Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meteropnames

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Meteropnames

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Grappig dat je altijd klaagt over zaken die u nog niet overkomen zijn, maar je mogelijks ooit kunnen overkomen. ��
    Omdat ik meende dat de taks voor mij NU inging en niet volgend jaar.
    In dat geval, als ze binnen twee weken pas gekomen waren voor de opname, had ik al prijs.
    En omdat ik slecht tegen onrecht kan.
    Die taks daar aan toe, maar dan niet via van de pot gerukte data door willekeur van Eandis.
    Het gaat me eerst en vooral om het principe.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #77
      Re: Meteropnames

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Voor nete zijn regio kon ik vinden dat dit de maand van aansluiting is.
      Je WIL het echt niet toegeven hé.
      Of het nu in januari, februari of gelijk welke andere maand is kan me geen barst schelen, maar is het nu verdorie zo moeilijk om dat elk jaar op exact 12 maanden te laten gebeuren ? We leven in 2016 hé, niet in 1850.
      Lees de eerste zin van #66 eens aandachtig, als jij dat allemaal normaal vindt.... Tot het jou zelf zou overkomen denk ik...
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #78
        Re: Meteropnames

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Je WIL het echt niet toegeven hé.
        Of het nu in januari, februari of gelijk welke andere maand is kan me geen barst schelen, maar is het nu verdorie zo moeilijk om dat elk jaar op exact 12 maanden te laten gebeuren ? We leven in 2016 hé, niet in 1850.
        Lees de eerste zin van #66 eens aandachtig, als jij dat allemaal normaal vindt.... Tot het jou zelf zou overkomen denk ik...
        Daar zit altijd een marge op hé ... je krijgt zelf ook 10 dagen om op dat kaartje te reageren, dan kan je zelf ook het jaar 10 dagen korter of langer maken.

        Als het exact moet zijn, dan mag nooit iemand een paar dagen met verlof in die periode.
        Een 100% correct kan met uitlezen op afstand, maar dan is de huurprijs van de meter weer hoger.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #79
          Re: Meteropnames

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Daar zit altijd een marge op hé ... je krijgt zelf ook 10 dagen om op dat kaartje te reageren, dan kan je zelf ook het jaar 10 dagen korter of langer maken.

          Als het exact moet zijn, dan mag nooit iemand een paar dagen met verlof in die periode.
          Een 100% correct kan met uitlezen op afstand, maar dan is de huurprijs van de meter weer hoger.
          WIL je het nu echt niet begrijpen of KAN je het niet begrijpen ? (ik gok op het eerste)

          1) Opname is gisteren gebeurd met een verbruik van 4672 kWh op 1 jaar en 3 weken.
          2) Volgend jaar krijg ik rond half januari een kaartje en vul ik een zelf verzonnen verbruik in van net geen 5000 kWh op 11 maand en 1 week verbruik, om zo een "reserve" aan te leggen voor de volgende periode van Eandis opname na 1 jaar en 3 weken.
          3) Gezien die stomme Turteltaks MOET Eandis maar zien dat ze er GEEN marge op zetten.
          4) Er werkt méér dan 1 meteropnemer bij Eandis hoor, waarvan er wel meestal eentje in verlof zal zijn.

          Dus gepruts alom om te vermijden dat ik mogelijks een onterechte taks aangerekend krijg.
          Nu, als de opnemer een persoon is die argumenten begrijpt zal hij wel aanvaarden dat ik hem de tellerstanden opgeef van exact 1 jaar als hij zelf ziet dat die in de buurt zitten van wat hij afleest bij zijn bezoek. Dan is het probleem opgelost, zelfs al zou hij maar in april langskomen.
          Ik heb hem daar gisteren niet mee lastiggevallen omdat (goeie tip van jou) het huidige meerverbruik meegenomen is in functie van volgend jaar.
          Last edited by nete; 11 februari 2016, 08:22.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #80
            Re: Meteropnames

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            WIL je het nu echt niet begrijpen of KAN je het niet begrijpen ? (ik gok op het eerste).
            Ik gok bij u op de twee bijeen.
            Ge blijft klagen en zagen over iets dat binnen een jaar "mogelijks" zou kunnen gebeuren.
            Eerst klaag je foutievelijk dat je dit jaar bedrogen zou zijn,.
            Nu je ingezien hebt dat dit niet zo is, begin je over volgend jaar.

            Heb jij een glazen bol of zo dat je weet dat het binnen een jaar verkeerd gaat lopen?
            Er is een verschil tussen op je hoede zijn en klagen.

            Die taks is pas nieuw ... Eandis weet ook wel dat ze anders veel klachten zullen krijgen als het niet juist is.

