Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PayPal betaling nu direct van bankrekening?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: PayPal betaling nu direct van bankrekening?

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Pol,

Eerst en vooral heb ik jou nooit voor fraudeur uitgescholden, maar wie het schoentje past trekke het aan.
    Je kan niet cash geld verdedigen om mogelijk successierechten te ontduiken, en op restaurant te gaan zonder bonneke, en dan in uw gat gebeten zijn.

Voor de rest is alles gezegd.
    Nee, je bent er wel mee bezig. Cash geld -> successierechten ontduiken. Als ik geen bonnetje vraag als ik op restaurant ga, ben ik dan een fraudeur. Dit is dan toch wel de teneur van jouw betoog in de tweede zin. Maar geen probleem, je bent in elk geval bedankt voor de insinuaties. aan mij zal je in elk geval geen woorden meer moeten verspillen, ik zal het ook niet meer doen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Hoe moet ik dan jouw " je weet wel wat ik bedoel interpreteren"?
      En een korting van 10% als je geen bonneke vraagt. Dat heb ik niet geschreven he.

Ik zal er wel te veel achter zoeken of te dom voor zijn. .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Je kan niet cash geld verdedigen om mogelijk successierechten te ontduiken, en op restaurant te gaan zonder bonneke, en dan in uw gat gebeten zijn.
        Dat eerste kan anders nog wel volledig legaal zijn.
        Als je iemand geld cash of zelfs per overschrijving schenkt en je leeft dan nog drie jaar (bewijsbaar), dan zijn daar geen successierechten of registratierechten op te betalen en heb je dus ook niets ontdoken.
        Als je dat bewust doet net voor je sterft, dan is dat wel wat gefoefel.

Cash betalen om BTW te ontduiken ... dat betalen we dan weer met ons allen aan extra belastingen.
        Er zijn een paar sectoren waar er fameus gefoefeld wordt, anderen kunnen zo goed als niet foefelen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Bij de Beobank MC kaart is er helemaal geen automatische domiciliëring verplicht. En bij ontvangst van de afrekening heb je ongeveer 3 weken tijd om het bedrag over te schrijven. Ik heb er trouwens geen zichtrekening, voornamelijk omdat het dichtstbijzijnde kantoor veel verder is dan het Recordbank kantoor. Die Record-rekening dient vooral om zo nodig cash geld te storten (zonder kosten !), voor het gewone betaalverkeer is er de Keytrade zichtrekening. De Visa kaart van Record heeft wel die domiciliëring, die (gratis) kaart wordt sporadisch gebruikt in niet-euro landen, omdat daar Beobank een stuk duurder is in gebruik.
          Van een bankshopper gesproken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Van een bankshopper gesproken.
            Inderdaad, maar zeker niet om de haverklap.
            Het is gestart in 1991 toen de toenmalige ASLK kosten ging aanrekenen. Ik heb nu eenmaal een grondige hekel om te moeten gaan betalen, om met mijn eigen geld dat ik elke maand aan een bank bezorg, iets te doen.
            Maar op die 25 jaar is het van 1991 tot ongeveer 2010 Argenta geweest en daarna Keytrade bank voor de zichtrekening. Dus zo dikwijls shop ik nu ook niet hé.
            Spaarboekje is sinds een jaar of 2 Moneyou, nu toch nog altijd 1 % rente.
            Voor kredietkaarten sinds een paar jaar Citibank/Beobank, die kaarten brengen me geld op (zo'n 120 à 150 euro per jaar) ipv 20 euro te betalen voor een kaart.

Helaas is het overgrote deel van de Belgen kompleet vastgeroest bij zijn/haar (groot)bank. Onwaarschijnlijk ! Bij alle andere winkels vergelijkt men prijzen, maar banken mogen doen wat ze willen.
            Meer nog, als een bank een vergoeding geeft (zoals bv. Keytrade 5 cent per verrichting) vindt men dat op de koop toe niet pluis.
            Ik zeg altijd: de grootbanken hebben groot gelijk met hun tarieven en interesten. Als je als bedrijf minder geeft en evenveel klanten houdt, dan zou je oerdom zijn om dat niet te doen.
            Last edited by nete; 2 december 2015, 21:31.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Helaas is het overgrote deel van de Belgen kompleet vastgeroest bij zijn/haar (groot)bank. Ik zeg altijd: de grootbanken hebben groot gelijk met hun tarieven en interesten.
              Dat klopt. Zou er eigenlijk ook iets moeten aan gaan doen. Voor mijn dagelijkse verrichtingen, de grootbanken dus. Voor mij het gemakkelijkst bereikbaar in de stad, gezien private parking en dus een groot gemak. Het is ook zo dat, als je zaken doet, je dan weeral al je relaties je nieuwe nummers moet gaan melden. Ik hoor dat dit van tijd tot tijd wel verwarring, fouten en vertragingen meebrengt. Dus misschien wel een beetje gemakzucht en of vastgeroest.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Helaas is het overgrote deel van de Belgen kompleet vastgeroest bij zijn/haar (groot)bank. Onwaarschijnlijk ! Bij alle andere winkels vergelijkt men prijzen, maar banken mogen doen wat ze willen.
                Vergelijk nu eens het volledige pakket in plaats van enkel de jaarlijkse kost van een rekening.

