Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste periode boeking Ryanair

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Beste periode boeking Ryanair

    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Het enige wat mijn echtgenote soms meeneemt vanuit België, is handbagage met koffie van Lavazza.
    Daar kan ik in komen

    Al heb ik ook graag Segafredo.
    Zeker ooit eens een tripje naar Wenen doen, notex. Ik heb er in elk geval goeie herinneringen aan toen ik bijna 10 jaar terug geweest ben. Enorm veel koffiehuizen.

    Dan denk je dat Italianen bekend staan om hun koffie... Nog een trivia: Finland is het land waar men gemiddeld het meeste koffie/dag drinkt in Europa, heb ik onlangs ergens gelezen, tevens ook het meeste alcoholiekers heeft.

    Comment


    • #47
      Re: Beste periode boeking Ryanair

      Bedankt Leopard . Deze tips had ik ook al allemaal in gedachten en Amsterdam is zelfs € 200 goedkoper dan Brussel . Bij de goedkopere tickets moet je eerst de details bekijken en dan zie je dikwijls dat de tussenstops soms meer dan 10 uur bedragen .

      Comment


      • #48
        Re: Beste periode boeking Ryanair

        Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
        Bedankt Leopard . Deze tips had ik ook al allemaal in gedachten en Amsterdam is zelfs € 200 goedkoper dan Brussel . Bij de goedkopere tickets moet je eerst de details bekijken en dan zie je dikwijls dat de tussenstops soms meer dan 10 uur bedragen .
        Goede sites om te vergelijken en je variabelen in te stellen zijn bv Kayak (https://www.kayak.nl/flights) en Momondo www.momondo.be. Je kan een prijsalarm laten instellen.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #49
          Re: Beste periode boeking Ryanair

          Hier heb ik op allebei al een abonnement genomen maar eigenlijk is het misschien nog wat te vroeg . Februari/Maart volgend jaar .

          Comment


          • #50
            Re: Beste periode boeking Ryanair

            Mijn dochter heeft een trip naar Berlijn geboekt samen met haar Vriend.

            Ticketprijs H/T vanop Zaventem: 20€ per persoon.
            Bagage: 60€

            Ze gaan dus een valieske delen.
            Ongelooflijk toch dat een koffer meer kost dan 2 personen.

            Comment


            • #51
              Re: Beste periode boeking Ryanair

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Mijn dochter heeft een trip naar Berlijn geboekt samen met haar Vriend.

              Ticketprijs H/T vanop Zaventem: 20€ per persoon.
              Bagage: 60€

              Ze gaan dus een valieske delen.
              Ongelooflijk toch dat een koffer meer kost dan 2 personen.
              Tsja.... zie #35 en #40 .
              Zo weten ze toch maar de mensen te lokken hé.... "naar Berlijn voor 10 euro !!" (want zo bieden ze het aan in reclameslogans).
              Maar uiteindelijk : 10 euro x 2 (H/T) + 1 x 60 euro = 80 euro

              Op een korte trip kan je het wel doen met één valies per koppel, maar voor 14 dagen op vakantie....
              Ook oppassen bij Ryanair dat je geen kilootje boven het 'gekochte/betaalde gewicht' (15 of 20 kg) zit, of het wordt nog eens dokken.

              Wij betaalden ooit 30 euro in plus omdat onze beide valiezen samen 43 kgr wogen ipv 40 kgr.
              Maar ze hadden gelijk, 40 = 40 en niet 43.

              Voor de terugreis, allebei onze zwaarste schoenen aan, een paar truien boven elkaar, onze dikste jas.... en we kwamen net aan 40 kgr.
              Het was gelukkig een Ierlandreis, zodat onze dikke kledij en zware schoenen niet eens zo abnormaal leken....maar ik zie je zo al terugkomen ergens op de Canarische...

              Maar je kan ze uiteindelijk niks kwalijk nemen, want alles, maar dan ook alles staat netjes beschreven in de voorwaarden, hetzij soms nogal diep verborgen, maar het staat er.
              Last edited by Guest17; 29 april 2016, 14:09.

