Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Topic verwijderen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Topic verwijderen...

    Het gaat hem over het feit dat trollen er plezier in schijnen te hebben sommige topics in het belachelijke te trekken door met zaken naar voor te komen die niks meer met de initiële vraag te maken hebben.
    Dat heeft niks maar dan ook niks te maken met gelijk of ongelijk hebben.
    Dit is toch schering en inslag in ons praatcafé.
    En wat de trollen betreft; laat ze links liggen.
    Het beste dat ge kunt doen is trollen negeren, pas dan geen pisnijdig worden omdat ze "plezierken" niet meer krijgen.

    Dat hier kwibussen zitten op het forum vind ge over de hele wereld en die kwibussen negeer je gewoon, is beter voor u en de anderen en is slecht voor die kwibussen.
    En nog iets, het zegt dan meer over die kwibussen dan over uzelf.
    Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #17
      Re: Topic verwijderen...

      En altijd weer op de man spelen....

      Comment


      • #18
        Re: Topic verwijderen...

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        En altijd weer op de man spelen....
        Schrijft hij die zelf niks liever doet !! Of de pot verwijt de ketel....enz.

        Comment


        • #19
          Re: Topic verwijderen...

          Wie het schoentje past trekke het aan.
          Over en out.

          Het schijnt hier echt onmogelijk te zijn om een voorstel op een rustige zakelijke manier te bespreken zonder dat er op de man moet gespeeld worden.

          Comment


          • #20
            Re: Topic verwijderen...

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Wie het schoentje past trekke het aan.
            Over en out.

            Het schijnt hier echt onmogelijk te zijn om een voorstel op een rustige zakelijke manier te bespreken zonder dat er op de man moet gespeeld worden.
            Klopt bij sommigen inderdaad, en dan heb je waarschijnlijk uw schoentje reeds aan.

            Comment


            • #21
              Re: Topic verwijderen...

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Maar daar kan Tommie1 als niet-vzw-lid niet aan dacht ik.
              Een niet betalend vzw-lid heeft toch terrecht geen inspraak?
              Eerst dokken en dan reclameren

              Trouwens, it's a free country.... iedereen doet was hij wil binnen de regels van het forum...
              Dat het misschien vervelend is kan ik begrijpen maar dan kan je die persoon alsnog negeren of al zijn berichten quoten o.i.d.

              Comment


              • #22
                Re: Topic verwijderen...

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht

                PS Doe mij eens een plezier en herlees eens enkele van uw "bijdragen" op het 'Weer weer' van Theokus zaliger.... U zal verschieten van je eigen, want op die manier helpt U inderdaad iets naar de knoppen... maar akkoord het is uw goed recht, ik hoef mij daar niet mee te moeien.
                Mijn beste, herlees eens dit eigenste topic: wie staat er hier op te toppen van zijn tenen te tieren en wild om zich heen te slaan ?
                Terwijl er gewoon beleefd gezegd wordt dat een meerderheid niet zo gelukkig is met je puntjesfestijn. En nog eens: het is je goed recht, maar verwijt dan anderen niet hetzelfde (=hun mening schrijven).
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #23
                  Re: Topic verwijderen...

                  Ik ga hier geen namen noemen en dit verder niet meer nalezen maar het eindeloos alfa male gedrag van sommigen hier is 1 van de redenen waarom ik, met plezier, een sabbatical heb gehouden. Nu sinds enkele maanden denk ik terug maar ben veel passiever als voorheen en vind CC een echte klucht in sommige draadjes die het niveau van een café on 2 uur 's nachts niet overstijgt. Doe gewoon zo verder zou ik zeggen (ik heb echter nog steeds waardering voor sommigen hier uiteraard, zelfs enkele CC'ers die met plezier open staan voor discussie en al eens een mea culpa durven slaan)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Topic verwijderen...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Wanneer sommige topics altijd door dezelfde trollen in het belachelijke getrokken worden (en dat heeft niks, maar dan ook niks meer met discussiëren te maken) , dan is het soms beter dat ze volledig verdwijnen.
                    Ik denk dat je toch best eens het begrip "trollen" moet (her)definiëren.
                    Ik vind persoonlijk dat er op dit forum hier heel weinig getrold wordt (zeker ten opzichte van wat ik al op andere fora meegemaakt heb).
                    De enige die hier af en toe aan het trollen is, dat ben ikzelf. *

                    Het topic dat je onlangs hebt laten verwijderen, daar heb ik zelf niet eens de kans toe gehad om in te posten... en de mensen die er wél in hebben gepost waren nochtans degelijk qua argumentatie én on-topic. Ik heb het topic wel degelijk eens doorgelezen, en volgens mij speelden ze niet op de man.
                    Het is niet omdat ze het niet met je eens zijn, of dat ze jouw stelling afbreken, dat dat iets tegen jouw persoon is.

