederland wel allemaal redelijk goed kan werken (verkeersinfo).

            En die mevrouw haalt zelf aan dat men moet afwijken in deze richting ... ze vraagt er eigenlijk zelfs om.

            Ze wil een Coyote "misbruiken" ... niet om veiliger te kunnen rijden, maar om meer overtredingen te kunnen doen zonder gepakt te worden.

            Mij interesseert eerder een systeem dat me verwittigt wanneer ik per toeval iets over het hoofd heb gezien.
            Wij komen nogal frequent in Frankrijk met de wagen, en inderdaad daar werkt het RDS systeem quasi perfect, al meermaals ondervonden.
            De ingebouwde GPS van mijn zwalpend bootje toont zelfs een oranje lijn langs het traject waar ik ga rijden indien er wegenwerken zijn.
            Dàt vind ik dus allemaal prima .

            Comment


            • #36
              Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Wij komen nogal frequent in Frankrijk met de wagen.
              Dan heb ik ook nog een vraag voor U Ivan, gebruik jij Télépéage op de snelweg?
              Indien wel, is dat dan de moeite waard voor een drietal keer per jaar?
              De voordelen ken ik, maar wat zijn de nadelen.
              Sorry, net gezien dat hier reeds een draadje over is gemaakt in 2011 http://forum.belgiumdigital.com/f59/...jk-371474.html
              Last edited by Guest42; 16 april 2016, 16:42.

              Comment


              • #37
                Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Dan heb ik ook nog een vraag voor U Ivan, gebruik jij Télépéage op de snelweg?
                Indien wel, is dat dan de moeite waard voor een drietal keer per jaar?
                Veel zal van het moment afhangen waarop je daar passeert.
                De keren dat wij aan een péage staan, dan betalen we met kredietkaart en meestal nooit meer dan 2 à 3 auto's voor ons.
                Op een paar seconden is het betaald.
                Maar er zijn ook momenten waarop het drukker is natuurlijk.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #38
                  Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Dan heb ik ook nog een vraag voor U Ivan, gebruik jij Télépéage op de snelweg?
                  Indien wel, is dat dan de moeite waard voor een drietal keer per jaar?
                  De voordelen ken ik, maar wat zijn de nadelen.
                  Sorry, net gezien dat hier reeds een draadje over is gemaakt in 2011 http://forum.belgiumdigital.com/f59/...jk-371474.html
                  Nooit. Ik geloof dat je een soort forfait moet betalen van ongev. 12 euro, en je dan een badge of zo krijgt die je aan je voorruit moet plaatsen. Je bent dus sowieso die 12 euro kwijt (als ik het goed voor heb).
                  Wij nemen gewoon één van de poorten met het opschrift 'carte' of het embleem van een bankkaart (waar bijna nooit een kat staat), Visakaart er in, zelfs geen code nodig en op een paar seconden ben je er door.
                  Velen staan aan te schuiven aan de andere poorten omdat ze waarschijnlijk denken "welke kaart hebben we hier nodig" .
                  We reizen ook nooit in het hoogseizoen, dus is er sowieso nooit file aan de péagepoorten.
                  Wanneer er echter iemand voor je staat die begint te klooien, of zijn péageticket niet vindt, of, of... dan moet je soms een minuutje geduld hebben.
                  Maar voor iemand die bvb. maandelijks door Frankrijk rijdt, zal het wel gemakkelijker zijn. Bij ons beperkt dit zich tot een drie, soms viertal keer/jaar, en wij nemen ook niet altijd de autoweg.
                  Vanaf 700 à 800 km ver doen we het reeds in twee dagen, kwestie dat we onze vakantie laten beginnen vanaf minuut één dat we in de wagen zitten, en nog eens bijkomend lekker kunnen tafelen 's avonds.
                  Als je maar 400 km op een dag doet, dan kan je evengoed de N wegen nemen, die op de meeste plaatsen ook reeds viervakswegen zijn, alleen is het met de regelmaat van een klok de snelheid tot 50 km/u te laten zakken wanneer je door een dorpje of stadje komt, maar ook hier is er op veel plaatsen reeds een soort ring rond het dorp of stadje gelegd.

