Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe SUV kopen, help !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nieuwe SUV kopen, help !

    Heb ervaring met de bmw X1, wel het vorige model, 118d x-drive. Zou ik nooit meer opnieuw willen hebben: niet comfortabel, niet fijn om mee te rijden (erg zwaar stuurgevoel en stroeve versnellingsbak), klein vanbinnen, en verschillende kleine problemen met interieurkwaliteit. Zonder garantie... Was leasewagen van mijn echtgenote.

    Q3: geen idee.

    Comment


    • #32
      Re: Nieuwe SUV kopen, help !

      Hallo,

      Wij hebben een Ford Kuga en zijn er erg tevreden over. Comfortabel, voorzien van alle mogelijke veiligheidsopties en hebben nu 60.000 probleemloze kilometers ...

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #33
        Re: SUV kopen, help !

        Na 20 jaar overgestapt van BMW naar Hyundai.
        Ik wou een SUV met alles erop en eraan en interesse ging oorspronkelijk uit naar een X3 maar de Santa Fe viel ook in de smaak en is eigenlijk de concurrent voor de X5.

        Van al de vergeleken SUV's (Kuga, Sportage, ix35, Santa Fe, Evoque, Qashqai, Q3, Q5, XC60, X3, Antara, Cherokee) kwam steeds Hyundai er om een of andere reden terug uit.
        De Tucson was nog niet leverbaar, maar die is zeker even mooi en goed.
        De eerste 6 hebben we ook effectief getest en Hyundai was samen met de Evoque een van de enigen zonder booteffect.

        Na een paar duizend kilometer ervaren we een even comfortabel rijgedrag als BMW en een goede baanvastheid.

        En we rijden ook niet off-road, daar dienen de meeste SUV's ook niet echt voor.

        Als ge uw zinnen op een SUV gezet hebt omdat ge daar goesting voor hebt ... dan moet ge daar zelf over beslissen. 😊
        Last edited by VerSeg; 15 maart 2016, 11:08.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #34
          Re: Nieuwe SUV kopen, help !

          [QUOTE=demeyereg;4431206]Als je voor Hyundai zou gaan, hier te Hooglede staan een aantal IX 35 benzine versies model 2015 te koop,
          alles er op en er aan, 0Km voor een zeer mooie prijs.
          Nieuwe & jonge tweedehandswagens



          Zeker afblijven. Een wagen van 2015 met 0 km? Heel zeker aan geprutst. Kilometerteller zou minstens 10 tot 15 km moeten aangeven. Telers worden getest in fabriek, dan van de band naar de parking gereden, van de parking op de vrachtwagen en bij de dealer er weer af. 0 km op de teller kan dus niet.
          Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

          Comment


          • #35
            Re: SUV kopen, help !

            Ik denk dat die 0km op de teller eerder een uitspraak is dan een exactheid.
            Nu is 10 of 15 km ook wat overdreven als minimum, hier stond er 2,9km op.
            Hangt er ook vanaf of de garage hem zelf reinigt of ze hem ergens naartoe brengen ... soms gaan ze er ook elders mee tanken.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #36
              Re: SUV kopen, help !

              SUV ? Met de klimaatverandering misschien een oudje
              Last edited by toerist; 30 maart 2016, 18:25.
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • #37
                Re: Nieuwe SUV kopen, help !

                Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Als je voor Hyundai zou gaan, hier te Hooglede staan een aantal IX 35 benzine versies model 2015 te koop,
                alles er op en er aan, 0Km voor een zeer mooie prijs.
                http://www.dex.be/
                Zeker afblijven. Een wagen van 2015 met 0 km? Heel zeker aan geprutst. Kilometerteller zou minstens 10 tot 15 km moeten aangeven. Telers worden getest in fabriek, dan van de band naar de parking gereden, van de parking op de vrachtwagen en bij de dealer er weer af. 0 km op de teller kan dus niet.
                Bij sommige merken worden de tellers op "hold" gezet tot en met ze in de showroom staan.
                De tellers worden dan geïnitialiseerd bij de aflevering. De klant rijdt dan buiten met exact "0 km" op de teller van zijn nieuwe wagen.
                Het maximum aantal km dat je met "0km" kan rijden is gelimiteerd.
                Dat is zoiets als gedurende drie secnden op drie knopjes tegelijk duwen. Terug zetten is onmogelijk. Of je moet een goede hacker kennen.
                'k Ben ooit eens moeten terugrijden naar de dealer omdat de teller op "0 km" bleef staan.
                Last edited by Skitch; 30 maart 2016, 18:58.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #38
                  Re: Nieuwe SUV kopen, help !