                    Wat wel een feit is, is dat je in de loop der jaren al heel wat persoonlijke situaties geschetst hebt, waarop de tegenstander in de discussie er heel makkelijk een argument rond kan bouwen alsof het tégen jou is, zónder jou te vernoemen in het bericht. Het blijft een onpersoonlijk argument maar voor jou klinkt het als persoonlijk in de oren omdat je je in die situatie identificeert.
                    Het is logisch dat anonieme mensen op internet na een tijdje toch een beeld van elkaar beginnen schetsen nadat ze al enkele jaren met elkaar communiceren. Daar is niets mis mee, eerder: het maakt alles interessanter, zeker om bepaalde zaken te kunnen plaatsen, in contexten, en al !

                    * edit: "af en toe" mag in de brede zin genomen worden
                    Last edited by anonymous; 12 januari 2016, 19:49.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Topic verwijderen...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Op andere fora kan je een topic maar wijzigen gedurende een paar uur.
                      Ik was jaren op een forum waar je deze mogelijheid slechts enkele minuten had.

                      Ik vind het vaak ook zwak dat mensen midden in een discussie plots een vorig bericht gaan herwerken naar iets heel anders, om dan nadien te kunnen claimen dat ze dat nooit zo hadden gezegd.

                      In een mondelinge discussie op café, moet je metéén zeggen wat je gezegd wil hebben. Je kan niets terugdraaien...
                      Hier op een forum heb je al de luxe dat je de tijd kan nemen om na te denken om iets te formuleren, aan te passen, herbeginnen... alvorens je het post.
                      Je kan een post van iemand in 10 stukken kappen en op elk citaat afzonderlijk gaan reageren. Dat zijn zaken die moeilijk gaan in een discussie op café, tenzij je elkaar nooit laat uitspreken.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Topic verwijderen...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Het werkt dus wel in andere fora .... SNIP .... En kan de regel niet aangepast worden per subforum?
                        Andere fora zijn niet noodzakelijk foto-gerelateerd en daar is er dan geen behoefte om na enkele dagen een update van een foto toe te voegen aan een bericht. Of anders heeft men een apart uploadmechanisme dat losstaat van het bijhorende bericht, daarmee heb je dat probleem niet. vBulletin is niet specifiek ontwikkeld voor foto gerelateerde discussies. Hier en daar moeten we dus leven met de manier waarop de software nu eenmaal werkt.

                        Het zou handig zijn als je die aanpassings-timeout kon instellen per subforum, maar dat gaat niet. Het is een forumwijde instelling. Ofwel kan je in alle subforums je bericht achteraf nog aanpassen, ofwelk kan dat nergens of slechts gedurende één configureerbare tijdsduur.
                        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                        Comment


                        • #27
                          Re: Topic verwijderen...

                          .... en nu expliciet met het moderatorhoedje op:

                          Moderator Note: Geen nieuwe op-de-man reacties meer a.u.b. want anders gaat er een slotje op deze discussie. Het zou zonde zijn als een draadje over de kwaliteit van discussies noodgedwongen op slot zou moeten
                          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                          Comment


                          • #28
                            Re: Topic verwijderen...

                            Verwijderen of niet, denk dat dit een eerlijke beslissing kan zijn als het allemaal te ver gaat, maar moet dan ook worden beslist door de mods.

                            Een forum is een openbaar gegeven in de virtuele wereld waar mensen hun mening kunnen en mogen ventileren, en ja die wijkt soms af van de anderen.

                            Er wordt hier verwezen naar trollen en andere ongedierte , maar laat ons eerlijk wezen. Als je zelf mensen verwijt een trol te zijn dan heb je zelf ook niet al te veel respect.
                            Toon je geen respect dan krijg je vaak ook weinig respect terug.
                            Probleem op dit forum, maar op vele fora in het algemeen, is dat sommige mensen alleen maar willen worden gevolgd in hun ideëen, maar daar dient een forum nu eenmaal niet voor.

