Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe SUV kopen, help !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SUV kopen, help !

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Denk maar niet te snel dat je nooit een foutje maakt dat eens verkeerd kan aflopen, het kan iedereen overkomen ... ook wie denkt het nooit voor te zullen hebben.
    Nadien kan die andere hier komen posten dat hij een gek tegengekomen is.
    Toch al niet slecht hé 46 jaar zonder .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Logisch dat ze het dan goed proberen uit te leggen, en dat heeft bij jou blijkbaar goed gewerkt.
      Inderdaad, maar ik kan wel zeggen dat het nu mijn zevende Subaru is op 31 jaar, een paar hebben de 400.000 Km gehaald,
      en op al die tijd één kapotte waterpomp is de enige kost geweest dat ik ooit heb gehad.
      Daartussen twee Mercedes gehad, en daar kan ik een boek over schrijven.....

Comment

Je moet vooral nagaan hoe dikwijls je van die "near misses" hebt.
        Voor elk ongeval gebeuren er 10-20 "near misses".
        Als je elke week bijna een fietser van zijn sokken rijdt, dan zal het geen jaar duren voor je er echt ene aanrijdt.

Als ik in Duitsland onderweg ben, dan leg ik mijn GSM en portefeuille naast mij op de zetel. En ik ben pas tevreden als bij aankomst die nog altijd op de zetel liggen, en niet naar voor gecatapulteerd worden bij hevige remmaneuvers.

Dat is mijn manier om mezelf te controleren op defensief rijden.

Comment

En ik ben pas tevreden als bij aankomst die nog altijd op de zetel liggen, en niet naar voor gecatapulteerd worden bij hevige remmaneuvers.

Dat is mijn manier om mezelf te controleren op defensief rijden.
          Het bewijst enkel dat je niet hard in de remmen ging, het bewijst niet dat je daarom geen overtredingen beging of er 25 anderen de pas afsneed. 😆
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Tja, als je 500pk en meer op de weg wil krijgen, dan ben je inderdaad beter af met 4x4.
            .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Als je alleen gas blijft geven en nooit remt ...
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Toch al niet slecht hé 46 jaar zonder .
                Dat zegt bitter weinig hé , voor hetzelfde geld heeft iemand in de laatste 5 jaar meer km's gedaan dan jij op 46 jaar rijden... De verkeersomstandigheden zijn ook totaal niet meer vergelijkbaar vandaag tov 40 jaar terug , zelfs 10 jaar geleden was het nog een stuk veiliger rijden...
                Ik ga hout vasthouden maar op 20 jaar autorijden en bijna 1mio km's ben ik tot op vandaag vrij gebleven van ongevallen, één keer lang geleden zeer veel geluk gehad, op de snelweg in slaap gedommeld... sinds die dag nooit meer voorgehad, wanneer ik ook maar enigsinds enige vermoeidheid voel aan de kant en een slaapje, te laat of niet te laat, dit wil ik geen tweede keer meemaken...
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Bewijst ééns te meer dat een SUV door zijn hoger zwaartepunt zeker geen hogere bochtsnelheden toelaat.

Dit gaat beter, maar heeft weer eens niks te maken met rijden op de openbare weg.

The instructor of a GP-Elite Drift Course drifting a Lotus Elise and giving comments

Comment

Een SUV is niet gemaakt voor op race tracks te rijden.
                    Gebruik een wagen voor wat die gemaakt is.
                    F1 wagens spinnen ook met nog grotere schade in de bochten.

Blijf met uw voeten (banden) op de normale wegen met normale snelheden en je komt er wel achter.(sneeuw, zand...etc)
                    Diegene die hier weer in extremen vallen, hebben blijkbaar nooit een SUV gehad...maar ze kennen er alles van.

Comment

Wrong place, wrong moment en je hebt het vlaggen zeg ik.
                      Veel mensen gaan toch op reis met de wagen en hebben echt geen ervaringen met plaatselijke situaties : sneeuw en ijs op hellingen, onverharde wegen, smalle bergweggetjes, overstekende wilde dieren bij valavond (N-Zweden bv : elanden en rendieren komen actief bij valavond, ieder jaar dodelijke ongevallen) ...
                      Ik ga niemand hier tegenspreken (en zeker Demeyereg, Djivan en VerSeg niet). Aan de ene kant is het leuk te weten dat de techniek nog even dát extraatje biedt voor in geval dat .... aan de andere kant zijn er ook de onverbiddelijke wetten van de fysica. En iedereen maakt fouten, daar niet van.

