Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe SUV kopen, help !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: SUV kopen, help !

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    En kwestie van ervaring heb ik met regelmaat en met tientallen grote wagens van de firma gereden, en dat steeds over grote afstanden, meer zal ik daar nu niet meer over zeggen.
    Misschien ergens overgekeken, maar de Subaru's dat u heeft/had ... zijn dat dan ook een SUV's of berlines?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: SUV kopen, help !

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Misschien ergens overgekeken, maar de Subaru's dat u heeft/had ... zijn dat dan ook een SUV's of berlines?
      Vier berlines, en nu de derde SUV VerSeg, de voorlaatste SUV heb ik maar twee jaar gehad, maar steeds spijt gehad
      dat ik toen geen CVT automaat had gekocht, met nieuwjaar kreeg ik zeer mooie condities als ik op dat moment een full option CVT stockwagen kocht,
      dus heb ik mij dan maar laten gaan
      Last edited by Guest42; 7 april 2016, 10:06.

      Comment


      • Re: SUV kopen, help !

        auto, autotest, autoniews, voitures, essai, FLEET.TV, Alain Vandersande, Subaru, Impreza, Forester, Levorque, snow driving, ice driving, driving experience

        Comment


        • Re: SUV kopen, help !

          Hier zie je nog en paar promofilmpjes voor Subaru :

          For licensing/usage please contact: licensing(at)jukinmediadotcom 3 Subaru's have very big near miss on Kesselchen when 2 cars brake very hard for a marshals...

          Nurburgring Ring Taxi ride gets an unexpected shock as a Subaru Impreza STI has a horrendous 250kph crash right in front of us.



          En dit nog niet eens op sneeuw .

          Comment


          • Re: SUV kopen, help !

            Al die filmpjes hebben niks te maken met gewoon weggebruik.
            Ik heb geen 300pk nodig, en velen vergeten dat als ze in de sneeuw rijden, een 4x4 niet beter stopt dan een 4x2.

            In gelijk welke car policy past een 4x4 niet meer onwille van de hogere CO2 uitstoot.
            Ik hoop op een hybride of electrische auto als opvolger van mijn huidige dieselstoof.

            Comment


            • Re: SUV kopen, help !

              Mooie filmpjes.
              Drietal jaar geleden had ik de kans op een off-road piste te rijden van Landrover ,ergens in de Ardennen,met een landrover Discoverey.Het was geen modder,maar puur blubber,en noch niet eens op terreinbanden.Een beek volgen met keien van 30-40 cm,(al dan niet aangelegd),maar je moet het maar kunnen.Door blubber naar boven etc,met een instructeur naast ons die alle bruggen blokkeerde,en omgekeerd.,etc. Ongelooflijke ervaring.Toen ontdekt waarom er een indicator op het dashboard stond om de stand van je voorwielen weer te geven.Die wagen ging alle kanten uit,tegenstuur etc.,maar uiteindelijk waar staan nog mijn voorwielen????(Geen wit lintje rond het stuur).Ongelooflijke ervaring.
              Maar.....toen dacht ik:alle suv's die je ziet rijden,hoeveel gebruikt maximum 1% van deze mogelijkheden????
              Beter weggedrag,mogelijks.
              Twee jaar geleden de kans gehad om een Lambo Gallardo (4X4) een paar rondjes over circuit te rijden.Ligt inderdaad als een blok,als een camion.Nadien een Ferrari
              435 gereden.Niettegenstaande 100pk minder,veel aangenamer bochtengedrag.
              De gustibus et coloribus,non disputant.
              Voordeel van een SUV m.i.:voor mensen met heupproblemen,veel gemakkelijkere instap.Naar boven instappen in een wagen en nadien er terug uitglijden,is gemakkelijker,dan in een zetel ploffen en er nadien terug moeten uit kruipen.Ook de rede voor het succes bij oudere mensen.
              Ook grotere laadruimte.
              Moet het daarvoor een 4X4 zijn ??
              Wie geregeld in weiden en modder zit,aanhangwagens sleurt met paarden etc.OK

              Comment


              • Re: SUV kopen, help !