            Dat het correct moet gebeuren ontken ik toch niet? Ik merk alleen dat jij heel snel negatief denkt en klaagt voor kleinigheden.

            Zo negatief ingesteld, bezigheidstherapie of klaaginitis?

            Ik zal dan ook maar tijdig de garagist bellen en een brief sturen naar de fabrikant want mogelijks valt mijn wagen volgend jaar in panne net op het moment dat ik mogelijks dringend naar het ziekenhuis rijdt voor een ziekte dat zich mogelijks voor zal doen. 😴

            Er is zoveel in het leven dat kan foutlopen, maar er zijn vaak ook simpele oplossingen om het te corrigeren mocht het zich toch voordoen. ☺

            Bij punt 4 ... ik doelde op verlof van de klant, niet de meteropnemer.
            Je mag nooit op verlof of je kan dan geen tellerstanden opgeven op de correcte dag.
            Kwestie het eens omgekeerd te zien en te beseffen waarom een marge altijd zal bestaan met manuele opmeting.
            Last edited by VerSeg; 11 februari 2016, 12:31.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #81
              Re: Meteropnames

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Kwestie het eens omgekeerd te zien en te beseffen waarom een marge altijd zal bestaan met manuele opmeting.
              Wat dus ontoelaatbaar wordt, dank zij de "zwarte madam" haar fratsen...
              Enkele andere lezers begrijpen blijkbaar wel wat ik bedoel.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #82
                Re: Meteropnames

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Wat dus ontoelaatbaar wordt, dank zij de "zwarte madam" haar fratsen...
                Enkele andere lezers begrijpen blijkbaar wel wat ik bedoel.
                Ik begrijp je heel goed.

                Dat klopt, maar in praktijk zal dat niet eenvoudig zijn.

                Je verwacht 100% correctheid van Eandis wat de datum betreft, wat met mensen die niet thuis kunnen zijn?
                De klant zal dan toch ook een andere dag willen en dan klopt het ook niet 100%.
                Eerlijkheidshalve moet je die 100% correctheid dan in twee richtingen eisen.

                Volgens mij alleen mogelijk indien teller op afstand uitgelezen kan worden.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #83
                  Re: Meteropnames

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                  Volgens mij alleen mogelijk indien teller op afstand uitgelezen kan worden.
                  Perfect mogelijk als ik in de toekomst bij opname door Eandis de persoon kan en mag vragen de tellerstanden van 12 maand te noteren die ik zelf genoteerd heb (na visuele controle of ik er niet met mijn petje naar smijt).
                  Maar kom, ik ga het opgeven om verder te discussiëren, je gaat me toch altijd proberen counteren met voorbeelden (ziekte, autodefecten e.d.) die niks, maar dan ook niks met het onderwerp te maken hebben. Bij gebrek aan valabele argumenten ?
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #84
                    Re: Meteropnames

                    Nete, ge neemt zoals altijd alles persoonlijk op en kijkt voor uw situatie alleen.
                    Ik probeer u niet tegen te spreken, ik probeer realistisch te zijn.

                    Bij u misschien mogelijk, maar er zijn nog miljoenen mensen die een meteropname moeten (laten) doen.

                    In theorie komt om de 2 jaar een kaartje en daar tussenin komt iemand langs.

                    Met een kaartje kunt ge invullen wat je wil, maar het blijft een persoonlijke gok als je net 10 dagen gaan skiën bent ... het is dan niet de stand van de dag, maar wat jij ervan wil maken.
                    Maar je kan het inderdaad laten uitkomen op een cijfer dat u goed uitkomt.
                    Je kan dus nog wat wat foefelen, zelfs als je die dag thuis bent en merkt dat het verbruik net 1 te veel is of ge wat reserve hebt en iets meer opgeeft om het jaar nadien op zeker te spelen ... maar dat is dan niet eerlijk opgenomen.

                    Als echter net in die 10 dagen die man aan uw deur staat, dan kan die niet binnen ... dus komt die later terug.
                    Dan is het toch ook niet "exact" 12 maanden meer?
                    En het moet niet altijd verlof zijn hé, er zijn ook mensen die die dag geen verlof krijgen, in het ziekenhuis liggen of wat dan ook.
                    Het kan ook een verlengd WE zijn met een feestdag ... dan komen ze ook ofwel een paar dagen te vroeg of te laat.

                    En ik ga nu hopelijk zoals u redeneren ... door die paar dagen later dat hij dan kan opnemen is uw verbruik net 5001 .. ga je dat dan aanklagen en zeggen dat het niet correct is want dat het 2 dagen eerder vermoedelijk maar 4999,99 was?
                    Die man geeft in wat hij werkelijk ziet hé en niet wat u best uitkomt.