              Comment


              • #52
                Re: Beste periode boeking Ryanair

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Ticketprijs H/T vanop Zaventem: 20€ per persoon.
                Bagage: 60€
                Ongelooflijk toch dat een koffer meer kost dan 2 personen.
                En nog ongelofelijker dat een persoon van 140kg met enkel 10kg handbagage (samen 150kg) niets extra moet betalen, terwijl een tenger persoon van 45kg met een ingecheckte koffer van 20kg (samen 65kg) 60€ extra moet betalen.
                Voor elke kilo dat je koffer te zwaar weegt, moet je nog eens 10€/kg bijbetalen per vlucht.

                voorbeeld :
                -persoon 45kg + koffer 25kg = 60€ + 100€ extra = 160€ bagagekosten voor een totaalgewicht (persoon + bagage) van 70kg.
                -persoon 150kg + koffer 20kg = 60€ bagagekosten voor een totaalgewicht van 170kg.

                Ik vermoed dat het vervoeren van vet evenveel kerosine verbruikt als het vervoeren van extra bagage.

                Het wordt tijd dat men een vliegtarief gaat maken voor een gemiddeld lichaamsgewicht (bv 70kg), en dan de passagier samen met alle bagage weegt. Per kg meer of minder moet je bijbetalen, of krijg je terug.

                Comment


                • #53
                  Re: Beste periode boeking Ryanair

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Tsja.... zie #35 en #40 .
                  Zo weten ze toch maar de mensen te lokken hé.... "naar Berlijn voor 10 euro !!" (want zo bieden ze het aan in reclameslogans).
                  Maar uiteindelijk : 10 euro x 2 (H/T) + 1 x 60 euro = 80 euro

                  Op een korte trip kan je het wel doen met één valies per koppel, maar voor 14 dagen op vakantie....
                  Ook oppassen bij Ryanair dat je geen kilootje boven het 'gekochte/betaalde gewicht' (15 of 20 kg) zit, of het wordt nog eens dokken.

                  Wij betaalden ooit 30 euro in plus omdat onze beide valiezen samen 43 kgr wogen ipv 40 kgr.
                  Maar ze hadden gelijk, 40 = 40 en niet 43.

                  Voor de terugreis, allebei onze zwaarste schoenen aan, een paar truien boven elkaar, onze dikste jas.... en we kwamen net aan 40 kgr.
                  Het was gelukkig een Ierlandreis, zodat onze dikke kledij en zware schoenen niet eens zo abnormaal leken....maar ik zie je zo al terugkomen ergens op de Canarische...

                  Maar je kan ze uiteindelijk niks kwalijk nemen, want alles, maar dan ook alles staat netjes beschreven in de voorwaarden, hetzij soms nogal diep verborgen, maar het staat er.
                  Het is 10€ enkel, 20€ H/T.
                  Feit blijft dat het zelfs met bagage een heel goede deal is.
                  Met de trein kost het een pak meer, en zelfs de bus is duurder, en dan ben je uuuuuuren onderweg.

                  Ik heb haar gezegd: vergeet die valies, en koop gewoon ter plaatse voor 60€ kleren als dat nodig is.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Beste periode boeking Ryanair

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Het is 10€ enkel, 20€ H/T.
                    Feit blijft dat het zelfs met bagage een heel goede deal is.
                    Met de trein kost het een pak meer, en zelfs de bus is duurder, en dan ben je uuuuuuren onderweg.

                    Ik heb haar gezegd: vergeet die valies, en koop gewoon ter plaatse voor 60€ kleren als dat nodig is.
                    Dat weet ik wel, maar ze liegen niet wanneer ze in hun slogans vermelden "voor 10 euro naar Berlijn" hé !!
                    Heb ik trouwens al verschillende keren geschreven dat je meestal goed zit qua prijs bij Ryanair, maar het gaat mij om die toch enigszins misleidende reklame.
                    Maar nogmaal, ze liegen nooit !

                    Comment


                    • #55
                      Re: Beste periode boeking Ryanair

                      Bij Brussels Airlines kennen ze ook wat van verkoopstechnieken.
                      Gisteren van hen een mail gekregen "boek nu voordelig je Europese vakantievluchten vanaf 19,99€"
                      Ik ga mijn vlucht ALC-BRU-ALC bekijken (11/06-18/06).
                      Bij SN heb je 3 tarieven
                      1) Check & Go = enkel handbagage : niet beschikbaar
                      2) Light & Relax = handbagage + koffer 23 kg : niet beschikbaar
                      3) Flex & Fast = handbagage + koffer 23kg + priority check in + zetel te kiezen = 551,30€
                      Er zijn genoeg zetels voor beide vluchten beschikbaar, maar enkel aan het hoogste tarief