Heel wat mensen hebben een hypothecair krediet lopen en krijgen een extra korting indien hun loon maandelijks bij dezelfde bank binnen komt.
                Als je van bank verandert, dan betaal je meer aan extra kosten dan wat je eventueel kan winnen.
                Ge kunt ook uw lening laten overnemen, maar dat kost u ook redelijk wat geld.

Niet iedereen zijn situatie is dezelfde en het is niet omdat jij winst doet, dat dit voor iedereen zo is.

Bij winkels vergelijkt men inderdaad prijzen vóór men koopt, bij de bank heeft men zijn product al in de meeste gevallen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Je moet uiteraard het ganse plaatje bekijken: mijn jongste zoon is van Argenta voor zijn zichtrekening overgestapt naar KBC omdat het voordeel dat hij had met een gratische zichtrekening nooit ging opwegen tegen de gunstigere voorwaarden die hij bij KBC kreeg voor zijn woning-lening.
                  Maar er zijn mijns insziens vele honderdduizenden Belgen die nodeloos geld uitgeven aan een dure zichtrekening en kredietkaart, gewoon uit gemakzucht.
                  Dezelfde zoon heeft tenandere (dacht ik) zijn dure KBC VISA kaart al gewisseld voor een Beobank kaart.

Ik ben blijkbaar toch niet alleen met mijn mening: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151...ai=MASTER.guid
                  Last edited by nete; 2 december 2015, 23:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Vergeet ook niet dat de restauranthouder geen occasioneel personeel meer zal vinden voor de weekends en dat het niet altijd hijzelf is die wat zwart probeert te verdienen. Wie gaat er op zon- en feestdagen gaan werken om en meer dan de helft te moeten van afstaan. Ik ken nu al diverse goeie restaurants die nog enkel in de week zullen open zijn vanaf volgend jaar. Verwacht jullie dus maar aan meer en meer sluitingen tijdens het weekeinde, de toeristische plaatsen misschien uitgezonderd. als je met vrouw en kinderen een restaurantje wil doen zal het meer en meer tijdens de week moeten gebeuren.
                    Nog even ter illustratie mocht men denken dat restauranthouders of de horeca in het algemeen zwartwerkers zijn.
                    http://www.standaard.be/cnt/dmf20151...ai=MASTER.guid
                    Misschien toch nog even een paar linkjes meegeven voor de zelfstandigen-haters die deze groep nogal eens laatdunkend als zwartwerkers beschouwen en/of ervan uitgaan dat, als je als klant "cash" betaalt, je dan zwart geld voorziet aan, in dit specifieke geval dan, de restauranthouder.

Of nog :

Maar goed, het zal wel weer niet waar zijn zeker ....
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Wie gaat er op zon- en feestdagen gaan werken n.
                      Veel mensen werken ook in dienstverband op zaterdag, zondag en 's nachts.

Politie, brandweer, ziekenhuis, bakkerijen, persbedeling, chemie, enzovoort.

om en meer dan de helft te moeten van afstaan.
                      ha, de dooddoener ... belastingen moet je met de glimlach betalen want hoe meer je verdiend hebt , hoe meer je moet betalen. Dat moet jij toch weten als zelfstandige, kwestie van je boekhouder volgen die je aanraadt om een bepaalde uitgave nog voor het eind van het jaar te doen ipv. in de volgende lente (of volgend boekjaar) ... kwestie van je belastbaar inkomen te doen dalen en dus ook een stuk ( 50 % grapje) belasting ? Ik ken mensen die geld terugtrekken van de belastingen ... zal ik dat dan ook meteen veralgemenen ?

Dus die witte kassa is niet echt welkom ... ik vraag mij af waarom ???

En zo'n Jeroen Meeus, met alle respect, maar ELKE zelfstandige moet eerst inversteren (veel soms) alvorens winst te zien, OOK die dat op Werchter gaan staan ... of denk je dat die daar GRATIS mogen gaan staan met hun worstenkraam ??? Of loop eens langs de kerstmarkten nu en vraag die ' arme ' sloebers daar eens hoeveel ze hebben moeten betalen om in zo'n houten kotje te MOGEN staan. Maar dat is onderdeel van het geheel ...niemand houdt een geweer tegen die arme sloebers hun hoofd om daar te MOETEN gaan staan. Het enige dat moet is : GELD zien te verdienen. Hou je er niet genoeg aan over ... ga werken bij Ford Genk en geniet van dat zalige gevoel van veiligheid, stevig vast inkomen, eindejaarspremie, vakantiegeld, ... oeps, juist, ... Ford maakte niet genoeg winst en moest dus personeel met spijt in het hart laten gaan ... zonder witte kassa.