Comment

En zelfs met een Subaru 4x4 kom je er niet altijd zonder schrammetjes vanaf.

Als ge overdrijft ... dan kom je nergens tenzij op het kerkhof en dan staat er voor dat woord in het beste geval nog auto-.
                        Last edited by VerSeg; 5 april 2016, 16:15.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                          Aan de ene kant is het leuk te weten dat de techniek nog even dát extraatje biedt voor in geval dat .... aan de andere kant zijn er ook de onverbiddelijke wetten van de fysica. En iedereen maakt fouten, daar niet van.
                          Daarom is het volgens mij ook interessant om weten wat er met u gebeurt in geval het toch eens fout loopt en dan vind ik persoonlijk de Euro NCAP testen een goede referentie ... "wat als".
                          In het geval van een effectieve crash zijn al uw hulpmiddeltjes al opgebruikt.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Met een filmke van één of ander videospel ga je ze wel overtuigen
                            My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Bewijst ééns te meer dat een SUV door zijn hoger zwaartepunt zeker geen hogere bochtsnelheden toelaat. https://www.youtube.com/watch?v=yD8QSuJCFaM
                              Daarom dat ik zo een Subaru fanaat ben Tommie, zoals gezegd reeds mijn zevende op 31 jaar tijd, bij Subaru ligt het zwaartepunt net zo laag, komt amper boven wielniveau uit, hoe komt dat, gewoon omdat een boxer net als de ganse aandrijflijn zeer laag gehouden wordt.
                              Ik kan alleen maar zeggen dat men Subaru's stukken vaster op de weg liggen dan mij Mercedes C 220 (model W204)
                              Terwijl die Mercedes toch minder grondspeling had en in totaal toch ook 10 cm lager was, ondanks ABS ESP enz.
                              was die wagen stukken minder betrouwbaar op nat wegdek.
                              Ik weet ook wel dat je nog steeds de wetten van de natuur niet kan omzeilen opapol,maar ik weet ook wat ik voel en ondervind, en ondervinding heb ik voldoende denk ik.
                              In die 43 jaar dat ik auto rijd heb ik heel wat weten evolueren, en dat alles practisch in positieve zin qua veiligheid.
                              Iedereen kan hier extreme gevallen aanhalen om bepaalde theorieën te ontkrachten, dat is helemaal niet moeilijk,
                              de vraag was enkel welke SUV, en ik kan alleen maar zeggen dat ik zéér tevreden ben over Subaru, en dat ik met veel duurdere firma bakken gereden heb bij Philips en dat veel tijdens de winter naar de grens Tsjechië en Oostenrijk, en dat daar geen enkele wagen tussen zat die ook maar kon tippen aan het gevoel dat ik bij mijn Subaru's heb.
                              Waar je de ervaring niet mee hebt, kan je ook niet over meepraten, en dat sluit zeker niet uit dat er altijd iets kan gebeuren,
                              zoals opapol zegt, zijn en blijven er nog altijd de natuurwetten en ook een portie geluk mee gemoeid.
                              Maar één ding ben ik zeker, Mercedes komt hier nooit meer binnen, opapol zijn oude Benz is stukken beter dan dat
                              mijn nieuwe C was, dat heb ik hem trouwens nog persoonlijk gezegd.
                              enkele Ford, Mercedes, BMW of Audi tussen zat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                ....................
                                Ik kan alleen maar zeggen dat men Subaru's stukken vaster op de weg liggen dan mij Mercedes C 220 (model W204)
                                ............................
                                Hoe ondervindt je dat ?
                                Bij de 11 wagens die ik ooit had, heb ik nooit ondervonden dat de ene of de andere vaster of minder vast op de weg lag dan de andere .
                                Probeer je dat dan uit op een circuit of zo ? Maar zelfs dat is bijna niet te vergelijken. Je zou bij dezelfde weersomstandigheden, op hetzelfde wegdek, in dezelfde bocht, met dezelfde snelheid, met dezelfde banden, met dezelfde slijtage van de banden, met dezelfde stuurbeweging...enz, die verschillende wagens moeten kunnen testen, wat toch niet te doen is !?
                                Wanneer iemand mij de juiste techniek kan uitleggen, wil ik het wel eens proberen met mijn huidige... terwijl die nog omnium verzekerd is .

Comment

Working...
                                X