                            Zelf heb ik hier ook wel problemen met ideetjes van sommigen en wederzijds is dat ook het geval.

                            Heb zelfs ooit het verwijt gekregen van het forumbestuur zelf om rustiger te zijn in mijn meningsuiting, maar ben naar niet mee akkoord.
                            Ik argumenteer mijn stellingen altijd op een correcte manier en dan ben ik van het principe "hate it or love it, so what".
                            We leven tenslotte (nu nog) in een westerse beschaving waar het recht op vrije meningsuiting nog steeds een primordiaal gegeven is en moet blijven.
                            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: Topic verwijderen...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              IWanneer sommige topics altijd door dezelfde trollen in het belachelijke getrokken worden.
                              Het zijn ook altijd dezelfde die anderen trollen vinden en hun reacties belachelijk als het niet volgens hun gedachtengang is.

                              Sta er even bij stil dat anderen niet verplicht dezelfde moeten delen ... ook al zou dit vaak het geval zijn.
                              Voor die andere is uw mening op dat moment ook niet direct zijn visie ... wordt u daarvoor dan ook een trol genoemd?

                              Mocht iedereen dezelfde visie hebben, dan zou elk topic na de eerste post automatisch gesloten mogen worden.

                              Sta er bij het lezen even bij stil dat hetzelfde gesprek mondeling zou plaatsvinden ... zou je de andere dan ook een trol noemen?
                              Ik denk het niet ... of toch wel?

                              Edit: Voor alle duidelijkheid, elk topic kan wel iemand "onterecht" persoonlijk nemen ... vaak om redenen die hij zelf aan iets gaat linken.
                              Verschil met een gewoon gesprek is dat getypte tekst bijna altijd strenger overkomt.
                              Die BD uitstappen zijn daarvoor wel ideaal ... dan leer je de mensen ook eens op een andere manier kennen hoe ze echt zijn en heb je daar een andere kijk op.
                              Elk lid een verplichte uitstap laten doen?
                              Last edited by VerSeg; 14 januari 2016, 00:07.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Topic verwijderen...

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Het zijn ook altijd dezelfde die anderen trollen vinden en hun reacties belachelijk als het niet volgens hun gedachtengang is.

                                Sta er even bij stil dat anderen niet verplicht dezelfde moeten delen ... ook al zou dit vaak het geval zijn.
                                Voor die andere is uw mening op dat moment ook niet direct zijn visie ... wordt u daarvoor dan ook een trol genoemd?

                                Mocht iedereen dezelfde visie hebben, dan zou elk topic na de eerste post automatisch gesloten mogen worden.

                                Sta er bij het lezen even bij stil dat hetzelfde gesprek mondeling zou plaatsvinden ... zou je de andere dan ook een trol noemen?
                                Ik denk het niet ... of toch wel?


                                Edit: Voor alle duidelijkheid, elk topic kan wel iemand "onterecht" persoonlijk nemen ... vaak om redenen die hij zelf aan iets gaat linken.
                                Verschil met een gewoon gesprek is dat getypte tekst bijna altijd strenger overkomt.
                                Die BD uitstappen zijn daarvoor wel ideaal ... dan leer je de mensen ook eens op een andere manier kennen hoe ze echt zijn en heb je daar een andere kijk op.
                                Elk lid een verplichte uitstap laten doen?
                                Toch wel, ik zou beginnen met te zeggen "niet beginnen zeveren" of zo iets, en als er toch verder gezeverd wordt, dan stap ik zéker op.

                                En wat die uitstappen betreft, bepaalde mensen zou ik graag leren kennen, maar van andere sujetten ben ik hééééél blij dat ik ze NIET leer kennen.

                                En voor alle duidelijkheid, en nogmaals, het gaat niet over iemand die een andere mening heeft, of iemand die eens een belachelijke reacties schrijft, of iemand die een andere visie heeft, maar wel over "zij" die PRAKTISCH ALTIJD een topic in het belachelijke trekken. Ik heb het nu al drie keer geschreven denk ik, misschien wordt het alsnog duidelijk.
                                Last edited by Guest17; 14 januari 2016, 08:22.

                                Comment

                                Working...
                                X