                  Comment


                  • #39
                    Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Nooit. Ik geloof dat je een soort forfait moet betalen van ongev. 12 euro, en je dan een badge of zo krijgt die je aan je voorruit moet plaatsen. Je bent dus sowieso die 12 euro kwijt (als ik het goed voor heb).
                    Wij nemen gewoon één van de poorten met het opschrift 'carte' of het embleem van een bankkaart (waar bijna nooit een kat staat), Visakaart er in, zelfs geen code nodig en op een paar seconden ben je er door.
                    Velen staan aan te schuiven aan de andere poorten omdat ze waarschijnlijk denken "welke kaart hebben we hier nodig" .
                    We reizen ook nooit in het hoogseizoen, dus is er sowieso nooit file aan de péagepoorten.
                    Wanneer er echter iemand voor je staat die begint te klooien, of zijn péageticket niet vindt, of, of... dan moet je soms een minuutje geduld hebben.
                    Maar voor iemand die bvb. maandelijks door Frankrijk rijdt, zal het wel gemakkelijker zijn. Bij ons beperkt dit zich tot een drie, soms viertal keer/jaar, en wij nemen ook niet altijd de autoweg.
                    Vanaf 700 à 800 km ver doen we het reeds in twee dagen, kwestie dat we onze vakantie laten beginnen vanaf minuut één dat we in de wagen zitten, en nog eens bijkomend lekker kunnen tafelen 's avonds.
                    Als je maar 400 km op een dag doet, dan kan je evengoed de N wegen nemen, die op de meeste plaatsen ook reeds viervakswegen zijn, alleen is het met de regelmaat van een klok de snelheid tot 50 km/u te laten zakken wanneer je door een dorpje of stadje komt, maar ook hier is er op veel plaatsen reeds een soort ring rond het dorp of stadje gelegd.
                    Dacht ik al Ivan, dus gewoon verder doen zoals we het ook reeds jaren doen, ik heb gewoon gelezen dat er ook de mogelijkheid was om deze badge ook per maand te kopen, 1,2 € of zoiets, vond ik wel interessant, maar zoals je zegt, eigenlijk de moeite niet voor die paar ritten.
                    Normaal doen wij dat op op dezelfde manier als jullie, eerste 700 á 800 Km snelweg, dan ergens een hotelletje (niet altijd even gemakkelijk vrij te vinden indien niet geboekt) en s'anderendaags de rest ook veelal via N wegen, tenminste als het geen regio is met iedere 200 meter een rond punt....
                    In juli naar Castelmaron Sur Lot, dikke 900 Km, zal in één keer zijn denk ik, we zien nog wel.

                    Comment


                    • #40
                      Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Dacht ik al Ivan, dus gewoon verder doen zoals we het ook reeds jaren doen, ik heb gewoon gelezen dat er ook de mogelijkheid was om deze badge ook per maand te kopen, 1,2 € of zoiets, vond ik wel interessant, maar zoals je zegt, eigenlijk de moeite niet voor die paar ritten.
                      Normaal doen wij dat op op dezelfde manier als jullie, eerste 700 á 800 Km snelweg, dan ergens een hotelletje (niet altijd even gemakkelijk vrij te vinden indien niet geboekt) en s'anderendaags de rest ook veelal via N wegen, tenminste als het geen regio is met iedere 200 meter een rond punt....
                      In juli naar Castelmaron Sur Lot, dikke 900 Km, zal in één keer zijn denk ik, we zien nog wel.
                      Wij doen het niet zoals jullie. Wanneer onze bestemming 700 à 800 km ver is doen we het reeds in twee dagen via N wegen. Het is te zien welke richting we uit gaan, maar ik weet bvb dat de peage begint in Arras en aan de andere kant na Nancy, vanaf daar gaan we de N wegen op.
                      Eerste dag een uur of vijf rijden, rond 14/15 uur een mooi stadje dorpje uitkiezen waar iets te zien is en waar ook een goed hotelletje is (praktisch altijd Logis et auberges de France, nu kortweg Logis genaamd - met hun cataloog op mijn vrouw haar schoot zien we waar hun hotels zich bevinden, maar meestal heb ik reeds een stadje op het oog bij vertrek). En elk jaar nemen we hun nieuwe cataloog mee in één van onze overnachtingsplaatsen.
                      Nog maar zelden vooraf geboekt wegens altijd buiten de drukke(re) perioden en al altijd plaats gevonden.
                      Dan iets gaan bezoeken of in het stadje zelf wat rondkuieren en 's avonds eens lekker tafelen.
                      's Anderendaags nog 400 km, en we komen bij onze bestemming aan rond 14/15 uur, fris als een hoentje.
                      En dat allemaal met ons zwalpend bootje.
                      Kost wel iets meer dan in één rit rijden en péage betalen, maar dat heb ik er voor over.
                      Ik ken er die naar het Zuiden van Frankrijk rijden in één rit, en dan een ganse dag moeten liggen uitpuffen op het strand om te bekomen van de lange rit.
                      En fier dat ze zijn, dat dit in één rit doen . Maar ieder zijn goesting.
                      Last edited by Guest17; 18 april 2016, 09:11.

