Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DVD naar AVI

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: DVD naar AVI

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Kan ik dat aantal lijnen ( 576 of minder in geval van converteren ) ergens checken in één of andere player ? VLC ?
    Gewoon de properties van het bestand bekijken : daar staat het onder (dus in verkenner).

Of in VLC door onder extra, codec-informatie te kiezen.
    Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb met deze converteer toestanden totaal geen ervaring, dus vergeef mijn tussenkomst als ze niet nuttig is

Eens omgezet, wil je de film/documentaire toch nog afspelen, nietwaar? Een zeer nuttig programma dat vele bestandsformaten ondersteunt, zowel video als muziekbestanden, is het VLC (freeware)
      VLC kan, behalve rechtstreeks DVD afspelen, ook DVD afspelen vanaf harde schijf. Dat zijn, dacht ik die VOB bestanden die hier al zijn aangehaald. Zitten daar de ondertitels niet bij?

Zoals ik al zei kan VLC meer formaten aan (MP4, AVI, MKV en nog een heleboel andere, de meeste zijn "van huis uit" ondersteund) dus als je je bestanden kan omzetten win je plaats op je NAS. Maar hoe, daar kan ik je echt niet mee helpen.
      Wanneer je een geconverteerd bestand in VLC opent, kan je via het menu (weergave) ondertitels downloaden van internet. Dat gaat heel snel. Die ondertitels worden in dezelfde map waarin het het videobestand staat opgeslagen en worden ook automatisch afgespeeld (als de bestandsnaam identiek is). Wel even controleren of de ondertitels de juiste zijn en gesynchroniseerd!
      Ik weet ook niet zeker of voor alle films en documentaires e.d. Nederlandse ondertitels beschikbaar zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
        Ik heb met deze converteer toestanden totaal geen ervaring, dus vergeef mijn tussenkomst als ze niet nuttig is

Eens omgezet, wil je de film/documentaire toch nog afspelen, nietwaar? Een zeer nuttig programma dat vele bestandsformaten ondersteunt, zowel video als muziekbestanden, is het VLC (freeware)
        VLC kan, behalve rechtstreeks DVD afspelen, ook DVD afspelen vanaf harde schijf. Dat zijn, dacht ik die VOB bestanden die hier al zijn aangehaald. Zitten daar de ondertitels niet bij?

Zoals ik al zei kan VLC meer formaten aan (MP4, AVI, MKV en nog een heleboel andere, de meeste zijn "van huis uit" ondersteund) dus als je je bestanden kan omzetten win je plaats op je NAS. Maar hoe, daar kan ik je echt niet mee helpen.
        Wanneer je een geconverteerd bestand in VLC opent, kan je via het menu (weergave) ondertitels downloaden van internet. Dat gaat heel snel. Die ondertitels worden in dezelfde map waarin het het videobestand staat opgeslagen en worden ook automatisch afgespeeld (als de bestandsnaam identiek is). Wel even controleren of de ondertitels de juiste zijn en gesynchroniseerd!
        Ik weet ook niet zeker of voor alle films en documentaires e.d. Nederlandse ondertitels beschikbaar zijn.
        VLC is ( op de computer ) inderdaad een schitterend programma - ik gebruik haast niets anders.

Maar op de iPad krijg ik het niet werkend. Enfin, ik heb hier net VLC streamer binnengehaald, maar die zegt:

"Om VLC Streamer te gebruiken moet de helper op je PC of Mac draaien"

En dat vind ik nu net wat omslachtig: ik zou éérst nog mijn computer moeten opstarten om dan vervolgens iets van de NAS op mijn iPad te bekijken ???

Als ik rechtrstreeks met 1 klik een DCD-film ( in VOB ) op mijn iPad zou kunnen bekijken - graag - maar ik ben nog zo geen enkel programma tegengekomen.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

Comment

VLC is ( op de computer ) inderdaad een schitterend programma - ik gebruik haast niets anders.

Maar op de iPad krijg ik het niet werkend. Enfin, ik heb hier net VLC streamer binnengehaald, maar die zegt:

"Om VLC Streamer te gebruiken moet de helper op je PC of Mac draaien"

En dat vind ik nu net wat omslachtig: ik zou éérst nog mijn computer moeten opstarten om dan vervolgens iets van de NAS op mijn iPad te bekijken ???

Als ik rechtrstreeks met 1 klik een DCD-film ( in VOB ) op mijn iPad zou kunnen bekijken - graag - maar ik ben nog zo geen enkel programma tegengekomen.
          EDIT: VLC heeft verschillende apps - ik heb er nu toch eentje gevonden waarmee ik mijn NAS kan benaderen, maar hij opent een DVD net zoals alle andere programma's: bestand-per-bestand, dus niet als een DVD. Ik denk dat dit trouwens gewoon niet mogelijk is, want dan zou je de plaatsen van "subtitles" en audio-languages en scenes moeten kunnen aanklikken op je iPad...
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

Ik heb juist DVdfab gekocht,levenslang voor Mac voor ong 65 euro. Dvd geschrinkt en nadien automatisch geschreven op
            Een blance dvd. Alles perfect op 60 min af met een macmini i5
            lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lanthon Bekijk bericht
              Ik heb juist DVdfab gekocht,levenslang voor Mac voor ong 65 euro. Dvd geschrinkt en nadien automatisch geschreven op
              Een blance dvd.
              Alles perfect op 60 min af met een macmini i5
              Ik dacht dat DVDFAB bedoeld was om DVD's te kopieren? Dus reservekopie 1 op 1? Verkeerd gedacht?

Maar dan dit: Je hebt dus een DVD, "shrinkt" die en plaats die op een andere DVD?
              Mag ik vragen wat het nut daarvan is? Waarom "shrinken" (is toch kleiener maken?) en op DVD herschrijven? Of toch een reservekopie 1 op 1 ?

Tenzij je met DVDFAB ook DVD's kan "rippen" naar AVI (of een ander formaat) en vervolgens wegschrijven op een NAS zie ik ook niet in hoe dit een antwoord is op de openingspost?
              [...]
              Ik zou een aantal Dvd's willen liquideren, gewoon om wat plaats te hebben.
              [...]

Comment

Working...
              X