Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VW Golf en olieverbruik

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: VW Golf en olieverbruik

Onderhoudsbeurten om de 20000 of jaarlijks??Elke motor verbruikt olie.Maar alles moet een beetje binnen de grenzen blijven.
    Rij met een presterende motor en ga je altijd terugschakelen en remmen op motor,ipv. te remmen,dan ga je meer olie verbruiken,maar alles moet binnen de grenzen blijven,en op de openbare weg gaat dit niet de spuitgaten uitlopen.
    Mijn vrouw rijdt met een VW-Golf die jaarlijks binnengaat(te weinig kilometers),nooit moeten bijvullen,maar oliepeil zakt wel.
    Maar wie controleert hier regelmatig zijn oliepeil?????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Ik heb ooit een Opel gehad die vanaf het begin olie zoop ... elke 1000km moest ik daar een liter bijlappen.
      Na een jaar of twee was dat bijna het dubbel, die liep er gewoon langs allerlei dichtingen gewoon uit.
      Ik kon zelfs niet op de openbare weg parkeren of de auto was gewoon op straat afgetekend.
      Na veel zagen heeft men in het derde jaar pas de dichtingen vervangen ... bij minder dan 1 liter per 1000km deden ze gewoon niets buiten gratis olie meegeven.

Bij een volgende Opel lag het verbruik op 1 liter per 2000km vanaf het begin (geen lek, echt verbruik) en daar hebben ze nooit iets aan willen doen.
      Mijn vader heeft ooit echt olieverbruik gehad met een Nissan (toen nog onder de naam Datsun verdeeld).

Voor de rest nooit echt olieverbruik gehad met mijn andere wagens, steeds genoeg tot volgend onderhoud zonder bijvullen.
      Ge moet gewoon wat geluk hebben, de ene verbruikt meer dan de andere en het moet niet altijd veel zijn.
      Dan heb ik heb ik al met al mijn Opels geluk gehad zeker .
      Wanneer ik hier alles een doorneem, moet veel wel met de rijstijl te maken hebben, want met 14 Opels (wanneer ik die van mijn vrouw en kinderen er bij tel) geluk gehad hebben, zou toch een beetje teveel van het goede geluk zijn mijn gedacht .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Dan heb ik heb ik al met al mijn Opels geluk gehad zeker .
        Wanneer ik hier alles een doorneem, moet veel wel met de rijstijl te maken hebben, want met 14 Opels (wanneer ik die van mijn vrouw en kinderen er bij tel) geluk gehad hebben, zou toch een beetje teveel van het goede geluk zijn mijn gedacht .
        Ik heb ongeveer 2 miljoen kilometers achter de rug, daarbij had ik 2 wagens die olie verbruikten zoals hiervoor vermeld en eentje dat regelmatig problemen had met EGR of sensoren.
        Al de andere wagens zonder merkwaardige problemen.
        Dichtingen die vanaf het begin lekken heeft niet echt iets met rijstijl te maken.

Ik heb de indruk dat je graag de fouten bij mensen legt in plaats van te aanvaarden dat producten ook op maandagen gemaakt worden (uitspraak).
        Dat is zo met auto's, TV's, frigo's, grasmaaiers, ... en bij elk merk mogelijk.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

hoeveel km rijden jullie dan wel met die olie?
          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
          www.korandoke.be

Comment

Is geen rare tijd. Sommige motorcodes van tsi hebben hier inderdaad last van.
            Net als de 19Tdi en de 2.0Tdi van rond de jaren 2007. Alles hangt een beetje af van bwj en motortype.
            Ook een gekend probleem bij 2.0 Tdi motoren waren de injectoren. Vooral de touran had hier last van, deze begaven het meestal rond de 100.000 a 120.000 km.
            Bij de bmw E46 de triangels van de ophanging, die moesten daar nogal snel vervangen worden.
            En toch rijd ik niet liever dan Vw of Bmw.