                  Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
                  Zeker afblijven. Een wagen van 2015 met 0 km? Heel zeker aan geprutst. Kilometerteller zou minstens 10 tot 15 km moeten aangeven. Telers worden getest in fabriek, dan van de band naar de parking gereden, van de parking op de vrachtwagen en bij de dealer er weer af. 0 km op de teller kan dus niet.
                  Natuurlijk de spreekwoordelijke 0 nomino, het zijn gewoon nieuwe wagens, wij hebben er vier jaar geleden zo ene gekocht voor mijn vrouw, met alles er op en er aan, zoals automatisch parkeren, GPS, klimaat regeling enz. prijs lag 35% beneden de garageprijs, heeft veel te maken met al die opties natuurlijk, was dus de prijs van de instap versie voor een full optie.

                  En denk je echt dat ik zo een ezel ben dat ik het verschil niet zou zien?
                  Last edited by Guest42; 31 maart 2016, 08:18.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nieuwe SUV kopen, help !

                    Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                    waarom wil je per se een SUV, als je toch niet per se 4x4 wil (en ik denk dat je al helemaal niet offroad wil rijden)?

                    Duurder, zwaarder en meer verbruik dan een gewone wagen. In jouw geval, en met dat budget, zou ik opnieuw kopen wat ik net gekocht heb: Seat Leon ST. Versie hangt van je voorkeur af, ik heb diesel omdat ik veel km doe, maar de 1.4 of de 1.8 benzine is niet mis. Ik ben zelf niet overtuigd van de Japanse merken: afwerking binnen en vooral ergonomie is niet te vergelijken met de VW groep.

                    Overigens: ik heb ook nog een oude Nissan Terrano 2, mét apart 4x4 pookje - en dat wordt zeer geregeld gebruikt
                    Een hogere instap vermoed ik, ik heb een vriendin met een knieprothese en die heeft daarom gekozen voor een BMW X3. Paar keer mee gereden en viel goed mee moet ik zeggen.
                    Andere vriend heeft omwille van die reden gekozen voor een Audi Q5, maar die hoeft zich financieel niet in te houden.

                    In feite komt het allemaal neer op : het juiste materiaal voor de juiste toepassing.

                    Maar haha, als ik mijn 4x4 pookje niet had gehad, en ook niet de lowgear én de sperren dan wist ik niet waar ik nu had gezeten, alvast niet achter de computer :-)
                    Als je in de middle of nowhere de grondspeling overschat en opeens voelt dat je niet meer vooruit gaat omdat de achterste diff op de grond ligt. Niet leuk.

                    Ik zet straks wel een fotooke.
                    Last edited by opapol; 1 april 2016, 10:31.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nieuwe SUV kopen, help !

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                      Des gouts et des couleurs hé
                      Mijn wederhelft wil een SUV omwille van de hogere instap.

                      Bedankt alvast al aan iedereen voor de zeer informatieve bijdragen, alle beetjes helpen bij een speurtocht.
                      Al wat gezocht op het internet naar de hier geciteerde modellen (Hyundai lijkt idd wel goed te zijn), binnenkort volgen een aantal fysieke bezoeken aan de garages.
                      Wat te denken van Audi Q3 of BMW X1, met korting er af valt dit nog binnen budget.
                      Iemand ervaring met Mazda CX 5 ?
                      :
                      Ik ken natuurlijk je rijgedrag niet, maar ik zou toch nog eens nadenken over een 4X4 aandrijving... Ik had er nooit een gehad (altijd firmawagens) tot ik 7 jaar geleden de Hyundai Santa Fe gekocht heb. Ik heb toen 4X4 genomen omdat ik af en toe een zwaardere aanhangwagen wou trekken. Sindsdien heeft mij dat al enkele keren uit serieuze problemen gehaald, zelfs als de Santa Fe geen echte off-road is. Sneeuw, nat gras, hele slechte weg in Corsica, zandstrandweg in Almeria, ... was ik zeker blijven steken...
                      Nu beschouw ik 4X4 als een van de moderne veiligheidsvoorzieningen op hetzelfde niveau als ABS, ESP, ...

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nieuwe SUV kopen, help !

                        Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                        Een hogere instap vermoed ik, ik heb een vriendin met een knieprothese en die heeft daarom gekozen voor een BMW X3. Paar keer mee gereden en viel goed mee moet ik zeggen.
                        Andere vriend heeft omwille van die reden gekozen voor een Audi Q5, maar die hoeft zich financieel niet in te houden.

                        In feite komt het allemaal neer op : het juiste materiaal voor de juiste toepassing.

                        Maar haha, als ik mijn 4x4 pookje niet had gehad, en ook niet de lowgear én de sperren dan wist ik niet waar ik nu had gezeten, alvast niet achter de computer :-)
                        Als je in de middle of nowhere de grondspeling overschat en opeens voelt dat je niet meer vooruit gaat omdat de achterste diff op de grond ligt. Niet leuk.

