Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe SUV kopen, help !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: SUV kopen, help !

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Bij mijn Meriva kan ik ESP niet uitschakelen, maar het is dan ook een zwalpend bootje en dan blijft het best altijd aanstaan .
    Eerder had ik het wel over uitschakelen van "tractiecontrole" ... niet echt over ESP.

Een van de wagens (boot) heeft hier wel een stabiliteitscontrole maar geen echte tractiecontrole en dus ook geen knop om dat uit te zetten.

Misschien niet bedoeld om mee te gaan crossen? 😆
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Eerder had ik het wel over uitschakelen van "tractiecontrole" ... niet echt over ESP.

Een van de wagens heeft hier wel een stabiliteitscontrole maar geen echte tractiecontrole en dus ook geen knop om dat uit te zetten.

Misschien niet bedoeld om mee te gaan crossen? ��
      Ieder merk weet voor zijn systeem wel een naam te vinden VerSeg, bij mij heet dat systeem "VDCS" (Vehicle Dynamics Control system)
      werkt in samenwerking met het ABS systeem, maar gaat zelf remmen op de wielen die grip verliezen, en terug op alle wagens die ze bouwen.
      Wat doet het? Demo: https://www.youtube.com/watch?v=mryGnENTsoI

Op DIT display perfect te volgen welke wielen en hoe lang het systeem actief is en is geweest, heb je een slipper gehad,
      dan kan je hier perfect zien wat het systeem heeft gedaan, ook is de stuurstand van je voorwielen hier perfect op te zien (op de foto link staan ze dus recht)
      Last edited by Guest42; 18 april 2016, 09:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

De 4x4 pushen ze nergens, integendeel zelfs ... je moet er al specifiek achter vragen en er op aandringen als je het wil, maar dat is een ander punt.

De meeste mensen kopen een SUV als vervanging van een sedan of zo, niet om plots te gaan crossen want dan kopen ze eerder een voertuig dat echt gemaakt is voor in terrein.

Strafste is dat er weinig bezitters van een SUV beweren dat ze daarmee in terrein gaan rijden ... het zijn vooral de niet-bezitters die er commentaar op geven en de SUV-bezitters wat in het belachelijke willen trekken.
        Is zoals met BMW, veel commentaar hoe slecht die achterwielaandrijving wel is door wie nooit een BMW had.
        Ik moet dit laatste beamen.
        Ik heb een tijdje geleden met een BMW gereden en dat "freude am fahren" klopt heel zeker.
        Ik ben een heel rustige chauffeur maar de gelegenheid maakt de dief, ik heb vele jaren met een Golf GTi gereden dus ik weet wel waarover ik praat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Ieder merk weet voor zijn systeem wel een naam te vinden VerSeg, bij mij heet dat systeem "VDCS" (Vehicle Dynamics Control system)
          werkt in samenwerking met het ABS systeem, maar gaat zelf remmen op de wielen die grip verliezen, en terug op alle wagens die ze bouwen.
          Wat doet het? Demo: https://www.youtube.com/watch?v=mryGnENTsoI

Op DIT display perfect te volgen welke wielen en hoe lang het systeem actief is en is geweest, heb je een slipper gehad,
          dan kan je hier perfect zien wat het systeem heeft gedaan, ook is de stuurstand van je voorwielen hier perfect op te zien (op de foto link staan ze dus recht)
          Klopt volledig, daar waar tractiecontrole werkt op het verminderen van de aandrijving (vermogen minderen), gaat een stabiliteitscontrole eerder via de remmen werken en gebaseerd op info van o.a ABS sensoren.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Nog eens de gebruikershandleiding van mijn zwalpend Meriva bootje er bij genomen en nu snap ik er niks meer van.
            Ze spreken van ESC en van TC. Ik denk te weten wat beiden betekenen maar het aan of afzetten en/of alarm... enz.
            Na een paar seconden heb ik al geen zin meer om verder te lezen.

Comment

Nog eens de gebruikershandleiding van mijn zwalpend Meriva bootje er bij genomen en nu snap ik er niks meer van.
              Ze spreken van ESC en van TC. Ik denk te weten wat beiden betekenen maar het aan of afzetten en/of alarm... enz.
              Na een paar seconden heb ik al geen zin meer om verder te lezen.
              TC betekend Tractie controle zoals je zelf wel weet, werkt als beide wielen gaan slippen bv. bij het bergop rijden op een gladde ondergrond, dan gaat het systeem automatisch je motor
              op een laag toerental beperken tot bv. max 1.500 rpm.
              ESC is een systeem dat detecteert wanneer één wiel wil gaan spinnen bv. bij vertrek met je ene wiel op een glad oppervlak, dan gaat dat systeem het wiel dat wil gaan spinnen
              afremmen, zodat deze kracht wordt overgezet op het wiel dat wel grip heeft, daarvoor moet je wel de werking van een differentieel kennen.
              Met de term alarm zullen ze wel een knipperende controlelamp bedoelen Ivan.
              Gans die uitschakelbare theorie heb je bij normaal gebruik niet nodig, tenzij je een goed zot wil doen en wil driften, en dan nog, met een auto met voortractie gaat driften meestal veel moeilijker, en met een 4 wiel aandrijving als AWD is het al helemaal moeilijk. DRIFTEN
              Dat driften wil je natuurlijk niet ongewild en op de openbare weg, daarom ook die voorzieningen als ESC, VDCS en noem maar op, alle merken hebben voor hun systeem wel een naam bedacht.
              ABS zal waarschijnlijk een van de enige afkortingen zijn die algemeen en bij alle merken wordt gebruikt.

