Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zaventem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zaventem

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
    Ik zou me er toch vragen bij stellen in zijn plaats...
    Het is een advocaat, hé. Die stellen zich geen vragen
    Wat we er ook mogen van denken, iedereen heeft recht op een advocaat.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Akkoord met je tweede zin, niet met je eerste.

Ik ken ook menselijke advokaten.

Comment

om vragen te stellen moet je kunnen "denken"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Als je in Indië, China, Turkije, Brazilië etc een hotel, luchthaven of groot treinstation binnen gaat, dan passeer je door een metaaldetector, en je bagage gaat door een scanner.

Ik heb kort na de aanslagen in Parijs nog gevlogen, en was verwonderd dat ik slechts 2 gewapende militairen rond zag hangen in de vertrekhal.
          Met slechte wil (en dat is nu zeker bewezen), maakt een terrorist daar een pak slachtoffers vooraleer die hun wapen scherp hebben gezet.
          WIl je telkens je een station binnen gaat eerst door een scanner? Ik denk dat dit niet haalbaar is. Trouwens het is die mannen er alleen maar om te doen om onze samenleving te ontwrichten en het wantrouwen tussen de mensen aan te wakkeren. Gaan we daarin mee dan hebben ze hun doel bereikt. Ik weiger dus daarin mee te gaan en besef maar al te goed dat de kans om in een verkeersongeval te blijven vele malen groter is dan door zo een terrorist de dood te vinden.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

We moeten hier klaar blijven denken.

Mr. Mary laat ONS systeem gelden, niet het hunne... We mogen nu niet in de valkuil trappen door die figuren wegens de klassieke 'procedure fouten' het hazepad te laten kiezen.
            Dit gezegd zijnde zou ik het echt niet erg vinden die klojos de kus van ms. guillotine te laten genieten.
            YMMV
            Last edited by Nerdifant; 23 maart 2016, 10:09.
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
              Toch ook vreemd die Sven Mary... toch goed betaald (de normale man krijgt zo iemand niet als advocaat) of zo'n grote mediahoer dat hij dit proces voor een 'vriendenprijsje' doet?
              Tjah hij moet er iets voor doen hé, je kan wel véél vragen ... krijgen is iets anders

grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Advocaten zijn een beroep als een ander, we moeten hun rekening niet maken.
                Net als Tommie1 ken ik heel menselijke advocaten.
                Ooit hebben we ze misschien zelf nodig.
                Ons rechtssysteem voorziet gelukkig op het recht op advocaat, iets waar we blij om mogen zijn.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                  ... Ons rechtssysteem voorziet gelukkig op het recht op advocaat, iets waar we blij om mogen zijn.
                  Klopt wat je zegt, daarentegen hebben sommige hun rechten toch "verspeeld"
                  Maar dat is mijn persoonlijk gedacht hé

grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Als mensen rechteloos worden, dan is het einde zoek.

Een advokaat speelt ook een belangrijke rol door zijn beklaagde de straf te doen aanvaarden naar redelijkheid. Kan niet geloven dat Mary hier de vrijspraak gaat pleiten of verdedigen. Dat zou ook niet goed zijn voor zijn eigen reputatie.

Er zijn er al te veel geweest die onschuldig de bak in gedraaid zijn of erger.
                    En zoals Ghandi oot zei: Als het altijd oog om oog is, dan is straks de hele wereld blind.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Klopt wat je zegt, daarentegen hebben sommige hun rechten toch "verspeeld"
                      Maar dat is mijn persoonlijk gedacht hé
                      Ik hoop dat je niet naar Noord-Koreaanse, Iraanse, Saudische (... lange lijst) van systemen wil. Zelfs in Neurenberg hadden de beklaagden advocaten.

Ik denk dat er momenteel een logistieke nachtmerrie aan de gang is om al de vluchten/passagiers van al de afgeschafte en omgeleide vluchten verder te helpen. Ik zie de lucht haven niet meer open te gaan voor het drukke paasweekend. Veel gestrande vliegtuigen zijn leeg vertrokken zodat ze verder kunnen ingezet worden.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Als mensen rechteloos worden, dan is het einde zoek.