                        Ik zet straks wel een fotooke.
                        Ik zou niet weten wat die knieprothese er mee te maken heeft !? Ik heb ook zo'n prothese en mijn knie is als nieuw, en ik kan er alles mee, enkel op mijn knieën zitten voelt wat onwennig aan, maar voor de rest .
                        Ik zou dus niet weten wat de beperkingen zijn door mijn knieprothese... ofwel heeft je vriendin tegenslag gehad en is de prothese niet goed uitgevoerd.
                        Had ik geweten dat ik me zo zoals nu zou voelen met die prothese, dan had ik die 11 jaar vroeger laten uitvoeren ipv van eerst nog 11 jaar met pijn rond te lopen.
                        Last edited by Guest17; 2 april 2016, 17:28.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nieuwe SUV kopen, help !

                          ................
                          Last edited by toerist; 2 april 2016, 17:06.
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • #43
                            Re: SUV kopen, help !

                            Ge moet eens proberen snel te vertrekken op een nat wegdek ...

                            Met standaard voorwielaandrijving zonder tractiecontrole gaan de wielen snel doorslippen.
                            Met voorwielaandrijving en tractiecontrole neemt dadelijk het vermogen af om doorslippen te verminderen.
                            Met vierwielaandrijving gaat die direct over in 4x4 en blijf je volle vermogen behouden zonder doorslippen.

                            Alles van hierboven telt natuurlijk ook op sneeuw, ijs, modder, gras, ...

                            Als ge graag sportief vertrekt ... dan is het al een goede hulp om wat extra achter de hand te hebben.
                            Maar vergeet één ding niet ... ge stopt er niet sneller mee en ge moet even voorzichtig rijden.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: SUV kopen, help !

                              Dat snel vertrekken is wel de laatste reden om 4x4 te nemen.
                              Met mijn voorwielaandrijving en niet meer dan 163 pk (en een multitronic of CVT), vertrek ik meestal halfgas aan de lichten.
                              De motor gaat dan direct naar 2000t, en blijft daar. Dat trekt vlot op zonder piepende banden of een huilende motor, en toch heb ik 9 keer op de 10 een straat voorsprong.

                              In de winter rij ik met winterbandn, en ga nooit off road. Nog nooit vastgereden.
                              Ik heb het persoonlijk niet voor een SUV, maar als ik er ooit een koop dan zal het een 4x4 zijn. Kan me niet voorstellenhoe belachelijk het is met een SUV te rijden en dan vast te rijden omdat het maar 4x2 is.

                              Comment


                              • #45
                                Re: SUV kopen, help !

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Kan me niet voorstellenhoe belachelijk het is met een SUV te rijden en dan vast te rijden omdat het maar 4x2 is.
                                Als je met een SUV gaat rijden zoals met een sedan ... dan is het enige verschil tussen beide wagens de vorm van de wagen, net alsof je een monovolume zou nemen.

                                Vastzitten valt met een SUV niet meer voor dan met een sedan ... als er met deftige banden gereden wordt tenminste.
                                Maar als je met een SUV eens vastzit, dan gaan de meesten reageren van "zie hem daar staan met zijn SUV".
                                Belachelijke reactie want 9/10 zouden ze met hun eigen sedan op dezelfde plek ook vast staan.
                                Zelfde soort reacties komt als het een BMW is ... zit bij velen gewoon in het bolleke om daar sneller commentaar op te geven. ☺

                                Maar het klopt dat je met 4x4 minder kans hebt om ergens vast te zitten en er wat minder snel voor aap staat.
                                Maar dan niet zoals velen "ik heb 4x4 dus moet ik geen winterbanden hebben". 😕

                                Veel hangt af waar je woont en welke wegen je moet doen ... het is ondertussen ongeveer 30 jaar geleden dat ik nog eens echt vastgestoken heb wegens sneeuw.

                                Zoals eerder gemeld ben ik ook voorstander van 4x4 voor een SUV, maar ik geef toe dat dit gewoon een eigen voorkeur is en ook in het bolleke zit.

                                Bijna alle garages waar we gaan zien zijn raden het af er geld aan te geven tenzij men vaak in het buitenland, ardennen of op slechte wegen moet rijden en als men zware gewichten moet trekken.

                                De extra kost weegt echter soms niet echt door en bij anderen dan weer wel.
                                Als je 2000€ extra moet afdokken op een SUV van 17.500€ of op ene van 50.000€ is ook een andere situatie.
                                Ieder zijn budget. ☺

                                Als besluit ... er is een verschil tussen wat men graag wil, wat anderen u opsolferen en wat echt een noodzaak of nuttig is.
                                De keuze kan je alleen zelf maken ... ik koop enkel wat ik zelf wil en wat een ander daarvan denkt maakt niet uit.
                                Laat ze maar lachen ... zelfs met 4x4 blijf ik thuis bij te groot risico.
                                Last edited by VerSeg; 3 april 2016, 10:36.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X