Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zaventem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Zaventem

    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    Op mijn brandkoffer staan die ook aan de buitenkant
    Dat is geen probleem toch ? Een beetje brandkoffer heeft stalen pinnen die in de wanden schuiven, en dit aan de vier zijden van de deur, dus ook aan de scharnierkant.
    Je mag er dus gerust die scharnieren afslijpen, je bent geen stap nader om in de koffer te komen.
    Scharnieren dienen enkel om de deur te laten scharnieren, voor niks meer en niks minder.
    Dus slaap gerust op je koffer...euh je twee oren (als het een degelijke brandkoffer is tenminste) .

    Comment


    • #32
      Re: Zaventem

      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
      Niet leuk om te lezen. Aan de andere kant : ik ben 2x in Doel 4 geweest toen hij nog niet opgestart was en ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten saboteren, het is allemaal zo groot, zo zwaar en zo ingewikkeld ....
      Aan de andere kant hoor je ook enkel oorverdovende stilte na die sabotageactie van een tijd geleden. De turbine, weet je nog ?

      Aan de andere kant : er zijn meer kernreactoren in België dan de meesten beseffen en waar je véél gemakkelijker binnen kan. Ik heb zelf drie weken gewerkt in een ervan en op het laatst kregen we een rondleiding tot bij de reactor en de kamer waar de splijtstoffen lagen.
      Reusachtig gepantserde stalen deur met meerdere verschillende sleutelgaten (het kwam er op neer dat ze met een stuk of 7 moesten zijn om die deur te openen) en nu het leuke, en ik was de enige die het zag én opmerkte. De zware stalen bouten van de scharnieren zaten aan de ..... buitenkant. De ontreddering was een feit.
      Nu, aan de andere kant kostte het meer moeite om die reactor werkende te houden dan hem te laten stilvallen, als er één variabele teveel afweek, hup de controlestaven naar beneden.

      Aan de andere kant : ik ben blij dat die idioten niet meer fantasie hebben. Minuten na de aanslag kwamen de laatstejaars binnen (de knappe koppen uit de WetWi8). Van les geven was geen sprake. We zijn er toen van uit gegaan : je eigen leven is van geen tel maar je wil zoveel mogelijk slachtoffers maken, wat stel je voor ?
      Ik kreeg werkelijk de rillingen toen de voorstellen kwamen, allemaal heel uitvoerbaar.
      Even later ging het ook over de springstof die ze gebruikt hadden. Ik kan verzekeren dat de drie ingrediënten probleemloos te verkrijgen, twee ervan zelfs in de Brico :-(
      En jawel : ik heb ze alle drie in het labo staan.
      Alleen nog een frigo, 24 h tijd en ik kan starten want het recept heb ik ook.

      Dit maakt me meer bezorgd dan die grote kerncentrales.
      Ik denk het niet, zie #31.
      En als ze ergens zeker een degelijke koffer en/of deur hebben....

      PS Zie #1 : we zijn veilig thuis geraakt, zij het wel via Oostende, maar dat is zelfs nog wat dichter bij huis dan Zaventem.
      Last edited by Guest17; 3 april 2016, 12:26.

      Comment


      • #33
        Re: Zaventem

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Dat is geen probleem toch ? Een beetje brandkoffer heeft stalen pinnen die in de wanden schuiven, en dit aan de vier zijden van de deur, dus ook aan de scharnierkant.
        Je mag er dus gerust die scharnieren afslijpen, je bent geen stap nader om in de koffer te komen.
        Scharnieren dienen enkel om de deur te laten scharnieren, voor niks meer en niks minder.
        Dus slaap gerust op je koffer...euh je twee oren (als het een degelijke brandkoffer is tenminste) .
        Voor mij is dat geen probleem, maar je antwoordt op de verkeerde

        Comment


        • #34
          Re: Zaventem

          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          Voor mij is dat geen probleem, maar je antwoordt op de verkeerde
          Oei, sorry, ik dacht dat je bedoelde dat je je ook zorgen maakte omwille van de scharnieren aan de buitenzijde .
          Wie ooit al eens een brandkofferdeur (van een degelijke brandkoffer tenminste) in open toestand gezien heeft, zou zich geen zorgen maken om het feite dat de scharnieren aan de buitenkant zitten.
          Ze zullen eens goed gelachen hebben (wellicht wel in hun binnenste) toen die opmerking gemaakt werd in Doel 4 .

          Comment

          Working...
          X