                [QUOTE=demuro;4443748]Mooie filmpjes.
                Drietal jaar geleden had ik de kans op een off-road piste te rijden van Landrover ,ergens in de Ardennen,met een landrover Discoverey.Het was geen modder,maar puur blubber,en noch niet eens op terreinbanden.Een beek volgen met keien van 30-40 cm,(al dan niet aangelegd),maar je moet het maar kunnen.Door blubber naar boven etc,met een instructeur naast ons die alle bruggen blokkeerde,en omgekeerd.,etc. Ongelooflijke ervaring.Toen ontdekt waarom er een indicator op het dashboard stond om de stand van je voorwielen weer te geven.Die wagen ging alle kanten uit,tegenstuur etc.,maar uiteindelijk waar staan nog mijn voorwielen????(Geen wit lintje rond het stuur).Ongelooflijke ervaring./QUOTE]

                Ik heb ooit nog in Sclayn gezeten met een Range. Niet te doen !
                Helaas staat de film nog op VHS, moet ik eens kopieren naar digitaal.
                Er waren hill-down trajecten in de leem waar je geen enkele controle meer had over de wagen. Alleen een bord : "low gear,
                don't clutch, don't brake"
                Iemand van het gezelschap was er met een Grand Cherokee, achteraf meer dan 100.000 BEF kosten (voornamelijk schade aan de onderkant omwille van heel korte en hoge obstakels waardoor hij op zijn buik kwam liggen).

                Comment


                • Re: SUV kopen, help !

                  Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                  Voordeel van een SUV m.i.:voor mensen met heupproblemen,veel gemakkelijkere instap.Naar boven instappen in een wagen en nadien er terug uitglijden,is gemakkelijker,dan in een zetel ploffen en er nadien terug moeten uit kruipen.Ook de rede voor het succes bij oudere mensen.
                  Ook grotere laadruimte.
                  Goed en bondig verwoord, 4x4 of niet, een SUV hoort NIET thuis in terrein (en daar komen ze ook niet, hoewel ze wel de schijn proberen op te houden en ergens stoort me dat, dat is mensen bedriegen).
                  Ik lees dat je een Discovery had, dat reken ik niet onder SUV.
                  Dit was ook een Discovery. Crossing van de Jeep-killer in IJsland.
                  Jammer dat ik van onszelf geen foto's heb maar ik had daar op dat moment andere dingen aan mijn hoofd :-)

                  Last edited by opapol; 15 april 2016, 18:38.

                  Comment


                  • Re: SUV kopen, help !

                    Voor een hogere instap hoef je echt geen SUV te kopen hoor, er bestaan ook gewone personenwagens met een hogere instap , ik denk bv aan een Berlingo of een Scenic, van die grotere wagens met bv 7 plaatsen (een grotere/langere Scenic of zo), reken ik wel bij de SUV's
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • Re: SUV kopen, help !

                      Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                      Voor een hogere instap hoef je echt geen SUV te kopen hoor
                      Klopt, maar dit topic begon eigenlijk met:
                      Ik heb mijn oog laten vallen op een SUV/Crossover ...
                      Als dat de goesting is ... dan doet het er weinig toe of er nog iets anders bestaat.
                      TS vraagt hulp bij de keuze van een SUV ... hetgeen hier meer geboden wordt als antwoord is het niet kiezen van een SUV. 😆
                      Blijkbaar ook veel tegenstanders ... (algemeen bekeken).
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: SUV kopen, help !

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        In gelijk welke car policy past een 4x4 niet meer onwille van de hogere CO2 uitstoot.
                        Het zal die 5 gr extra zijn dat het gaat doen zeker?
                        Bij bepaalde wagens is het verschil misschien groter, maar bij anderen is dat miniem.
                        De echte reden ligt gewoon elders te zoeken maar niet in het (soms) miniem verschil van CO2.
                        Hier net een offerte liggen se en 4x4 staat gewoon mee in de lijst.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: SUV kopen, help !

