Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste periode boeking Ryanair

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beste periode boeking Ryanair

Dank voor de update.

Van mijn kant: ik heb prijsalarm ingesteld maar intussen toch maar al geboekt. Ik wil de vlucht niet missen want ik verwacht grote belangstelling wegens het "uitvallen" van een aantal toeristische bestemmingen door o.a. terroristische dreigingen. De Russen hebben verbod naar Turkije te reizen, men schat meer dan 500.000 Russen die misschien elders naartoe gaan trekken!

Anderzijds : een vat ruwe olie kost nu 70$ minder dan enige tijd geleden. Op zo'n vlucht moet het verbruik per passagier toch het equivalent van meerdere vaten bedragen dus ik verwacht dat ik van Ryanair nog een afrekening ga krijgen waarbij men mij méér zal terugstorten dan ik betaalde voor mijn tickets.

Comment

Zojuist nog een retourvlucht Alicante-Brussel-Alicante (1 week midden juni) bijgeboekt bij Ryanair @ 58€.
      Bij Jetair voor dezelfde data kost dit nu 178€ ( met op 5 minuten na, dezelfde vertrektijden).
      Van de 10 vluchten die ik in februari bij Ryan heb geboekt, zijn er sommige gedaald in prijs en andere dan weer gestegen, zodat de totaalprijs op een paar € na hetzelfde is gebleven.
      Grootste prijsdaler was eind mei dat eergisteren van 110 naar 76€ was gezakt. Maar gisteren stond het al terug op 100€.
      Last edited by notex; 23 april 2016, 15:18.

Comment

Iemand tips voor Nieuw-Zeeland volgend jaar februari ? Nog te vroeg om te boeken ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
          Iemand tips voor Nieuw-Zeeland volgend jaar februari ? Nog te vroeg om te boeken ?
          Emirates. BRU-DXB DXB-AKL. Nadeel, 10 uur in DXB.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Zojuist nog een retourvlucht Alicante-Brussel-Alicante (1 week midden juni) bijgeboekt bij Ryanair @ 58€.
            Bij Jetair voor dezelfde data kost dit nu 178€ ( met op 5 minuten na, dezelfde vertrektijden).
            Van de 10 vluchten die ik in februari bij Ryan heb geboekt, zijn er sommige gedaald in prijs en andere dan weer gestegen, zodat de totaalprijs op een paar € na hetzelfde is gebleven.
            Grootste prijsdaler was eind mei dat eergisteren van 110 naar 76€ was gezakt. Maar gisteren stond het al terug op 100€.
            Je dient er wel nog bij te vermelden dat je van zodra je een reiskoffer (max. 20 kgr) wil meenemen op heen- en terugvlucht er direct 60 euro/persoon bijkomt bij Ryanair.
            Zo kost een goedkope vlucht naar Corsica H en T ongeveer 40 euro per man, maar daar komt dan 60 euro per man bij wanneer die een reiskoffer bij heeft.

Nog altijd zijn er mensen die zich blind staren op die "begintarieven" van Ryanair.... de surplussen die praktische onvermijdbaar zijn (want op reis gaan zonder bagage heb ik toch nog nooit gedaan) kosten meer dan de prijs van de vlucht.... niet waar natuurlijk, maar dat laten zo toch zo uitschijnen.
            Het is waar dat je weet wanneer je definitief wil gaan boeken/betalen, dat je exact weet hoeveel alles kost, maar toch vind ik het gewoon een manier om mensen te lokken met spotprijzen en er dan achteraf van alles en nog wat bij te voegen.

Ga je zonder bagage dan kost het inderdaad slechts 80 euro voor twee heen en terug, neem je allebei een reiskoffer mee dan komt het op 200 euro voor twee heen en terug.

Maar ik geef toe, het is nog altijd goedkoop, maar bij Jetairfly kost het 'slechts' 275 euro, dus het verschil is maar 75 euro... en je landt in Ajaccio ipv in Figari (Ryanair).
            Al naargelang waar je verblijft kan Figari soms een betere aankomst/vertrek luchthaven zijn dan Ajaccio, dat is ook juist.

Maar als wij op Figari zouden vliegen, moeten we nog 100 km bollen naar onze vakantieplaats, vanuit Ajaccio slechts 25 km.
            Last edited by Guest17; 27 april 2016, 16:40.

Comment

Zojuist nog een retourvlucht Alicante-Brussel-Alicante (1 week midden juni)
              Op vakantie naar Brussel?

