Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DVD naar AVI

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: DVD naar AVI

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
    Die beveiligde Dvd's van Borgen omgezet op HDD zien er precies uit als de Dvd's zelf, dus niks verschil.
    Met Freemake Video ?

Ik zit hier al een halve dag te prutsen en het lukt niet. Freemake maakt na een dik half uur een bestand AVI bestand aan, maar het beeld blijft zwart.
    Ook op andere computers.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Hoi,

hoe groot is je HDD?

Anders kopieer je gewoon de TS map naar de HDD.
      De meeste spelers spelen deze gewoon af.

mvg
      nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Indien je, je avi ingeladen hebt, dan zie je rechts een knop met een schaar.
        Kan je daar je film afspelen? Indien niet, dan heeft het volgens mij geen zin om verder proberen om te zetten.
        Ik download regelmatig filmpjes van Youtube, heb zelf bij het omzetten nog geen enkele keer problemen gehad.

Succes, Desteen

Comment

Ja, als ik op de schaar klik, speelt de film af met ondertitels en beeld. Heb nu al avi, mkv en mp4 uitgetest en steeds zwart beeld. Wel klank en ondertiteling. Het lijkt wel of de helderheid volledig geminimaliseerd is......
          Maar al uitgetest op computer, tv, ipad, android tablet....overal hetzelfde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Met Freemake Video ?

Ik zit hier al een halve dag te prutsen en het lukt niet. Freemake maakt na een dik half uur een bestand AVI bestand aan, maar het beeld blijft zwart.
            Ook op andere computers.
            Ik denk het wel, ik heb maar drie dergelijke programma's op mijn Pc staan, VLC (maar die breekt geen beveiligde code) DVD Shrink en Freemake Video.
            DVD Shrink is versie 3.2
            En Freemake ziet er zo uit:

Last edited by Red Falcon; 30 december 2015, 13:53.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik heb versie 4.1.9.3

Comment

Ach, waarvan heb je die gedownload?
                De versie die ik heb heb ik gekregen van iemand hier op BD, als ik die ergens wilde downloaden had ik telkens een boel gezever mee die ik absoluut niet wou.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                  Ach, waarvan heb je die gedownload?
                  De versie die ik heb heb ik gekregen van iemand hier op BD, als ik die ergens wilde downloaden had ik telkens een boel gezever mee die ik absoluut niet wou.
                  Ha, maar dat "gezever" staat er steeds bij, Luc, maar in zulke kleine lettertjes dat de meeste mensen op "volgende" klikken.
                  Ik ben daar nu heel wat rustiger in en vink alles zorgvuldig uit.
                  Welke versie heb jij, dan probeer ik die eens te zoeken.

Ik weet al niet meer waar ik ze gevonden heb...

Comment

Heb hier versie 4.1.7.3;

Comment

Ik heb versie 3.2.0.15 en zoals ik al vermelde heeft een BD lid mij deze bezorgd.
                      Maar als ik naar de site van DVD Shrink surf is dat ook de laatste versie, dus vraag ik mij af waar je versie 4 vandaan haalt?
                      De freemake Video is versie: 4.1.9

Comment

Ik doelde op Freemake
                        DVDSHRINK is al in 2005 gestopt dacht ik.

Ik geef het op met Freemake - heeft me een volledige dag gekost en het werkt voor geen meter.

DVDSHRINK werkt wel goed; ongeveer 40 minuten voor een gemiddelde Dvd. (mijn eerste meting was verkeerd) Maar dvd files zijn moeilijker te openen op een tablet of ( rechtstreeks) door de Tv. ( via een mediaplayer is er geen probleem)

Ik ga nog Magic DVD Ripper proberen en dan nog een prg om mkv files te maken Makemkv)
                        Last edited by Alfa Centauri; 30 december 2015, 19:41.

Comment

Voor het rippen van DVD's naar een gebruik ik DVDFab 8 Qt. Het resultaat hiervan is een .ISO bestand. Vervolgens converteer deze rips naar MP4 met handbrake. Werkt (na wat zoeken) perfect.
                          www.elwee.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Ik doelde op Freemake
                            DVDSHRINK is al in 2005 gestopt dacht ik.

Ik geef het op met Freemake - heeft me een volledige dag gekost en het werkt voor geen meter.

DVDSHRINK werkt wel goed; ongeveer 40 minuten voor een gemiddelde Dvd. (mijn eerste meting was verkeerd) Maar dvd files zijn moeilijker te openen op een tablet of ( rechtstreeks) door de Tv. ( via een mediaplayer is er geen probleem)

Ik ga nog Magic DVD Ripper proberen en dan nog een prg om mkv files te maken Makemkv)
                            Sorry dat ik niet precies meer herinner hoe ik die beveiligde Dvd's "Borgen" naar AVI heb kunnen omzetten.
                            Ik had gehoopt u te kunnen helpen, helaas.

EDIT: Ik heb eens gekeken in mijn downloads en vind daar DVDFab (KLIK) bij. Heb ik dat soms gebruikt, ik weet het echt niet meer.
                            Eén ding weet ik nog echter heel goed, het heeft me bloed zweet en tranen gekost om die Dvd's naar AVI om te zetten op mijn HDD.
                            Probeer die DVDFab eens, je weet nooit.

Comment

DVD shrink is inderdaad een oudje, en eigenlijk dient het voornamelijk om DVD 9's te comprimeren naar DVD 5 die je dan kan kopiëren op 1 single layer DVDR.
                              Ik gebruik normaal DVDdecrypter (ook een oudje) om Dvd's te kopiëren, omdat dat ook de copy-beveiliging eraf krijgt bij het kopiëren (hoewel het ook niet lukt met bv. veel Dvd's van Disney).
                              DVDFAB kan deze wel kopiëren (maar dat is betalend).

Om een AVI te maken neem ik Handbrake. Een DVD heeft trouwens 576 lijnen. Als je AVI-software dat naar minder kopieert doe je dus zeker verlies.
                              Persoonlijk zou ik dat gewoon in die VOB's laten : DVD heeft al niet de beste beeldkwaliteit, en als je dat dan nog vermindert bij de omzetting naar AVI, dan hou je uiteindelijk niet veel meer over...
                              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                                DVD shrink is inderdaad een oudje, en eigenlijk dient het voornamelijk om DVD 9's te comprimeren naar DVD 5 die je dan kan kopiëren op 1 single layer DVDR.
                                Ik gebruik normaal DVDdecrypter (ook een oudje) om Dvd's te kopiëren, omdat dat ook de copy-beveiliging eraf krijgt bij het kopiëren (hoewel het ook niet lukt met bv. veel Dvd's van Disney).
                                DVDFAB kan deze wel kopiëren (maar dat is betalend).

Om een AVI te maken neem ik Handbrake. Een DVD heeft trouwens 576 lijnen. Als je AVI-software dat naar minder kopieert doe je dus zeker verlies.
                                Persoonlijk zou ik dat gewoon in die VOB's laten : DVD heeft al niet de beste beeldkwaliteit, en als je dat dan nog vermindert bij de omzetting naar AVI, dan hou je uiteindelijk niet veel meer over...
                                Kan ik dat aantal lijnen ( 576 of minder in geval van converteren ) ergens checken in één of andere player ? VLC ?

Comment

Working...
                                X