                    En het wordt nog moeilijker voor mensen waar ze bijvoorbeeld in juni opmeten, dan is de schatting van verbruik voor of na 1 maart nog veel minder correct.

                    Enige echte oplossing is remote uitlezen van de tellerstand, dan is het altijd correct ... volgens de juiste stand op de juiste dag en eerlijk in beide richtingen.
                    Zij meten correct en de klant kan nooit afronden naar wat hem beter uitkomt.

                    Trouwens met de BTW of tariefverhoging schatten ze ook wat je vanaf die dag verbruikt zal hebben, dat is ook geen reële stand.
                    Waarom klaag je dat niet aan?
                    Kan u veel meer kosten dan die 30€ extra taks.
                    En bij contracten zonder vaste prijs wordt het nog erger.
                    Last edited by VerSeg; 12 februari 2016, 03:57.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #85
                      Re: Meteropnames

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                      En ik ga nu hopelijk zoals u redeneren ... door die paar dagen later dat hij dan kan opnemen is uw verbruik net 5001 .. ga je dat dan aanklagen en zeggen dat het niet correct is want dat het 2 dagen eerder vermoedelijk maar 4999,99 was?
                      Natuurlijk !!!! Omdat die 2 dagen eerder het verbruik van een jaar was, waar Turtelke haar taks op baseert.
                      En als die opnemer een mens is en geen robotje, gaat hij ongetwijfeld de JUISTE meterstand ingeven (degene die ik hem opgeef), als ik hem de reden uitleg.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #86
                        Re: Meteropnames

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Natuurlijk !!!! Omdat die 2 dagen eerder het verbruik van een jaar was, waar Turtelke haar taks op baseert.
                        En als die opnemer een mens is en geen robotje, gaat hij ongetwijfeld de JUISTE meterstand ingeven (degene die ik hem opgeef), als ik hem de reden uitleg.
                        Dat is dan ook zoiets ... denk je dat die man bij elk gezin rekening kan houden met wat de klant vraagt?
                        Zijn job bestaat er uit de teller af te lezen.
                        Als uitkomt dat die foefelt, kan die zelfs ontslagen worden of vervolgd wegens fraude.

                        En als die man uw goesting niet wil doen, dan is dat geen robot maar iemand dat zijn werk serieus neemt en doet wat hij opgedragen wordt, hoe vervelend wij (ook ik) dit als klant vinden.

                        De fout ligt niet bij die man, het probleem moet bij de bron aangepakt worden.
                        Maar heb jij betoogd tegen die taks?
                        Ik ook niet hoor.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #87
                          Re: Meteropnames

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                          het probleem moet bij de bron aangepakt worden.
                          Dat probeer ik nu al 4 pagina's uit te leggen: de fout ligt helemaal niet bij Eandis, maar bij Turtelboom en bij uitbreiding de hele rits ministers die wetten maken die met haken en ogen aan mekaar hangen (zo bv. ook de stupide speculatietaks: op de échte speculatieve zaken (opties, trackers en zo die met hefbomen werken) is de taks niet verschuldigd).
                          Als mijn opname bv. in juni zou plaatsvinden dan zou ik bijna smeken om 14 of 15 maanden te wachten, mijn teller draait TERUG in de zomer weet je.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #88
                            Re: Meteropnames

                            Louter informatief:
                            Ze zijn vandaag de tellers komen opnemen. Is zeer gelijkaardig aan het moment dat ze dat andere jaren doen.
                            Ik hoop dat ik nog mijn eindafrekening krijg voor 1 maart net voor de trutteltax in voege gaat. Anders kan ik 100 euro hoesten.

                            Comment


                            • #89
                              Re: Meteropnames

                              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                              Louter informatief:
                              Ze zijn vandaag de tellers komen opnemen. Is zeer gelijkaardig aan het moment dat ze dat andere jaren doen.
                              Ik hoop dat ik nog mijn eindafrekening krijg voor 1 maart net voor de trutteltax in voege gaat. Anders kan ik 100 euro hoesten.
                              Dat is toch enkel geldig op uw "verbruik" na 1 maart?
                              Of gaan ze enkel facturatiedatum nemen?
                              Last edited by VerSeg; 13 februari 2016, 11:32.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #90
                                Re: Meteropnames

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Als mijn opname bv. in juni zou plaatsvinden dan zou ik bijna smeken om 14 of 15 maanden te wachten, mijn teller draait TERUG in de zomer weet je.
                                Op zich toch geen probleem?
                                Als de meteropname jaarlijks gebeurt, dan zit er toch altijd een zomer tussen ... weliswaar die van het jaar ervoor.
                                Iedereen heeft dan toch steeds de 4 seizoenen gehad?
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X