Comment

TC betekend .................................................. .......en bij alle merken wordt gebruikt.
                Geef toe dat het onduidelijk wordt uitgelegd, om dan nog te zwijgen van het schabouwelijk Nederlands : "U kunt de TC uitschakelen wanneer de aangedreven wielen moet kunnen doorslaan"
                Ik denk dat hij/zij die deze tekst/vertaling maakte aan het doorslaan was.
                Kunnen ze dat echt niet eens laten lezen door iemand die Nederlandstalig is !?
                Dank voor de uitleg.

Comment

Geef toe dat het onduidelijk wordt uitgelegd, om dan nog te zwijgen van het schabouwelijk Nederlands : "U kunt de TC uitschakelen wanneer de aangedreven wielen moet kunnen doorslaan"
                  Ik denk dat hij/zij die deze tekst/vertaling maakte aan het doorslaan was.
                  Kunnen ze dat echt niet eens laten lezen door iemand die Nederlandstalig is !?
                  Dank voor de uitleg.
                  Lijkt inderdaad op iets dat door een soort online vertaler is gehaald Ivan.

Comment

Update; het is een Audi Q5 quattro geworden.
                    Met dank aan de gewaardeerde bijdragen van @verseg, @demeyereg, @ogapol, @skitch.
                    Heb veel gelezen, vergeleken (Adac) en geluisterd.
                    Door jullie ben ik oa gaan kijken naar Subaru, Hyundai, Honda, BMW, VW en Audi.
                    Ieder merk heeft wel zijn troeven, je leert er heel wat.
                    De looks van de Audi, de knappe lente-actie en de overnameprijs van mijn Passat gaven uiteindelijk de doorslag.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                      .../...
                      De looks van de Audi, de knappe lente-actie en de overnameprijs van mijn Passat gaven uiteindelijk de doorslag.
                      Proficiat met de aankoop en hopelijk veel plezier ermee, maar dat zal wel.
                      Ja, nog net op tijd met de mooie lente-acties ... zijn mooi meegenomen.
                      Echt goede keuze. ☺
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Met dank aan de gewaardeerde bijdragen van @verseg, @demeyereg, @ogapol, @skitch.
                        Heb veel gelezen, vergeleken (Adac) en geluisterd.
                        Door jullie ben ik oa gaan kijken naar Subaru, Hyundai, Honda, BMW, VW en Audi.
                        Ieder merk heeft wel zijn troeven, je leert er heel wat.
                        Proficiat met je aankoop Leopard, dus toch een quatro, daar zal je tevreden over zijn, prachtige wagen een Q5
                        Benzine of diesel geworden?

Comment

Proficiat met je aankoop Leopard, dus toch een quatro, daar zal je tevreden over zijn, prachtige wagen een Q5
                          Benzine of diesel geworden?
                          Toch een diesel geworden, ik had mijn huiswerk gemaakt en gehoord dat er nogal wat olieproblemen waren met de TFSI-motoren van VAG...
                          Subaru en Hyundai hebben mij anderzijds ook wel heel aangenaam verrast !
                          De attitude bij BMW was niet echt mijn ding, de goesting was al over toen ik binnen kwam...
                          Last edited by Leopard; 21 april 2016, 10:23.

Comment

• Re: Nieuwe SUV kopen, help !

Proficiat met Uw aankoop. Met je Q5 Quattro met een echte Torsen middendifferentieel. :-)
                            " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Een paar websites die ik toch wel heel interessant vond tijdens mijn zoektocht en hier wil delen :
                              http://www.fiches-auto.fr/articles-a...-fiabilite.php
                              https://www.tuv.com/media/germany/tu...ierer_2016.pdf

Comment

Een paar websites die ik toch wel heel interessant vond tijdens mijn zoektocht en hier wil delen :
                                http://www.fiches-auto.fr/articles-a...-fiabilite.php
                                https://www.tuv.com/media/germany/tu...ierer_2016.pdf
                                Als je die tweede link kan geloven, dan zijn Dacia en Chevrolet over de ganse lijn echt wel rommel. pfff.
                                Terwijl die eerste Franse link voor Dacia net het omgekeerde aangeeft.

Comment

Working...
                                X