Trouwens als het lampje gaat branden, zit er geloof ik nog een 3 liter a 3,5 liter op.
            Net bijgevuld komen deze dacht ik aan 4,5L. Dus in princiepen, kan je zelfs met het lampje( brandend ) nog gewoon van spanje naar huis rijden.
            Dus moest het eens branden en je moet nog een 100 km rijden is er geen probleem. En hoef je niet te blijven staan of touring te bellen.
            Maar wel eerst altijd even peil checken dan. Je weet nooit dat er toch ergens plots ergens een lek is.
            Gewoon busje olie in de koffer van 1 liter, en het probleem is steeds snel opgelost. Of als het gaat branden even naar de garage en laten bijvullen (meestal nog gratis dan).

Iedere type wagen of motor ongeacht het merk heeft zo zijn ziektes (zoals dat genoemd word).
            Het is en blijft mechanica met elektronica.

Beter terug naar de oude generatie. Golf I of II, Renault williams enz om maar enkele te noemen, die dingen blijven bollen.
            En moet ge niet aan de kas liggen updaten. Maar dan zijn we onze luxe weer kwijt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Ik heb ongeveer 2 miljoen kilometers achter de rug, daarbij had ik 2 wagens die olie verbruikten zoals hiervoor vermeld en eentje dat regelmatig problemen had met EGR of sensoren.
              Al de andere wagens zonder merkwaardige problemen.
              Dichtingen die vanaf het begin lekken heeft niet echt iets met rijstijl te maken.

Ik heb de indruk dat je graag de fouten bij mensen legt in plaats van te aanvaarden dat producten ook op maandagen gemaakt worden (uitspraak).
              Dat is zo met auto's, TV's, frigo's, grasmaaiers, ... en bij elk merk mogelijk.
              Het is niet de eerste keer dat je een verkeerde indrukt hebt, of iets verkeerd leest hé Verseg.
              Ik herhaal nogmaals dat ik dan wel ontzettend veel geluk gehad heb dat wij het met geen van onze Opels hebben gehad.
              Het spijt me, ik kan er ook niks aan doen, dat die van ons geen olie verbruikten .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                hoeveel km rijden jullie dan wel met die olie?

Ik persoonlijk om de 10000 a 15000. Maar bij 8 a 9000 durft het al eens te gaan branden.
                Sommige langer, omdat het volgens de garages niet veel sneller dient te gebeuren (Longlife genaamd).
                Dacht zelfs dat er bepaalde merken tot 30.000 of meer durven te gaan.
                En als u dan je wagen binnen doet voor een onderhoud om de 15000 km.
                Als u niets vraagt of zegt doen ze de wissel niet steeds. Daar de voorschrift bv zegt om de 30.000km.
                Om maar een vb te geven.

Comment

Van alle auto's waarmee ik ooit gereden heb was de Mini 850 (nog een echte Mini) de enige waarbij ik olie moest bijvullen tussen de smeerbeurten in.
                  Ik rij nu zo'n 25 jaar met Renault (de Dacia heeft ook een Renault motor), en bij die auto's heb ik nooit olie bijgevuld.

Thuis hebben we ooit een Volvo 145 gehad, dat was wel een oliezuiper (dat is meer dan 40 jaar geleden).

Olieverbruik kan verschillende oorzaken hebben, het is mogelijk dat de zuigerveren niet goed afdichten, maar de klepgeleiders kunnen ook de oorzaak zijn (soms ligt het zelfs aan de carterontluchting).