In juni is Brussel-Bad nog niet geopend denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                Van mijn kant: ik heb prijsalarm ingesteld maar intussen toch maar al geboekt. Ik wil de vlucht niet missen want ik verwacht grote belangstelling wegens het "uitvallen" van een aantal toeristische bestemmingen door o.a. terroristische dreigingen. De Russen hebben verbod naar Turkije te reizen, men schat meer dan 500.000 Russen die misschien elders naartoe gaan trekken!

Toerisme in Turkije is intussen helemaal ingestort.

In Brussel trouwens ook, heel wat hotels zijn zo goed als leeg tegenwoordig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  Op vakantie naar Brussel?

In juni is Brussel-Bad nog niet geopend denk ik.
                  Zal wel kloppen die trip van notex, maar ik begrijp je, de meeste mensen gaan tijdens de wintermaanden naar Spanje wonen, maar notex doet het omgekeerde, hij gaat er in de zomer wonen.
                  Dus Alicante-Brussel-Alicante is wellicht om eens het gras te komen afrijden .

Comment

Nee hoor, om ons gras af te rijden hebben we in België en Spanje een tuinier
                    Om de zes weken vlieg ik (en afwisselend mijn echtgenote) over en weer tussen Spanje en België om onze ouders te bezoeken, zodat ze om de drie weken één van ons beiden een paar dagen zien.
                    Vermits we niet aan schoolvakanties e.d. gebonden zijn, kunnen we eenvoudig op de goedkoopste dagen vliegen. Vermits dat ook nog zonder bagage is, is het zeer voordelig. Het kan me niets schelen of je bij Ryan 60€ voor een koffer moet betalen, of dat je 50 kg gratis mag meenemen bij Hyuppeldepup Airways.
                    Het enige wat mijn echtgenote soms meeneemt vanuit België, is handbagage met koffie van Lavazza.
                    Afgelopen winter was een uitzondering. Dan zijn we 7 weken in België gaan overwinteren wegens een schouderoperatie bij mij echtgenote.
                    Spanje is geen achterlijk land, maar we hebben meer vertrouwen in Belgische dokters en kinesisten.
                    Last edited by notex; 27 april 2016, 17:29.

Comment

Nee hoor, om ons gras af te rijden hebben we in België en Spanje een tuinier
                      Om de zes weken vlieg ik (en afwisselend mijn echtgenote) over en weer tussen Spanje en België om onze ouders te bezoeken, zodat ze om de drie weken één van ons beiden een paar dagen zien.
                      Vermits we niet aan schoolvakanties e.d. gebonden zijn, kunnen we eenvoudig op de goedkoopste dagen vliegen. Vermits dat ook nog zonder bagage is, is het zeer voordelig. Het kan me niets schelen of je bij Ryan 60€ voor een koffer moet betalen, of dat je 50 kg gratis mag meenemen bij Hyuppeldepup Airways.
                      Het enige wat mijn echtgenote soms meeneemt vanuit België, is handbagage met koffie van Lavazza.
                      Afgelopen winter was een uitzondering. Dan zijn we 7 weken in België gaan overwinteren wegens een schouderoperatie bij mij echtgenote.
                      Spanje is geen achterlijk land, maar we hebben meer vertrouwen in Belgische dokters en kinesisten.
                      In jouw specifiek geval niet, maar ik denk niet dat er op een Ryanairvlucht meer dan 1 % zonder bagage vliegt (uitgezonderd handbagage natuurlijk).
                      Juist omdat het gros bij Ryanair vluchten boekt mét bagage, dat Ryanair die dure bagagetarieven hanteert.
                      Mochten er op elke vlucht slechts een paar mensen zitten mét bagage dan zouden ze wel rap iets anders uitvinden om aan te rekenen.

Want reken maar, nu zijn er bvb 180 mensen mét bagage aan 60 euro .... een mooi surplusje voor twee vluchten hé voor Ryanair, vooral als je weet dat ze ooit lieten becijferen hoeveel ze konden besparen wanneer ze geen vers papieren doekje meer legden op de hoofdsteunen van de vliegtuigzetels, en dat ze ooit overwogen om de mensen te laten betalen voor het gebruik van het toilet aan boord, en en en en en .

O'leary draagt dan wel nooit een kostuum, laat staan een das, maar een dommerik is het niet hé.

