Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PayPal betaling nu direct van bankrekening?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: PayPal betaling nu direct van bankrekening?

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    De realiteit is anders, als klant betaal je altijd de kosten.
    Of de verkoper rekent u bijvoorbeeld 3% kosten aan of al de prijzen zijn daarop al voorzien en de verkoper doet alsof er geen kosten zijn.
    Net als op restaurant, die prijzen zijn er op berekend dat de meesten hun creditcard boven halen.
    Met gratis verzending identiek ... producten genoeg die ze te duur verkopen en al de kosten dekken.
    Er zijn ook online winkels waar je op geen enkele manier kostenloos kan betalen, ook niet via overschrijving.
    Cash waar het kan. Op restaurant nooit een credit- of bankkaart. Ik krijg in return 10%.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Cash waar het kan. Op restaurant nooit een credit- of bankkaart. Ik krijg in return 10%.
      Dat krijg je omdat je goede klant bent en hun zwart geld geeft (voor hun), niet alleen omdat je geen kosten betaalt voor de betaling.

Ik begrijp dat jij cash betaalt, je krijgt ook cash geld in de hand.
      Een bediende moet eerst geld afhalen om cash te kunnen betalen, hoeveel doen dit?

Situatie is voor de meeste bedienden dus fors anders dan voor zelfstandigen.
      Denk je niet?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Situatie is voor de meeste bedienden dus fors anders dan voor zelfstandigen.
        Denk je niet?
        Dat is inderdaad zo.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Dat krijg je omdat je goede klant bent en hun zwart geld geeft (voor hun), niet alleen omdat je geen kosten betaalt voor de betaling.

Ik begrijp dat jij cash betaalt, je krijgt ook cash geld in de hand.
          Zonder BTW-briefje ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
            Zonder BTW-briefje ???
            Nog niet op restaurant geweest ???
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik bedoel maar: een correct werkende restauranthouder geeft een btw-fiche en dan wint hij zeker geen 10 % enkel op wat hij uitspaart aan transactiekosten.
              Het einde van de frauderende restauranthouders is nabij met de komst van de witte kassa.

Sent from my iPad using Tapatalk

Comment

Ik weet dat ge het u niet kunt laten, maar je springt op het verkeerde paard.

Ik heb aangekaart dat ze daarvoor een SEPA domiciliëring starten.

Niet zo maar ... ongemerkt zetten ze betaling via rekening, je doet een betaling op een website en je krijgt een melding dat je voor de nieuwe Europese regelgeving een akkoord moet geven dat ze het geld mogen debiteren.
                Maar het valt niet direct op dat het plots veranderd is van VISA naar rekening mits je het al jaren gewoon bent.
                Dus ga je akkoord en pas daarna valt je Euro dat het geld van je rekening gegaan is en niet van je VISA.

Dus neen nete, ze doen het niet zonder akkoord van u ... enkel kiest Paypal om het wat bizar aan te bieden na eerst uw voorkeur onaangekondigd te hebben veranderd.
                Ik ging ervan uit dat het een nieuwe toelating was om de VISA te mogen debiteren, fout dus.

Via je Paypal account kan je wel zelf kiezen om die volmacht terug te stoppen, de domiciliëring kan je dus meteen zelf terug stoppen ... maar ze bestaat wel en het geld is van de rekening.

Er is niets mis met SEPA in deze zaak, enkel Paypal verandert ongevraagd en onaangekondigd uw voorkeur.
                Ik heb ook nooit mijn bankrekening gekoppeld als mogelijk betaalmiddel, ook dat hebben ze zelf geactiveerd bij Paypal.
                Paypal is of was van dezelfde groep als ebay en ze hebben het vermoedelijk gewoon daar uit de betaalgegevens gehaald.

Nu betalen moest ik toch, dus niet bestolen ... enkel vervelend als je er op rekent dat het in principe pas na enige tijd van de rekening gaat met de VISA afrekening en het nu direct weg is.