Een advokaat speelt ook een belangrijke rol door zijn beklaagde de straf te doen aanvaarden naar redelijkheid. Kan niet geloven dat Mary hier de vrijspraak gaat pleiten of verdedigen. Dat zou ook niet goed zijn voor zijn eigen reputatie.

Er zijn er al te veel geweest die onschuldig de bak in gedraaid zijn of erger.
                        En zoals Ghandi oot zei: Als het altijd oog om oog is, dan is straks de hele wereld blind.
                        Het gerecht moet inderdaad zo correct mogelijk werken om te vermijden dat iemand onschuldig in de bak terecht komt, maar soms lijkt het er op dat een klein procedurefoutje veel belangrijker is dan wat de beklaagde allemaal heeft uitgespookt.
                        De wetten zijn zo gemaakt, en daarvan kan een advocaat gebruik maken.
                        Het is aan de personen die de wetteksten opstellen om een manier te vinden om dat te voorkomen.
                        Het ligt dus niet aan de advocaat als een gangster waarvan het voldoende bewezen is dat die schuldig is vrij komt omdat er bijvoorbeeld ergens een handtekening op een document vergeten is, het ligt aan de wetten die zo opgesteld zijn dat die kleine fout tot de vrijspraak leidt.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Een klein item, maar dit baart mij toch zorgen ...
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                            Een klein item, maar dit baart mij toch zorgen ...
                            Niet leuk om te lezen. Aan de andere kant : ik ben 2x in Doel 4 geweest toen hij nog niet opgestart was en ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten saboteren, het is allemaal zo groot, zo zwaar en zo ingewikkeld ....
                            Aan de andere kant hoor je ook enkel oorverdovende stilte na die sabotageactie van een tijd geleden. De turbine, weet je nog ?

Aan de andere kant : er zijn meer kernreactoren in België dan de meesten beseffen en waar je véél gemakkelijker binnen kan. Ik heb zelf drie weken gewerkt in een ervan en op het laatst kregen we een rondleiding tot bij de reactor en de kamer waar de splijtstoffen lagen.
                            Reusachtig gepantserde stalen deur met meerdere verschillende sleutelgaten (het kwam er op neer dat ze met een stuk of 7 moesten zijn om die deur te openen) en nu het leuke, en ik was de enige die het zag én opmerkte. De zware stalen bouten van de scharnieren zaten aan de ..... buitenkant. De ontreddering was een feit.
                            Nu, aan de andere kant kostte het meer moeite om die reactor werkende te houden dan hem te laten stilvallen, als er één variabele teveel afweek, hup de controlestaven naar beneden.

Aan de andere kant : ik ben blij dat die idioten niet meer fantasie hebben. Minuten na de aanslag kwamen de laatstejaars binnen (de knappe koppen uit de WetWi8). Van les geven was geen sprake. We zijn er toen van uit gegaan : je eigen leven is van geen tel maar je wil zoveel mogelijk slachtoffers maken, wat stel je voor ?
                            Ik kreeg werkelijk de rillingen toen de voorstellen kwamen, allemaal heel uitvoerbaar.
                            Even later ging het ook over de springstof die ze gebruikt hadden. Ik kan verzekeren dat de drie ingrediënten probleemloos te verkrijgen, twee ervan zelfs in de Brico :-(
                            En jawel : ik heb ze alle drie in het labo staan.
                            Alleen nog een frigo, 24 h tijd en ik kan starten want het recept heb ik ook.

Dit maakt me meer bezorgd dan die grote kerncentrales.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                              ... De zware stalen bouten van de scharnieren zaten aan de ..... buitenkant. De ontreddering was een feit...
                              Op mijn brandkoffer staan die ook aan de buitenkant

Comment

Wat heb ik gezegd ?
                                Lees dit niet als politiek, maar als actueel (om geen slot te riskeren op dit topic)...
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

Comment

Working...
                                X