Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brexit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Brexit

    Bwah, er zijn toch al verschillende EU landen die zwaar in de miserie zijn gekomen
    Europa kost ons inderdaad enorm veel geld, uiteraard ook logisch want die grote koek moet verdeelt worden ook aan minder "rijke" landen

    Qua Brexit staat Groot Brittannië op het ogenblik heel sterk denk ik
    Ze krijgen het toch maar geregeld om tussen al die meelopende landen een apart statuut van de EU te krijgen
    Ok, het moet nog voorgelegd worden aan de bevolking maar ik vind het toch wel knap van hen

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #32
      Re: Brexit

      Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
      Of als je op reis naar Spanje wil, Franse Francs gaan halen, Pesetos gaan bestellen, wat ook allemaal geld kostte. En de overschot verdween in de schuif en zo onrechtstreeks in de Franse/Spaanse/... schatkist.
      Onze Britse ponden liggen nooit lang in de schuif, hoor

      Sowieso ben ik ook niet per sé vóór of tegen een Brexit, maar met het oog op een emigratie naar de UK, wil ik toch liever een uitkomst die goed is voor de Britse economie. En laten we zeggen dat er voor België ook wel een positieve uitkomst mag zijn, voor het geval ik hier dan toch zou moeten blijven (je weet nooit wat er gebeurt)
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #33
        Re: Brexit

        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Onze Britse ponden liggen nooit lang in de schuif, hoor

        Sowieso ben ik ook niet per sé vóór of tegen een Brexit, maar met het oog op een emigratie naar de UK, wil ik toch liever een uitkomst die goed is voor de Britse economie. En laten we zeggen dat er voor België ook wel een positieve uitkomst mag zijn, voor het geval ik hier dan toch zou moeten blijven (je weet nooit wat er gebeurt)
        Ik zou vooral een oplossing willen die vooral goed is voor mezelf, Europeaan. Als dat dan slechter uitvalt voor een afgescheurd GB is dat het probleem van de afvaller.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #34
          Re: Brexit

          Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
          En echt, volgens mij is niet minder EU de oplossing voor de problemen die er nu zijn, maar net meer. Ipv op vanalles en nog wat uitzonderingsregels toe te staan, zouden ze net komaf moeten maken met de uitzonderingen. Gans de EU gelijk voor de (EU)wet. Iedereen dezelfde fiscale regels, dezelfde milieuregels, geluidsnormen, ...Gebruik het EU-grondgebied optimaal voor energieproductie en verdeel het dan over de ganse unie zonder iets van staatsgrenzen aan te pakken. Waterkracht in de berggebieden, wind in de kustzones, het Spaanse binnenland vol zonnepanelen leggen,... Maar ja, met zo'n ideeën ben ik maar een naïef knulletje zeker?
          Zo zou de EU er inderdaad moeten uitzien. Een evenknie van de "Verenigde staten van Europa" met een Europese regering die met één stem naar buiten komt. Nu is het een zootje ongeregeld dat als het uitkomt wil mee doen en zich anders afzijdig wil houden. Natuurlijk moet de levensstandaard dan ook overal ongeveer gelijk zijn. Misschien had men in het begin (EEG met 6) dit zo aangepakt en trager uitgebreid. Een nieuw lid zou dan eerst op "hetzelfde niveau" moeten komen om aan te sluiten, met Euro, gemeenschappelijke (grond)wet en Schengen, alsof het 1 land betreft.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #35
            Re: Brexit

            Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
            Gewoon even uit interesse, maar zijn er hier echt veel mensen die terug zouden willen naar het pré-EU-tijdperk. En dan bedoel ik echt wel de EU zoals ze nu is hé. Akkoord, het is niet allemaal rozegeur en maneschijn en soms hangt het wat met haken en ogen aan elkaar en het ziet er heel regelmatig niet echt mooi uit.
            Nee, zeker niet. Die tijd zit nog vers in mijn geheugen, elke week DM of FF wisselen, 10% waarde ging sowieso naar de bank, benzine in tank declareren, carnet voor mijn PC afstempelen. Makkelijk 30 minuten kwijt en als een een trucker het weer eens aan de stok had met een douanier dan zat je daar 2 uur. Ooit toestanden gezien. En dat is dan nog maar een voordeel.

            Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
            En echt, volgens mij is niet minder EU de oplossing voor de problemen die er nu zijn, maar net meer.
            Zo is dat. De mensheid is van nature parochiaal, tribaal en klassegericht, dus echt verassend is die houding van die Britten en een aanzienlijk deel van andere Europeanen niet. In de VS is men verder, wij Europeanen hebben nog lang niet onze nationalistische kantjes van ons afgeschud, als we er ooit in slagen.

            Comment


            • #36
              Re: Brexit

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Misschien had men in het begin (EEG met 6) dit zo aangepakt en trager uitgebreid. Een nieuw lid zou dan eerst op "hetzelfde niveau" moeten komen om aan te sluiten, met Euro, gemeenschappelijke (grond)wet en Schengen, alsof het 1 land betreft.
              IMHO was dat niet zo simpel. Als de EU het voormalige Oostblok niet had opgenomen, vrees is dat we daar nu met 10 Oekraïnes zaten. Het opgeblazen EU apparatsjik dat zo dikwijls bekritiseert wordt is verre van perfect maar het heeft ook zo zijn voordelen. Size matters.

              Comment


              • #37
                Re: Brexit

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Zo zou de EU er inderdaad moeten uitzien. Een evenknie van de "Verenigde staten van Europa" met een Europese regering die met één stem naar buiten komt. Nu is het een zootje ongeregeld dat als het uitkomt wil mee doen en zich anders afzijdig wil houden. Natuurlijk moet de levensstandaard dan ook overal ongeveer gelijk zijn. Misschien had men in het begin (EEG met 6) dit zo aangepakt en trager uitgebreid. Een nieuw lid zou dan eerst op "hetzelfde niveau" moeten komen om aan te sluiten, met Euro, gemeenschappelijke (grond)wet en Schengen, alsof het 1 land betreft.
                Zo is dat ! .. In de euforie van "kijk eens hoe snel we kunnen aangroeien" heeft men janneke en mieke meegesleurd in die unie, iedereen mag meedoen, hoe meer zotten hoe groter de vreugde, en zich niet al te veel zorgen makend om die landen hun belabberde economie en hun loze beloftes om ze te sanneren ! Kijk maar naar het type voorbeeld van Griekenland, of is men dat nabije-bankroet voor de EU al vergeten !

                PS men vergeet nogal eens gemakshalve dat de "Verenigde Staten van Amerika" lang niet zo verenigd zijn als het er uitziet !! Kijk maar eens naar de verschillen in individuele wetgevingen ! Kan best zijn dat men in een staat vrije doorgang heeft met een product en er in de volgende voor in de bak vliegt wegens "posession prohibited"

                Comment


                • #38
                  Re: Brexit

                  Vergeet ook de originele doelstellingen van het project "Europa" niet met zeer mooie idealen.
                  Europa is nog jong en heeft nog een lange weg te gaan.

                  Op heden zijn er veel pluspunten die we niet direct zien maar die er wel zijn.
                  Anderzijds zitten er nog wat "foutjes" in het beleid.

                  Ik blijf in het project geloven maar ik denk dat ze toch over een en ander eens goed moeten nadenken.

                  Comment

                  Working...
                  X