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Het zal die 5 gr extra zijn dat het gaat doen zeker?
                          Bij bepaalde wagens is het verschil misschien groter, maar bij anderen is dat miniem.
                          De echte reden ligt gewoon elders te zoeken maar niet in het (soms) miniem verschil van CO2.
                          Hier net een offerte liggen se en 4x4 staat gewoon mee in de lijst.
                          Toch ene met wat gezond verstand, 4x4 verbruikt met de moderne technieken inderdaad amper meer dan een twee wiel trekker.
                          Bij Subaru is het simpel, 2x4 bestaat er gewoon niet meer, is dat voor het oog, neen zeker niet, ze zetten daar alles op alles om een auto veiliger te maken.
                          En al dat gezeik van mannen die het beter weten..... wie van dezen rijdt met een vier wiel trekker? Ik denk geen, want anders zouden ze ook anders praten,
                          ik reeds sinds 1990, ik weet dus waarover ik spreek, daartussen had ik een Mercedes C (W204) die geen kl*ten waard was als het op wegligging aan kwam.

                          En dat ding van opapol is geen SUV maar een Nissan Patrol, half jeep half tractor.

                          Betekenis SUV https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sports_utility_vehicle
                          Last edited by Guest42; 16 april 2016, 08:17.

                          Comment


                          • Re: SUV kopen, help !

                            [QUOTE=demeyereg;4443978]Toch ene met wat gezond verstand, 4x4 verbruikt met de moderne technieken inderdaad amper meer dan een twee wiel trekker.
                            Bij Subaru is het simpel, 2x4 bestaat er gewoon niet meer, is dat voor het oog, neen zeker niet, ze zetten daar alles op alles om een auto veiliger te maken.
                            En al dat gezeik van mannen die het beter weten..... wie van dezen rijdt met een vier wiel trekker? Ik denk geen, want anders zouden ze ook anders praten,
                            ik reeds sinds 1990, ik weet dus waarover ik spreek, daartussen had ik een Mercedes C (W204) die geen kl*ten waard was als het op wegligging aan kwam.

                            En dat ding van opapol is geen SUV maar een Nissan Patrol, half jeep half tractor.

                            /QUOTE]

                            Haha, da's juist, maar ik heb er al vééééél plezier aan gehad
                            Voor de rest geef ik Geert over de hele lijn gelijk betreft die wegligging, de komst van de Audi Quattro was een revelatie in de rally, waarom zou dit niet zo zijn op de gewone weg ?
                            Miniem verschil of niet maar het verbruik van een 4x4 kan gewoon niet minder zijn dan een 2x4 met dezelfde motorisatie, gewoon meer bewegende onderdelen.

                            Maar ik heb een andere vraag : hoe gaat er dat op de keuring aan toe op de remtestbank met een permanente 4x4 ? Ik heb een collega met een Range en die mag in ieder geval niet op de rollen.

                            Comment


                            • Re: SUV kopen, help !

                              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                              ..................
                              Maar ik heb een andere vraag : hoe gaat er dat op de keuring aan toe op de remtestbank met een permanente 4x4 ? Ik heb een collega met een Range en die mag in ieder geval niet op de rollen.
                              Ter info : 'k Rij met een Jeep Cherokee KK.
                              De transferbak heeft drie standen : 1)- 2x4 ; 2)- 4x4 met differentieelwerking ( dus een permanente 4x4 ) ; 3)- transferbak geblokkeerd EN korte gearing.
                              Er is nog een extra stand waarbij de gehele transmissie losgekoppeld wordt als de wagen moet gesleept worden.

                              Vorig jaar bij de jaarlijkse controle (Brugge): gewoon op de rollenbank. Eerst de voorwielen en dan de achterwielen getest.
                              Dit jaar : efkens vooruitrijden en hard remmen, geen rollentestbank. Op mijn vraag waarom: we doen dat niet meer met 4x4 auto's.
                              " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

                              Comment


                              • Re: SUV kopen, help !

                                Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                                Maar ik heb een andere vraag : hoe gaat er dat op de keuring aan toe op de remtestbank met een permanente 4x4 ? Ik heb een collega met een Range en die mag in ieder geval niet op de rollen.
                                Keuring Roeselare zou tegenwoordig permanent 4x4 kunnen testen Paul, tot verleden jaar was dat gewoon eens testen op de vloer, hopelijk wordt je collega niet doorgestuurd naar een ander keurstation.

                                Comment

                                Working...
                                X