Bij motorfietsen waren het vroeger de BMW boxers die bekend stonden om hun olieverbruik, maar dat zou bij de nieuwste serie eindelijk opgelost zijn.
                  Ik heb zelf altijd met Suzuki motorfietsen gereden, en die hadden ook geen extra olie nodig tussen de smeerbeurten in (met de Bandit 1200 deed ik zelfs dubbel zoveel kilometers met de olie als wat er in "het boekje" stond).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompi Bekijk bericht
                    Trouwens als het lampje gaat branden, zit er geloof ik nog een 3 liter a 3,5 liter op.
                    Het ligt eraan welk lampje er gaat branden, als het lampje van de oliedruk aangaat, dan zet je best zo snel mogelijk de motor uit (als je dat niet doet, dan stopt die ook wel vanzelf, maar dan zijn de kosten "iets" hoger).
                    In heel wat recente auto's zit er ook een oliepeillampje, als dat aan gaat, dan is het inderdaad wat minder dringend om olie bij te vullen.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Het ligt eraan welk lampje er gaat branden, als het lampje van de oliedruk aangaat, dan zet je best zo snel mogelijk de motor uit (als je dat niet doet, dan stopt die ook wel vanzelf, maar dan zijn de kosten "iets" hoger).
                      In heel wat recente auto's zit er ook een oliepeillampje, als dat aan gaat, dan is het inderdaad wat minder dringend om olie bij te vullen.
                      Inderdaad, had het eigenlijk op de boordcomputer. Bij vw komt dit er op te staan als een waarschuwing. Als oliedruk of temp gaat branden is er slechts 1 remedie, zo snel mogelijk aan de kant.
                      Anders zijn de kosten wss niet te overzien. Dat heb je weer met alle toeters en bellen, dat men goed met formuleren welk lampje of waarschuwing juist.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                        Is dat de VW Jetta 2-takt versie?
                        Neen dat is de biodiesel versie. 1 liter oude frietolie op 12 liter mazout

Comment

Is een gekend probleem bij TSI motoren.
                          Typ gewoon in google "tsi motor probleem" en aan de lijst komt geen einde.
                          Kijk er even autoforums op na en ze klagen allemaal de stenen uit de grond.
                          Er zijn zeer veel problemen met dat type motoren.
                          Wie een zware voet heeft rijd die motor zo in snot.
                          Een ander gekend probleem zijn problemen met de distributieriem met grote schadegevallen tot gevolg. Zelfs na 10.000km!!

Dat VW het wil "onderzoeken" is ook maar een doekje tegen het bloeden. Ze kennen die problemen maar al te goed.
                          Ze moeten zij niet van de krommen aas gebaren. (uit de lucht vallen)

Smijt die wagen buiten want opgelost geraakt het nooit.
                          Heb zelf een VW (niet TSI) en geen noemenswaardige problemen mee. Is zeer betrouwbare wagen.
                          En mijn volgende wagen is alvast terug een VW maar zeker geen TSI!
                          Last edited by buurmanBert; 26 november 2015, 20:31.

Comment

Ben serieus verschoten van zo'n olieverbruik, ik rij nu al 5jaar met een VW TOURAN met dieselmotor en nog nooit zelf olie moeten bijvullen tussen de officiële onderhouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                              Een ander gekend probleem zijn problemen met de distributieriem met grote schadegevallen tot gevolg. Zelfs na 10.000km!!
                              Correctie, die TSI motor heeft geen distributieriem maar een ketting, en daar zijn bij VW reeds jaren problemen mee,
                              eerste problemen zijn begonnen bij de Polo.
                              Last edited by Guest42; 26 november 2015, 21:15.

Comment

Enige wagen waar ik ooit mee gereden heb was een Ford Mondeo die een 2-tal liter verbruikt heeft de eerste 5000 km. Daarna enkel bij onderhoud net zoals alle andere wagens. De Mondeo daarna heb ik nooit moeten bijvullen. En de 2 Opels en de Suzuki ook niet.

De bus olie die ik voor die Ford in de koffer geled had moest het ooit nog voorkomen heb ik nog altijd voor geval dat. Maar nooit gebruikt.

Maar een wagen die zoveel olie verbruikt dat ik moest bijvullen tussen 2 onderhoudsbeurten zou direct weggaan. Ofwel zijn de onderhoudsbeurten te ver uiteen.

Comment

Working...
                                X