                      Ik heb op dezelfde data geboekt bij Ryan @ 58€ (zonder bagage). Vandaag kost dit 111€.
                      Indien ik optie 3) van SN bij Ryanair kies, betaal ik ;
                      Retourvlucht met 10kg handbagage : 111€
                      2x 40€ voor een koffer van 20kg : 80€
                      3kg extra bagage 2x 30€ : 60€
                      priority check in 2x 4€ : 8€
                      zetelkeuze (5 of 10€) 2x 10€ : 20€
                      totaal :279€

                      Dat geeft bij Ryanair een voordeel van 551,30 - 279 = 272€ voor een retourvlucht met 10kg handbagage, koffer 23kg, priority check in, en zetelkeuze.
                      Voor een gezinnetje met 2 kinderen geeft dat reisje een verschil van 4x 272€ = 1088€.

                      Natuurlijk willen we allemaal onze nationale trots (en Lufthansa) sponsoren, en vliegen we daarom niet met dat gekke Ryanair.

                      Het enige voordeel dat je krijgt voor die 1088€ is dat je vluchtdata iets flexibel zijn. Daar heb je echter weinig of niets aan als je hotel of huurappartement geboekt is, of wanneer je op het werk geen andere keuze hebt.
                      Last edited by notex; 29 april 2016, 21:38.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Beste periode boeking Ryanair

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Natuurlijk willen we allemaal onze nationale trots (en Lufthansa) sponsoren, en vliegen we daarom niet met dat gekke Ryanair.
                        Of misschien willen we niet allemaal RA sponsoren. Er is een reden voor die lage prijs, niet dat dat de meeste passagiers iets uitmaakt, net zoals de T-shirts van bv. Wibra/Zeeman om een bepaalde reden een lage prijs hebben.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #57
                          Re: Beste periode boeking Ryanair

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Of misschien willen we niet allemaal RA sponsoren. Er is een reden voor die lage prijs, niet dat dat de meeste passagiers iets uitmaakt, net zoals de T-shirts van bv. Wibra/Zeeman om een bepaalde reden een lage prijs hebben.
                          Tsja, allemaal heel nobele bedoelingen van zij die daar (nog) rekening mee houden, maar ik vrees dat je diegenen die daar nog rekening mee houden heel makkelijk zonder rekenmachine kan tellen.
                          Het is jammer, maar helaas zo. De meeste mensen kijken vandaag de dag naar hun portemonnee... en kan je ze ongelijk geven ??

                          Comment


                          • #58
                            Re: Beste periode boeking Ryanair

                            Even een update:
                            BRU-FARO sept 2016: van 102 € pp (eind januarie, basis excl bagage etd..)
                            5 feb + 10 €, mrt +10 €, 6 april +8 €, 13 april +12 € = 142 €

                            Comment


                            • #59
                              Re: Beste periode boeking Ryanair

                              Gisteren vliegtuigtickets besteld voor een 15- daagse reis naar Sardinië in september . Bij RyanAir moesten wij € 578 betalen voor ons beiden . Bij Alitalia € 297.22 voor ons beiden . Ruimbagage tot 23 kg gratis , zetels kiezen gratis . Enig klein nadeel voor Alitalia was vertrek van uit Amsterdam maar door een voucher voor parkeren bij Schiphol te kopen bij "Actie van de dag " aan € 68.90 voor 17 dagen parkeren denk ik dat ik toch een goede zaak gedaan heb .

                              Comment


                              • #60
                                Re: Beste periode boeking Ryanair

                                Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                                Gisteren vliegtuigtickets besteld voor een 15- daagse reis naar Sardinië in september . Bij RyanAir moesten wij € 578 betalen voor ons beiden . Bij Alitalia € 297.22 voor ons beiden . Ruimbagage tot 23 kg gratis , zetels kiezen gratis . Enig klein nadeel voor Alitalia was vertrek van uit Amsterdam maar door een voucher voor parkeren bij Schiphol te kopen bij "Actie van de dag " aan € 68.90 voor 17 dagen parkeren denk ik dat ik toch een goede zaak gedaan heb .
                                En je krijgt allicht nog een gratis drankje en snack op de vlucht ook !
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                                Comment

                                Working...
                                X