Paypal verklaart elke mail binnen de x uur te beantwoorden, mijn klacht hierover blijft sinds enkele maanden onbeantwoord.

Maar Paypal is wel handig voor online aankopen, dus blijf ik het toch verder gebruiken ... met nog meer aandacht dan voorheen.
                Ik betaal al meer dan een jaar mijn Paypal via SEPA Direct Debit, ik betaal liever direct dan op het eind van de maand.
                Als je zelf geld krijgt vertalen ze dat in een Credit Transfer.
                In het begin liep het allemaal niet zo vlot met de saldoopvolging.

Ik heb wel mijn rekening en akkoord moeten geven (een mandaat tekenen in DD termen).
                Het m.i. niet mogelijk dat Paypal de domicilieringsrekening van je VISAkaart automatisch te weten komt.
                In Belgie gebeurt de maandelijkse afrekening via Atos Worldline, en die systemen zijn zo oud dat ze zelf niet goed meer weten hoe ze werken.

PS: je kan altijd je Direct Debit weigeren of terugvorderen, maar dat haalt niet veel uit want Paypal haalt het dan gewoon van je creditcard, die dient altijd als borg.
                Last edited by palombian; 1 december 2015, 19:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Het m.i. niet mogelijk dat Paypal de domicilieringsrekening van je VISAkaart automatisch te weten komt.
                  Bij de Beobank MC kaart is er helemaal geen automatische domiciliëring verplicht. En bij ontvangst van de afrekening heb je ongeveer 3 weken tijd om het bedrag over te schrijven. Ik heb er trouwens geen zichtrekening, voornamelijk omdat het dichtstbijzijnde kantoor veel verder is dan het Recordbank kantoor. Die Record-rekening dient vooral om zo nodig cash geld te storten (zonder kosten !), voor het gewone betaalverkeer is er de Keytrade zichtrekening. De Visa kaart van Record heeft wel die domiciliëring, die (gratis) kaart wordt sporadisch gebruikt in niet-euro landen, omdat daar Beobank een stuk duurder is in gebruik.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Het is me nog altijd een soepje hoor.
                    Ik wilde de 1200 euro betalen op de Nederlandse site met de Mastercard tot ik zag dat ik 30 euro moest bijbetalen.
                    Betalen via Paypal was op die site 0 euro bijbetalen. Tijdens de betaling via paypal nieuwe Mastercard ingebracht en nergens een vermelding van bijkomende kosten.
                    Bij mijn verrichtingen bij Beobank staat nu 1200 euro. Bij paypal staat onder activiteiten: betaling 1200 euro.... (en in de kolom kosten: 0 euro)
                    Wat is er nu van aan betreffende die 3,4% ??? Of geldt het enkel als je in een andere munt dan euro betaalt ?
                    Voor zover ik het voor had wordt er enkel een bedrag van de verkoper zijn ontvangen bedrag genomen. Dus jij koopt voor 1200 euro, en betaalt ook 1200 euro, maar de verkoper krijgt die niet vol gezien hij een deel afgehouden wordt voor het gebruik van Paypal. Zo was het toch enkele jaren terug...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                      Voor zover ik het voor had wordt er enkel een bedrag van de verkoper zijn ontvangen bedrag genomen. Dus jij koopt voor 1200 euro, en betaalt ook 1200 euro, maar de verkoper krijgt die niet vol gezien hij een deel afgehouden wordt voor het gebruik van Paypal. Zo was het toch enkele jaren terug...
                      En dat is net het merkwaardige: als ik rechtstreeks via MC betaal krijgt die handelaar 1230 euro (die ik betaal), als ik via paypal met de MC betaal krijgt de handelaar minder dan 1200 euro, en ik betaal enkel 1200 euro. Voor mij niet gelaten natuurlijk.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                        Ik bedoel maar: een correct werkende restauranthouder geeft een btw-fiche en dan wint hij zeker geen 10 % enkel op wat hij uitspaart aan transactiekosten.
                        Het einde van de frauderende restauranthouders is nabij met de komst van de witte kassa.