                      Comment


                      • #41
                        Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Nooit. Ik geloof dat je een soort forfait moet betalen van ongev. 12 euro, en je dan een badge of zo krijgt die je aan je voorruit moet plaatsen. Je bent dus sowieso die 12 euro kwijt (als ik het goed voor heb).
                        Wij nemen gewoon één van de poorten met het opschrift 'carte' of het embleem van een bankkaart (waar bijna nooit een kat staat), Visakaart er in, zelfs geen code nodig en op een paar seconden ben je er door.
                        Velen staan aan te schuiven aan de andere poorten omdat ze waarschijnlijk denken "welke kaart hebben we hier nodig" .
                        We reizen ook nooit in het hoogseizoen, dus is er sowieso nooit file aan de péagepoorten.
                        Wanneer er echter iemand voor je staat die begint te klooien, of zijn péageticket niet vindt, of, of... dan moet je soms een minuutje geduld hebben.
                        Maar voor iemand die bvb. maandelijks door Frankrijk rijdt, zal het wel gemakkelijker zijn. Bij ons beperkt dit zich tot een drie, soms viertal keer/jaar, en wij nemen ook niet altijd de autoweg.
                        Vanaf 700 à 800 km ver doen we het reeds in twee dagen, kwestie dat we onze vakantie laten beginnen vanaf minuut één dat we in de wagen zitten, en nog eens bijkomend lekker kunnen tafelen 's avonds.
                        Als je maar 400 km op een dag doet, dan kan je evengoed de N wegen nemen, die op de meeste plaatsen ook reeds viervakswegen zijn, alleen is het met de regelmaat van een klok de snelheid tot 50 km/u te laten zakken wanneer je door een dorpje of stadje komt, maar ook hier is er op veel plaatsen reeds een soort ring rond het dorp of stadje gelegd.
                        Ik heb een abonnement en dat kost mij 2 € per maand als ik het gebruik (anders kostenloos). Ik schat dat dit mij gemiddeld een uurtje scheelt op een traject naar de Lot, want je moet natuurlijk ook een ticket pakken.
                        @Djivan: je zou een uurtje langer kunnen genieten van je mooie dorpje en hotelletje.
                        @demeyereg : Wij zitten een uurtje van elkaar : Duravel. Ben daar de hele zomer, als je die kant opgaat stuur mij dan een PB, dan geef ik je de coordinaten.

                        Comment


                        • #42
                          Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

                          Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
                          Ik heb een abonnement en dat kost mij 2 € per maand als ik het gebruik (anders kostenloos). Ik schat dat dit mij gemiddeld een uurtje scheelt op een traject naar de Lot, want je moet natuurlijk ook een ticket pakken.
                          @Djivan: je zou een uurtje langer kunnen genieten van je mooie dorpje en hotelletje.
                          @demeyereg : Wij zitten een uurtje van elkaar : Duravel. Ben daar de hele zomer, als je die kant opgaat stuur mij dan een PB, dan geef ik je de coordinaten.
                          Een uurtje of tweemaal een uurtje langer genieten is de moeite niet hé jv2e, wanneer we iets langer willen genieten dan boeken we wel een weekje meer . We hebben tijd zat, vandaar.

                          PS De Lot is zowat de enige regio die wij nog niet aandeden tijdens één van onze 26 Frankrijkvakanties , terwijl ik jaaaaren geleden al veel mooie dingen er over gehoord had van een collega die er verschillende keren was geweest.
                          Gaan we toch eens ergens moeten inplannen.

                          Comment


                          • #43
                            Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            De Lot is zowat de enige regio die wij nog niet aandeden tijdens één van onze 26 Frankrijkvakanties , terwijl ik jaaaaren geleden al veel mooie dingen er over gehoord had van een collega die er verschillende keren was geweest.
                            Gaan we toch eens ergens moeten inplannen.
                            Zeker een aanrader voor wie van wat rust houdt, en toch een en ander wil bezoeken Ivan.
                            Waar wij zitten is zowat de fruitstreek van Frankrijk.

                            Comment


                            • #44
                              Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Een uurtje of tweemaal een uurtje langer genieten is de moeite niet hé jv2e, wanneer we iets langer willen genieten dan boeken we wel een weekje meer . We hebben tijd zat, vandaar.

                              PS De Lot is zowat de enige regio die wij nog niet aandeden tijdens één van onze 26 Frankrijkvakanties , terwijl ik jaaaaren geleden al veel mooie dingen er over gehoord had van een collega die er verschillende keren was geweest.
                              Gaan we toch eens ergens moeten inplannen.
                              Welkom, waar wij zitten is het meer de Cahors-wijnstreek, en is inderdaad sympathiek om te bezoeken, ook het aangrenzende Lot et Garonne, en natuurlijk de Dordogne.

                              Comment


                              • #45
                                Re: coyote wat is er nu van toegelaten of niet in Frankrijk

                                Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
                                Welkom, waar wij zitten is het meer de Cahors-wijnstreek, en is inderdaad sympathiek om te bezoeken, ook het aangrenzende Lot et Garonne, en natuurlijk de Dordogne.
                                Langs de Dordogne verbleven wij wel reeds een paar weken, met als uitvalsbasis Souillac.
                                Is de Lot een beetje vergelijkbaar qua streek/landschap met de Dordogne, dan kan het mij zeker bekoren.

                                PS We zijn wel aan het afdwalen hé, heeft niks meer met de coyote te maken, maar we informeren elkaar toch, en dat is het voornaamste.

                                Comment

                                Working...
                                X