Maar wanneer je altijd zonder bagage reist (zoals jullie), dan zit je goed bij hen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        In jouw specifiek geval niet, maar ik denk niet dat er op een Ryanairvlucht meer dan 1 % zonder bagage vliegt (uitgezonderd handbagage natuurlijk).
                        Juist omdat het gros bij Ryanair vluchten boekt mét bagage, dat Ryanair die dure bagagetarieven hanteert.
                        Mochten er op elke vlucht slechts een paar mensen zitten mét bagage dan zouden ze wel rap iets anders uitvinden om aan te rekenen.

Want reken maar, nu zijn er bvb 180 mensen mét bagage aan 60 euro .... een mooi surplusje voor twee vluchten hé voor Ryanair, vooral als je weet dat ze ooit lieten becijferen hoeveel ze konden besparen wanneer ze geen vers papieren doekje meer legden op de hoofdsteunen van de vliegtuigzetels, en dat ze ooit overwogen om de mensen te laten betalen voor het gebruik van het toilet aan boord, en en en en en .

O'leary draagt dan wel nooit een kostuum, laat staan een das, maar een dommerik is het niet hé.

Maar wanneer je altijd zonder bagage reist (zoals jullie), dan zit je goed bij hen.
                        T'ja, ergens zal je wel ergens gelijk hebben Ivan, maar laad en los diensten alsook huur van transportdiensten
                        op een luchthaven zal ook wel een deftig prijskaartje mee brengen aan de totaal kost.
                        Zal uiteraard wel geen totaal van 60€ zijn, maar toch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          T'ja, ergens zal je wel ergens gelijk hebben Ivan, maar laad en los diensten alsook huur van transportdiensten
                          op een luchthaven zal ook wel een deftig prijskaartje mee brengen aan de totaal kost.
                          Zal uiteraard wel geen totaal van 60€ zijn, maar toch.
                          Als het enigszins kan bij Ryanair in Zaventem, dan moet je te voet van de gate naar het vliegtuig. Als alle "vliegtuig-parkeerplaatsen" nabij de gate bezet zijn, word je met een bus naar het vliegtuig gebracht. Ryan heeft geweigerd om 7€ per passagier te betalen voor het gebruik van een slurf. 't Was kiezen of delen voor Zaventem. Ofwel werd Ryan vrijgesteld van slurfgebruik, ofwel kwam Ryanair niet naar Zaventem. Ryan heeft de discussie gewonnen. Identiek verhaal op Alicante.

Comment

Als het enigszins kan bij Ryanair in Zaventem, dan moet je te voet van de gate naar het vliegtuig. Als alle "vliegtuig-parkeerplaatsen" nabij de gate bezet zijn, word je met een bus naar het vliegtuig gebracht. Ryan heeft geweigerd om 7€ per passagier te betalen voor het gebruik van een slurf. 't Was kiezen of delen voor Zaventem. Ofwel werd Ryan vrijgesteld van slurfgebruik, ofwel kwam Ryanair niet naar Zaventem. Ryan heeft de discussie gewonnen. Identiek verhaal op Alicante.
                            Waarom denk je dat de luchthaven van Oostende "Ostend-Bruges" heet? Afdreigen door RA. Ze doen niet liever en een ze ergens zitten en veel traffic genereren moeten ze voordelen krijgen of ze vertrekken. Omdat het dan over veel jobs gaat geeft men dikwijls toe.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                              Waarom denk je dat de luchthaven van Oostende "Ostend-Bruges" heet?
                              Sommigen onder ons zullen zich dan ongetwijfeld ook nog het getouwtrek tussen Brussel en Oostende herinneren in de jaren 60.
                              Welke nu juist nationale luchthaven zou worden.
                              En eigenlijk was het misschien wel beter Oostende geweest, in Raversijde hadden ze alles, ze hadden plaats zat,
                              zaten dicht tegen een aantal havens, hadden 180° zee waar ze niemand stoorden enz.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                                Van zodra je een prijs ziet beneden de 1000 euro, niet meer wachten.
                                Bekijk ook de prijzen vanuit Amsterdam, de verschillen zijn soms redelijk groot bij dezelfde maaatschappij.
                                Overloop ook goed de overstappen en wachttijden, de beste verbindingen liggen onder de 30 uur.
                                De meest comfortabele maatschappijen zijn Singapore Airlines, Etihad, Emirates.
                                Bij Singapore Airlines bestaat de mogelijkheid om een kamer te huren in de luchthaven Terminal zelf, de prijs bedraagt zo'n 50 euro voor de eerste 6 uur.
                                http://www.harilelahospitality.com/#...ateshtml/c16ei
                                Op die manier kom je zeer uitgerust aan op je bestemming.
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                                X