Sent from my iPad using Tapatalk
                        Vergeet ook niet dat de restauranthouder geen occasioneel personeel meer zal vinden voor de weekends en dat het niet altijd hijzelf is die wat zwart probeert te verdienen. Wie gaat er op zon- en feestdagen gaan werken om en meer dan de helft te moeten van afstaan. Ik ken nu al diverse goeie restaurants die nog enkel in de week zullen open zijn vanaf volgend jaar. Verwacht jullie dus maar aan meer en meer sluitingen tijdens het weekeinde, de toeristische plaatsen misschien uitgezonderd. als je met vrouw en kinderen een restaurantje wil doen zal het meer en meer tijdens de week moeten gebeuren.
                        Nog even ter illustratie mocht men denken dat restauranthouders of de horeca in het algemeen zwartwerkers zijn.
                        Last edited by enero; 2 december 2015, 12:20.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Gisteren het nieuws gemist?
                          Voor bijklussers die al een 80% job hebben wordt bruto = netto.
                          Het zal dus eerder makkelijker worden om weekendpersoneel te vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Gisteren het nieuws gemist?
                            Voor bijklussers die al een 80% job hebben wordt bruto = netto.
                            Het zal dus eerder makkelijker worden om weekendpersoneel te vinden.
                            Zeker gehoord, ik probeer bij te blijven. Maar wij zullen nog wel zien. De realiteit zal wel anders zijn. Als er binnen een paar jaar weer anderen aan het roer komen wordt het nog erger dan het nu al is. Wij kennen dat met het cash verhaal ook. Vroeger 5K €, vorige regering 3K €, volgende regering 0 K €... Leve het communisme!
                            Last edited by enero; 2 december 2015, 13:01.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Lang leve Zweden, daar kan je letterlijk alles met een kaart betalen, zelfs je parking.

In Griekenland daarentegen, kon ik in sommige tankstations zelfs niet met een kaart betalen, en dat was overal zo. Gesjoemel alom.
                              Nu we weten wel waar Griekenland en Zweden economisch staan zeker...

Cash is old fashioned, en enkel goed voor zwarte transacties.
                              Hoe meer er correct verloopt, hoe lager de belastingsvoeten kunnen worden voor zij die het spel eerlijk spelen.

Ik heb net mijn huis voor een groot stuk laten schilderen. Krijg een offerte met 6% BTW.
                              Die kerel is 1 week bezig, en begint te zagen om "een stukske" in het zwart te doen. Ik wijs eerst af, begint meneer te dreigen dat hij dan misschien toch liever tussendoor elders gaat werken.
                              Heb hem geantwoord dat hij dat moet weten, maar ik betaal enkel wat op factuur staat. En dus heeft dat in plaats van 3 weken dik 6 weken geduurd. Elke dag met lange tanden komen werken, omdat ik tussen mijn tanden gezegd had dat ik dan misschien ook eens een paar telefoontjes zou doen.

Zijn eerste voorstel was zelfs om ALLES zonder factuur te doen. Toch niet te geloven dat die daar mee weg geraakt hé.

Mijn motto is: als ik belastingen moet betalen op mijn inkomen, dan moeten de mensen die mij iets verkopen dat ook doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                ..., omdat ik tussen mijn tanden gezegd had dat ik dan misschien ook eens een paar telefoontjes zou doen.

Zijn eerste voorstel was zelfs om ALLES zonder factuur te doen. Toch niet te geloven dat die daar mee weg geraakt hé.

Mijn motto is: als ik belastingen moet betalen op mijn inkomen, dan moeten de mensen die mij iets verkopen dat ook doen.

Comment

Working...
                                X