Wat zouden we zijn zonder zelfstandigen ? Mijn bakker om de hoek, de loodgieter die mijn ****** komt verwijderen, de fotograaf die mijn huwelijk ' schoot', enzovoort ... het is niet zwart wit maar een kleurrijk verhaal en die mensen zitten niet in de categorie grootverdieners zoals die grote chefs die " moeten " stoppen ...

Aleen die Calimero mentaliteit .... zij zijn groot (de overheid die de witte kassa oplegt) en ik ( ' de ' zelfstandige ) is klein en dat is nieeeeeeeeeeeeeeee eerlijk ... Nee, het is eerder, met wanhoop in de ogen : .... ik steek er zoveel centen in, laat mensen geld verdienen en anderen zich amuseren (ieder zijn goesting qua amusement natuurlijk) ... en op het einde hou ik er niet genoeg van over om een dikke spaarboek te hebben (en ondertussen ook geen behoorlijk persoonlijk inkomen). En dan zien ze naar die arbeider bij Ford Genk die niets moet investeren, op een ' normaal ' uur begint en eindigt, elk jaar op reis kan gaan, een huis kan kopen en als toppunt als die arbeider het beu is, ook nog eens royaal kan leven van stempelgeld of pre-pensioen. DAT is het Calimero gedrag waar ik de ' weubbe ' van krijg.
                      Last edited by Empe; 26 december 2015, 18:10.

Comment

En als we dan toch met krantenartikels afkomen ... weten we nog waarom destijds voor de horeca de btw. verlaagd werd ?

Op 1 januari 2010 werd de btw verlaagd van 21 naar 12 procent. In ruil voor de btw-verlaging sinds 1 januari, beloofde de horecasector formeel om 4.000 banen te creëren en de fraude te bestrijden. De maatregel moest de horecasector in ons land nieuwe zuurstof geven. Zo zou het wegwerken van het zwartwerk duizenden jobs opleveren.

Meer inbreuken
                        De Sociale Inspectie voert gerichte controles uit. In 2009 werd in 73,5 procent van de onderzoeken een inbreuk rond zwartwerk vastgesteld, in 2010 was dat 75,1 procent. Het gaat respectievelijk om 1.329 en 1.564 inbreuken. Vorig jaar waren er 2.790 werknemers betrokken en dit jaar 3.085.

Daarnaast blijkt uit de consumptie-index die de FOD Economie maandelijks bijhoudt dat de prijzen in de horeca tijdens de eerste negen maanden van 2010 2 procent hoger zijn dan in dezelfde periode vorig jaar. De cafés zijn 3 procent duurder geworden.
                        Tien maanden na de btw-verlaging in de horecasector is het zwartwerk niet afgenomen. De prijzen voor de consument zijn daarnaast 2 procent gestegen, blijkt uit cijfers van de Arbeidsinspectie van de FOD Sociale Zaken en de consumptie-index van de FOD Economie. Intussen legt Open Vld-senator Rik Daems de laatste hand aan een wetsvoorstel waardoor een gelegenheidswerknemer in de horeca tot 500 euro per maand kan bijverdienen.

In 75 % van de gevallen werd zwartwerk vastgesteld ... ook nog na de invoering van de verlaagde btw.

Iemand hier die in die periode ergens de prijzen voor een consumptie heeft zien zakken ???? Waar is dat verschil tussen 21% btw en 12 % btw gebleven ?

Comment

Intussen zitten we al heel ver van Paypal verwijderd...

Comment

Intussen zitten we al heel ver van Paypal verwijderd...
                            Ja nete ... PayPal werkt blijkbaar al 75% in het zwart met cash geld. 😆
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Ik heb deze discussie niet gevolgd, maar herinnerde me wel de topic toen ik vandaag de vraag van PayPal kreeg. "Pay directly from your bank account." noemen ze het.
                              Nu... ik zou het liever houden zoals het nu is, nl. van mijn mastercard waarmee ik per jaar toch een aantal verrichtingen moet doen.
                              Dus is mijn vraag: is men verplicht hierop "in te tekenen"? (dus: toestemming te geven)
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

' Is een extra optie. Een extra keuzemogelijkheid.

Je kan het toevoegen en nooit gebruiken. Maar dan zou ik het niet toevoegen.

Paypal is daar toch heel duidelijk over :
                                So, when you checkout with us, you can choose the payment method that works best for you at that moment: credit card, balance or your bank account.
                                3 keuzemogelijkheden : credit card OF balance OF bankrekening

Comment

Working...
                                X